Tammikuu 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi morjes....
Käytiin meinaan katsomassa vaunuja!!! Ai hieman kalliita... Tietysti ne, mihin tykästyttiin (Emmaljunga, baby edge) maksoivat vajaa 800 euroa!! Ihan tajutonta... Ihan hyvä kun käytiin näin varhaisessa vaiheessa katsomassa. Sanoi, että uudet mallit tulevat marras-joulukuun vaihteessa ja joskus jopa vasta tammikuussa. Eli vanhoja malleja ei tule enää lisää ja kun uusia ei vielä ole, niin saattaa joskus olla pari kk:tta heillä, ettei vaunuja juuri ole... Tai kai siellä jotain kömöjä malleja olisi, muttei niitä, mitä me halutaan. Pohditaan vielä..

Onneksi rakenneultrassa käyneillä on olleet asiat hyvin. Eiköhän Tanjuska se sunkin uni ole vaan heijastus omista peloista. Mulla on ollut niin outoja unia raskausaikana. Tosin niitä on muutenkin.

Sunnuntaita!
Kyllä on tässä perheessä vaunuasioita todellakin pohdittu koko eilis ilta... Vielähän niillä ei todellakaan olisi kiire, mutta mikäli kaupasta meinaa saada, niin sitten taas olisi.
Päädyttiin kuitenkin ostamaan nettikaupasta puolet halvemmat vaunut kun ne eiliset emmaljungat. Ihan tajutonta maksaa maltaita, ollaanhan meitäkin aikanaan kärrätty/nukutettu milloin minkäkinlaisissa räppänöissä =)
Nämä olivat meistä komean näköiset, nyt juuri alennuksessa ja tulleet jossain testissäkin toiseksi työnnettävyytensä takia. Huh....

Tein testin jollain huuhaa- sivuilla ja molempien tuloksena oli, että meille syntyy poika. No joo, onhan siinä 50 % mahkut.

Meidän masukaverilla on nykyään sellainen huvi, josta tämä äippä ei niin piittaa. Kääntyilee jatkuvasti poikittain ja ympäriympäri, ei tunnu mamista mukavalle. Kivaa tietty on, että siellä liikkuu!!

Riinuska, mistä nettikaupasta löysit vaunut ja minkä merkkiset? Viitsitkö laittaa linkin, olisi kiva käydä katselemassa? :)

Joensuussa vaunuja metsästettäessä markkinoiden hallitsijamerkit ovat olleet brio ja craco, muita merkkejä en ole edes nähnyt kuin käytettynä!!! Emmaljungia ei ole vastaan tullut, tai sitten en tiedä kaikkia liikkeitä jotka vaunuja täälläpäin myyvät.

Meikäläsen kotikaupungissa ei rakenneultraa olekaan, joten eipä ole tarvinnut sitä huolehtia. Tosin mullehan se rakenneultra tavallaan tehtiin niiden suppareiden takia.

Serkkulikalta sain ison kassin vauvanvaatteita, joten taas on varustelutaso parantunut. Itse sain mammavaatteita kätsysti teini-ikäiseltä pikkuveljeltäni, joka on siirtynyt hip hopista punkkiin. Todella mukavan löysiä vaatteita noilla hoppareilla!

Kunto on kyllä huono raskauden, alhaisen hemoglobiinin ja kesälomaan liittyvän yleisen laiskuuden vuoksi. Täytyisi ryhtyä kuntoilemaan. Eihän tässä synnytyksestä selviä, kun rappusetkin laittaa puuskuttamaan!

www.vauvat.net/shop/product_info.php?cPath=71&products_id=510

Tossa tuo linkki mein vaunuihin, josse nyt toimii... Eli vauvatar.fi on se nettikauppa ja oran jovi air- merkkiset, tuhkanväriset yhdistelmävaunut. Siellä sivuilla on nyt alennuksia!

Saikkua vielä siis tämä viikko, mistä sen työmotivaation sitten viikon päästä löytääkään *huhuilee*

heips taas.

Nyt ollaan vaihteeksi kotona päri päivää. Aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Sf mitta oli 16 ja nyt vasta eka kerran mitattiin. hiomenna ois sitte ultra. Kyllä vähän jännittää.

päässä pyöri kaikkia hulluja ajatuksia ja unesta ei ollut viime yönä tietoakaan. Aamulla sitte neuvolassa pyysin, että sais pari päivää saikkua. Nyt on aikamoinen työrupeama takana ja palautumisenn menee näköjään vähän enemmän aikaa kuin aikaisemmin. Olen saanut nyt päivällä vähän nukuttua ja ajatuksetkin kirkastuu. Aamulla olin kyllä aika pökkyrässä ja itkuinen. Täytyy nyt yrittää ottaa näistä parista päivästä kaikki irti.

