Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Onneksi olkoon Hyväsetti!!!! :flower:

Tsemppiä uuteen kiertoon haaveija86!! Toivottaan sulle ovista!!!!

Pahoittelut Nallulle negasta... tosiaan voi olla että sulle on olllut pidempi kierto ja ovis tullut myöhemmin!!

Mutzilla
: :hug:

Asunnoista kun ollut puhetta... muutettiin syksyllä omakotitaloon, neliöitä 160... toivotaan että jälkikasvua tulisi =) Metsätähtönen kyselit sitä kuivauskaapista... Kotona lapsuudenkodissa meillä oli sellainen ja ajattelin että ompas turha vehje, mut nyt meillä on sellainen tässä asunnossa ja pakko myöntää että tulee käytettyä vaikka turhana olinkin pitänyt... tosin ehkä enennemmin ottaisin sen kuivausrummun....tai en tiiä :laugh:

Itsestäni vielä... tänään ovistesti näytti negaa, se oli siis kaksi päivää positiivínen... oletan että ovis oli ehkä tänään... no menkkoja odotan 12 päivän päästä.. pienen pieni toivonkipinä myös raskaudesta =) .. en vaan uskalla yhtään toivoa kun pelkän jälleen kerran sitä pettymystä...

Mukavaa viikonloppua!!!

Tulin tuolta kurkkaamaan pikaiseen.

Mutzilla suuret pahoittelut ja hurjan paljon voimia vaikeisiin aikoihin! <3 :hug:

Pahoittelut muillekkin keskenmenon saaneille!

Onnea plussanneille! ja yrittäville kovasti plussatuulia! :)

Aranel ja pieni 14+

Lily-Jane, tervetuloa takaisin harmaaseen arkeen ja vähän värikkäämpään kaksplussaan :laugh:

Kultasiipi, taisin tarkottaa tota kuivausrumpua mutta näemmä kirjottelin mitä sattuu :saint: Mutta hyvä kun tuli tuokin vaihtoehto esille, tosin meidän asuntoon ei taida mahtua. Eikös noi kuivauskaapit ole aika näpsäköitä sitten kun on niitä leikki-ikäisiä? Meiläl ei kyllä ole semmosta ollut eikä edes kuivausrumpua, joten mietin että kannattaakohan hankkia vai miten..ainakaan en uskalla kuivausrumpuun laittaa näitä 40siä käyttövaatteita (omia siis), kun minusta ne kitistyy aina siinä vaikka sais rumpuun laittaa.

Ooh, ihanan isoja huusholleja Unikeijulla, Hyväsetillä ja Sokeripalalla :heart: Tässä 43 neliön kaksiossa sitä miettii, että pitäs varmaan sittenki hakea sitä kolmiota.

Nukkumispolitiikasta. Jos laitatte pinnikseen, niin onko se samassa huoneessa vai ei? Varsinkin jos mies käy töissä jne? Oon tätä miettinyt, että miten päin se kannattaa olla. Ite en halua mitään perhepetiä, en kyllä sais nukuttua sitäkään vähää kun pelkäisin että toisen päälle kierähdän.

Bigwish, oon ihan samaa miettiny, että kuinka pienellä kattilamäärällä sitä pitäis selvitä että mahtuis näihin nykyajan keittiöihin.

Aranel, kiva kun kävit =)

Ja Kultasiivelle kans tärppionnea, nyt kun on kerta h-hetket olleet käsillä :heart:

onnea plussanneille![ :flower: =) pahoittelut niille joilla on mennyt kesken :( :hug:

b]lisäätkö minut tonne listaan metsätähtönen?[/b] elikkäs mulla kp 16/30, toinen yk,3 lapsi haaveissa :heart: (lapset 05,07) olen 26-vuotias.mul ei kovin oireita tunnu,mut toivon suuresti et ovis aika on tehnyt tehtävänsä,tiheesti on peitto heilunu makkarissa :D uni ei meinaa ioltasin tulla millää vaikka väsyttäs kuin,sit yhtäkkiä nukahan ja nukun ku tukki eikä aamul taho jaksaa ylös.Ni sen yhen ovis laskurin mukaan mun kierto oli 26pvä:ä ja seukki tädin pitäis tulla 29pvä..pysys pois :laugh:

Metsätähtönen Jep, täällä Englannissa ulkona sataa (ylläri ylläri) joten ainakin kotoinen olo! Onhan se kiva olla kotona noin pitkän reissun jälkeen, ja etenkin teidän kanssa höpötellä :D Te ja mun mies ootte nimittäin ainoita jotka tietää tästä yrityksestä, ja miestäkään en ihan kaikilla lima-ovis-oire-stooreilla jaksa vainota :laugh: Mikä sulla olotila tänään, rinnat vielä kipeenä? Onko se niin, että jos raskaudut niin et voi mennä siihen nenänavausleikkaukseen ( anteeks mun haparat termit mut en voi mennä takasin sille sivulle kun kerroit ettei teksti katoa :D) ?

