Tahtoisin tehdä itselleni sisätutkimuksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jello

Vieras
onko paikat auki vielä ym.mitenköhän sen tuntee onko auki,kuulema jos on niin voi jopa koskettaa vauvan päätä.Tosin mietin mahtaakohan onnistua minulta itseltäni kun sisätutkimuksissa on nyt aina sanottu että on kohdunsuu tosi takana,eli kaukana sormille.rv 39 nyt

Minä ainakin tunnustan kokeilleeni raskauksien loppusuoralla kohdunsuun tilannetta. Ei laisinkaan ällöä tai kummallista mielestäni. Vrt. ehkäisyrenkaan asettaminen.

Mä en olsi uskaltanut mennä käpälöimään, olisin sitten pelännyt jos jonkinlaista tulehdusta ja synnytyksen käynnistymistä ja ja ja... Mutta mä osaankin murehtia asiaa kuin asiaa. :)

Mä muistan lukeneeni että joku olis tunnustellut kohdunsuutaan että on auki tms. Ei se mun mielestä nyt aivan valtavan hulluta ajatukselta kuulosta, voisin kokeilla itsekin. Tuosta vauvan päästä koskemisesta en ole kuullut, mutta kaitpa se ainakin jossain avautumisvaiheessa vois olla mahdollista.

no hyi, nää jutut alkaa mennä ihan vauvat.net juttuihin missä raskaana olevat kertoo ihan kaiken, seksiä siinä asennossa ja 75asteen kulmasta, 123kertaa edestakaisin ja laukeaminen, sitten suihkuun ropeltamaan alapäätä-vauvan tukka tuntui! *kääk*

älä kopeloi itse!

Minulla oli toisessa raskaudessa kohdunsuu todella matalalla ja aika aikasilla viikoilla kohdunsuu auki.
Loppua kohden kun tuli kovia supistuksia kokeilin itse onko kohdunsuu auennut ja ihan selvästi se vauvan pää siellä oli. Kerran aikaisemmin kokeilin myös sitä kohdunsuuta ihan alapesun yhteydessä ja kalvot hieman pullottivat, meinasin saada sydänkohtauksen kun ilmeisesti vauvan käsi pyyhkäisi sormen ohi(ei siis ollut vielä vauva silloin laskeutunut).

Minä myönnän kokeilleeni (vaikka raskaana en kyllä ole koskaan ollutkaan ), ihan mielenkiinnosta kokeilin, että miltä siellä sisällä tuntuu ja löysin kohdunnipukan. Istuin wc-pöntöllä ja desinfioidulla kädellä (sormilla ) kokeilin. Yritin sitä ennen sängyllä maaten, mutta siinä asennossa sormet eivät ylettäneet yhtä ylös. Eikä ollut ällöä minusta, oma kehoni ja saan tehdä sillä mitä haluan :) Ei se edes sattunut.

Kalvot on tosi vaikea saada rikki sormin - käytännössä mahdotonta elleivät ole puhjetakseen jo ihan itsestään.
Kannattaa pestä kädet erittäin huolellisesti, sitten vie etu- ja keskisormen emättimeen ja loppuraskaudessa joutuu todellakin yleensä kaivamaan syvältä/takaa, että jotain tuntuisi. Yleensä tuntuu vain sileää, koska lapsen pää venyttää kohdun alaosan siihen eteen ja kohdunnapukka löytyy korkealta kaukaa takana. Jos se on kiinni ja kaulakanavaa on jäljellä niin tuntuu selvä "napukka" joka yleensä on kuitenkin melko pehmeä loppuraskaudesta.
Jos on auki niin tuntuu reuna jonka sisäpuolelle voi saada esim. sormenpään.
Jatkuvaa ronkkimista ei kannata harjoittaa, mutta huolellisesti pestyllä kädellä voi kyllä kerran kokeilla ilman huolta.
Huom. EI ronkkimista jos vesi on jo mennyt! (Tulehdusriski moninkertainen)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kalvot on tosi vaikea saada rikki sormin - käytännössä mahdotonta elleivät ole puhjetakseen jo ihan itsestään.
Kannattaa pestä kädet erittäin huolellisesti, sitten vie etu- ja keskisormen emättimeen ja loppuraskaudessa joutuu todellakin yleensä kaivamaan syvältä/takaa, että jotain tuntuisi. Yleensä tuntuu vain sileää, koska lapsen pää venyttää kohdun alaosan siihen eteen ja kohdunnapukka löytyy korkealta kaukaa takana. Jos se on kiinni ja kaulakanavaa on jäljellä niin tuntuu selvä "napukka" joka yleensä on kuitenkin melko pehmeä loppuraskaudesta.
Jos on auki niin tuntuu reuna jonka sisäpuolelle voi saada esim. sormenpään.
Jatkuvaa ronkkimista ei kannata harjoittaa, mutta huolellisesti pestyllä kädellä voi kyllä kerran kokeilla ilman huolta.
Huom. EI ronkkimista jos vesi on jo mennyt! (Tulehdusriski moninkertainen)

kiitän ohjeistuksesta!

Yhteistyössä