I
ihmettelen myös
Vieras
Niin, siis mun mielestä teillä nyt on isompikin ongelma käsissä kuin se, että tuleeko kotitöistä kiitosta. Meinaan siis tuota teidän taloudellista jakoa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja m&mm:Meillä myös mies olisi ollut sitä mieltä että minun kuuluu maksaa edelleen osuuteni kaikista kuluista, koska minulla on säästöjä. En suostunut, koska hoidan meidän yhteistä lasta ja kotia. Jos hän olisi jäänyt kotiiin hoitovapaalle, enhän olisi häntäkään vaatinut myymään omaisuuttaan jotta saisi olla kotona. Tämä hieman kiristää välejä, mutta en voi suostua sellaiseen mikä tuntuisi epäoikeudenmukaiselta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap vastaa..:joo, olenhan minä. Väsymiseen saakka. Meillä tulee aina parin kk:n välein tilanne että mulla menee ym. kaltaisesti kuppi nurin ja "avaan keskustelun" aiheesta. Sama kaava joka kerta. Eka se kuvittelee että mä suutun vain jostain pikkuasiasta, kuten nyt vaikka niiden korvapuustien syömisestiä - ja pitää mua lähinnä hysteerisenä. Sitten siitä vähän "tapellaan
Alkuperäinen kirjoittaja Rollepa:äääh, sorry, painelin vähän liian innokkaasti näitä näppäimiä.
Niin, siis.. jatkan, että olen auton myynnistä säästyneillä rahoilla tehnyt sitten kaikkea pientä kivaa - ja olen myös äärettömä tarkka siitä, että minulla on "omaa rahaa" vaikka kuinka olen äitiys- tai hoitovapaalla. Se on osa sitä itsenäisyyttä, jota äitiys tai mikään muukaan ei minulta vie pois. Autoni myin, koska käytin sitä lähinnä työmatka-ajoihin ja koska en ole töissä, en myöskään pahemmin tarvitse autoa. Bussilla pääsee ilmaiseksi, ja joskus tiukan paikan tullen voi hyvällä omallatunnolla ottaa taksin.
Meillä on ainakin raha-asiat hoidettu niin, että molemmat vastaa omista menoistaan ja jos ja kun en kotonaolon takia pysty kaikkiin kuluihin yhtäläisesti osallistumaan, hoitaa mies ne.
Alkuperäinen kirjoittaja mietipä ap tätä:Meillä myös mies ei suostunut elättämään perhettään hoitovapaani aikana, vaan maksoimme menot puoliksi. Siinä asiassa pidin pääni, että kun kerran minä hoidin lapset, niin sain vastaavan summan hyvitystä mieheltä lainanlyhennyksiin kuin mitä hänen osuutensa olisi ollut hoitomaksuista, jos lapset olisivat olleet kunnallisessa päivähoidossa. Käytönnössä siis miehen tulot/menot eivät muuttuneet hoitovapaani takia lainkaan, koska jos hän ei olisi maksanut hoitomaksua minulle, niin hän olisi joutunut sen maksamaan sitten kunnalle.
Alkuperäinen kirjoittaja mietipä ap tätä:Meillä myös mies ei suostunut elättämään perhettään hoitovapaani aikana, vaan maksoimme menot puoliksi. Siinä asiassa pidin pääni, että kun kerran minä hoidin lapset, niin sain vastaavan summan hyvitystä mieheltä lainanlyhennyksiin kuin mitä hänen osuutensa olisi ollut hoitomaksuista, jos lapset olisivat olleet kunnallisessa päivähoidossa. Käytönnössä siis miehen tulot/menot eivät muuttuneet hoitovapaani takia lainkaan, koska jos hän ei olisi maksanut hoitomaksua minulle, niin hän olisi joutunut sen maksamaan sitten kunnalle.
Alkuperäinen kirjoittaja onneks meillä on paremmin:Alkuperäinen kirjoittaja mietipä ap tätä:Meillä myös mies ei suostunut elättämään perhettään hoitovapaani aikana, vaan maksoimme menot puoliksi. Siinä asiassa pidin pääni, että kun kerran minä hoidin lapset, niin sain vastaavan summan hyvitystä mieheltä lainanlyhennyksiin kuin mitä hänen osuutensa olisi ollut hoitomaksuista, jos lapset olisivat olleet kunnallisessa päivähoidossa. Käytönnössä siis miehen tulot/menot eivät muuttuneet hoitovapaani takia lainkaan, koska jos hän ei olisi maksanut hoitomaksua minulle, niin hän olisi joutunut sen maksamaan sitten kunnalle.
On todella tylyä. Minä en tuollaisen äijän kanssa edes suostuisi lisääntymään.
Alkuperäinen kirjoittaja mietipä ap tätä:Alkuperäinen kirjoittaja onneks meillä on paremmin:Alkuperäinen kirjoittaja mietipä ap tätä:Meillä myös mies ei suostunut elättämään perhettään hoitovapaani aikana, vaan maksoimme menot puoliksi. Siinä asiassa pidin pääni, että kun kerran minä hoidin lapset, niin sain vastaavan summan hyvitystä mieheltä lainanlyhennyksiin kuin mitä hänen osuutensa olisi ollut hoitomaksuista, jos lapset olisivat olleet kunnallisessa päivähoidossa. Käytönnössä siis miehen tulot/menot eivät muuttuneet hoitovapaani takia lainkaan, koska jos hän ei olisi maksanut hoitomaksua minulle, niin hän olisi joutunut sen maksamaan sitten kunnalle.
On todella tylyä. Minä en tuollaisen äijän kanssa edes suostuisi lisääntymään.
On todellakin tylyä, mutta minkäs teet, kun mies ei suostu elintasoaan laskemaan perheensä takia. Ennen lasten hankkimista ei keskusteltu rahallisesta puolesta. Eipä tullut silloin mieleen.
Kaiken huippu on kuitenkin se, että mies valittaa, kun minä olen ottanut lapsilisät omalle tililleni. No, nyt mies on jäämässä työttömäksi, joten saa maistaa omaa lääkettään. Itse olen osittaisella hoitovapaalla, joten minun palkkani on edelleen pieni.
Onhan miehessä hyvätkin puolensa. Hän tekee meillä ruoat ja osallistuu muutenkin kodin- ja lastenhoitoon ja rakkautta välillämme on yhä yli 20 vuoden jälkeenkin. Enpä siis ole eroa harkitsemassa tämän taloudellisen epäsuhdan takia. Paremmin kuitenkin pärjään kaikin puolin tässä tilanteessa kuin yksinhuoltajana.
Alkuperäinen kirjoittaja yuk:Huhhuh.
Miehesi taitaa olla todella pihi.
Inhottava piirre ihmisessä, noin yleensä!