Täh..mitä ihmettä, sukupuoliherpes??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Eilen huomasin vessankäynnin yhteydessä että pissaaminen kirveli kovasti, epäilin että pissatulehdushan se nyt on iskenyt kunnes huomasin häpyhuulissa punaisia näppyjä jotka tuntuivat ilkeiltä. Myöhemmin alkoi ankara kirvely ja vessassa käyminen on tuskaa. Näpyt ovat lisääntyneet ja uskon minulla olevan sukupuoliherpes. Mutta en voi ymmärtää mistä tämä tauti on minulle aivan yhtäkkiä tullut, elän vakaassa suhteessa jossa kumpikaan ei ole pettänyt. Miehelläni on kyllä silloin tällöin huuliherpes, mutta ei hän silloin minulle anna suuseksiä, saatika sitten suutele. Irtosuhteistakin on jo vuosia aikaa, kummallakin. Voiko tämä virus olla piilevä ja yhtäkkiä laueta? Koskaan aikaisemmin ei minulla ole ollut oireita ja nyt kyllä todellakin ottaa päästä tämä olo kun ei pysty kunnolla edes istumaan tältä kirvelyltä :( kuinka kauan tätä pitää sietää??? Onko mistään mitään apua? Luin joltain sivustolta ettei herpekseen ole mitään lääkitystä

kesto noin 10 pvää ja voide kait löytyy apteekista esim.ressi voi laukasta se on erittäin yleinen juttu ja luultavimmin olt sen mieheltäs saanu jos sillä se on....

Juu voi olla piilevänä. Itse olen saanut suuseksissä mieheltäni. Oli muuten tosi hirvittävän tuskallinen, kun eka kerran ilmeni tämä. Onneksi ei 10v:n aikana ole ollut "aktiivisena", kuin kaksi kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myös huuliherpes voi tarttua suusta alapäähän suuseksissä

Jatkan, ja voi tarttua, vaikka huulissa ei näy mitään... eli voi tarttua ilman näkyviä rakkuloita.

Itsellä ei ole hsv1 eikä hsv 2, mutta olen sh

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
voi olla piilevä, esim raskaus voi tuoda esiin sen

Ei kai nyt sentäs??? Mä olen lukenut että sukupuoliherpes tulee vain limakalvokosketuksesta toiselta ihmiseltä tai esim. jos sormella koskee ensin herpekseen ja sitten toisen limakavoille samalla sormella ja 5% herpeksen kantajista levittää viirusta myös passiivisessa tilassa.

Miten tästä eteenpäin sitten kun tähän ei ilmeisesti ole siis parannuskeinoa? Miten käy seksin harrastamisen, joudummeko nyt sitten alkaa käyttämään kondomia. Syön ehkäisypillereitä joten ei tähän asti ole ollut kortsuille käyttöä, emmekä kyllä haluaisi alkaa niiden kanssa vehtaamaan. Olenko sitten kuitenkin mahdollisesti saanut mieheltäni viruksen vaikka hänellä ei herpestä suuseksiä antaessa olisi ollutkaan?

On lääkitystä jota otetaan tabletteina ennen niitä ja sitten ei pitäisi tulla.Jos joku kumppani on ollut vuosia aikaisemmin,voi tulla siitäkin.Voi olla oireeton vuosia kunnes puhkeaa.sama myös visvasyylässä.voi uusia vuosien päästä ..kivuliaita rakkuloita.oletko varma ettei ole visvasyyliä?ne voivat aiheuttaa papa-muutoksiakin.kannattaa tarkistaa.jos herpestä,pari viikkoa yleensä kestää.kaikilla ihmisillä elimistössä herpestä ,kaikille ei puhkea .jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Juu voi olla piilevänä. Itse olen saanut suuseksissä mieheltäni. Oli muuten tosi hirvittävän tuskallinen, kun eka kerran ilmeni tämä. Onneksi ei 10v:n aikana ole ollut "aktiivisena", kuin kaksi kertaa.

Kiitos sinulle :) eli siis tätä tuskaa ei tarvitse siis välttämättä potea jatkuvasti

Hsv2 tarttuu sukupuolikontaktissa, suorassa sukupuolikontaktissa eli YHDYNNÄSSÄ. Huuliherpes(hsv1) voi silti tarttua alapäähän JA TOISINPÄIN. Eli huuliherpes voi tarttua alapäähän suuseksissä ja alapääherpes voi tarttua huuleen suuseksissä.

On lääkitystä jota otetaan tabletteina ennen niitä ja sitten ei pitäisi tulla.Jos joku kumppani on ollut vuosia aikaisemmin,voi tulla siitäkin.Voi olla oireeton vuosia kunnes puhkeaa.sama myös visvasyylässä.voi uusia vuosien päästä ..kivuliaita rakkuloita.oletko varma ettei ole visvasyyliä?ne voivat aiheuttaa papa-muutoksiakin.kannattaa tarkistaa.jos herpestä,pari viikkoa yleensä kestää.kaikilla ihmisillä elimistössä herpestä ,kaikille ei puhkea .jaksamista!

Kiitos! :) luin tuosta visvasyylästä, eikä mielestäni ihan vastaa minun oireitani..toivottavasti ei ainakaan ole siitä kyse.

Ja sit kun sitä koskettelee esim rakkulaa tai joutuu sille rakkulaeritteelle alttiiksi kannattaa huolehtia hygieniasta eli todella hyvä käsienpesu ettei tartuta vahingossa esim. lapseen.Niin ala ja yläpääherpeksessä....

Ja sit kun sitä koskettelee esim rakkulaa tai joutuu sille rakkulaeritteelle alttiiksi kannattaa huolehtia hygieniasta eli todella hyvä käsienpesu ettei tartuta vahingossa esim. lapseen.Niin ala ja yläpääherpeksessä....

Joo ilman muuta! Itselläni on yksivuotias lapsi ja teen kyllä kaikkeni etten vain mene häneen tartuttamaan

kun mulla ekan kerran puhkes, olin niin kipee että ei mitään rajaa. Nukuin tyyny jalkojen välissä, en syönyt tai juonut juuri mitään päiviin, ettei tarttenut käydä tarpeilla. Lopuksi sain hevosentappo antibioottikuurin lääkäriltä, koska toosa tulehtui...