Apitir mun vuoro ruikuttaa!!

vitsi, ei mulla suurempaa ruikutusta ole mutta; eilen ei Puppe syönyt ruusunmarjasosettaan kuin vajaa puolipurkkia eli tänään aamukakkaa ei tullut. Ehkä se olisikin ollut vähän liian helppoa... nyt kuitenkin kippuroi kakkia ja rupsuttelee mutta kun roseberryä meni purkki niin ehkä huomenna taas (toivoo hän =)
No toinen, mummihan tuli lapsenlikaksi kun mies läx jotta mama voipii tehdä kauan kaipaamaansa siivoustyötä. No... kun mummi on ihan ihana ja kiva ja Puppe tykkää mutta kun ihan heillä ei toimi kemiat ts. mummi ei osaa lukea Puppea (niinkään hyvin kuin mä). Näinollen - mummi sai Puppen nukkumaan puolenpäivän aikaan kaksi 45min sessiota peräkkäin (kun ryttyytti vaunuilla heräyksen yli). Tämä sinänsä hyvä juttu - uni on aina poikaa. No, se sitten sotki Puppen rytmin ja sen jälkeen ei ollakaan nukuttu eikä taivuttu tissille. Ruokaa on syönyt ihan ok mutta tissi ja nokoset on olleet liikaa härran ylpeydelle
Eli siis mama sai siivottua ainoastaan vessan sen aamupäiväisen saunan lisäksi. Viiden aikaan jätin mummin ja Puppen sängylle pötköttelemään kun mielestäni Puppe oli ihan viittä vaille uni. Käväisin kaupassa ja kun tulin takaste oli täällä ollut huutoa ja kippurointia ja rupsuttelua ja sylissä joutui mummiparka Puppea kantamaan (mummi on kaikenlaisten kulumien takia eläkkeellä joten ei tosiaankaan ole voimia tuota 9-kiloista mötkyä kannella mutta sisulla ja koska tykkää niin pikkumiehestä).
Sitten mentiinkin kitinällä tohon puol kasiin jolloin otin ohjat käsiini (mummi aina haluu yrittää kuitenkin

ja niin nukahti pikkumies syliini ja sain laskea sänkyynkin. Kohta heräilee ja sitten onkin jo iltatissien aika (tissit kyllä paukkuu ku ei ole tunteihin syönyt) ja yöuni. Toivottavasti menee hyvin.
Jatkan touhujani kunhan saan Puppen yöunille. Illalla onkin viileämpää ja mulla yleensä paras fiilis touhuta kotijuttuja. Silti, vähän oon pettynyt tämänpäiväiseen laihaan saaliiseni kun aina kuvittelen että kun mies poistuu niin paratiisiin pääsen ja saan tehtyä kaikkea ihanaa yms ja kun näin ei käykään ni on mälsää :-( Tosta mun siivouksesta sen verran että mä saan about puoltoista tuntia kulumaan jonkin vessan siivouksessa kun nyrhään (lähes hammasharjalla) kaikki kolot yms. Kevyt siivous toki vie vain hetken mut nyt pitikin olla mun viimoisenpäälleputsipäivä.
JALOISTA piti sanomani sen verran jotta kyllähän Puppekin tietenkin potkiskelee jaloillaan (ei se ny ihan lahnana makaa) ja saa sukat pois potkimalla ja nosteleekin jalkoja mutta ei sillain hienosti massun päälle - josta siis niitä varpaita voisi tavoitella. Jumppaamalla ja ilman bodia jalat toki nousee sinne eli mistään jäykkyydestä ei ole kyse - musta vaan tuntuu et noi bodit ei ole niitä kaikista mukavimpia vauvan vaatteita. Onhan ne äitistä mukavia kun pysyvät päällä

. Eix ollu niin et Teppo ei paljoa bodejä käyttele? Jokatapauksessa kyllä ne varpaat molemmilla pian löytyy.
Piia kysyi ERITYISLAPSESTA; meille tuli ihan täydellinen lapsi mutta yksi ""lisä"" hänestä löytyy (enkö mä ole tästä puhunut?) eli Puppella on vasemmassa korvassa, korvan etulaidassa siinä keskellä sellainen nyppylä joka ""sojottaa"" eteenpäin (siinä keskikohdassa mistä lähtee normaalistikin (ja Puppellakin) pieni nysty taaksepäin - aika vaikea selittää). Koko on jotain.. Puppen pikkurillin pää eli ei iso mutta herättää kyselyitä jotta ""onpas hällä jännän mallinen korva.. ai mikäs tuo on..?"" Tuo nyppylä on sen verran iso että varmasti aiheuttaisi kiusaamista kouluiässä joten se tullaan leikkaamaan paikallispuudutuksessa, kunhan härra oppii pitämään päätään paikallaan (jos ei ole muuta syytä nukuttaa aiemmin ja toivottavasti EI ole). Synnytyksen jälkeen heti katsoivat olisiko sen voinut hirttää mutta sen verran leveä on se kanta mistä on kiinni etteivät siihen alkaneet. Meillähän oli lastenlääkäri synnytyksessä mukana kun lapsivesi oli vihreää. Puppe syntyi päivää ennen laskettua aikaa mutta oli lääkärin mielestä n. 10pv yliaikainen (kun oli se inseminaatio ei normi-ovulaatiopäivänä joka arvatenkin sotki lasketut ajat yms).
Mun mielestä se nyppy (tai nuppu - kullan nuppu) on todella suloinen eikä se mua häiritse mutta monesti joutuu kertomaan mikä se on. Ja kun nykyään kiusataan lapsia vaikkei olisi mitään ""vikaa"" niin en tahdo Puppea kouluun laittaa nyppyineen (kiusattavaksi vielä enemmän).
Meidän Puppe taitaa lähteä konttaamaan huomenna. Sen verran pontevasti vetää jalkoja masun alle, nostaa pymppyä ja mönkii eteenpäin. Nenä viistää maata mutta kyllä hän jo etenee vähän. Aika hassua kun toissapäivänä vasta kääntyi itse massulleen mutta siitä tuntui innostuvan. No, ei ehkä huomenna mutta luultavasti pian. Jollei tule takapakkia ja unhoitu kuten joskus asiat näillä putkiaivoilla tuntuu unhoittuvan.
Me muuten käytiin eilen mun entisellä työpaikalla ja Puppe istui kaukalossaan kahvipöydän päässä ja kakskyt eukkoo kikatti ja hirisi ja kehui ja jokelteli ja kaikkee meteliä niin tämä vain räpsytteli ripsiään... yhtään ei vipattanut alahuuli eikä kiukustunut eikä mitään. Taitaa olla Justus-syndrooma tuo vieraskoreus - kotona kyllä huudetaan.
Ja eilen oli miehen sukulaisia käymässä, tulivat kun Puppe oli vaunuissa ulkona nukkumassa. Heräsi kun olin laittamassa ruokaa joten sukulaistäti kävi hakemassa vaunuista. Ikinä ennen eivät ole tavanneet mutta niin oli Puppe hymyn väläyttänyt tätille

