Tammikuu 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

R

Vieras
Aloitanpa viikonlopun kunniaksi uuden ketjun, kun tuli ihan uusi keskustelun aihe mieleen.

Oletteko te kokeenet, että vauva olisi ajoittain ihan ""tunnettavissa"", kun koskettaa vatsaa? Minulla on nimittäin vatsa ollut nyt pari päivää vasemmalta puolelta muhkurainen ja kova, ja oikea puoli on ihan kuin ""tyhjä"". Olen odottanut, että tällainen toispuolisuus tulisi vastaan vasta, kun vauva on isompi. Nyt tuntuvat potkutkin ihan selvästi tuolla vasemmalla puolella.

Eilen illalla yritin arvailla, oliko pyöreä muhkura pää vai pylly... ;-)

R 18+2

täällä ainakin tuntuu jo melko selvästi vatsan päältä vauvan liikkeet/potkut. illalla kun menee pitkälleen alkaa semmoinen myllerrys mahassa ettei tiedä miten päin olisi =) joskus vauva tunkee vissiin pyllyä tai sitten päätä vatsaa vasten, kun nousee semmoinen selvä möykky toiselle puolelle.. ei voi kun nauraa ja miettiä mitä siellä masussa nyt tapahtuu!!!

Unohtui pahus, tämä lista tuosta alusta. Laitetaan se tähän, niin on helpompi kopioida aikanaan uuteen ketjuun.

Tammikuu 7
Tanjuska 01.8. 13:31
SATU: 30.12.05 / 1.?/ Oulu , OYS
K: 31.12.05 / 1./ Pori
NINNI: 2.1.05 / 1. / JKL, K-S KS
MAIJA: 3.1.06 / 1./ Hki , Kätilöopisto
ROUSKIS: 3.1.06/ ? / Kymenlaakso, KOKS?
VANAMO: 4.1.06 / 1./ Oulu , OYS
HEIDI: 4.1.06 /2./ Oulu , OYS
KATISKA: 4.1.06 / 1. / Oulu , OYS
HEIDI 79 : 4.1.06 / 1. / Lammi , HML Kesk.sair.
TANJUSKA : 5.1.06 / 1. / Joensuu , P-KKS
FREEDA : 5.1.06 / 1. / Tampere / TAYS
HIPPIE : 7.1.06 / 1. / Tampere , TAYS
KATIE: 8.1.06 / 1. / Jämsänkoski, Jkl
NEPPIS: 9.1.06 /1. / Kuopio , KYS
MINNI: 9.1.06 / 1. / Joensuu, P-KKS
KATJUSKA: 10.1.06 / 1. / Mtä , TAYS
HJ : 10.1.06/ 2. / Austraalia
HANSU: 11.1.06 / 1. / Lappeenranta,EKKS
R: 12.1.06/ 1. / HKI, Kättäri
MIMITSU: 12.1.06 / 1. / Vantaa, Jorvi
MAMMUTTI: 12.1.06 / 1. / Tre, TAYS
ANNU: 14.1.06 / 1. / Hki , Naistenklinikka
RIINUSKA: 15.1.06 / 1. / Kymenlaakso ,KOKS
ENKELI: 15.01.06 / 1. / Salo
IINES :16.1.06 / 1-2. / Vantaa ,?
IRMELI: 16.1.06 / 1. / Pohjois-Savo, KYS
SIRPALE: 23.1.06 / 1. / Roi , LKS
TYTSY: 18.1.06 / 1. / Hml , KHKS
RiISTINOLLA: 18.1.06 / 1? / Salo
KATJAM : 18.1.06 / 1. / Espoo , Jorvi
DOORIS : 18.1.06 /Kys
MIMOSA : 20.1.06 / 1. / Vantaa , Kättäri
NENNYSKÄ: 19.1.06 / 1. / TRE , TAYS
ELOVEENA : 21.1.06 / 1. / Oulu , OYS
PIKKUMYY: 22.1.06/ 3. / Turku,Tyks
MARIANNE: 23.1.06 / 1. / Pohjanmaa
HAMI: 24.1.06 / 1. /Lpr , EKKS
MAIJU: 24.1.06 / 2. / Hki , Kättäri
MARJUT: 24.1.06 / 1. / Heinola, Lahden PHKS
HELLU: 24.1.06 /1. / Jpää,Hyas
HELMIPAPU: 25.1.06/ 2. / Pohjois-Savo,KYS
EMMA: 26.1.06/ 1. /Kätilöopisto Hki
JUSTIINA: 27.1.06 / ? / Lpr, EKKS
OREO: 29.1.06/ 1. /
PIKKUKAMU: 31.1.06 / 1. / Sat.ks

