E
Elämä palasiksi
Vieras
Olen ollut rakastunut toiseen mieheen viimeiset 7 vuotta. Juttu on monimutkainen, mutta niinhän ne aina. Tapasin tämän miehen silloin kun lapseni oli ihan pieni. Hän oli mieheni kaveri. Minusta hän oli hauska, huumorintajuinen, mielenkiintoinen, samalla aaltopituudella alusta asti minun kanssani. Hän on silloin tällöin käynyt meillä, mutta koska mieheni ei oikein välitä meidän ystävyydestä niin lähivuosina käynnit ja yhteydenpito on hiipunut. Minulle olisi aina ollut tärkeää pitää ystävyydestä kiinni, sitä se minun mielestäni oli. Tuo mies on näiden vuosien aikana hankkinut itselleen vaimon ja hänellä on pieni lapsi. Nyt tapasimme sattumalta ja tämä mies kertoi omista tunteistaan. Minä olin aina luullut, että olemme ystäviä ja toki voimme tuntea ihastusta, mutta nyt olen tuon keskustelun jälkeen ihan sekaisin, tajusin yhtäkkiä, että olen kaikki nämä vuodet rakastanut tuota miestä! Miten näin voi käydä? Olemme molemmat perheellisiä ihmisiä, miten ihmeessä ajauduimme tällaiseen umpikujaan? Oikeastaan en keksi muuta sanottavaa kuin, että ehkä ensi elämässä...