Tällä palstalla saa kyllä niin pahan mielen ettei ole tosikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos ja näkemiin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo sori vaan mut mussa ei nää nyyhkytarinat herätä sääliä yhtään. jokainen voi vaikuttaa omaan elämäänsä.

Lihavuuteen, lapsen isän valintaan ja työllistymiseen (esim. on valmis muuttamaan paikkakunnalta työn perään elättääkseen lapsensa) voi vaikuttaa. Lasten sairauteen ja yllättäviin vastoinkäymisiin ei. Jos vääristä valinnoista huolimatta saisi aina vaan taloudellista ja sosiaalista tukea niin kuka ikinä tässä maailmassa kehtaisi ponnistella työnteon, terveellisen elämäntavan tai pysyvän parisuhteen eteen?? Nyt kun lama tulee ja työttömyys lisääntyy myös niiden keskuudessa, jotka ovat tehneet kaiken vaadittavan (eli koulutuksen ja muuttamisen työnperässä perhesuunnittelusta puhumattakaan) työelämään päästäkseen, niin toivottavasti tulee enemmän ääntä siltäkin kannalta..

Tiedätkö mitä?
Vaikka ois minkälainen ihminen, niin tekee silti virheitä. Sellaista ei olekaan, joka aina, läpi koko elämän, tekisi vain oikeita valintoja ja ratkaisuja. Ei kukaan voi ennustaa, millaiset vaikutukset tekemillään ratkaisuilla on. Arvella voi, ja olettaa, mutta silti ei ole mitään takeita siitä, että asiat päättyvät kuten olettaa. Jälkiviisaus on asia erikseen, ja siinä meistä jokainen on mestari.

Luuletko että esim. minä tieten tahtoen etsin itselleni kumppanin, joka osoittautui lopulta ihmishirviöksi? Mies todellakin muuttui vasta siinä vaiheessa, kun odotin ensimmäistä lastamme. Sitä ennen ei ollut pienintäkään merkkiä siitä, millaiseksi toinen lopulta osoittautuu. Sinä et tätä usko, eikä sitä usko kukaan muukaan joka ei hänen kaltaistensa kanssa ole joutunut koskaan tekemisiin. Mies itse halusi lapsen, enemmän kuin mitään muuta. Kuka olisi osannut kuvitella, että sellainen mies lopulta kääntää selkänsä lapselleen?

Ihan vain tiedoksesi, että vaikka olenkin yhteiskunnan mittapuun mukaan köyhä, en ole hakenut mitään avustuksia (toimeentulotukea tms). Yksinhuoltajien huimilla tuilla elän kuukaudesta toiseen (=lapsilisän yh-korotus). Lisäksi lapsilisät, minimielarit kunnalta, opintotuki -verot ja asumistuki. Siinä ne. Virheen kai teen siinäkin, että edes nostan noita, mutta pakko mun on lapseni jotenkin elättää. Vaikka huostaanotto olisi kai paras ratkaisu kuten eilen yhdessä ketjussakin eräs musta totesi.

Minä en kadehdi teiltä parempiosaisilta yhtään mitään. Minä en edes valita elämästäni täällä, koetan tulla toimeen tällä mitä on ja parhaani mukaan tehdä kaiken sen, jolla takaan lapsilleni parhaan mahdollisen elämän. Tosi asia on vain se, että kaikki eivät ole syntyneet onnen tähtien alla ja jollekin kasaantuu kerta toisensa jälkeen paskaa niskaan, teki sitten mitä tahansa.

Johtunee ehkä siitä, että suku on molempien vanhempien puolelta alkoholisteja, työttömiä ja huonosti koulutettuja viisi-/kuusikymppisiä. Me, heidän lapset ollaan suurin osa hommattu korkeakoulututkinto ja menty työn perässä. Lapsia on enimmäkseen niillä, jotka on ehtiny naimisiin. On toki surullisempiakin tapauksia, mutta taustalla on sillon tosi paskaa kuten humalaisten ja skitsofreenikkojen keskellä eletty lapsuus. Meillä on sitten varmaan ollut hirveä mäihä ja erityisen hyvät mielenterveys-/koulupalvelut tukena. Itse kyllä korostan mieluummin sitä, että kun tarpeeksi syvällä paskassa tarpoo lapsena niin oppii sinnittelemään ja harkitsemaan tarkkaan. On hienoa, että jaksat opiskella. Ainoa tie helpompaan on vaan (niin vaikeaa ja älytöntä kun se tuntuu välillä olevan) uskoa, että omat panokset tuottaa tulosta - kuten se opiskelu töitä ja siten toimeentuloa. Ja lapselle yksikin välittävä aikuinen on iso askel kohti onnellista elämää (tämän olen oppinut kantapään kautta - eikä oma välittävä "normaali" aikuinen edes ollut perheen piiristä). Hyvää joulua - lapsen kautta joulun sanoma välittyy parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja :
joo sori vaan mut mussa ei nää nyyhkytarinat herätä sääliä yhtään. jokainen voi vaikuttaa omaan elämäänsä.

