Tämä tukee taas kantaani olla ikinä laittamatta lastani pph:lle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkodin kannattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päiväkodissahan ne teippasi lapsia tuoleihin kiinni ja pakkosyöttivät.

No anyway, en minäkään laittaisi pph:lle ikinä.
Tänään viimeksi todistin erään naapurustoni pph:n pinnan palamista neljän taaperon kanssa. Miksi ihmeessä sen pitää tunkee ittensä niiden kakaroitten kanssa tien pientareelle kävelemään ja sitten huutaa kuin sumusireeni kun lapset ei (ylläri pylläri) kävelekään nätisti.
Tökkiihän se omassa pihassa oleminen mutta olis tossa nyt muitakin vaihtoehtoja.

Mäkään en veis pph:lle. Kuinka monelta olenkaan myöhemmässä vaiheessa elämää kuullut, kuinka heidän lapsuuden hoitaja oli kamala terrori. Päiväkodissa on useampia työntekijöitä ja vaikeudet tulee ennemmin ilmi. Ongelmia voi toki olla sielläkin, mutta sen on vaikeampi kasvaa älyttömäksi ilman, että joku siihen reagoi.

Meidän äiti oli ainaki ihan hyvä pph.:) Oltiin itekkin vielä pieniä sillon. Mut on varmasti näitäkin, jotka alkaa perhepäivähoitajaksi kun ei huvita lähteä kotoa mihinkään töihin..

Päiväkodissahan ne teippasi lapsia tuoleihin kiinni ja pakkosyöttivät.

No anyway, en minäkään laittaisi pph:lle ikinä.
Tänään viimeksi todistin erään naapurustoni pph:n pinnan palamista neljän taaperon kanssa. Miksi ihmeessä sen pitää tunkee ittensä niiden kakaroitten kanssa tien pientareelle kävelemään ja sitten huutaa kuin sumusireeni kun lapset ei (ylläri pylläri) kävelekään nätisti.
Tökkiihän se omassa pihassa oleminen mutta olis tossa nyt muitakin vaihtoehtoja.

No mitä vaihtoehtoja. Jos ei jaksa pihalla olla, on pakko kävellä muualle...

mulla on aina ollut hyvät kokemukset pph:sta. Ja joo, voihan sitä sattua kohdalle "huono" pph, mutta ei ne tarhantäditkään toinen toisiaan siellä kyttää. Jos vahingossa huomataan, että toinen tekee jotain epäilyttävää niin ollaan kuin ei huomattaisi...joo, ei voi yleistää, mutta sama prosentti luultavasti tuossa kuin "huonoissa" pph:ssa. Itse veisin mieluummin pph:lle, niillä on sentään aikaa keskittyä lapsiin kun on pienet ryhmät, mutta kyllä mä muistan viihtyneeni eskari ikäsenä itse päiväkodissakin. Eli ei mulla varsinaisesti ole niitäkäänvastaan mitään.

Mulla on kokemus taas todella huonosta tarhasta. EN ikinä laita lapsiani siihen tarhaan. Koskaan. Piste.
Mutta, niinhän se on, että on vähän onnen kauppaa millaiseen hoitoon lapsensa saa. On hyviä ja huonoja hoitajia, ihan joka paikassa. Ja on tarhoja joissa voi olla jopa hyviä hoitajia, mutta kaikki muu mättääkin sitten joka tasolla....
Kannattaa vähän tiedustella muilta vanhemmiolta kokemuksia hoitajista ja tarhoista ennen kuin sinne paikkaa hakee. Itse ainakin sain sillätavalla todella hyvän hoitopaikan omalleni. :)

Itse olin pienenä kahdella eri pph:lla (kahdessa eri kaupungissa), ja tykkäsin kovasti. Puolensa kaikessa, pph:lla ei välttämättä saa samanikäisiä kavereita, päiväkodissa taas ryhmäkoot on liian isoja.

Mä en laittas ikinä lastani päiväkodin ylisuureen, yliäänekkääseen ryhmään,jossa hoitajille ei ole aikaa keksittyä yksittäiseen lapseen.

kiitos lapseni ihana pph!

