Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä menee vähän asiattomaksi, mutta sä mies1 joskus kehuit vuolaasti sun äitiä. Ok, kiva mamma varmasti. Mutta hän oli muistaakseni aika kiltti ja lempeä, ei ärähdellyt kuten tavismammat lapsilleen välillä.
Säätelikö hän paljoa mitä sä puhut? Tarkoitan puhumisen säätelyllä semmoista keskustelun ohjaamista lapsen kanssa ja sen pitämistä oikeilla raiteilla (siis hassutella saa) ja sitä kautta totuttamista yleiseen ajatteluun ja normeihin.
Sua olisi pitänyt totuttaa reippaampaan puheeseen.

Äh, vaikea selittää. Mutta jotenkin sallivan kuvan sain sun äidistä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jenis";29864567]Termi oli sinun valitsemasi, ei minun. Netiketti ei kerro, että kaikkien (naisten) tulisi viestiä sinun vaatimallasi tavalla, eikä liity tähän mitenkään.[/QUOTE]

Niin oli, mutta käytin sitä eri merkityksessä.

Netiketti kyllä patistaa tiettyyn norminmukaisuuteen, joten se liittyy keskusteluun hyvästä viestinnästä netissä. Tässäkin ketjussa on aika ankeita - ehkä naisten ja äitien - tekstejä eli tuskin netiketistä puhuminen ohi aiheen menee.

:D

(Tätähän mä olen koko ajan sanonu. Että se teoria ei ihan joka asiassa riitä, pitäis olla sitä käytännön kokemustakin. Naiset ja ihmissuhteet jos mikä on tällaista aluetta. :) )

Toki, eivät asiat sulkene pois toisiaan. Mutta vaikka munkin kanssa on miten kauan niin en mä ala vittuilemaan tai ilkeilemään itsetarkoituksellisesti. Joskus voin härnätä mutta pyydän heti anteeksi jos satutan oikeesti. Näin se pitäisi täälläkin olla, nää hommat on sellaisia aika klassisia. :)

Ei suoruus ole aina tylyyttä. Jos kirjoittaa aina pitkästi ja laveasti ja monimutkaisesti, niin sitä ei jaksa muut lukea.
Täälläpäin missä asun ihmiset murahtelevat toisilleen suorastaan autistiselta vaikuttavaan tyyliin mutta sitten kun heitä tuntee niin huomaa, että miten paljon tunnetta sisältyy pieniin eleisiin ja hymyihin. Tunnemaailma on sama kuin lapsuudenkotini alueella, jossa ollaan monisanaisia.

Otetaas esimerkkilause "Kukat kukkivat eilen kauniisti pihalla".

Mun entisellä paikkakunnalla:
"Mä kattelin muuten eilen miten ulkona niin hienosti kukkii kaikki kukat, voi että on hienoa ja ihanaa kun ne niin kukkii (välissä rönsy kummipojan kouluunpääsystä ja omasta lonkkaleikkauksesta) niin mahtavasti pihalla!"
Nykyisellä paikkakunnalla:
"Kattelin eilen että komeita kukkia on pihalla, on se hienoa."

Sama asia ja sama tunne, eka vaan on herkemmin esitetty mutta samalla raskaammin, koska puhuja on niin monisanainen. Toisessa se asia on tiivistetty.

En ole eri linjoilla. Lyhyyttäkin tarvitaan. En tästä puhunutkaan vaan jonkinlaisesta varomattomuudesta, epäherkkyydestä, jota en kyllä yhtään assosioi naisiin, saati äiteihin.

Tämä menee vähän asiattomaksi, mutta sä mies1 joskus kehuit vuolaasti sun äitiä. Ok, kiva mamma varmasti. Mutta hän oli muistaakseni aika kiltti ja lempeä, ei ärähdellyt kuten tavismammat lapsilleen välillä.
Säätelikö hän paljoa mitä sä puhut? Tarkoitan puhumisen säätelyllä semmoista keskustelun ohjaamista lapsen kanssa ja sen pitämistä oikeilla raiteilla (siis hassutella saa) ja sitä kautta totuttamista yleiseen ajatteluun ja normeihin.
Sua olisi pitänyt totuttaa reippaampaan puheeseen.

Äh, vaikea selittää. Mutta jotenkin sallivan kuvan sain sun äidistä.

Sen takia puhun siis äidistäsi, koska mä luulen että sä oletat tai haluat että kaikki naiset on kuin sun äitisi.

[QUOTE="mies1";29864717]Ei tässä kysymyksessä niin paljon, kyse on myös objektiivisista säännöistä ja normeista, joita itse toki kannatan.

Voin toki ymmärtää, jos palstan tehtävä on olla henkireikä. Mulla vaan itsellä ei ole yleensä tarvetta satuttaa rakkaitani tai edes vieraita, vaikka mua joku asia harmittaisi. En ole vuosiin kokenut hirveästi vihan tunnetta edes, tai masentuneisuutta. Minua kutsutaan viisaaksi ja myös aurinko on lempinimeni :) Kenties sekin vaikeuttaa ymmärtämistä. On tavallaan jatkuva ainakin kohtalaisen hyvä, välillä upea, olo. Rakastan ihmisiä ja läheisiäni sekä ihailen naisia, joita olen rakastanut ja rakastan. Pidän myös naisellisuudesta ja naiskauneudesta tosi paljon.

