*Tammikuu2008*HEINÄKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
PrincessofAcco: kyseessähän oli siis kielto alkuraskauden aikana minulle. Jos olet jo viikolla 16- niin eikös silloin ole jo keskiraskaus menossa? Tietenkin jos hb on liian alhainen on siinäkin omat haittansa, jotka voivat myös sikiöön vaikuttaa. Keskiraskaudessa taisi olla hb-raja 90, että saa vähän vahvempaa rautaa, oiskohan ollut peräti niin että sairaalaan pääsee tankkaukseen (ei tavallinen punasolutankkaus, en muista tarkasti sen nimeä) jos liikaa laskee. Kerroit että sinulla&suvussasi on aikaisemminkin ollut häikkää hempan kanssa; se kuitenkin on melko harvinaista että monella muulla olisi niin.
Itsellekin tuli yllätyksenä silloin neuvolassa tuo rautatablettien syöntikielto alkuraskaudessa, vaikka olenkin valmis sairaanhoitaja.

Afu ja mini 13+0

juu, siksipä uskalsinkin ottaa kun viikkoja tulee tällä viikolla kuusitoista täyteen ja tunnen oman tilanteeni jne... Siitä tankkauksesta muuten, viimeksi pari vuotta sitten kun olin raskaana ja alimmillaan oli hb 81 alkuraskaudessa, niin olisin joutunut tankkaukseen jos olisi ollut 80, eli aika tarkka raja ainakin täällä meidän neuvolassa ohjeissa. en kuitenkaan tiedä keskiraskaudesta, kun sitten se nousi tableteilla lähemmäs sataa siihen mennessä. Kovin korkea se ei missään vaiheessa ollut ja nyt tässä raskaudessa mulla on useammin neuvoloita kuin muuten olisi just tän tarkkailun takia... En joutunut tankkaukseen, mutta rautaa piti syödä tupla-annosta jonkun aikaa. En kuitenkaan suosittele ketään aloittamaan rautaa ainakaan ensimmäisellä kolmanneksella, ellei siihen neuvolassa ihan käsketä. Eli mun tapaus on aika poikkeustapaus ja siksi selvensin sen niin. kannattaa neuvolan kanssa jutella asiasta jos tuntuu että on laskenut paljon. Meillä on myös neuvolan hoitajan kanssa ollut juttua että voi keksikolmanneksella aloittaa jos olo on sellainen vaikka tavoitteena oli se ensin tarkastaa.. No tänään olen taas ottanut kolmen tunnin torkut keskellä päivää ja silti väsyttää, toivottavasti nyt sitten lähtisi hb taas nousemaan pikkuhiljaa :/ Mulla on muuten siksi tähän saakka hemppa ollut edes jonkunlainen, kun söin rautaa koko talven kun raskautta yritettiin. sillä se nousi juuri ja juuri 120 päälle... mutta raskaus alkoi heti laskea sitä. :) Enpä tiennytkään että olet kanssa sairaanhoitaja =)

"Aamulla aloin soittelemaan Jyväskylän rakenneultrapaikkoja ja niiden hintoja läpi. No suosittelivat sitten jo varaamaan aikaa, koska jonoa on jonkun verran ja meillä vuorotyö eli ihan kaikki ajat ei käy. Nyt on varattu aika 30.8 Terveystalolle, silloin ollaan jo yli puolenvälin raskaudessa. HUI! lääkäri oli joku Löfhjelm (?). Tunteeko kukaan tapausta? Ketä oli Keski-Suomesta, huhuu?"

täällä olla keski-suomesta tarkemmin jyväskylästä... me mennää kans terveystalolle 4D ultraa 29.8 onks sullakin ihan 4D rakenne vai tavan ultra? joo ja se lääkäri on carl-mikael löfhjelm... oot kuule hyvissä käsissä,se on yks keski-suomen parhaimpia ultraajia.. :) näin kertovat minulle edellisessä raskaudessa kun keskussairaalalle jouduin sit keskenmenon takia... ja oikein mukava vanhempi mies... joo sinne terveystalolle taitaa toden totta olla ruuhkaa... :| sanko udella paljon teille tulee rakenne ultra kustantamaan??

