Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehethän vaan ei ton kaa jaksa puhua.

Ajattelin lähinnä, kun miehethän ovat järkevämpiä, parempia argumentoimaan ja yleisesti ottaenkin parempia ihmisiä kuin naiset, että miehet voisivat olla vähän vähemmän ahdistavia keskustelukumppaneita. Toki mies1 voisi tarvittaessa jättäytyä pois kaikilta keskustelupalstoista. Se voisi olla hänen kannaltaan paras ratkaisu, sillä silloin hänen ei tarvitsisi tuntea sitä jatkuvaa ahdistuneisuutta, hämmentyneisyyttä ja pelkoa keskusteluiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29863917:
Mikä esim tuossa Jeniksen viestissä nyt oli niin mahdottoman epänaisellista ja ilkeää? Minusta täällä on moniakin ihan kilttejä vastauksia, mutta jotenkin näet ne kovin vihamielisinä. Ei erimielisyys ole samaa kuin ilkeys.

Ei siinä ollutkaan, mutta se oli argumentatiivisesti heikko. Kaksi eri asiaa.

Puhuin yleisellä tasolla. Palstalla saisi olla paljon enemmän hyviä, kauniita, kaunnustavia, iloisia ja auttavaisia asioita ja sanoja ja ajatuksia, jotka naisille sopii. Ei rikkovuus ole yhteisöllisesti kenenkään etu tai hieno juttu, ja kyllä nainen yleensä vastaa yhteisön ja perheen koheesiosta. Eli naisen pitäisi olla se, jonka pitäisi osata käyttää ihmissuhdetaitojaan hyvään, ei pahaan, sovintoon, ei riitaan. Ja tätä odottaisin paljon enemmän perheenäitien palstalla vuorovaikuttaessa.

[QUOTE="mies1";29863976]Kai on niin että näillä ihmisillä "käytöskoodit" eivät ole niin tärkeitä.[/QUOTE]

Kai on niin että näillä ihmisillä ei sinun mielipiteesi ole niin tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;29863891:
Ei, tuo ei ole sovinismia. Tarkoitusperäni oli hyvä. Ajattelin ihan sinun parastasi sanomalla noin. Voin vain kuvitella kuinka raskasta on kokoajan tuntea olonsa ahdistuneeksi ja uhatuksi.

Kyllä se on sovinismia. Kannattaa tutustua kyseiseen käsitteeseen.

[QUOTE="mies1";29864006]Ei siinä ollutkaan, mutta se oli argumentatiivisesti heikko. Kaksi eri asiaa.

Puhuin yleisellä tasolla. Palstalla saisi olla paljon enemmän hyviä, kauniita, kaunnustavia, iloisia ja auttavaisia asioita ja sanoja ja ajatuksia, jotka naisille sopii. Ei rikkovuus ole yhteisöllisesti kenenkään etu tai hieno juttu, ja kyllä nainen yleensä vastaa yhteisön ja perheen koheesiosta. Eli naisen pitäisi olla se, jonka pitäisi osata käyttää ihmissuhdetaitojaan hyvään, ei pahaan, sovintoon, ei riitaan. Ja tätä odottaisin paljon enemmän perheenäitien palstalla vuorovaikuttaessa.[/QUOTE]

Harmi vaan ettei sinulla ole minkäänlaista vaikutusvaltaa siihen minkälaisia ihmisiä täällä palstalla tai yleensäkään maailmassa saisi olla. Ei MINKÄÄNLAISTA.