Sama juttu. Itsepä ovat valintansa tehneet. Ihmetyttää lähinnä, kuinka huonot ja väärät valinnat kasautuvat aina samoille ihmisille. Elämä on yhtä huonojen valintojen ketjua. Sitten valitetaan kun on nii-in paha mieli. Voi voi, omia valintoja.

Myötätunto osoitettuna jo pelkästään sanoina ei maksa mitään. Ja jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin on hiljaa.

Ja hyssyttely ei auta näitä luusereita yhtään enempää. Opikseen eivät osaa ottaa mistään, milloinkaan, vaan jatkavat sohjossa rämpimistä maailman tappiin, maailman epäoikeudenmukaisuutta valittaen. Itsellähän ei ole osaa eikä arpaa omaan elämään, vaan syytetään sitten vaikka tähtiä, jos kaikki "onnelliset tähdet" olivat pilviverhon takana syntymäpäivänä...

Sama juttu. Itsepä ovat valintansa tehneet. Ihmetyttää lähinnä, kuinka huonot ja väärät valinnat kasautuvat aina samoille ihmisille. Elämä on yhtä huonojen valintojen ketjua. Sitten valitetaan kun on nii-in paha mieli. Voi voi, omia valintoja.

Myötätunto osoitettuna jo pelkästään sanoina ei maksa mitään. Ja jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin on hiljaa.

Ja hyssyttely ei auta näitä luusereita yhtään enempää. Opikseen eivät osaa ottaa mistään, milloinkaan, vaan jatkavat sohjossa rämpimistä maailman tappiin, maailman epäoikeudenmukaisuutta valittaen. Itsellähän ei ole osaa eikä arpaa omaan elämään, vaan syytetään sitten vaikka tähtiä, jos kaikki "onnelliset tähdet" olivat pilviverhon takana syntymäpäivänä...

Ketä hemmetin luusereita? Tämä lahjakortin saanut luuseri ei ole koskaan käynyt sossussa ja koulutuksen ja työkokemusta olen hankkinut mutta on myös asioita joihin ei valitettavasti voi vaikuttaa. Uskon vakaasti, että ensi vuonna olen jo auttajien puolella taas.
Ja miksi ap olisi luuseri? Yksinhuoltaja, joka opiskelee eli tekee oman ja perheensä hyvinvoinnin eteen jotain.
Onko sulla itsellä paha olla? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos ja näkemiin. :
Miten ihmiset jaksaakin olla noin ilkeitä ja kateellisia ja katkeria.
Haukutaan ne, jotka saa jotain avustuksia näin joulun alla. Haukutaan ne köyhät, joilla on kone ja netti. Haukutaan ne äidit, joiden lasten isä ei tapaa lapsiaan. Haukutaan yht, kun ne saa niin paljon avustuksia. Haukutaan lihavat. Haukkukaan nyt vielä nekin köyhät, joilla on auto olosuhteiden pakosta.

Mä olen lihava yh-äiti, joka sai MLL:n lahjakortin (hakematta), jolla on auto, kone, netti ja jonka lasten isää ei vois vähempää kiinnostaa omat lapsensa.
Mulla on aivan tarpeeksi murheita omastakin takaa, te ette voi edes ymmärtää miten paha voi olo olla kun kaikki kaatuu niskaan, ei ole rahaa, ei omaa aikaa, ei mitään.

Ja sitten te, joilla on kaikki hyvin, on ehjä perhe, talous kunnossa, joulusta ei huolta, lapset terveitä jne kehtaatte vielä kaiken lisäksi haukkua ne, joilla on muutenkin asiat paljon huonommin kuin teillä ikinä.

Mulla ei olis ollut varaa järjestää lapsille joulua tänä vuonna ilman sitä lahjakorttia. Ja senkin saamisen ilon te saitte tällä palstalla vietyä haukkumalla ihmiset, jotka jotain avustusta ovat saaneet.

Tässä näkee suomalaisen yhteiskunnan lähimmäisen rakkauden ja toisesta välittämisen mentaliteetin. Jos en minä, niin et kyllä sinäkään..

Hyvää joulua vain teille.

Voi hyvin kuvitella. Mutta sinullapa on paljon muuta, mitä he eivät voi koskaan saada ja ne olet saanut synnyinlahjana ;) Joten ajattelisin, että olet paremmassa asemassa, kuin luuletkaan. Vai olisitko mielummin niitä jotka haukkuvat kaltaisiasi. Minä en.

Elä menetä jouluiloa!

Yhteistyössä