Eilen illalla ja yöllä oli muutama kipiä supistus, mutta en jaksa huolestua niistä. Terkkari sanoi kyllä aamulla, että on ihan normaalia. Voi kuulemma johtua siitä, että yöllä on virtsarakko aika täynnä. Nyt kun mietiskelee, niin kyllähän ne supparit ohi meni,kun kävi vessassa ja vähän jaloitteli. Mulla on kohtu jotenkin normaalia alempana, joten senkin takia tuo virtsarakko kiukuttelee.

Aivan oikein Katiska! Meidän raskaana olevien pitäisi muistaa ottaa saikkua kun siltä tuntuu ja levätä kun lepoa tarvitsee. Raskaana oleminen on välillä raskasta.

Vaikka olen voinut suht hyvin, en ole kyllä tuntenut mitään sellaista ""elämäni kunnossa"" -fiilistä, niin kuin jotkut kuulemma toisella kolmanneksella tuntevat. Mahakin jo sen verran iso, että se vaikuttaa liikkumiseen.

Saikku tekis kyllä hyvää, mutta en vain oikein kehtaisi jäädä töistä pois. :-( Viime viikolla oli pää kipeä joka päivä ja tänäänkin jomottaa. Työmotivaatiota ei ole yhtään. Ahdistaa vaan. No, ehkä voisin ottaa asian puheeksi ensi viikolla neuvolassa...

Mekin käytiin viikonloppuna katsomassa vaunuja. Täällä ei ole kovin suuret valikoimat. Haluaisin Teutoniat tai Hartanit. Mietittiin myös että voisi tilata ne netin kautta ulkomailta jos sieltä saa paljon halvemmalla.

Minä tein myös ne huuhaa testit, joissa testataan onko tyttö vai poika tulossa. Molempien testien mukaan meille olisi tyttö tulossa ja niinhän me molemmat ollaan vähän veikkailtu. Saa nähdä miten pitää paikkaansa.

Hertsyygel! Kävin tänä aamuna vaa´assa ja painoa on tullut ihan liikaa... Ihme, kun tässä saikulla ei oo juurikaan urheiltu. Syöty hyvin ikävä kyllä. Joten tein siis itselleni lounaaksi kanasalaattia. Huh...

Viitittekö laittaa viesteihinne mikä rv teillä on menossa? Kun musta on ainakin kiva tietää, missä kukin menee. Näkeehän sen tietty tuosta meidän listasta, mutta ei viitsis aina skrollaa sinne katsomaan.

Hätsiu!

Minulle iski tänään flunssa. Heräsin aamulla kovaan kurkkukipuun ja nyt nokka jo vuotaa ja taitaa olla vähän lämpöäkin. Koirallakin on ollut ripuli jo kaksi päivää, joten voidaan yhdessä sairastaa. jeejee.
Huomenissa joudun viedä sen eläinlääkäriin, jos ei tuosta tokene pikkuhiljaa.

Alkaa jo puuduttaa ainainen karvaisen kakkapyllyn huuhteleminen... Sanoo äippä joka odottaa oikein kunnon kakkatykkiä!!! Onneksi vauvat ei ole karvaisia ja 40-kiloisia, vaan niillä on somat sileät pikku pyllyt! Voi kun olisikin jo tammikuu!! :)

On tämä saikkulaisen elämä mukavaa, mutta voipi olla, että viikossa menis hermot. Olen tottunut kuitenkin koko ajan hyysäämään jotain työjuttuja ja nautin kun on kiire:) kai sitä nyt pitää oppia rauhoittumaan, kun ei se elämä tammikuussa enää hirveän hektistä ole.
Olen onneksi saanut nyt nukuttua. Eilen nukkuin lähes koko päivän. Välillä kävin hereillä ja söin, mutta sitte taas unten maille. Nyt heräsin vajaa tunti sitten:) Voisi alkaa siivoamaan, niin on kiva sitte illalla ultran jälkeen kömpiä puhtaaseen kotiin. Laittelen sitte kuulumisia kun kotiudutaan. En malta odottaa iltaan. Ultra on vasta viideltä!