[QUOTE="öööööööööö";29863950]Tämäkin vakuuttaa minut entisestään siitä, että tämä ei ehkä ole sinulle oikea paikka. Täällä kun on NAISIA paljon ja sinä tunnut helposti ryhtyvän täällä erilaisiin väittelyihin (NAISTEN kanssa), on varmaan ikävää väitellä kun koet ettei väittelykumppanisi perehdy tarpeeksi väitteisiisi. Ehkä joku miesvoittoinen keskustelupalsta voisi olla mukavampi sinulle, kun voisit miesten kanssa käydä omaan makuusi mielekkäämpää keskustelua, ainakin väittelyiden suhteen.[/QUOTE]

Olet varmasti oikeassa. Paikalla on kuitenkin mulle myös omanlaisensa viihdearvo ja tykkään vähän tökkiä ampiaispesää ;)

[QUOTE="mies1";29863945]Kiitos :)

Joo, hieman tulee olo että "täällä mä saan revitellä mieheltä piilossa" eli kyse voi toki olla vain foorumista ja sen käyttötarkoituksesta vähän kuten ILn foorumi on eräänlainen pahoinvointi-ihmisten purkukanava.

TAI sitten nainen on siviilissäkin yhtä ilkeä ja viestinnältä väkevä ja joku mies on häneen silti tarttunut. Ihme kyllä, yleistä ei se liene. Tuntuisi äkkiä suorastaan järjettömältä pariutua naisen kanssa, josta on lähinnä harmia ja jonka ulosannista puuttuu naiselle ominainen ja myös perinteinen sointi, avoimuus, ystävällisyys, ym. Noin viestivän naisen kanssa kommunikaatio ei tunnu myöskään perustuvan kunnioitukseen ja ihailuun, sillä miksi olla täällä ilkeä ja miehelle ihana? Kaksinaamaista. Asenne pitäisi olla sama myönteinen, tervetulleeksi toivottava ja huolehtiva niin vieraalle kuin tärkeälle ihmiselle ja niin netissä kuin oikeassa elämässä.

Miehellekin on tärkeää ja eduksi olla avoimen vastaanottavainen, niin tutustuessa kuin suhteessa.[/QUOTE]

avoimuus tärkeintä siellä ja täällä sillain oppii sitä todellisuutta. Mut voin sanoa että en ole minäkään onneksi tavannut koskaan sellaista naista tyyppiä. Joka täällä on "yleinen". Dallannu kuitenkin paljon suomee mut mies1 viel sen verran et palautit myös sitä mulle back to school on ihan jees homma ette te ihan homekorvia olekkaan. Mut nyt kun ei tarvitse pelätä koulun tuomaa muutosta itsessään koska tietää oman sielunsa kauneuden siitä tulee hauskaa hommaa. Pohja on tärkein.

PS oon muuten onnen pekka että juurikin kuvailemasi naisen olen löytänyt.
osaa myöskin piikitellä ja olla terävä :)

[QUOTE="mies1";29864006]Ei siinä ollutkaan, mutta se oli argumentatiivisesti heikko. Kaksi eri asiaa.

Puhuin yleisellä tasolla. Palstalla saisi olla paljon enemmän hyviä, kauniita, kaunnustavia, iloisia ja auttavaisia asioita ja sanoja ja ajatuksia, jotka naisille sopii. Ei rikkovuus ole yhteisöllisesti kenenkään etu tai hieno juttu, ja kyllä nainen yleensä vastaa yhteisön ja perheen koheesiosta. Eli naisen pitäisi olla se, jonka pitäisi osata käyttää ihmissuhdetaitojaan hyvään, ei pahaan, sovintoon, ei riitaan. Ja tätä odottaisin paljon enemmän perheenäitien palstalla vuorovaikuttaessa.[/QUOTE]

Miksi et sitten kohdista tuota "älkää naiset väitelkö" -puhutteluasi niille, jotka täällä oikeasti ovat ilkeitä? Minusta Jenis ja ööööööö ovat kyllä ihan hyvin perustelleet omia näkemyksiään ja myös ihan asiallisesti. Miksi et vastaa heille heidän kysymyksiinsä, vaan viittaat toisiin palstailijoihin ja yleisellä tasolla? Tuskin hekään sitä kieltävät, että palstalla meno on toisinaan aika hurjaa. Eivät he ole palstan tasosta vastuusta vain sukupuolensa takia.