Oih, oli kiva kuulla jo odottavien kuulumisia! Kunpa tultaisiin pian perässä :heart:

Asumisesta puhuttiin, me asutaan 110 neliön asunnossa, joka on kahdessa kerroksessa, sellaisessa vanhassa pienkerrostalossa. Kyllä tänne yksi muksu mahtuu hyvin, kun on toi vierashuone josta voisi tehdä lastenhuoneen. :) Mua on kyllä nyt pari päivää masentanut tää vauvajuttu, en tiedä onks ne mun hormoonit vai mitkä, mut ekaa kertaa tän yrityksen aikana on tullut jotenkin surullinen olo siitä, ettei ole tärpännyt ja kaikki miehen ystävät jotka on mennyt about samoihin aikoihin naimisiin pamahtaa heti paksuksi. Mehän tietoisesti päätettiin, et ollaan yli vuosi naimisissa ennen yritystä että saan gradun vauhtiin, mut silti, miksi mulla on näin paha mieli. Viime kierroissa kun menkat alko olin vaan et no joo, niin alussa ollaan et ei se mitään. Nyt yk 3 lopuillaan (tänään kp 24) ja kun ei ole mitään toivonkipinääkään. Sori tää tilitys.. :ashamed: Etenkin kun monet on yrittänyt paljon kauemmin.

Katselen tässä itku kurkussa uutisia tosta Haiti-katastrofista, ei varmaan auta tähän mielentilaan :D Tekis mieli antaa edes sata euroa, että vois auttaa jotain lasta siellä saamaan ruokaa ja vettä.

Mitä viikonloppusuunnitelmia teillä on? Me mennään ehkä kattoo se Avatar- leffa tänään kun kaikki hehkuttaa sitä.

Mukavaa lauantaita kaikille :wave:

kiitos :flower: eihä tästä koneen ääreltä malta pysyä pois ollenkaa :laugh: lapsukaisetki alko pväunille.kovasti ite "oottelen"et jtn oireita tulis..nyt ku mietiin alkaa ni itkuherkkä olen viime aikoina ollu "toiveajatteluna"et oisin pieniin päin.tai sit joku ihme masis on mut en kyl tiedosta asiaa mistä oisin masentunu,en ainakaa tietääkseni tätä vauvanteko hommaa kovin paljo ressaa et masis tulis..

odottelua,odottelua et se plussa tulis nyt täs kuussa.esikoisesta plussa tuli 5 menkkojen jälk.ja kuopuksesta oli 2menkat..jospa nyt jospa.huomenna mennää pulkkamäkeen mieheni+lasten, mun äiti ja systerin + sen kihlatun kanssa.saanpahan muuta ajateltavaa hetkeksi :) tänään ei mitn ihmeitä tehä,mies on pilkillä.

Hauskaa lauantaita kaikille. Täällä on just herätty yövuoron jäljilta, jota ennen olin jo aamu- ja iltavuorotkin töissä (tosin eri paikoissa). Ja tästä johtuen tais mennä oviksen hyödyntämiset harakoille, kun ei yksinkertasesti ehdi peittoa heilutella kun mieskin sitten omissa töissään. No, ehkäpä sitten joskus se vauva meillekin saapuu. Nyt vaan masentaa kovasti täälläkin koko aihe ja yrittäminen ja stressaa että ei tässäkään kierrossa tärppää ja parin kuukauden päästyä on jo puoli vuotta yritystä takana. Eihän se toki kovin paljoa vielä ole, mutta mä jotenkin ajattelin tulevani aika pian raskaaksi pillereiden jätön jälkeen.