Mun lapsella on hyvä pph. Tosi rauhallinen ja tykkää työstään. Sen näkee siitäkin, miten lapsi hoitajaan suhtautuu. Mun lapsi tykkää halailla hoitajaa ja haluaa sen syliin. Ei se sitä todellakaan pelkää tai inhoa. ;)

Ja oikeasti. :D Meillä se on kyllä enemmin äiti, joka räyhää kuin tuo pph...

Ei kaikkia voi niputtaa samaan nippuun. Perhepäivähoitajissa on hyviä ja huonoja siinä, missä muissakin ammattinsa toteuttajissa.

No mitä vaihtoehtoja. Jos ei jaksa pihalla olla, on pakko kävellä muualle...

Tarkoitin että kävelemään pääsee muuallekin kuin tien reunaan, ympäristössä on myös metsää jossa hyvät polut myös talvisin ja lähellä on puisto (jonne ei tarvitse mennä sitä tietä pitkin, jossa kulkee autoja). Mutta jos nyt väen vängällä haluaa vilkkaitten taaperoitten kanssa mennä kävelemään tien reunaan ja kääntyä siitä sitten takaisin samaa tien reunaa käveleen kotiin niin mikäs siinä.

[QUOTE="Minä";22882676]Mä en laittas ikinä lastani päiväkodin ylisuureen, yliäänekkääseen ryhmään,jossa hoitajille ei ole aikaa keksittyä yksittäiseen lapseen.

kiitos lapseni ihana pph![/QUOTE]

Samoin! Meillon aiiiiivan ihana pph :)

Mielestäni ryhmis on eri asia kuin kodissaan työtä tekevä pph. Perhepäivähoitajia voidaan valvoa missä vain: puistoissa, perhekahviloissa... Naapurit kuuntelevat ja valvovat ja näkeehän sen lapsista päälle päin, jos näitä pahoinpideltäisiin! Toki muutama mätämuna joukkoon varmasti mahtuu, mutta meidän alueella on noin 10 hoitajaa ja jokaiselle heistä voisin luovuttaa myös oman rakkaimpani kevein sydämin hoitoon. Ovat vertaansa vailla joka ikinen =) Ja itse en ikinä pahoinpitelisi lasta oli tämä sitten oma tai vieras!

Mä en ole, kiitos mm. omien lapsuuskokemuksieni, osannut luottaa perhepäivähoitajiin oikeastaan koskaan. Yksittäisiin hoitajiin kyllä (esim. muutamaan kaveriini), mutta yleisellä tasolla jos ajatellaan niin en uskaltaisi ihan helpolla viedä omia lapsiani pph:lle.

Yksittäistapauksiahan nämä tällaiset jutut ovat. Enemmistö perhepäivähoitajista ei taatusti pahoinpitele lapsia, eikä enemmistö päiväkodeista ole helvetin esikartanoita joissa lapsia pakkosyötetään. Ja onneksi on yleensä vapaus valita: jos ei halua lastaan pph:lle, voi laittaa lapsen päiväkotiin, ja toisinpäin.

Se, mikä tässäkin tapauksessa mättää, on se ettei tuo pph takuulla saa juuri minkäänlaista rangaistusta jos hänet syylliseksi todetaan.

Tämä hoitaja oli toiminut hoitajana ryhmiksessä, paikassa jossa on töissä muutama muukin hoitaja. Sama voi tapahtua myös päiväkodissa, -sorry vaan päiväkodin kannattajat. Se ei takaa mitään vaikka on ns. valvovia työkavereita saman katon alla. Pahimmillaan lapsia kiusaavat hoitajat yhdessä kuten teippaamistapauksessa.

Ja aika monessa ryhmiksessä ja päiväkodissakin ympäri Suomen toimii kouluttamattomia, alalle sopimattomia henkilöitä, eikä niistä juurikaan isoon ääneen puhuta. Usein vielä nämä hoitajat ovat sellaisia, joilla on ollut jotain häikkää työhistoriassa, muttei mitään niin isoa, että voitaisiin sanoa irti. Siirretään vaan odottelemaan eläkettä johonkin työyksikköön ja pilaamaan työilmapiiriä.

Yhteistyössä