[QUOTE="mies1";29864017]Kyllä se on sovinismia. Kannattaa tutustua kyseiseen käsitteeseen.[/QUOTE]

Millä tavalla se olisi sovinismia? Olen kyllä perehtynyt kyseiseen käsitteeseen. Sinun parastasi ajattelin.

Ei se ole sovinismia, jos minä olen pudonnut kaivoon ja huudan sinulle että "älä tule tänne, mene muualle". Ajattelen silloin ihan sinun parastasi. Sanon niin, jotta sinun ei tarvitsisi tippua kaivoon.

Nyt sanoin sinulle että sinun kannattaisi poistua palstalta siksi, ettei sinun tarvitsisi jatkuvasti kohdata täällä ahdistusta, hämmennystä, uhkaa ja pelkoa.

[QUOTE="öööööööööö";29863967]Mutta eikös ole mukavaa, ettei sinun tarvitse sietää näitä pahoinvoivia, ilkeitä ja epäkunnioittavia naisia? Varmasti helpottava näkökulma tähän kaikkeen käsittämättömyyteen.[/QUOTE]

On toki, ikään kuin kiikaroin matkan päästä. Ja kokeilen reaktioita. Joskus osallistun :) Ehkä pyrin ymmärtämään, mutta tulkinnasta tulee jotain muuta.

Meille miehille kenties keskustelun säännöt ovat tärkeämpiä, ja olihan tämän ketjun aloittajakin mies. Minulla oli juuri samanlainen WTF-hämmennys kun aloin palstaa lukea. Eli perheenäidit, jotka viestivätkin tosi tylyyn malliin, ikään kuin hajottavasti eikä sympaattisesti. Kamala ajatus.

[QUOTE="öööööööööö";29864009]Kai on niin että näillä ihmisillä ei sinun mielipiteesi ole niin tärkeitä.[/QUOTE]

Kaikki ei ole vain mielipidettä. Infantiilia nihilismiä olisi se. On olemassa tiettyjä klassisia aika hevin kaman juttuja...

[QUOTE="mies1";29864059]On toki, ikään kuin kiikaroin matkan päästä. Ja kokeilen reaktioita. Joskus osallistun :) Ehkä pyrin ymmärtämään, mutta tulkinnasta tulee jotain muuta.

Meille miehille kenties keskustelun säännöt ovat tärkeämpiä, ja olihan tämän ketjun aloittajakin mies. Minulla oli juuri samanlainen WTF-hämmennys kun aloin palstaa lukea. Eli perheenäidit, jotka viestivätkin tosi tylyyn malliin, ikään kuin hajottavasti eikä sympaattisesti. Kamala ajatus.[/QUOTE]

Niin, tarkoitinkin myös että eikös sekin ole mukava ajatus että täällä palstallaKAAN sinun ei tarvitse olla. "Meille miehille..." tämä taas oli SINUN mielipiteesi. Ja niin, tuosta kamalasta ajatuksesta pääset eroon vain yhdellä tavalla, sillä sinä et pysty palstamammoja etkä tätä palstaa muuttamaan, et sitten mitenkään.

[QUOTE="mies1";29864059]On toki, ikään kuin kiikaroin matkan päästä. Ja kokeilen reaktioita. Joskus osallistun :) Ehkä pyrin ymmärtämään, mutta tulkinnasta tulee jotain muuta.

Meille miehille kenties keskustelun säännöt ovat tärkeämpiä, ja olihan tämän ketjun aloittajakin mies. Minulla oli juuri samanlainen WTF-hämmennys kun aloin palstaa lukea. Eli perheenäidit, jotka viestivätkin tosi tylyyn malliin, ikään kuin hajottavasti eikä sympaattisesti. Kamala ajatus.[/QUOTE]

puolesta viel sen et hetken aikaa mietin et onko kaikki tuntemattomat äidit samanlaisia se meni jo liian diipiks. Filosofian perusajtushan on objektivisuus kaiken ulkopuolelta?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29864034:
avoimuus tärkeintä siellä ja täällä sillain oppii sitä todellisuutta. Mut voin sanoa että en ole minäkään onneksi tavannut koskaan sellaista naista tyyppiä. Joka täällä on "yleinen". Dallannu kuitenkin paljon suomee mut mies1 viel sen verran et palautit myös sitä mulle back to school on ihan jees homma ette te ihan homekorvia olekkaan. Mut nyt kun ei tarvitse pelätä koulun tuomaa muutosta itsessään koska tietää oman sielunsa kauneuden siitä tulee hauskaa hommaa. Pohja on tärkein.