Voi meitä :hug: itseni mukaan lukien, kyllä me ollaan aika masentunutta sakkia tänään vaikka aika lyhyet yritysajat kaikilla takana niin ettei vielä sen puoleen ole syytä pessimismiin =)

Mutta näin se vaan on, helposti sitä masentuu. Mä olen yrittänyt uskollisena uudenvuodenlupaukselleni tsemppailla ja keskittyä myös muihin asioihin, yksi mikä on mun lohdutuskeino on miettiä matkoja. Siis jotain ihan perusmatkaa Kreikkaan tai lähialueille suunnitellaan kesäksi, kauemmas ei oikein ole varaa (varsinkaan kun haluan vähän säästää vauvaa varten) eikä tuon 2-vuotiaan kanssa kovin pitkät lennotkaan houkuttele.
Mulla vaan on se rajoitus että en tahdo mennä ulkomaille rv 24 eteenpäin, eli sen jälkeen kun keskosta aletaan hoitamaan jos syntyisi. Varmasti monissa muissakin maissa kuin Suomessa saa laadukasta hoitoa keskoselle, mutta olisi kamalaa joutua niin raskaaseen tilanteeseen vielä ulkomailla, ja kaikki käytännön hankaluudet mitä siitä seuraisi. Sitä paitsi syyttäisin kumminkin itseäni/matkan rasituksia jos synnytys ennenaikaisesti reissussa käynnistyisi. Eli pysyn tukevasti kotimaan kamaralla loppuajan! Silti saan lohdutusta siitä että jos plussa viivästyisi useampia kuukausia, muistuttaisin bikineissä vähemmän rantautunutta valasta B) Toisaalta olisi niin ihanaa kantaa ylpeänä vauvamahaa siellä, eli molempi parempi =)

Lily-Jane, on vieläkin kipeet rinnat. Tosiaan sitä kipuilua viimeksikin tais sillon kestää ihan parisen vko ja se pahin kipu sitten vko tai jotain. Nyt on tainnu olla tiistaista se pahempi kipu, inhaa. Kyllä se ohi menee, että eipä sillä.

Ja on kyllä vatsakipuja. Että voisin melkeen kuvitella, että tässä joskus jotain tapahtuu mullaki kierrossa sitte :laugh:

Sokeripala, itekki ajattelin että käydään se hääreissu heti alkuunsa. Niin joko sitten ollaan raskaana aika alussa tai ei ollenkaan..

Ja en tiiä oonko sekoillu noiden meidän neliöiden kans, niitä tais olla 53 ja musta tuntuu että oon välillä puhu 43ki :laugh:

Just niinku Sokeripala sanokin, niin on kyllä melko levoton olo ja meno :laugh: En millään jaksais odotella, että jotaki tässäki kehossa tapahtuis. Mietin jo tuossa, että jos yritystä kestää pitkään, niin tuun varmaan ihan oikeestikki hulluksi. Tai ainakin vauhkoonnun johonkin harrastukseen kovasti, koska semmosta vähintään tähän tarttis, että sais muutaki ajateltavaa..

Viikonloppusuunnitelmista..täällä vaan oon tehny kouluhommia, mies kävi töissäk ivielä kiireprojektin kans. Ja nyt illalla vois mennä saunaan ja kattoa jotain leffaa. Kovasti taistelen suklaahimoja vastaan, kun tympäsee =)

Kiitos paljon kaikille tsemppauksesta! :)

Sokeripala En tikuttanut ovista, ajattelin tikuttaa aikasintaan silloin jos yritys on kestänyt puolivuotta. Meillä heilutellaan peittoa muutenkin niin ahkeraan, ettei sillä oikeastaan ole väliä milloin se ovis on. Se tulee hyödynnettyä siis muutenkin. Täytyy testailla taas joku päivä, jos ei tätiä kuulu.

Tervetuloa maitsu83

Mutzilla Paljon voimia :hug:

Sokeripala Tuo onkin varmaan aika hyvä uudenvuodenlupaus. Ja parempi vaan jos se edes vähän toimii :)

Mä olin tänään tutun lapsen 1v synttäreillä, mutta muuten taitaa mennä laiskotteluksi. Nyt tehdään itse pitsaa ja katotaan kai joku elokuva.

Miehen mielestä mun pitäisi pitää vähän taukoa vauva-asioista. Mut vaikeatahan se on kun tutuilla on niitä pienokaisia jonkun verran. Kai mä stressaan tästä vähän liikaa.

Kp 34/32

Hei!!

nelli-86: Tiedän tunteen... mutta älä masennu, kyllä se tärppää enemmin tai myöhemmin, toivoa ei saa menettää vaikka välillä se onkin vaikeaa...
Kuten sokeripalakin laittoi että helposti sitä masentuu... itsellänikin nyt yk 5 ja jotenkin myös turhautunut olo (vaikka ei kai pitäis olla)... kohta ei tiedä miten päin olisi ja yrittäisi mut kaippa sitä vain pitää yrittää!! Välillä yritän olla ajattelematta koko raskautumista ja vauvaa mut sit pian huomaan taas haaveilevani raskaudesta ja kaikesta ihanasta ja sit taas tuun surulliseksi kun ajattelen että jos se ei onnistukkaan jos onki jotain vikaa tms... No mut sellaista se elämä on... =)

Mutzillalle voimia ja jaksamista varmasti raskaaseen päivään ja tulevaisuuteen... toivon sinulle kaikkea hyvää!!!!