emma / Ä 23 / I 27 / 1. / tammik. / Hanko / LUS, Tammisaari

Mulla on ollu pari viikkoa(siitä asti kun aloin tuntea potkut) samanlaisia tuntemuksia.Vauva on yleensä jommalla kummalla puolella masua esim.kun olen makuuasennossa.Masu on jännästi koholla ja muhkurainen toiselta puolelta:) yleensä oikealta.Välillä kohouma häviää ja sitten taas palaa.Nyt rv 19+5,jännittää ke on rakenneultra!:-)

Voi, tuntisipa jo niitä liikkeitä..... Joitakin nykimisiä olen huomannut, mutta tuntuvat enemmänkin kohdun venymiseltä. Tänään tosin tuli muutama erikoinen pulpahduksen tunne, oliskohan sitten sitä liikettä...? Täytyy vaan odotella. Muutenkin jännittää, kun olen vatsakivuista kärsinyt ja käynyt pariin otteeseen lääkärillä, mutta sydänääniä ei ole kunneltu tai ultrattu:( No, torstaina on rakenneultra joten täytyy malttaa vissiin sinne asti. Täälläpäin tutkimus tehdään vatsan päältä ja täytyy pidätellä pari tuntia ennen sitä, uh!

Eloveena 17+1

Täälläkin ovat potkut tuntuneet todella selvinä parin viime viikon ajan. Vesselistä on tullut oikein innokas monottaja. Selkeästi autossa istuminen ei ole aina vesselin mieleen, sillä monotus ja möyriminen alkaa tiivistyä.

Toissa yönä vauveli oli asettunut muhkuraksi oikealle puolelle ja minä maha naurusta kippuralla tunnustelin ja yritin töniä sitä vähän keskemälle, kun oli niin täysi tunne oikealla puolella!

Että kyllä täälläkin on samat muhkurat tunnettavissa. Odottelen sitä toista ultraa innolla, kun meillä neuvolan täti antaa ne niin täsmällisesti vasta raskauden puolen välin jälkeen. Ei päivääkään ennen. Mulla viikon päästä maanantaina. Nyt rv 19+3.
Näkeekö siitä tosiaan itse sukupuolen selkeästi? Minusta olisi toisaalta mukava tietää, mutta en halua sitä erikseen kysyä. Jos siis huomaan itse sukupuolen, se on ok, mutta muutoin se saa olla ylläri hamaan loppuun asti. Pysyypähän miehellä jännitys yllä!

ONNI : 1.1.06 / 3. / ?
LAURAEMILIA : 3.1.06 / 1. / Joensuu , P-KKS
TILMA : 18.1.06 / 1. / Espoo, Jorvi

ONNI : 1.1.06 / 3. / ?
LAURAEMILIA : 3.1.06 / 1. / Joensuu , P-KKS
TILMA : 18.1.06 / 1. / Espoo, Jorvi

Iltaa!
Olen Tanjuska ajatellut ihan samalla tavalla, että jos sukupuoli selkeästi näkyy, niin sitten niin. Muutoin en ala sitä kyselemään. Olisi toisaalta oikein kiva säilyttää salaisuus loppuun asti. Eli toivon muksun pitävän jalat ristissä ylihuomenna =)

Mulla liikkeet tuntuu lähinnä kuplina. Mahan sisältä pintaan päin nousevia kuplia. Muutaman kerran olen ollut tuntevinani ihan selkeän monotuksen. Joskus mullakin on masu toispuoleinen kun vesseli majailee sivussa.

Löysitkö Tanjuska ne ""synnytysnaurusivut""? Mä olen kahtena päivänä nauranut vedet silmissä. Laitoin miehenkin lukemaan, ettei sitten ihmettele jos käyttäydyn niin...