PS oon muuten onnen pekka että juurikin kuvailemasi naisen olen löytänyt.
osaa myöskin piikitellä ja olla terävä :)

Aivan, juuri mitä tarkoitan :) Täällä olevat naiset yleensä ovat niin hirveän erilaisia kielen käytöltään kuin omat suosikkinaiseni.

On ihanaa, jos nainen osaa piikitellä ja olla terävä, mutta älykkäästi ja tahdikkaasti, ei koskaan itseisarvoisesti. Väitän näet, että harva ihminen jaksaa jatkuvaa ilkeilyä, vittuilua, yms.

[QUOTE="mies1";29864076]Kaikki ei ole vain mielipidettä. Infantiilia nihilismiä olisi se. On olemassa tiettyjä klassisia aika hevin kaman juttuja...[/QUOTE]

Kyllä sinä lähinnä omia mielipiteitäsi täällä lauot. Itket, kun maailma ei ole sellainen kuin sinä haluaisit. Itke vain lisää, ei se tule koskaan olemaankaan.

Niin ja mikä olisi lapsellista vallitsevien arvojen ja käsityksien kieltävää ajatusta? Se että kaikki olisi sinun mielipiteitäsi? Selvennätkö lausettasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ööööööööö;29864042:
Millä tavalla se olisi sovinismia? Olen kyllä perehtynyt kyseiseen käsitteeseen. Sinun parastasi ajattelin.

Ei se ole sovinismia, jos minä olen pudonnut kaivoon ja huudan sinulle että "älä tule tänne, mene muualle". Ajattelen silloin ihan sinun parastasi. Sanon niin, jotta sinun ei tarvitsisi tippua kaivoon.

Nyt sanoin sinulle että sinun kannattaisi poistua palstalta siksi, ettei sinun tarvitsisi jatkuvasti kohdata täällä ahdistusta, hämmennystä, uhkaa ja pelkoa.

Et näy perehtyneen sovinismiin. Siinä nimenomaan pluralismi ja kritiikki ei ole sallittua vaan tärkeintä on homogeenisuus. Naiset toki ovat miehiä homogeenisempia, mutta tässä he ovat sitä liian paljon. "tää on meidän hiekkalaatikko, mee sä muualle".

Etkö sä mies1 oo tosiaankaan huomannut, että palstalla olevat miehet ei oo kovin innokkaita juttelemaan sun kanssa? Eivät myöskään juuri koskaan jaa sun käsityksiä tai ajatuksia.

Mistä se sun mielestä kertois? Jos menisit johonkin miespalstalle, sun jutut luultavasti vaan skipattas olankohautuksella, ehkä kukaan ei edes lukisi niitä.

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="mies1";29864116]Et näy perehtyneen sovinismiin. Siinä nimenomaan pluralismi ja kritiikki ei ole sallittua vaan tärkeintä on homogeenisuus. Naiset toki ovat miehiä homogeenisempia, mutta tässä he ovat sitä liian paljon. "tää on meidän hiekkalaatikko, mee sä muualle".[/QUOTE]

Kyllä sä muru sukupuoleltas varmaan edustat meitä suurinta osaa, tytteli. Että yhtä homogeenisuutta...

