Taisin ymmmärtää anopin väärin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolona

Vieras
Anoppi soitteli joku aika sitten, oli menossa alennusmyynteihin ja kysyi meidän lasten vaatekokoja. Sanoi ostavansa lapsille haalarit yms. Olin aika ihmeissäni, ja kiittelin totta kai.

No, anoppi toi ostamansa vaatteet meille. Kuittien kanssa. Ja sanoi, että ei tarvitse tässä kussa maksaa kaikkia :/

Minä hölmö luulin, että tuo tarkoitti että ostaa lahjaksi :ashamed:

Olisit anatanut vaatteet takaisin, että saa palauttaa saman tien.
Olisihan sen anopin pitänyt kysyä, että onko tarvetta ja haluatteko ostaa, hän voi tuoda eikä niin, että hän ostaa ja mikä on koko, koska se kyllä tarkoittaa, että anoppi maksaa.
Mä en kyllä maksaisi.

Oho. Vitsi nää raha-asiat tuttujen kesken on....ärrrrsyttäviä. Ikinä ei pitäis mitään olettaa vaan aina kysyä. Aika ikävää jos teillä ei olekaan rahaa...
Kyllä mäkin olisin kuvitellut että lahjaksi ostaa kun noin kyselee..mutmut. Jooo'o! :/

No ei nyt ihan sellaiset olleet, jotka mä itse olisin ostanut.

Harmittaa vaan, kun me asutaan täällä maalla ja anoppi osti nuo kaupungista, ja nyt pitäis lähtee kaupunkiin asti palauttamaan :(

Mutta onneks en ollut siis ainoa, joka olisi tulkinnut niin että kyse oli lahjasta..

Alkuperäinen kirjoittaja nolona:
No ei nyt ihan sellaiset olleet, jotka mä itse olisin ostanut.

Harmittaa vaan, kun me asutaan täällä maalla ja anoppi osti nuo kaupungista, ja nyt pitäis lähtee kaupunkiin asti palauttamaan :(

Mutta onneks en ollut siis ainoa, joka olisi tulkinnut niin että kyse oli lahjasta..

no et lähe ite palauttamaan, annat vaan takas anopille koko hoidon.

No ei olisi tullut mieleenkään kysyä tuommoisen "tarjouksen" jälkeen, että tarviiko maksaa itse. Meillä ainakin olisi sekä anoppi että oma äitini loukkaantuneet, jos olisi kysynyt. Mutta tuo on hyvä neuvo, että palauttaa, jos kerran kuititkin on. Ja anopille täytyy tietty sanoa, että ymmärsit väärin ja ettei jatkossa tämmöistä apua kaivata. Ihmeellinen ajatuksenjuoksu kyllä tällä anopilla...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Oho. Vitsi nää raha-asiat tuttujen kesken on....ärrrrsyttäviä. Ikinä ei pitäis mitään olettaa vaan aina kysyä. Aika ikävää jos teillä ei olekaan rahaa...
Kyllä mäkin olisin kuvitellut että lahjaksi ostaa kun noin kyselee..mutmut. Jooo'o! :/

Nytpä sitten opin senkin. Mutta luulin, että kun kyse kuitenkin oli lasten mummista, että jos tuolla tavalla tarjoutuu ostamaan niin se tarkoittaa että kyse on lahjasta.

Kaikenlisäksi osti vielä liian suuret toiselle lapselle, kun ei uskonut että ei ole vielä niin iso.

Melkein jokainen kirjoittaa, että vaatteet ja kuitin pitää palauttaa anopille. Itsekin olen samaa mieltä. Mutta oikeasti: kuinka moni meistä oikeasti pystyisi niin tekemään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melkein jokainen kirjoittaa, että vaatteet ja kuitin pitää palauttaa anopille. Itsekin olen samaa mieltä. Mutta oikeasti: kuinka moni meistä oikeasti pystyisi niin tekemään?

Niin no, sovuthan siinä menee kun mun anoppi ottaa niin herkästi itseensä. Taitaa kyllä mennä niin, että saa tuo mies ne palauttaa, vaikka mun piikkiin se anoppi tuon jutun tulee pistämäänkin.

Palauta ne anopille myöntäen, ettet ymmärtänyt, että sinun pitäisi niistä maksaa, luulit hänen ostavan lahjaksi.
Ota kuitti ja vie kauppaan taklas ja palauta anopille rahat.

Kaupalla ei ole mitään velvollisuutta ottaa niitä takaisin, jos eivät ole viallisia tai viasta ei ole mainittu. Palautus- ja vaihto-oikeus on kaupan itsensä määrittelemä juttu ja usein aletuotteet on määritelty kaupassa sellaisiksi, ettei niissä ole palautusoikeutta, vaikka normaalisti kauppa sen myöntäisikin.

Ei mulla ainakaan olisi pokkaa niin tehdä, mielummin vaikka maksaisisin ja myisin kirpparilla pois, jos vain hinta olisi todellakin halpa.

Yhteistyössä