Takertuva, herkkä lapsi

24.04.2007
103
0
16
Meidän tytölle, 1v 10kk, ainoastaan äiti vaan kelpaa, silloin kun olen paikalla. Isi ei saisi esimerkiksi nukuttaa, syöttää (osaa syödä itsekin jos vain viitsisi), vaihtaa vaippoja jne. Jos ollaan kahdestaan muualla kuin kotona, esim. tutussa kyläpaikassa, en voi mennä edes vessaan, tyttö tulee itkemään oven taakse. Paikassa, jossa on paljon lapsia, tyttö jättäytyy taka-alalle ja vain seurailee. Kun kehotan menemään leikkimään, saattaa vähän aikaa leikkiä ja sitten haluaa jo syliin. Harvemmin kotonakaan yksin leikkii. Jos istun laittialla vaikka lukemassa lehteä, niin silloin kyllä leikkii siinä vieressä. Meidän välillämme taitaa olla näkymätön magneetti... :laugh:

Kyläilemme paljon, myös semmoisissa paikoissa missä on samanikäisiä lapsia. Olen yrittänyt viedä noin kerta viikkoon häntä hoitoon pariksi tunniksi, mummulaan. Olen jättänyt isin ja tytön kahdestaan aina kuin mahdollista, eikä silloin huuda äidin perään, saattaa vaan kysyä pariin kertaan että "äiti"?

Onko muilla samanlaista? Haluaisin niin kuulla että kuuluu ikään... Välillä tuntuu että olen täysin epäonnistunut vanhempana. Olenko itse opettanut esim. tuon ettei omineen osata leikkiä tai sen että äiti on aina paikalla. Olisiko aiemmin pitänyt viedä häntä esim. sukulaisille hoitoon enemmän? Teenkö tässä asiassa nyt kärpäsestä härkäsen?!? Väsyttää vaan välillä... |O

Meillä poika ihan samanlainen ja samanikäinen.

Jotkut vain ovat luonteeltaa toisenlaisia. Meillä esikoistyttö on niin itsenäinen ja reipas, ollut jo vauvast asti.

Poikaa en alta 1v voinut jättää edes isälleen. Alkoi vierastamaan jo 4kuisena, ja vierastaminen oli rajua.

Onhan tuo reipastunut jo ihan kauheasti. Ja pärjää jo iskänkin kanssa päivällä. Ja on jopa parikertaa ollut hoidossa... mikä on meidän pojalta hyvin suuri saavutus.

Meidän poika on nyt vain rauhallisempi luonteelta. Monet haasteet ovat pojalle aivan liian suuria ja hän tarvitsee paljon tukea ja rohkaisua. Poika tarvitsee vain aikaa saada tottua uusiin asioihin. Ja leikkikavereiden pitää olla samanlaisia rauallisia luonteeltaan. Tai no tuon ylivilkkaan siskonsa kanssa kyllä jo remuaa... mutta sisaruksiakun ovat.

Tuskin sinä niiskuneitinen olet mitään väärin tehnyt. Lapset nyt vain ovat erilaisia luonteeltaan. Ja miksi sitä pitäisi lasta hoitoon laittaa reipastumaan jos lapsi ei siihen ole vielä valmis ( jollei nyt aivan pakko )

Kiitos vertaistuesta Solina83! Totta, meilläkin rauhallinen luonne ja vaatii aina aikaa tutustua uusiin asioihin. Tuo oli hyvä kommentti: miksi laittaa lasta hoitoon reipastumaan jos lapsi ei ole siihen valmis! Sanonpa tuon omalle äidilleni kun hän seuraavan kerran patistaa hoitopaikalla... :laugh:

Yhteistyössä