Mutzilla, nyt sun pienokaiset ovat taivaan kodissa ja heillä on hyvä olla. Voimia Teidän perheelle. :hug:
Tämä on täälläkin aika surkuttelua välillä koko vauvan teko. Usein sitä suunnittelee, etä ensin sitä ja tätä ja sitten se vauva. Mutta on kuitenkin aika harvalla, että heti alussa tärppää. Ite tuon esikoisen kanssa sai huomata, ettei se ole niin niistä suunnitelmista kiinni. Kun aika kului, oli valmis ihan mihin vaan, että saisi sen vauvan. Monet kaverit ja sukulaiset saivat lapsia ja tuska kävi isommaksi koko ajan. Monet ilta ja aamulenkit koirien kanssa itkin, katselin tähtitaivasta ja kun näin tähdenlennon, ainoa toive oli oma vauva. Kun sitten vihdoin sain pojan, paasasin kaikille, että heti kun vähänkin tuntuu että olisi vauvan aika, ei ole olemassa syytä miksei yrittäisi heti. Kun ei tiedä milloin tärppää. :ashamed:
Täällä asutaan maalla omakotitalossa 140 neliötä ja pian aloitetaan laajennus, että saadaan pari makuuhuonetta lisää. Lisäksi laitetaan vähän yläkertaa, että saadaan säilytystilaa. Rempan jälkeen meillä on noin 200 neliötä.
Tuosta kuivausrumpuasiasta, itse alussa kun se aparaatti hankittiin, kuivasin lähes kaikki siinä, mutta huomasia pian , että se kuluttaa kamalasti vaatteita. Nykysin kuivaan vain pyyhkeet ja lakanat ja joskus farkkuja. Kuivauskaapista haaveilisin kyllä, se olis hellävaraisempi kapistus ja siinä voisi kuivata ulkovaatteet ja noita poikien pelivarusteita.
Mulla tuli eilen niskafinni. Mulla on nyt kaikissa kierroissa tässä yrityksen aikana tullut niskään näppy ennen menkkoja, eli sieltä ne vissiin taas on tulossa. Toivon toki ettei... Mikäköhän mun koopeet nyt on.. ööö 19/18-29. Nyt taitaa kierto mennä tuonne 28 paikkeille, jos luteaallivaihe on normimitois, eikä ylilyhyt ku viimeks.
:wave: Heippa kaikille ja plussapuhureita ++++++ :whistle:

Mutzilla, voimia sinulle ja perheellesi. Veljeni perheessä koettiin joitakin vuosia sitten kohtukuolema, viikkoja taisi olla jo lähemmäs 30. Heillä (oli jo muutama isompi sisarus) lapsille on jäänyt muistikuva enkeliveljestä jonka mainitsevat luetellessaan perheenjäseniä ym. Tuntuu mukavalta että pienellä on sijansa perheessä vaikkeivat muut kuin vanhemmat saaneet häntä koskaan nähdäkään. Ihmiselämän arvo ei ole pituudesta kiinni.

Iloisemmista asioista: teille ensikertalaisille voisin ehkä antaa muutamia vinkkejä "kun olen ennen ollut" eli
Asioita joita kannattaa tehdä nyt kun vielä voi:
- nukkua kaikissa asennoissa, pitkään ja keskeytyksittä
-käydä kuumassa suihkussa piiitkään,rauhassa ja ilman huimausta tai supistuksia
-käydä vessassa pitkään, rauhassa ilman vauvaa sitterissä wc:n nurkassa tai sylissä :D
-syödä raakoja pakastevihanneksia, tuorejuustoja, graavilohta yms listeriariskiruokia joista sattuu pitämään
-pitää vaatteita joissa on vyötärö, korkeita korkoja, avokaulaisia toppeja/mekkoja (itselläni imetysaikana rinnat kasvoi pari kuppikokoa ja tykkäsin kyllä mutta sopivia, ei liian antavia yläosia oli huomattavasti vaikeampi löytää)
-pitää nyt kaikkia tiukka/korkeavyötäröisiä farkkuja yms, itselläni alkoivat puristaa jo todella aikaisin ehkä rv 6-7 eteenpäin

Onko muilla lisää vastaavia vinkkejä?
Kivaa sunnuntaita kaikille :wave:

puskajussi Toivotaan, ettei tuo finni ole merkki tädin saapumisesta.

