Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niin nähty;29862446:
Kuka on haukkunut koviksena kaikkia? Mistäs tiedät vaikka ap itse esiintyisi (kuten esiintyy) jollain muulla nikillä haukkuen muita?

Kertoo jotakin ihmisestä ja hänen pahasta olostaan että viitsii edes tällaisia aloituksia tehdä. Joko on niin sairaalloisen huomionkipeä (sekään ei ole tervettä) tai sitten vaan sairaalloisen yliherkkä (siihenkin voisi suositella terapiaa), joka ei kestä pettymyksiä eikä sitä että joku ei ehkä ole samaa mieltä eikä tykkää hänestä. Ei tervettä sekään.

Ilmaisin että minä en ymmärrä ja minullakin lienee oikeus mielipiteeseeni. Kaikenlisäksi minulla on aavistus kuka tuon(kin) nimimerkin takana on ja yhtään ei säälipisteitä kyllä heru jos olen oikeassa!

ufo.gif

• Tykkää
Reactions: El padre
[QUOTE="Näinpä";29862931]venkulointia suoraan ja rehellisesti oli se tiukkaa tai hyvää tai mitä tahansa ilman sana kikkailuita. Kun alkaa kuumottaa jos toinen sanoo tulisesti takaisin :)[/QUOTE]

Voihan se venkuloinnilta tuntua jos ei oikein tajua.

Terve kritiikki on pidettävä jo ihan irl jutellessakin, vielä enemmän netissä. Se on ihan normaalia järkeä.

Ei. Ei sovi etenkään naiselle tuollainen varovuus oikeassa elämässä. Ellei nainen ole hehkuva ulospäin - siis aika pienellä varovuudella kanssaihmisiin suhtautuva ja ihmisiin helposti luottava - niin se ei ole hyvä asia mm. hänen kauneudelleen ja elekielelleen.

Ihmiset tykkäävät avoimen ja luottavaisen oloisista ihmisistä lähestymismielessä, tämä pätee miehiin ja naisiin, mutta mielestäni vielä enemmän naisiin. Jos nainen alkaa epäilijä-kivikasvoksi, se on vielä pahempaa kuin sama miehellä, koska perinteisesti miehet ovat olleet enemmän tuollaisia. Mutta olen ite miehenä jo ajat sitten huomannut että heti kun olen hymyilevä, avoin ja rentoutunut, naiset kiinnostuvat. Tää just sama on vielä tärkeämpää naisissa ainakin miehen näkökulmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;29862927:
Toivottavasti sä et noudata, meinaan jos oot livenäkin samanlainen törppö mitä täällä tänään, niin eipä käy läheisiäs kateeksi.

Kyllä koira koiran tuntee. Sunkin logiikka muutamassa ketjussa on vetänyt vertojaan mun tyhmyydelle, joten en ihan hirveesti huutelisi silloin kun itselläänkin on parantamisen varaa.

• Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
[QUOTE="mies1";29863538]Ei. Ei sovi etenkään naiselle tuollainen varovuus oikeassa elämässä. Ellei nainen ole hehkuva ulospäin - siis aika pienellä varovuudella kanssaihmisiin suhtautuva ja ihmisiin helposti luottava - niin se ei ole hyvä asia mm. hänen kauneudelleen ja elekielelleen.

Ihmiset tykkäävät avoimen ja luottavaisen oloisista ihmisistä lähestymismielessä, tämä pätee miehiin ja naisiin, mutta mielestäni vielä enemmän naisiin. Jos nainen alkaa epäilijä-kivikasvoksi, se on vielä pahempaa kuin sama miehellä, koska perinteisesti miehet ovat olleet enemmän tuollaisia. Mutta olen ite miehenä jo ajat sitten huomannut että heti kun olen hymyilevä, avoin ja rentoutunut, naiset kiinnostuvat. Tää just sama on vielä tärkeämpää naisissa ainakin miehen näkökulmasta.[/QUOTE]

Puhuttiin terveesti kritiikistä. Kivikasvon ja kokonaan puuttuvan itsesuojelunvaiston väliin mahtuu monta astetta.

Puhuttiin terveesti kritiikistä. Kivikasvon ja kokonaan puuttuvan itsesuojelunvaiston väliin mahtuu monta astetta.

Totta. Mutta lähtöjään kaikkiin ihmisiin pitäisi asennoitua mahdollisuuksina, ei uhkina. Ystävinä, ei vihollisina. Eli jos X pyytää apua, sitä tulisi hänelle vilpittömästi tarjota, niin netissä kuin oikeassa elämässä, ystävänä.

Taidan muistaa aloittajan jostain... Itsekin asun Keski-Suomessa ja silloin arvelin tietäväni sinut. Aikaa on kulunut viimekertaisesta palstalle ilmaantumisestasi... kuukausia?