Moi.

mulle kaveri laittoi sen ""isät synnytyksessä"" linkin jo toukokuussa, mutta nyt löysin sen mitä kaikkea synnyttäjät ovat itse tehneet. Piti hakea paperirulla koneen viereen, ku nyään toi nauru menee heti hirveän itkun puolelle. Eli kyllä se naurua vielä onkin, vaikka tosiaan ulisen kuin joku ois kuollut.
Tänään tuntui ensimmäiset OIKEAT potkut. On semmoinen kuplinta, ja muljuttelu tuntunu jo kuukauden ja kyllä ne on hennoiksi potkuiksikkin jo tuntenut, mutta tämän päiväin tuli OIKEASTI lujaa. Koko kroppa värähti ja piti vähän aikaa vaan miettiä,että oho.
Onko kellään muulla tilannetta, että mies koko ajan töissä?
Tuntuu muutenkin, että mies ei pysty olemaan samalla tavalla odotuksessa mukana kuin nainen. minä kun tunnen ne liikkeet ja olen mukana vauvan ""arjessa"" joka päivä. Sitten vielä lisäksi se, että mies ei ole paikalla tuntemassa edes niitä minun tuntemuksia ja hienoja ""ekakerta"" fiiliksiä, vaan aina saa puhelimessa kertoa. Lupaa kyllä, että syksyllä tilanne helpottaa, mutta ei auta just siinä tilanteessa!

Meillä kanssa mies on koko ajan poissa; tekee oikeastaan 7-päiväistä työviikkoa, kun joka viikonloppu on jollakulla kaverilla talkoot tai remppa tms.. Yritän asennoitua asiaan positiivisesti, koska nyt ainakin saamme sen verran rahaa, että voimme ostaa uuden pesukoneen, kuivaajan ym. tarpeellista. Puhumattakaan lastenvaunuista jne..

Selvästi vauva tunnistaa kyllä isänsä - alkoi eilen nimittäin monottamaan oikein kunnolla, kun isä tuli keskiyöllä sänkyyn ja alkoi turinoimaan viikonlopun tapahtumista :-)

Kuinkas moni on ajatellut ottaa selville tulokkaan sukupuolen? Meillä mies on vähän sitä mieltä, että kysyttäs, mut mä vähän mietin vielä... Ku eihän se välttämättä oo edes 100%:n varmaa, että se on sit se minkä ne sanoo... Häviääkö jännitys, jos sukupuoli on tiedossa???

Huomenet!
Nää saikkulaisen yöunet tuppaa venymään aikas pitkiksi...

Meillä mies on perus 8 - 16 arkisin töissä, eli kotona ihan kiitettävästi. Huomenna ei olisi työn puolesta päässyt ultraan, mutta sai sen onneksi sumplittua. Eilen mies taas luki antaumuksella neuvolan antamia opuksia ja kyseli multa, että mitä mikin tarkoittaa. On se lutunen =)

Kyllähän se huominen ultra hieman jännittää. Mitäs jos kaikki ei olisikaan kunnossa. Tietysti sitä kannattaa miettiä vasta sitten, jos näin tapahtuu. Mutta minkäs ajatuksilleen voi.

Oispa se minunkin ultra jo pian..vielä kymmenen päivää, kun mulla se on vasta rv 20+0. Välillä olen ihan varma, että masussa on jotain vialla, varsinkaan kun en erityisemmin tunne masussa potkuja, vain epämääräisiä möngerryksiä ja lepatusta. Ultran antoivat sen takia vasta rv20, kun mulla on se eteisistukka, niin mahd. myöhäinen ultra näyttää paremmin onko istukka siirtynyt ylemmäs, vai vieläkin kohdunsuun päällä. Jos se on edelleen kohdunsuun päällä, saan taas kuukauden päähän uuden ultran.

Juu, veit Riinuska jalat suustani: minkäs sille ajatuksilleen voi: sitä yritää ikäänkuin varautua jo etukäteen, jos tulee ikäviä uutisia, vaikkei kuitenkaan mitenkään voi etukäteen varustautua.

Miehen kanssa ei olla vielä päätetty haluttaisko tietää lapsen sukupuoli, vaikka se näkyisikin ultrassa.

Me käytiin rakenneultrassa viime torstaina ja siellä sitten selvisi että pikkuneitiä odotellaan...=)
Mies sanoi jo heti kun kaksi viivaa tikutettiin että haluaa tietää sukupuolen etukäteen, mikäli suinkin mahdollista.
Itse en ihan välttämättä olisi halunnut tietää, mutta nyt se tieto tuntuu todella ihanalta...

Tuntuuhan tuo masukki nyt enemmän yksilöltä,kun tiedämme kumpi sieltä on tulollansa. Varusteita emme ajatelleet hankkia etukäteen tyttöä varten, kun aina on kuitenkin se mahdollisuus että ultrassa on katsottu väärin. Näytti kuitenkin lääkärin mukaan vahvasti tytöltä, kuvakulma oli hyvin selkeä sen asian suhteen...