20+5

Rakenneultra oli eilen ja kaikki oli onneksi hyvin. Mitään normaalista poikkeavaa ei löytynyt ja vauva vastasi hyvin viikkoja. Siellä se neiti yritti peitellä naamaansa käsillään, kun lääkäri yritti katsoa kasvoja :o) Tyttö on siis lääkärin mukaan meille tulossa, vaikka ei me kyllä miehen kanssa siitä mustavalkokuvasta mitään sukupuolta osattu katsoa. Kovin varma se lääkäri oli asiastaan, joten eiköhän se tiedä mitä tekee. On se helpottavaa ja kerta kaikkiaan ihanaa päästä itse näkemään, miten vauva siellä masussa liikkuu, vaikka potkut tunteekin päivä päivältä pikkuisen voimakkaammin. Miehelle nämä ultrat on kuitenkin toistaiseksi ollu ainoat konkreettiset asiat vauvasta ja se on ollu molemmilla kerroilla aivan haltioissaan.

Rv 20+6

Huomenta! Liikkeitä tuntuu, jee!!! Viiime yönä oikein heräsin ""kuuntelemaan"" ja en sitten saanut enää unta. Täällä siis sairaslomalla yhä, ja näyttää siltä, että ens viikko vielä vierähtää. Taas tuli lekurilla käytyä, ja sain vihdoin lähetteen äpolille ultraan. Katsotaan tarkemmin, mistä supistelu johtuu. Toivottavasti ei ole mitään muutoksia... ainakaan vielä ei ole ollut. Huoh!

Tuntuu kyllä tosi tyhmältä, kun tuolla jossakin ketjussa joku moralisoi saikulle jäämisestä. Mä en ainakaan alkais painiskelemaan syyllisyyteni kanssa, kun olis vaan yrittänyt naama irvessä töissä roikkua. Siis jos jotakin ikävää tapahtuis. Ja onhan nää sairaslomat lääkärin harkinnassa aina. Mutta toivottavasti ei kaikki ""lomalaiset"" riuduta kotilevossa sinne tammikuulle saakka, kamala ajatus....

Ollaan mietitty jo vaunuja... Minkäslaisiin olette päätyneet, jos olette jo päätyneet, ja minkälaisin perustein? Olisko kokeneimmilla kärryttelijöillä vinkkejä valintaan??:)

Eloveena 18+4 kai...

Huomenet!
Katiskalle tsemppiä ultraan!

Me oltiin eilen reilun kk:n vanhan tytön kastajaisrääppiäisissä. Neidillä on jonkin asteinen koliikki.... Nämä on aina tälläisiä kivoja pudotuksia maanpinnalle täältä odotuksen pilvilinnoista! Tai ei mulla tosiaankaan ole mitään harhakuvitelmia äitiydestä, mutta silti nämä visiitit pistää miettimään kaikenlaista. Sain muutaman kivan äitiyspaidan lainaksi ja laitettiin jo varaus niiden koliikkikeinusta meille. Olettekos nähneet sellaisia? Mun mielestä tosi kätsy, vaikkei mitään koliikkia olisikaan. Varsinkaan jos me ei sitä sitteriä hankita ollenkaan.

Tänä iltana olisi sitten miehen kummipojan 2v- synttärit...

Terveisiä neuvolasta!

Paino oli noussut 2,5 kiloo!! Tosin edellisellä kerralla se oli laskenut eli neuvolan täti piti painonnousua/vko ihan normaalina:) Sydänäänet kuului ällistyttävän hyvin, kun sattui beibe ihan siihen anturin alle! Ihan kuin siellä olisi joku koputellut:) Syke oli 157. Ja vauhti tuntui olevan välillä taas aikamoinen. Potkujakin sateli:)
Oli myös käymäni afp-seulan tuloskin tullut ja normaali oli!
Hemoglobiini oli sen verran laskenut, että ehdotti rautatabletteja joka toinen päivä. Apteekkiin siis.

Tänään olen menossa lisäämään vauvainnostusta: menen katsomaan kaverin 3kk poikaa:D

-Neppis 20+1

Hei!
Tänään oli rakenneultra ja kaikki kunnossa. Siellä se vauveli makasi koko pituudeltaan kätilö sanoi, että kylläpäs hyödyntää koko kohdun täydellisesti.. vielä kun voi!

