Tahtoisin vain jäädä kotiin...töissä koeajalla.....raskaana.Kääk!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marraskuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marraskuu08

Jäsen
30.04.2008
229
0
16
Tää työ on mukavaa ja leppoista, ei stressaavaa mut jotenkin haluaisin vain olla kotona. Koeaika loppuu heinäkuussa ja olen raskaana rv11+3. En ole kertonut töissä vielä. Ensi viikolla ekan ultran jälkeen kerron.Tää ala ei tunnu nyt oikealta, mut tästä saa tietty helppoa rahaa:) Kelan rahoille jos tippuu niin sillä elää, mut ei hirmu hyvin. Karenssi tulee, jos ite irtisanoudun. Jotenkin nyt tuntuu siltä, et haluaisin tosissaan olla kotona, touhuta kotihommia ja odottaa sekä nauttia rauhassa tästä niin toivutusta raskaudesta. Mies ei ole hirveän innoissaan näistä mun ajatuksista, mut eikö pääasia ole et mä olen onnellinen...? Pelkkä ajatus töihin heräämisestä ahdistaa illalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Marraskuu08:
Tää työ on mukavaa ja leppoista, ei stressaavaa mut jotenkin haluaisin vain olla kotona. Koeaika loppuu heinäkuussa ja olen raskaana rv11+3. En ole kertonut töissä vielä. Ensi viikolla ekan ultran jälkeen kerron.Tää ala ei tunnu nyt oikealta, mut tästä saa tietty helppoa rahaa:) Kelan rahoille jos tippuu niin sillä elää, mut ei hirmu hyvin. Karenssi tulee, jos ite irtisanoudun. Jotenkin nyt tuntuu siltä, et haluaisin tosissaan olla kotona, touhuta kotihommia ja odottaa sekä nauttia rauhassa tästä niin toivutusta raskaudesta. Mies ei ole hirveän innoissaan näistä mun ajatuksista, mut eikö pääasia ole et mä olen onnellinen...? Pelkkä ajatus töihin heräämisestä ahdistaa illalla..

Öö... ei. Jos multa kysytään, myös sulla on velvollisuutesi. Ja myös miehellä on vastaavanlainen oikeus olla onnellinen. ...päätä sit itse, kysytäänkö multa vai ei.
;) :whistle:

Ja eikö olis hyvä vaan tehdä töitä niin pitkään kuin pystyt ja sit ois vauvaakin varten enemmän rahaa säästössä. Vauvan kanssa voisit sit olla pidempään lomalla jne. :)

No eihän sun siellä tarvitse olla kovin pitkään (äitiysloman alkuun). Ajattele nyt järjellä, ole töissä, ja sitä kautta nosta äitiysrahan määrää. Voihan sun raskaus mennä vaikka keskenkin vielä, mitäs sitten?
Taitaa vaan vaivata laiskuus jos työssä ei mitään kummempaa oo. Ja jos oot koeajalla, ja kerrot raskaudesta, voi olla ettei ne työsuhdetta jatkakaan.

n. Jotenkin nyt tuntuu siltä, et haluaisin tosissaan olla kotona, touhuta kotihommia ja odottaa sekä nauttia rauhassa tästä niin toivutusta raskaudesta. Mies ei ole hirveän innoissaan näistä mun ajatuksista, mut eikö pääasia ole et mä olen onnellinen...?

Niin, mitäs jos sun miehes haluaa vaikka pitää vanhempainloman, ja laittaa sut töihin äitiysloman päätteeks? Sillähän on siihen täys oikeus.

n. Jotenkin nyt tuntuu siltä, et haluaisin tosissaan olla kotona, touhuta kotihommia ja odottaa sekä nauttia rauhassa tästä niin toivutusta raskaudesta. Mies ei ole hirveän innoissaan näistä mun ajatuksista, mut eikö pääasia ole et mä olen onnellinen...?

Niin, mitäs jos sun miehes haluaa vaikka pitää vanhempainloman, ja laittaa sut töihin äitiysloman päätteeks? Sillähän on siihen täys oikeus.

No tiedän et porisen ja murisen turhaan:( Mies tosin ei voi jäädä kotiin, kun hän on yksitysyrittäjä. Eikä tässä tosiaan ole kauan äitiysloman alkuun ja voi olla, et pistävät pihalle...Ei tässä laiskuudesta ole kyse vaan siitä, et tää työ ei ole mua varten. No ehkä parempi ottaa vaan työ työnä. On tällä palstalla ihmisiä, jotka olisi kiljuen menossa töihin jos vaan pääsis. Mulla on vaan toisin päin!! Ehkä ne pinnan alla olevat vahvat äidin vaistot on päässy pintaan ja jään tämän lapsen myötä lopullisesti kotiin...

Motivaatio voi kyllä hukkua jossakin vaiheessa, vaikka olisi kuinka kiva ja palkitseva työ. Mutta jos nyt ihan järjellä ajatellaan, niin kyllä sinun kannattaisi jatkaa tuossa työssä siihen äitiyslomaan asti. Voithan sitten hoitovapaalla etsiä itsellesi toisen työpaikan tms. Työnantajalla ei kyllä muuten ole oikeutta potkia sinua sitten pois kun kerrot raskaudesta. Kuinka paljon sulla on vielä koeaikaa jäljellä?

Tiedätkö, mulla oli samat fiilikset kun ensimmäistä odotin. Varmasti kaikki vaivat kehitin itse ja jäinkin sairaslomalle aika aikaisin. Kun vauva syntyi, olin hirveän kokoinen tursas, en ollut tehnyt mitään koko odotusaikana ja synnytys oli hirveän vaikea.
Kun vauva ei ollut kovinkaan vanha, olin jo aivan kypsä olemaan kotona!!!!
Sinuna miettisin!
Toista kun odotin, olin innolla loppuun asti töissä ja nautin tosissani äitiyslomasta ja vauvasta!!

Juu ei tässä mitään stressiä työstä ole. Tosissaan on leppoista ja mukavaa toimistotyötä. Et pystyn olemaan aika pitkälle töissä:) Hassua, et muillakin samoja fiiliksiä ekaa odotellessa ollut!! Pomo on vain aikamoinen narsisti ja ei hyväksy sanaa ei...et vähän jännittää mitä sanoo. En ole vieläkään löytänyt sitä omaa alaa vaik ikää jo on....ja koulunpenkille mua ei saa eikä sekään ole mun juttu. Kohta tipun johonkin työttömyys/ei koulutusta kuoppaan :laugh: Äääh! Katotaan niin olen tasan toista mieltä, kun lapsi syntynyt ja kotona ollut jonkun aikaa. Sit marisen täällä, et haluun töihin:) Taitaa olla niin, et aina puristaa jostain ja ihminen ei ole ikinä tyytyväinen...nyt kyl puristaa nää housut enemmän kuin ahistaa tää työ.. Hih! Koittakaa kestää!