Onpas keskustelu ollut kiivaana. Yritän päästä myöhemmin päivällä vastailemaan paremmin mutta toivoisin sillävälin, että tämä eräs kaikkitietävä kertoo ne nimimerkit jotka olen hänen mielestään aiemmin ollut (ja haukkunut muita). :D Täällä olen harmaana ollut aiemmin, mutta en nimimerkillä. -Marco

Etenkin naiselle kuuluu ystävällinen suhtautuminen: nainenhan on vuosituhannet ollut se auttaja, hoitaja ja lohduttaja, turva. Ei naisen kivisyys voi perustua mihinkään kovin kestävään arvo- tai ajattelupohjaan ja epäesteettistäkin se on. Siksi palstan monin paikoin aika taisteleva ilmapiiri onkin niin erikoinen kun kirjoittajat ovat "lempeitä" äitejä ja naisia enimmälti.

Tavallaan alienin viestintää, naisen "salattu" maailma, johon en ainakaan itse ollut koskaan aiemmin vielä törmännyt. Toki täällä voi sangen moni olla sosioekonomisesti alhaisista lähtökohdista tai mielenterveyden kanssa vaikeuksissa, ja teoriassa jokunen terävä kirjoittaja voi olla mies.

mies1,

ootkos ikinä ajatellut, että nainen ei päässään kokoajan ajattele että "nyt mä oon tällänen, nyt mä oon tällänen" ja ilme vakavoituu kun täytyy kokoajan hokea sitä samaa mantraa ja käyttäytyä sen mukaisesti?

Ehkä joillain tulee sellanen järkevä, vilpitön, ystävällinen, avulias yms yms yms. käytös ihan luonnostaan ilman että se ilme ja aivot muuttuu haudan vakavaks. En minä ainakaan ikinä hoe itselleni keskittyneesti miten olisi hyvä käyttäytyä, vaan käyttäydyn just niin kuin tilanteen edetessä tuntuu ja silti olen mielestäni ihan hyväkäytöksinen, kohtelias, auttavainen ja kaikkea muutakin ihanan positiivista. :)

[QUOTE="mies1";29863594]Etenkin naiselle kuuluu ystävällinen suhtautuminen: nainenhan on vuosituhannet ollut se auttaja, hoitaja ja lohduttaja, turva. Ei naisen kivisyys voi perustua mihinkään kovin kestävään arvo- tai ajattelupohjaan ja epäesteettistäkin se on. Siksi palstan monin paikoin aika taisteleva ilmapiiri onkin niin erikoinen kun kirjoittajat ovat "lempeitä" äitejä ja naisia enimmälti.

Tavallaan alienin viestintää, naisen "salattu" maailma, johon en ainakaan itse ollut koskaan aiemmin vielä törmännyt. Toki täällä voi sangen moni olla sosioekonomisesti alhaisista lähtökohdista tai mielenterveyden kanssa vaikeuksissa, ja teoriassa jokunen terävä kirjoittaja voi olla mies.[/QUOTE]

Haluaisitko tarkentaa omia lähtökohtiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööö;29863624:
mies1,

ootkos ikinä ajatellut, että nainen ei päässään kokoajan ajattele että "nyt mä oon tällänen, nyt mä oon tällänen" ja ilme vakavoituu kun täytyy kokoajan hokea sitä samaa mantraa ja käyttäytyä sen mukaisesti?

Ehkä joillain tulee sellanen järkevä, vilpitön, ystävällinen, avulias yms yms yms. käytös ihan luonnostaan ilman että se ilme ja aivot muuttuu haudan vakavaks. En minä ainakaan ikinä hoe itselleni keskittyneesti miten olisi hyvä käyttäytyä, vaan käyttäydyn just niin kuin tilanteen edetessä tuntuu ja silti olen mielestäni ihan hyväkäytöksinen, kohtelias, auttavainen ja kaikkea muutakin ihanan positiivista. :)

Juuri näin, hyvä! _Liiallinen_ ajattelu ja järkeily ei sovi naiselle ja voi olla haitallista :) Nimittäin usein kun mies ja nainen alkavat molemmat tosissaan ajatella niin miehen ajatukset ovat niitä korkeatasoisempia. Naisen parametrit ovat erilaisia - hyvä niin, pidetään se, seepra ei pääse raidoistaan. Naisfilosofi on harvinaisuus yhä.

Pointtina, että ajattelemattomuus sopii etenkin naiselle, mutta myös miehelle on hyvä lähestymisen kannalta, että mies ei ajattele liikaa.

[QUOTE="mies1";29863642]Juuri näin, hyvä! _Liiallinen_ ajattelu ja järkeily ei sovi naiselle ja voi olla haitallista :) Nimittäin usein kun mies ja nainen alkavat molemmat tosissaan ajatella niin miehen ajatukset ovat niitä korkeatasoisempia. Naisen parametrit ovat erilaisia - hyvä niin, pidetään se, seepra ei pääse raidoistaan. Naisfilosofi on harvinaisuus yhä.