Eiköhän sekin asia saa sitten tammikuussa vahvistuksen. Kenellekään emme ajatelleet sukupuolta paljastaa, se on meidän oma pikku salaisuus... =)

Jos meille huomenna sukupuoli selviää, niin ajateltiin mekin pitää se ihan meidän kahden välisenä. Pitäähän sitä nyt jotain salaisuuksia olla kun tässä muutenkin tuntuu olevan kaikkien omaisuutta tällä hetkellä =)

Mun pitää huomenna siellä sairaalassa selvitellä puudutusaineasioita. Mulla kun on puuduteaineallergia. Toooosi kiva. Mulle on siis testattu yksi puudute joka käy, mutten tiedä, käytetäänkö sitä yleensä missään isoissa leikkauksissa tai puudutuksissa. Nice.

Kai sitä ihminen vaan on sellainen, että varautuu pahimpaan säästääkseen itseään pettymyksiltä. Tosin jos huomenna ilmenee jotain, on se ihan mieletön järkytys... Raskaus kuitenkin melkein puolivälissä ja todella hirveää jos se jouduttaisiin keskeyttämään jonkun asian vuoksi. No, nyt en ajattele enää ikäviä. *Lupaa*

Riinustka, samat fiilikset täällä. Huomenna on rakenneultra, ja olin alunperin päättänyt kertoa esim. työpaikalla raskaudestani vasta ultran jälkeen. En kestäisi sitä voivottelua ja kyselyjä, jos joutuisin keskeyttämään raskauden jonkin todella suuren rakennevian takia. Olen alusta pitäen asennoitunut siihen, että saamme esim. Down-vauvan tai että jotain muuta vikaa löytyy. Kai sitä jotenkin olettaa, että mahdollinen ""isku"" tuntuu sillä tavoin pienemmältä. Ehkä tämä on suomalaista varovaisuutta.

No joka tapauksessa monille olen jo kertonut raskaudesta, ja siksi huominen jännittääkin kahta kauheammin. Perjantaina kerroin aika monelle työkaverille, ja heti rupesi kaduttamaan ja pelottamaan, että tulikohan kerrottua liian aikaisin...

Muistatteko, kun alussa pelättiin tuulimunaa, kohdun ulkoista, keskenmenoa ym.ym., sitten np-ultratuloksia ja nyt rakenneultraa? Mitäköhän tämän jälkeen... Joku näillä sivuilla taisi kyselläkin asiasta aikoinaan, ja nautin hyvinkin realistisesta vastauksesta, joka tuohon kyselyyn tuli - oli nimittäin tyyliin ""kyllä ne 18 ensimmäistä vuotta on pahimmat, sen jälkeen helpottaa hieman"" :-)

Joo, niin se kai on, että ensimmäiset 18 vuotta on pahimmat! Hyvin keksitty. Niinhän sitä pelot siirtyy/vaihtuu ajankohdan mukaan. Jos kuitenkin huomenna kaikki on hyvin, uskon uskaltavani aika täysillä nauttia raskaudestani. Jo niskapoimu- ultran jälkeen helpotti huomattavasti. Nyt vaan tämä oma ruho tuntuu alkavan rassaamaan jossei muuta. On supistuksia, on suonikohjuja, on univaikeuksia ja plaaplaa.... =)

Mä en olisi pystynyt pitämään raskauttani salassa rakenneultraan saakka. Kyllä mun masu niin hyvin jo näkyy, ettei paljoa salailla! Musta on ihanaa kun maha kasvaa. Toki tulee varmaan sekin päivä, kun toivon ettei se ihan niiiiiiiin iso olisikaan. Mun kohtuhan kasvaa tällä hetkellä yläkäyrillä, ettei ihme kun maha jo niin pullottaa. Kuinkas teillä muilla?