(.) tänää käytii sellainen 300km autoilu reissu ja voi juma ku oli tuskaa.. ei oikein tienny miten päin sitä olis istunu ku missää ei ollu hyvä... ja maha rupes sit vielä mylläämää sellaista ihan ku ripuli olis ollu... :ashamed: ei siis pitkiä matkoja autoon enää kiitos... :| muute väsy on tullu iltaisin takas.. et ei tarvii kyllä yritää kovin myöhää v.loppunakaa valvoa.. |O voi vaan uvitella ku lähtis normi tyyliin baareilee, et 12jälkee menis ja 4maissa vasta kotia ni aaargs.. ei tuli mitää... mut nyt on lähettävä painelee unille ei auta... :wave:

peikko ja veikko 14+3 :heart:

|O Hohojaa - mikä yö! Juuri kun olin mennyt nukkumaan, niin viereen kipitti varikselta kuulostava esikoisemme.. Oli ihan reppanana, joten pyysin että tulee siihen viereen - baaaad choice! Parin tunnin sisällä miekkonen kipitti vierashuoneeseen (kun oli menossa klo 5 aamulla työmatkalle). Tämä "suloinen" variksemme sitten heräili ja valitteli läpi yön. Ei ole meille ikinä perhepeti sopinut, eikä kyllä tule sopimaankaan! Meillä kun ei nuku silloin kukaan. Onneksi näitä sairasteluja kuitenkin on näin harvakseltaan.
Kun sitten viimein olin nukahtunut jotenkuten soi puhelin! Olin ihan 6-0 ja kestikin hetkisen että tajusin mikä siinä hälyttelee.. Mies oli kentällä ja unohtanut luottokorttinsa kotiin - onneksi virkailijoille riitti pelkkä numerolitania ja turvaluku niin sai hän lähteä matkaan.

Nyt ollaan sitten niin zombina ettei rajaa... Pojallekin on noussut hieman kuume, joten onneksi voidaan ja pitääkin ottaa ihan lungisti tänään. En vain keksi mitä voisin antaa hänelle kurkkukipuun - tai siis oletan että se on kipeä kun kuulosti niin Bonnie Tyleriltä :laugh:

Joku puheli niistä lonksuvista lonkista! Mulla ei ne kyllä lonksu mutta kankeaa on - selkeästi kankeampaa kun ennen.

Ja mullakin kohoaa vatsa todella ylhäältä -heti melkein rintojen alta... Varsinkin iltaisin voi tuntea pienokaisen yllättävän ylhäällä - selkeästi navan yläpuolella - kylkiluiden alla :o En vain oikein ymmärrä että olisi jo niin ylhällä - no ainakin tilaa on riitämiin! ;) Mutta kait paikat vaan nyt venyy vähän helpommin, joten lähinnä vain yllättää.

Et simmottis - nyt pätkii taas päässä sen verran paljon että parempi mennä lukemaan lehteä.

P.S - siis niin mahtavaa palvelua; lähetin emailin tutulle neuvolantädille että voisiko jo varata sisäänkirjautumisajan ja rakenneultran ja vastaus tuli että onnistuu, joten ultraan päästään Suomi-lomalla 17.8! Ihanaa kun palvelu pelaa!! :)