[QUOTE="mies1";29864076]Kaikki ei ole vain mielipidettä. Infantiilia nihilismiä olisi se. On olemassa tiettyjä klassisia aika hevin kaman juttuja...[/QUOTE]

Sitten kun selität miten sinun henkilökohtaiset paskageneraattori puheesi edustavat yleistä arvomaailmaa Suomessa, niin olisi ihan hyvä.

• Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
[QUOTE="Noh";29860999]Av-palstaan verrattuna tämä on suorastaan rauhan tyyssija.[/QUOTE]

Mittavan mammarölläilyurani perusteella olen huomannut, että nämä kaksi palstaa vuorottelevat sykleissä.

Esimerkiksi, kun itse lähdin av:n levottomuuksia pakoon, tämän palsta oli rauhan tyyssija. Myöhemmin av rauhoittui, suorastaan apatisoitui, ja mitäs nyt vei voiton idioottisarjassa. Nyt olemme jälleen saavuttamassa sitä vaihetta, jossa mitäs nyt on apaattinen ja rauhallinen paikka, ja av:lla mennään tuhatta ja sataa.

[QUOTE="mies1";29864094]Aivan, juuri mitä tarkoitan :) Täällä olevat naiset yleensä ovat niin hirveän erilaisia kielen käytöltään kuin omat suosikkinaiseni.

On ihanaa, jos nainen osaa piikitellä ja olla terävä, mutta älykkäästi ja tahdikkaasti, ei koskaan itseisarvoisesti. Väitän näet, että harva ihminen jaksaa jatkuvaa ilkeilyä, vittuilua, yms.[/QUOTE]

varmaankin täällä juurikin sitä paineen poistoa. tosi elämässä kiltti täällä sekoillen. Vaikka unohdamme sen että lapsetkin lukevat tätäkin palstaa ja herkkinä saavat vääriä kuvia aikuisista. eli olet oikeassa myöskin siinä että täälläkin asialinjalla mentäisiin.

[QUOTE="mies1";29864094]Täällä olevat naiset yleensä ovat niin hirveän erilaisia kielen käytöltään kuin omat suosikkinaiseni.[/QUOTE]

Oletan että tarkoitat kielenkäyttöä, sillä en usko sinulla olevan kokemusta palstan naisten kielen käytöstä. Mutta jälleen kerran tämä vahvistaa uskomustani siitä, että ehkä sinun kannattaisi hakeutua jonnekin missä tämä kielenkäyttö (/ kielen käyttö) olisi lähempänä sinun suosikkinaisesi kielenkäyttöä (/ kielen käyttöä). Turhaan valitat asiasta, jos et edes ole valmis tekemään mitään muuttaaksesi asiaa (= hakeutumaan, paikkaan jossa olisi näitä suosikkinaisesi vastaavaa kielenkäyttöä (/ kielen käyttöä)).

Alkuperäinen kirjoittaja öööööööö;29864078:
Niin, tarkoitinkin myös että eikös sekin ole mukava ajatus että täällä palstallaKAAN sinun ei tarvitse olla. "Meille miehille..." tämä taas oli SINUN mielipiteesi. Ja niin, tuosta kamalasta ajatuksesta pääset eroon vain yhdellä tavalla, sillä sinä et pysty palstamammoja etkä tätä palstaa muuttamaan, et sitten mitenkään.

Tuokaan ei ollut silkka subjektiivinen mielipide. Miehet pitävät säännöistä verraten paljon.

Mutta sulla on väärä lähestymistapa asiaan. Kyse ei ole vallasta, vaan silloista miesten ja naisten välillä. Jos käsket kaikki miehet pois naisten hiekkalaatikolta, ei hiekkalaatikon toiminta voi koskaan kehittyä mihinkään ja se säilyy homogeenisenä paikkana. Meidän täytyy pitää sukupuolet erillään MUTTA yhteydessä toisiinsa. Naisen pitäisi aina olla avoin muutokselle, toki tämä on miehellekin tärkeää. Ei nainen ole kivikappale, joka pysyy vuosimiljoonat samana. Vaan nainen on savea, jota voi muovata ja käyttää.

Yhteistyössä