Ymmärrän, ettei kaikilla ole asiat näin, mutta silti huono käytös on väärää käytöstä ja varsinkin toisten hyvän mielen pahoitus on tosi väärin äiti-ihmiseltä. Asema merkitsee myös vastuuta.[/QUOTE]

Kuten myös mieheltä?
[video=youtube_share;bnVUHWCynig]http://youtu.be/bnVUHWCynig[/video]

[QUOTE="mies1";29864748]Niin oli, mutta käytin sitä eri merkityksessä.
[/QUOTE]
Sanoilla on tietty merkitys ihan syystä. Keskustelusta tule yhtään mitään jos jokainen käyttelee niitä missä merkityksessä milloinkin sattuu huvittamaan.

Mikä siinä niin hämmästyttää? Etkö ole tiennyt, että naisenkin suussa voi olla käärmemäinen kieli? Ei sen pitäisi kenellekään mikään uusi asia olla.

Vai missä tynnyrissä sinä olet elänyt, ja mitä liirumlaarumia lukenut/katsonut/kuunnellut jos ihan hämmästyt sitä, että nainen ei laulele satakielen lailla kritiikkiään jollekin tollolle.

Kyllä toki joskus voi olla, mutta onhan se tavattoman raskas ihmisenä sellainen tapaus, ja ikävä lähestyä ja keskustella moisen kanssa, vaikka ihmisenä arvokas kuten kaikki. Sellaista myrkyllisyyttä ei pidä ruokkia yhtään, niin ei ole ihmisen hyvä olla. Ihminen voi parhaiten tyytyväisenä, kiitollisena ja positiivisena, innostuvana, leikkisänä, vähän lapsekkaanakin ja jos hän saa ja antaa rakkautta. Henkinen kehitys ja oma asenne pitkälti määrää näistä, uskoakseni.

Mies yskös pieree
Aivoistaan aivopierun
Perästä kuuluu

t1819.gif

[QUOTE="mies1";29864817]Kyllä toki joskus voi olla, mutta onhan se tavattoman raskas ihmisenä sellainen tapaus, ja ikävä lähestyä ja keskustella moisen kanssa, vaikka ihmisenä arvokas kuten kaikki. Sellaista myrkyllisyyttä ei pidä ruokkia yhtään, niin ei ole ihmisen hyvä olla. Ihminen voi parhaiten tyytyväisenä, kiitollisena ja positiivisena, innostuvana, leikkisänä, vähän lapsekkaanakin ja jos hän saa ja antaa rakkautta. Henkinen kehitys ja oma asenne pitkälti määrää näistä, uskoakseni.[/QUOTE]

Tekisi mieli kirjoittaa sinulle rautalankaa käyttäen, miksi naiset eivät välttämättä ole kuten sinun madonnasi. Mutta, koska tiedän, ettet kuitenkaan ymmärtäisi pointtia niin en viitsi :)

Minä tästä muutenkin olin lähdössä, joten heippa!
HappyLadyJumpingW.jpg

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="mies1";29864840]No siinä mielessä, että hän hallitsi sellaiset "ikuiset" tavat olla nainen aika hyvin. Maailma tarvitsee esikuvia, jotka ovat pysyviä. Ei pyörää kannata keksiä uudelleen aina. Toki editointeja voi tehdä :)[/QUOTE]

Sulla on ollu joku alma mater äitinä? Joku ylimaallinen olento?

Tämä mukamas mies on syöpäinen keski-ikäinen nainen, joka on olevinaan fiksumpi kuin muut, ja joka nauttii vain toisten ärsyttämisestä.

Se kropan syöpä ei ole edes yhtä paha kuin tuo aivosi syöpä.

Sinänsä kyllä hälyttävää, miten olen saanut jopa tappouhkauksen tässä ketjussa, jossa kirjoittajien pitäisi olla perheenäitejä Suomesta. Eli valtavaa, jopa rikollista, pahoinvoinnin määrää palstalta löytyy ja tätä pitäisi alkaa siivoamaan pois: siitä hyötyisivät kaikki ja se olisi miellyttävämpää minulle myös. Hyvät, valoisat ja myönteiset, ystävälliset ja avuliaat ajatukset sopivat naisen mieleen paljon paremmin, paitsi ihmisinä, myös monesta miehestä ja kanssaihmisestä.

Miettikääs jokainen tätä :) Mä lähden salille taas :p

[QUOTE="mies1";29864896]Sinänsä kyllä hälyttävää, miten olen saanut jopa tappouhkauksen tässä ketjussa, jossa kirjoittajien pitäisi olla perheenäitejä Suomesta. Eli valtavaa, jopa rikollista, pahoinvoinnin määrää palstalta löytyy ja tätä pitäisi alkaa siivoamaan pois: siitä hyötyisivät kaikki ja se olisi miellyttävämpää minulle myös. Hyvät, valoisat ja myönteiset, ystävälliset ja avuliaat ajatukset sopivat naisen mieleen paljon paremmin, paitsi ihmisinä, myös monesta miehestä ja kanssaihmisestä.

Miettikääs jokainen tätä :) Mä lähden salille taas :p[/QUOTE]

Joo mene vaan sinne päiväsaliin toisten potilaiden seuraksi.

Yhteistyössä