Voi kauhia ku aikaa on vierähtänyt viime kirjoituksesta, mutta tällä rouvalla on niin armoton väsymys ettei oikee jaksa mitää. Lukemassa oon käyny päivittäin ja listaa olen päivittänyt tarvittaessa, mutta pää lyö niin tyhjää ettei oo kirjoitusta saanu aikaseen.
Täällä masu kasvaa ja siellä ihanasti muljutaan ja potkitaan:) Mammahousuja oon tässä metsästellyt, mutta alkaa olemaa joka paikassa vain "jämiä", pitänee vissii odotella että syksynmallistot tulee, sieltä varmaa sitten löytänee paremminkin pitkiä housujakin.
Tarvikkeista ja vaatteista(varmaa joskus aikasemminki jotain kirjoitellut, mutta...) Jonni verran meillekin pitää tarvikkeita hankkia, pinnis meillä oli viimeksi lainassa (siskolta) ja varmaan saadaan se nytkin, jossei vain haikara kyläile niilläkin tässä lähiaikoina :) Mutta toisaalta haluisin alkuun jonkun pienemmän sängyn, mutta sitä kerkeää vielä miettiä. Sitteri meillä uupuu, ja uusi vanna (nyt ajattelin ostaa alkuu pienemmän ja sitten ne jalat), turvakaukalo, rintapumppu ja vaatteita jos tyttö tulee. Meillei oikee kierrätys nyt kauhisti onnista ku monella tulee vauva niin lähekkäin, meiltä kyllä sitten pojanvaatteita irtoo jos meille tulee tyttö ja jollekin sitten poika. Miehen sisko sai viime kuussa vauvan, ens kuussa mun kaveri saa, siten pian saa mun toinen kamu sekä veli vaimokkeineen.. :heart: Paaaljon vauvoja.
Nyt kävin ostaan matkarattaat jotka sitten käy vauvalleki keväällä, nyt niitä saa testiajaa kuopus.
Me varmaa säästellää noita hankintoja ainakin siihen rakenneultraan asti, siellä sitten kysytään kumpanen sieltä ois tulollaan. Elloksen nettisivuja ku selailin niin siellä oli aika paljon vauvanvaatteita tarjouksessa, mut ei vielä tohi alkaa tilaileen.

Mutta nyt aamuhommiin ja sitten mansikkakaupalle :p Saas nähä kui meillä pakkaseen mahtunee. Pitää vissii alkaa järkkää sekin ennen ku lähteepi.

Saaru ja pömppis (jo hurjat) 16+4

ompas meidän ketju tänään hiljainen... :/ olsikohan ihmiset nyt vihdoin ku keli on tuollainen ni päässy ulokoilemaan ja ulko hommiin?? ite ajattelin miehen kans just matto pyykille lähteä, ku tulee tuo itse peseminen niiiiin paljon halvemmaks kun pesulaan vieminen... :)

noh mutta ei siinä, täällä ei kummempaa, torstain neuvolaa odotellessa... että jotta näin...

peikko ja veikko 14+4

Kiitoksia vaan kaikille jotka jo laittoivat kaipaamiani vinkkejä, ja keskustellaan niistä sit lisää ajan kuluessa =)

Voi tätä väsymystä.. Torkun koko ajan, oon yrittäny puuhailla kaikkee, mut ei mistään ei tuu mitään. Töitten jälkeen on ihan turha yrittää tehä mitään, no peruskotihommaa vähän, mutta ei muuta. Nukuin varmaan viime yönä 10 h ja sit päikkärit töitten jälkeen, jonkun reilun tunnin ja nyt tässä väkisin oon hereillä.. |O

Joku kyseli puutumisesta, no jo täällä on sellaista havaittavissa kyllä, tosiaan jos pitkään on samassa asennossa..mullakaan ei kyllä lonkat loksu, mutta puutuu nekin.. se kerrassaan vetämätön olo taas. Anteeksi ruikuttaminen, menen tuohon sohvan puolelle pilkkimään ja varmaan parin tunnin päästä uinuun, eipä tää rouva paljo pääse rannalle tänä kesänä..No eipä juur haittaa, varmaan jos menisin nii nukahtaisin sinne viä ja palaisin pahasti :laugh: no ei naurata, ainii ja kaveri vielä peloitteli että väsymys yleensä pahenee loppua kohden! Ai tästä viä.. APuvaa!

pullanmuru ja baby-mäx 14+4

Eilen oli neuvola aamulla ja Kaikki oli masuasukilla ok :heart:
Painoa ei ollut tullut yhtään lisää.
U-Prot /U-Gluk.:-/-
RR: 110/70
B-Hb: 137

Ja sitten oli tullut joku uus verikoetutkimus (AFP) raskaus ajalle mikä otetaan rv 15-16 ja siinä katsotaan periytyvät munuais sairaudet tms. Annoin ottaa sen verikokeen ku eihän siitä haittakaan ole.
No se nla täti sitte otti sitä veri koetta ja mä oon tähän asti pystyny katsomaan ku otetaan veri koe ja nyt erehdyin sitte katsomaan niin mua alko pyörryttää ihan kauheesti. tuli tosi huono-olo ja näkö sumeni ihan kokonaan ja en meinannu pystyssä pysyä. Nla täti äkkiä haki vettä ja vei muta siihen sängylle makoilemaan.. siinä piti sitte pötkötellä n 15 min että olo helpotti.
Hitto ku ei oo ikinä mitään tollasta tullu.. en muista ees että mua ois ikinä ees pyörryttäny!