Sokeripala Ihania vinkkejä, täytyy pistää muistiin :D

Tänään testattu taas nega. Tiistaina tai keskiviikkona testailen taas jollei täti tule käymään. Nyt harmittaa kyllä sekin jos tää kierto nyt alkaakin pitenemään. Välillä tuntuu pientä menkkamaista kipua, mutta sitten se menee hetken päästä ohi. Sellaista mulla ei normaalisti ole.

Kp 35/32

Mutzillalle voimia! :hug:

Nallu: toivotaan että vielä plussaksi muuttuu!

Täällä on kp:t jo 10/31-40, toivottavasti tulee lyhyt kierto! Ärsyttävää tämä odottelu sen sikapiikin takia, oikeaa kärvistelyä! :kieh: Mutta seuraavasta kierrosta siis alkaa tjottailu, viimein!

Kovasti onnea plussanneille :flower:

Tätihän se tuli vierailulle :( vähän niinkuin ajattelinkin.
viime kierto venyi 41 päiväiseksi... Nyt mennään siis yk4 ja kp 6/30-41 :ashamed:
Millainenkohan tästä kierosta tulee? :kieh:

Tilasin eilen netin kautta ovistestejä 14kpl ja ajattelin, että tässä kierrossa yritän nyt metsästämällä metsästää sitä ovista. Kyllähän mulla jotain tuntemuksiakin noista oviksista on, mutta kokeilen nyt tällä tavalla.

Olitte keskustelleet noista asumisista... me asutaan omakotitalossa ja tilaa on kaikkiaan n.300 neliötä ja siitä miinus autotalli ja varastotila. Tilaa on ihan riittävästi, mutta uutta taloa tekisi kovasti mieli alkaa rakentamaan, mutta katsotaan nyt ;)

Sokeripala. Listasta tietysti unohdtui, että vielä voi juoda kuohuviiniä/punaviiniä! Tosin ite en kyllä viitti, mutta sitten jos menkat pärähtää :laugh:

Joku tais kysellä aiemmin mun testailuista, niin kai se on sitten pakko testailla turhaan joskus kp 28 tmv. Nythän on joku 23. Tai eihän noi oikeesti ole edes kiertopäiviä, mutta kuitenki.

Iita83, teilähän alkaa uudesta kierrosta kuitenkin puuhapäivät pian. Tsemppiä!

Nallulle kans tsempit! Toivotaan seuraavaan testiin mukavammat tulokset!

Jaha,s koko päivä tehty kouluhommia ja ois aika nappasta pala kotitekosta pitsaa ja mennä miehen kainaloon katsomaan leffaa :heart:

Huomenia!

Piti ruveta huhuilemaan meidän listoilla olevia harvemmin kirjottavia..että kuitatkaa välillä vähän jotain, niin tiedän että olette mukana =) Ja jos ette halua ollakaan mukana, niin siitä voi kans laittaa viestiä niin ei jää listoille roikkumaan.

Ja tämähän ketju elää vuodenaikojen mukaan, joten myös uudet ovat tervetulleita!

moi kaikille.. :) viikonloppu meni mukavasti,mäessä käytiin ja kotona muuten.eilen mittailin kovasti lämpötilojani illalla,en tiiä johtuko 2,5 tunnin ulkoilusta ku tuli n.3h siitä aivan TAJUN kylmä mul oli t-paita,2 pitkähiasta ja fleecepeitto ja silti oli kylmä lämmöt oli tuolloin 36.9 reilun puolen tunnin jälk.tuli kuuma ja lämmöt 36,3.ei kyllä IKINÄ oo mulla noin tehny menkkojen lähestyessä eikä muutenkaa,mensuihin kyl viel reilu viikko,jos tulevat parempi ettei.. :laugh:

ja välillä tuntu et ois vihlonu rintoja ja painetta alapäässä.sit ku menin nukkumaan puol 12 ni rauhassa makoilin selälleen ni tuntu kohdun kohdalla et siin ois ollu joku 2kg paino tai jtn..jonku aikaa kesti.kovasti yritni nukkua mut olin viel hereillä puol1 aikaa ku mies tuli nukkumaan(kahto sarah connorin.),tai puoli unessa tiesin ku tuli nukkuun mut olin silti väsy.hmmm..mitähän noi ois ollu? :whistle: mites muiden vko:loppu meni?

Yhteistyössä