Mulla on rakenneultra vasta ensi kuussa. Meillä on tiedetty jo kuukauden päivät että tyttö on tulossa ja sen kyllä tietää kaikki joiden kanssa on raskaudestani (tai pitäisikö sanoa raskaudestamme) puhuttu. En minä näen siinä mitään salattavaa, ukava jakaa ilo muiden kanssa. Ja poikahan meillä on jo, joten kun olen kertonut tytöstä, niin aika yleisesti monet sanovat että unelmien täyttymys kun on molemmat sukupuolet edustettuina...
Ja mitä siihen sukupuoleen tulee, ei sitä tietoa voi koko ikäänsä pihdata :)

Mutta eikös sulla Dooris sukupuoli selvinnyt verikokeella tms:lla? Kun ultralla se ei kuitenkaan ole satavarmaa... Siksi ei kerrota muille. Sitten joku ostelisi kasapäin vaaleanpunaisia nuttuja ja hupsansaa, tulisikin poika =)

Mähän olen täällä koko ajan... Ai miten niin sairaslomalla on tylsää....

Riinuska: Kävin sivuilla naureskelemassa! Niitä hyviä juttuja olenkin kertonut kavereille ja taas on naurut maistuneet!!

Mulla ei ole kertaakaan mitattu kohdunpohjan korkeutta vielä. Sitä vähän olen ihmetellyt itsekin. Kait se mitataan ylihuomenna sitten. On ainakin mitä mitata! Mulla on ihan tajuttoman valtava maha!

Mun neuvolatäti vaihtuu nyt syksyn mittaan sen verta useasti ilmeisesti, että en tiedä kuka siellä milloinkin on. Sama tätsy ollut tähän asti, mutta nyt se kävi 2 vkoa sitten hakemassa adoptiolapsen itselleen intiasta ja on seuraavat 6kk ilmeisesti jonkinlaisella ""äippälomalla"".

Hui! Ukkonen jyrisee. Nyt täytyy laittaa koe hetkeksi kiinni ja piuhat irti seinästä. Mä en halua ukkosen rikkovan enää toista modeemia!!!! Palaan myöhemmin. Paksuja vointeja kaikille, mä hiivin jääkaapille :)

Kunhan tää ukkonen menee ohi, niin mä tuun tänne hillumaan sun kanssa Riinuska! Mullakin on vähän tylsää kun ulkona sataa ja mies on töissä. Ei oo mitään tekemistä. Mutta, nyt kiskon jo vihdoin nuo piuhat hetkeksi irti!

Ei tartte olla saikulla, että on täällä koko ajan. itse olen puuduttavissa toimistohommissa ja käyn koko ajan katselemassa mitä tänne on kirjoteltu ja sama homma tuolla suomi24:n sivuilla.
Olen kateellinen kaikille teille, jotka olette päässeet rakenneultraan jo nyt! Vaikka olen tuolla meidän listan alkupäässä, mulla on aika vasta reilun viikon päästä. Saapi nähdä mitä sieltä ilmenee. sukupuolta ei haluta tietää, vaikka kävi sekin mielessä.
Mulla mahaa pystyy vielä vähän piilottelemaan. Onneksi, kun en oikein tiedä haluanko pomon tietävän. Mulla loppuu soppari tämän kuun lopussa ja jatkosta ei vielä tietoa. Olen pyytänyt jatko lokakuun loppuun mutta en syytä tähän aikatauluun. Meillä jäi äsken yks määräaikanen saikulle muutamaa viikkoa ennen sopparin loppua/ äippäloman alkua. pelkään, että se saattaa vaikuttaa siihen, ettei raskaana olevaa haluta palkata enää. Ei kai työantajalle ole pakko kertoa ennen sopimuksen allekirjoittamista, jos sopimus loppuu ennen äippäloman alkua?

Ei kai sitä tietoa sukupuolesta ole tarkoituskaan pihdata kuin tammikuulle... =)

Samoilla linjolla Riinuskan kanssa: kun ei se ole aina ihan satavarmaa pelkällä ultralla katsottuna, niin parempi pitää matalaa profiilia. Me ollaan ainakin sanottu kaikille ettei tiedetä, niin kukaan ei pahoita mieltään siitä ettei saa tietää aiemmin...

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille tammimammoille.

Joo, kävin istukkatutkimuksessa ja siitä vastaus on 100% varma. En kyllä kertoisi kenellekään, ellen varmasti tietäisi. Ja enkä sitä tarkoittanutkaan, että ultraajan ""arvausta"" pitäisi kuuluttaa kaikille...Mutta mikäli ultraaja on varma tiedosta, niin kerrotteko tiedon muille? En tiedä miten tämän kysyisin, ettei kukaan ala vääntämään...
Tiedoksi vielä, että aika monesti kaverit ovat saaneet ultrassa vain varmoja vastauksia, eivät ultraajat edes kerro elleivät ole varmoja!

Yhteistyössä