(ilmeisesti aivan sama kuka hänet vaunuista pelastaa...)
Ahaa - hän herää...
60min myöhemmin. Hän katsoi pikkuisen töllöä sitteristään (tällaisissa tilanteissa käytän TV:tä hyväkseni - kun en enää halua että hän villiintyy leikkimään), tahtoi pesun, yökkärin ja tissin. Nukahti mut kohta halusi toisenkin tissin. Eli nyt hänet on tainnutettu

Kohta mama alkaa yötöihin omien touhujensa kanssa.
Käytiin Puppen kanssa puntarilla ja hänen painonsa näyttäisi olevan 8,8kg. Jos näin on niin onpi kyllä hidastunut painon nousu, viimeksi 4kk10pv paino oli 8440g. Neuvola on maanantaina joten tarkat lukemat saadaan sitten. Eikös se jossakin vaiheessa tapaakin hidastua toi painonnousu jotta ei syytä huoleen :-?
Me lähdetään juhannukseksi 350km päähän autolla, ensimmäinen pitempi matka Puppen kanssa. Uskoisin että menee ihan jees (koputtaa päätä eli siis puuta) koska Puppe tykkää autoilusta ihan hirmusti ja nukahtaa vaikka olisi juuri herännyt päikkäreiltä. Onneksi on ilmastointi. Semmonen hassu juttu jotta meilläkin on farmari mutta kun on nuo emmaljungan duo edget niin ne nippanappa mahtuu perälunkkaan joten koira pitää ottaa takapenkille

Mun mielestä noi emmaljungan vaunut on viimeisen päälle yliarvostettuja ja -hinnoiteltuja. Farmariautoon laitettaessa pitää koppa irroittaa rungosta, runko kasata, koppa kiinnittää kasattuun runkoon ja sitten nostaa kyytiin. Ei yhtään vaikeammin voisi tehdä? Mieskin haukkui vaunut ihan lyttyyn kun eivät mene kopan kanssa kasaan. Ilmeisesti ratasosalla menee, toivottavasti kun niitä käytetään pitempään. Ratasosa ei meillä muuten mene vaakatasoon joten joutuupi poju opettelemaan nukkumisen pystymmässä. Vaan nukkuuhan tuo kaukalossakin ja sitterissä joten ei kai ongelma. Vaan en olis emmaljungia ostanut jos olisin vähänkään asioista tiennyt.
2xl - upealta kuulostaa miehesi - kade täällä. Ts. mies kyllä sanoo samaan tyyliin meilläkin, mutta mun mielestä siltikin potkiskelee lattialla olevia vauvanvermeitä, mielenosoituksellisesti mukamaste joskus alkaa kotihommia touhuamaan ilmeellä ""mun pitää kaikki tehdä"" jne. Välillä tuntuu et ilman miestä mulla ja Puppella olis niin paljon hauskempaa. Niinku just nyt kun Puppe nukkuu ja mulla on OMAA AIKAA - siis täysin ilman miestä nam nami nam!
Vielä SUORASTA SELÄSTÄ - eli meillä ei ollut vielä (ed. neuvola 4kk10pv) suora selkä mikä tarkoitti sitä että vauva ei jaksa selkäänsä suorassa pitää eli ei ole valmis istumaan (selitti täti kun kysyin). Kun voimistuu selkä se samalla suoristuu ja sitten saakin istuttaa - ja tietty jos vauva itse haluaa. Mun mielestä Puppe ei oikein edes yritä istualleen esmes sylissä, miehen mielestä yrittää. Eli mä en vaan ymmärrä
Joo mut ei. Nyt lähtee taas semmonen novelli eetteriin että melkein häpeäksi käy.. Vaan minähän en häppee mittää eli ulos vaan ja omiin touhuihin. Kiitos jälleen seurasta tyttökullat, öitä rakkahat lapsukaiset.