Painoa pikkuisella 350 grammaa ja sanoi, että vastaa viikkoja 20+2. Nyt siis menossa 20+5 edellisten mukaan. Edellisellä kerralla oltiin niinkuin isompia ja nyt sitten pienenpiä! Mukaan saatiin vain yksi kuva, mutta se onkin sitten ensimmäinen ""kasvokuva"" vauvastamme.

Kätilö myös kyseli minkä kokoinen minä olen ollut syntyessäni ja minä kun kerroin olleeni yli 4 kiloinen jötikkä, sanoi hän ettei tämä vaavi niin isoksi kasva! Toivotaan, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Tietenkin synnytyksen kannalta toivoisin etten joutuisi mitään hirveän jättikokoista lasta synnyttämään.

Kävin tänää ostamassa myös Anitan tukiliivin, jotta töissä jaksaisi paremmin eikä rikkoisi itseään. Aika hyvän tuntuinen kieltämättä. Hinta kyllä aika suolainen, 42 euroa!!!

Hyvä hyvä Tanjuska, että sielläkin kaikki hyvin. Mä sain eilen lainaksi sellaisen tukiliivin, luulin vaan, että pitäisi olla isompi maha ennen kun sitä voi käyttää. Tosin en ole vielä sovittanutkaan.
Teillä on varmaan ollut sama kätilö kun meillä. =) Mulle sanottiin ihan samat sanat, eli kylläpä hyödyntää koko kohdun täydellisesti. Mulle ei kyllä sanottu mitään painoarviota.

Pitikin jo aikaisemmin kysyä, että hikoiletteko enemmän kun normaalisti?
Mulla on varsinkin yöllä niin hiki, että kainalot ihan märät ja hiki haisee, yöök.

Hikoilusta: Musta tuntuu, että mä en hikoile juuri lainkaan. Yöllä ehkä voi herätessä olla kuuma, mutta en hikoile. Ihmettelen sitä itsekin! Yksi mikä itsellä jotenkin aikoinaan tasoitti hikoilua, oli siirtyminen kokonaan stick-deodorantteihin. Ne pitävät huomattavasti paremmin ja kainalot eivät tule märiksi. Itse tyllään Doven stickeistä. Suosittelen!

huomenia.

Tämä tyttö tuskin nukkuu enää tänä yönä, joten laitoin saunan lämpiämään.

Eilen tosisaan oli sitte rakenneultra. Kaikki oli riiviöllä hyvin. Painoa on arvion mukaan 389g. Viisi sormea saattiin näkyviin ja kaikki elimetkin oli kunnossa. Huuli oli ehjä ja aivoissa näyttii kaikki olevan kohdallaan. Siellä se vaavi vain haukotteli:) Oli aika veikeän näköinen, kun näki suoraan miten makeasti se tosiaan monta kertaa peräkkäin haukkoteli. Lääkäri ei saanut vatsan päältä päätä näkyviin kunnolla, vaikka yritettiin tökkimistä, yskimistä ja nauramista, että vähän liikuttais päätä. Piti sitten sisä kautta ultrata ja saatiin päästäkin kaikki tarpeellinen näkyviin. Ainoastaan jäi harmittamaan, kun ei saatu ku yks kuva itselle. Lääkäri kuitenkin otti monta kuvaa ja ainakin se haukottelukuva ois ollut kiva saada. saatiin kans kasvokuva, jossa ei kuitenkaan silmiä näy, kun pyöräytti päätä sopivasti. Nokka pystyssä lekotteli :o)

Tänään tai siis eilen on taas tuntunut julmettuja potkuja ja muljahduksia. Nämä tuntuu jo mahan päältäkin, jos sattuu käsi olemaan oikealla kohdalla. Vähän on näköjään päivä hakusella kun ei nuku.

parin tunnin päästä soi kello ja pitäis lähtä töihin. ei kyllä motivoi hirveästi, kun tietää, että viikko enää jäljellä. Olisin kyllä voinut olla saikulla loppu ajan.. kaks päivää on näköjään liian vähän, kun nämä unet meni taas heti sekasin. Mutta ei aleta romaania kirjoitteleen..

Hyvää Huomenta vaan Kaikilla!

Moi,

Mä täällä kirjoittelen suurin piirtein kerran kolmessa kuukaudessa...

Nyt uteliaisuus heräsi. Millaset vaunut teille Riinuska tuli?
Väri kiinnostais, ja ovatko yhdistelmävaunut? Olivatko kalliit.

Mä olin eilen äippäjumpassa ekaa kertaa. Muilla oli isommat mahat kuin mulla, mutta oli kiva mennä heti alkusyksystä mukaan. Ja onhan sitä tullut jo sohvalla röhnöteltyäkin!