Pointtina, että ajattelemattomuus sopii etenkin naiselle, mutta myös miehelle on hyvä lähestymisen kannalta, että mies ei ajattele liikaa.[/QUOTE]

....
Jos vaikka ajattelis sitä siltä kannalta, että jokaisen OMA pää hajoaa, jos takertuu jokaiseen asiaan ja ajattelee liikaa? Ketään ei siis varmasti kiinnosta että sopiiko SINUN mielestä liiallinen ajattelu naiselle vai ei. Ajatellaan mielummin sitä ihmisten hyvinvointia. Onhan kaikilla nyt rennompi olla jos ei tarvitse kokoajan ajatella päätään puhki.

Miksi pitää aina vertailla naista ja miestä keskenään? Oon sitä mieltä että liikaa ajattelevat ajattelevat aina liikaa, huolimatta siitä onko mies vai nainen ja ajattelemattomat ajattelevat liian vähän, huolimatta siitä onko mies vai nainen. Olet jokseenkin kapeakatseinen.

[QUOTE="mies1";29863695]Jean-Luc Godard'n "Pierrot le fou" on yhä paras tietämäni leffaesimerkki miehen ja naisen "hyvistä" eroista, joista soisi puhuttavan enemmän Suomessa.[/QUOTE]

Elokuva hullusta ja narsistisesta miehestä joka eristää naisensa kaikesta muusta elämästä, kunnes nainen ei enää kestä, lähtee pois ja mies tapaa naisen, uuden miehen ja itsensä. No hitto, täähän kertoo paljon sun sielunmaisemista. Onko joku nainen kohdellut sua joskus huonosti tai tavalla josta et ole pitänyt? Äitisi kenties? Exä? Joku nainen ketä vain et koskaan voinut saada?

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;29863704:
....
Jos vaikka ajattelis sitä siltä kannalta, että jokaisen OMA pää hajoaa, jos takertuu jokaiseen asiaan ja ajattelee liikaa? Ketään ei siis varmasti kiinnosta että sopiiko SINUN mielestä liiallinen ajattelu naiselle vai ei. Ajatellaan mielummin sitä ihmisten hyvinvointia. Onhan kaikilla nyt rennompi olla jos ei tarvitse kokoajan ajatella päätään puhki.

Miksi pitää aina vertailla naista ja miestä keskenään? Oon sitä mieltä että liikaa ajattelevat ajattelevat aina liikaa, huolimatta siitä onko mies vai nainen ja ajattelemattomat ajattelevat liian vähän, huolimatta siitä onko mies vai nainen. Olet jokseenkin kapeakatseinen.

Et ymmärrä asian kudelmallista luonnetta :) Ei ole olemassa vain "päitä".

Toi vertailu tuli ihan siitä kun ketjussa pohditaan miehen näkökulmasta palstaviestintää.

Rajat eivät ole kapeakatseisuutta. Mutta antaa olla, tuskin palsta ymmärtäisi. Pääasia on muistaa naisen lempeys, auttaminen, jne., etenkin, jos on itse äiti tai puoliso. Jättää epäily, ylijärkeily, viha ja viiltäminen eli väärä valta pois - ne eivät yleensä ole sellaista, joka on kutsuvaa miehille eikä kanssaihmisille. Naisen tulee rakentaa ja ylläpitää, ei repiä eikä hajottaa, miehet, hyvässä ja pahassa, tekevät sitä.

[QUOTE="mies1";29863732]Et ymmärrä asian kudelmallista luonnetta :) Ei ole olemassa vain "päitä".

Toi vertailu tuli ihan siitä kun ketjussa pohditaan miehen näkökulmasta palstaviestintää.

Rajat eivät ole kapeakatseisuutta. Mutta antaa olla, tuskin palsta ymmärtäisi. Pääasia on muistaa naisen lempeys, auttaminen, jne., etenkin, jos on itse äiti tai puoliso. Jättää epäily, ylijärkeily, viha ja viiltäminen eli väärä valta pois - ne eivät yleensä ole sellaista, joka on kutsuvaa miehille eikä kanssaihmisille. Naisen tulee rakentaa ja ylläpitää, ei repiä eikä hajottaa, miehet, hyvässä ja pahassa, tekevät sitä.[/QUOTE]

No jos tämä lähti siitä että katsotaan tätä palstaviestintää, en näe miten kirjoitusten pitäisi olla kutsuvaa miehille tai kanssaihmisille. Tää on kuitenkin keskustelupalsta eikä treffipalsta, joten miksi kenenkään pitäisi miellyttää täällä muita (etenkään miehiä, tai varsinkaan sua - sinunhan mielipiteitä nämä ovat). Ja kyllä se on aika kapeakatseista nähdä kaikissa asioissa vaan miesten ja naisten väliset suhteet.

Yhteistyössä