Takapenkille kolme turvaistuinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trio.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
saa nähä mahtuuko kaukalon ja turvaistuimen väliin edes istuinkoroke kun tilaa on aika vähän.tietty vois ottaa korokkeesta kankaat irti ja vähän leikata sitä kapeammaks niin vois mahtuakkin,eikös ne jotain styroksia mahda olla.kiva kun joillain oli asiallistakin sanottavaa ja ymmärsivät ettei kaikilla oo mahollista ostaa tila-autoa.edellinen autoki vaihdettiin vähän isompaan siks kun siihen ei mahtunu kunnolla ees kahta istuinta niin ei oikeen innosta alkaa myymään nykyistä,ei se oo aina niin helppoa saada autoa myytyä hyvään hintaan,varsinkaan jos ei oo ihan huippukunnossa auto enää.ja meidän nuorin siirty kasvot menosuuntaan olevaan istuimeen jo 1,5 vuotiaana kun silloiseen autoon ei mahtunut muunlainen istuin ja liikkeessä kovasti sanoivat sen olevan ok.istuimet on niin kalliita ettei oo mahollista alkaa ostamaan uusia kapeamman mallisia jotta mahtuisivat.kai mä oon sitte tosi huono äiti.

Joo onhan se vähän kallista lähteä istuimia vaihtelemaan. Aattelin vaan kuitenkin ehdottaa.

Mua kyllä vähän tympii tämä meininki täällä kun aina pitää alkaa moralisoimaan toisia. Kai sitä nyt jokainen kyselee ensin vaihtoehtoja eikä mee heti ostamaan uuttaa autoa. Niin kuin joittenkin mielestä näköjään pitäis heti siltä istumalta tehdä kun toteaa, ettei istuimet autoon mahdu.

Eikö nämä palstat ole juuri sitä varten, että neuvoja kysellään.

Meillä sopi sekä ford mondeoon ja Mersuun 3 turvaistuinta (kaukalo,turvaistuin ja turvavyö istuin) kaikki istuimet olivat maxi cosin.

Niin ja sen takia ei alle 150 cm airbag paikalle koska kun bagit laukeavat paine on niin kova että kun se tulee suoraan kasvoille voi lapsi sokeutua! Enkä suosittele airbagin pois kytkentää, se tapahtuu käytännössä poistamalla rele,mutta siltikin voivat laueta.Olen ammatiltani katsastusinsinööri joten jonkinlainen näppituntuma tähän asiaan on.

Hyvä, nimim. tila-autoton, että tarkensit vastaustasi. Jos luet alkuperäistä tekstiäsi, siitä voi todellakin saada kuvan että vastikää ostettua autoa ei "viitsitä" vaihtaa.

Ollaan opiskelijaperhe, elellään yhdellä pienellä palkalla sekä ennen lapsia kertyneillä säästöillä. Asuntovelkaa ei ole, mutta muita asumiskuluja tietysti. Silti halusimme satsata lasten turvallisuuteen eikä esimerkiksi kääntää esikoista (nyt 2 v 3 kk) kasvot menosuuntaan kun taakse piti saada kaksi istuinta. Vaihdoimme siis isompaan autoon vaikka köyhdyimme muutaman tonnin. Tila-autoa ei meilläkään ole, eikä uutta menopeliä, vaan viitisen vuotta vanha ja yli 100 000 km mittarissa.

Joitakin turhauttaa "moralisointini", minua taas pännii nämä ihme v-ttuilevat ihmiset täällä netissä jotka hyökkäävät jokaista kritiikin sanaa vastaan leimaamalla idiootiksi.
Harvemmin jaksan muiden tekemisistä välittää, mutta lasten turvallisuuden asetan korkealle ja haluan korostaa sitä silläkin uhalla että pidetään hysteerikkona.

Ja sille yhdelle näsäviisaalle joka ihmeen kaupalla on vielä hengissä: minäkin olen matkustanut turvavyöttömässä pakettiautossa jopa 90-luvulla, ja olen ihme kyllä hengissä. Jos kerran siitäkin selvisin, niin miksi käyttäisin vöitä nytkään itselläni ja istuimia lapsillani? Voisinpa ottaa pienen naukun ennen lähtöä, näkyypä siitäkin selviävän vaikka kuinka moni...

Hän on puhunut. ;D

PS. Istuin tai ei, ajakaa varovasti!

Pikainen käynti autoliikkeessä ja meille tulee Ford Mondeo -01. Sinne mahtu taakse 2 Brio Zentoa selkä menosuuntaan ja yks Carenan turvavyöistuin naama menosuuntaan. Etupenkilläkään ei tarvii istua polvet suussa.

Yhteistyössä