Mulla on hyvä olo ollut, mitä nyt välillä mielialat menee vauhdilla ylös ja alas.

Catris, tossa aikaisemmin kirjoittelinkin näitä vaunupohdintoja... Meille tuli Oran jovi air yhdistelmävaunut, väriltään tuhka. Hinta 359 euroa. Nettikaupasta.www. Vauvatar.fi. Oli alessa.
Vaunut nyt kasassa, onhan niissäkin opettelemista! Ihan hyvät on, nätit ja tuntuvat hyviltä työntää. Muut ominaisuudet ehkä paljastuvat sitten paremmin vasta käytössä. Eli kyllä nuo meille jää.
Eivät tietysti ole yhtä kuin ne emmaljungat, joihin ihastuin. Mutta sillä 400 eurolla, joka nyt säästetään, taidetaan saada kaikki loput tavarat, mitä tarvitaan....

Mäkin olen menossa mammajumppaan! Juuri eilen soittelin ja kyselin niitä aikatauluja. Siellä tehdään kuulemma hyödyllistä lantionpohjajumppaakin =)

Voi teitä onnellisia joilla on mahdollisuus mennä mammajumppaan! Täällä päin ei sellaisia järjestetä, saati sitten että olisi edes vauvauintia tms!!!

Tai lähinpaikka jossa on vauvauintia ja johon ehdottomasti sitten haluaisin on 60 km:n päässä ja sinnekin tietysti ottavat ensisijassa vain omat paikkakuntalaiset. Ja ryhmäkoon tietäen, varmasti löytyy sieltä kaikki halukkaat!

On täällä kotipaikkakunnallani jopa joku jumppa krt/vko, mutta se on kuulemma liian rankka. Anoppini käy siellä ja sanoi niin. Lähimpään uimahalliinkin on 40km, joten auto on omistettava ja varattava riitävästi aikaa. On tää täällä maalla toista kun kaupungissa!

Vantaalla asustellessa kun pystyi harrastamaan mitä vaan, kun kaikki löytyi ympäriltä. Täällä on hyvä että edes 1 ihminen kävelee lenkillä vastaan!!! Koirakin on ollut ihan ihmeissään, kun ei ole oikein leikkikavereita, joita ennen oli pilvin pimein. Nyt kaikki koirat joita nähdään ovat lähinnä ajokoiria häkeissä tai mummojen vihaisia pikkukoiria.

Voi vitsi Riinuska, sulla on jo vaunut. Kävin silloin pari päivää sitten katsomassa ne netistä, oli tosi kivat.
Eilen katseltiin lastentarvikeliikkeessä itsekkin vaunuja, mutta jostain syystä mies ei vielä halua, että hommataan mitään isompaa. Ehkä siitä on sitten kiva joulun alla mennä jouluruuhkissa valtavan, vatsakkaan, kokoajan jostain valittavan vaimokkeensa kanssa niitä vähäisiä vaunuja metsästämään... Kun nää mallit alkaa jo nyt olla vähissä ja uudet taitaa tulla vasta ens vuoden puolella? Ehkä mä tyrkin sitä kääröä sitten ekat kk:t potkukelkalla äitiyspaketissa!!! heh, oispa muuten aika vinha näky!!!

Mä en ole noita vauvatarvikkeita koko kesänä pahemmin miettinyt, vasta nyt kun tulin taas töihin olen ruvennut oikeasti miettimään noita hankintoja. Oikeastaan se kun pari työkaveria mainitsi, että heillä olisi nurkissa vauvakampetta, jota ei enää tarvita, herätti ajattelemaan, että tässähän ollaan jo puolivälissä raskautta, eikä hankintoja ole vielä mietitty juuri ollenkaan. Vaunut meillä oikeastaan jo on (saadaan sukulaisilta), mutta muuta ei sitten olekaan. Työkaverilla olisi kaupan sellaiset joggerit/juoksurattaat ihan kohtuullisella hinnalla ja me kun ollaan miehen kanssa kovia urheilemaan, niin ne ois meille aika käytännölliset. Pitäis varmaan tehdä jonkinlainen lista kaikesta, mitä pitäisi hankkia. Sitten voisi käydä katsastamassa lastentarvikeliikkeet ja työkaverien varastot, että mistä sais parhaiten itselle ja kukkarolle sopivat tarvikkeet.

Yhteistyössä