Niin ja nla täti kuvitteli ettei mulla oo enään pahoinvointia! :whistle: Hitsi ku itekin kuvittelin että alka amennäö ohi, mutta ei! Tänään on taas äklöttäny ihan kauheesti ja oon meinannu oksentaakin, ja tuntuu että tuo auringonpaiste /kuumuus lisää sitä huonoa oloa entisestään ja tänäänki oon juonu litratolkulla.. Toivottavasti tää pien menis ohi...
Väsymystäkin on vielä aika paljon. tuntuu ettei sekään mene ohi.

Masu asukki on tänään liikkunu tosi paljon ja liikkeet on koko ajan voimakkaampia.. :heart:

Halinappi ja masu asukki 15+6

Puhelimessa sanoivat hinnaksi 200 miinus Kelakorvaus, joka on kai 42 euroa eli 158 jää maksettavaa. Ja rakenne 4D:hen ollaan menossa. Päivää myöhemmin ollaan menossa kuin sinä eli 30.8.

Nyt ei enempää kerkeä kirjoitteleen, kun kiire nukkumaan...

Pore&Papunen 15+2

Mä olin kanssa neuvolassa tänään. Mulla oli tänään pikakäynti eli vaan verikoe hb:ta varten (neuvolassa sanoi että siitä huolimatta mikä se hb nyt on, toukokuussa oli 120, niin mun olosta päätellen san alkaa syödä rautaa nyt) Siinä kuitenkin kestää ennen kuin se hb alkaa nousta ja alle 120 se on varmasti ja viikkoja on jo tarpeeksi. Mulla se hb:n nousu kestaa ja ei silti nouse kovin korkealle, joten parempi aloittaa jo. Näin mulla tänään. Terkka kysyi että onko liikkeitä tuntunut ja selitin että tuntuu ja millasia ja mistä paikkaa ja juuri siitä kohtaa ne sydänäänetkin sit kuului! :heart: Tokalla kertaa vähän varmempi olo ollut näitten liikkeitten kanssa :)

Mä en viitti muuten mennä mihinkään 3 tai 4D ultraan, mielummin laitan ne rahat vaikka vauvahankintoihin tai johonkin, se on kuitenkin aika kallis eikä se musta ole mitenkään välttämätön, kun se tavallinen rakenne riittää mulle. Meillä ei niin hirveästi mitään ylimäärästä rahaa oo....

Vaunuista ja rattaista

Mulla on aika hyväkuntoiset teutonian yhdistelmät, vm-99, jotka on olleet kolmella lapsella, siis edellisellä omistajalla kahdella lapsella ja mun tytöllä oli vaan vähän yli vuoden käytössä. Niissä uudet ilmarenkaat ja ne on muuten hyvät, mutta istumamekanismi ei toimi kunnolla, eli ei istumaosa pysy hyvin ylhäällä. Ajattelin tehdä niin että käytän niitä vaunuina, ne uudet renkaat on niin hyvät talvella, ja kantokassin kanssa ne on todella hyvät vauvalla vaunuina. Sitten keväällä ostan uudet matkarattaat joita käytän sitten loppuajan ja säästän mahdollista jatkotarvetta varten ne hyvässä jemmassa. Kun kesää kohti haluaa vauva jo rattaissa istua, niin sitten niillä yhdistelmillä en tee enää mitään.. Esikon kanssa ne vielä meni pidempään. Mutta turha musta mun olisi vaunuja hankkia erikseen tai uusia yhdistelmiäkään. Kun haluan kätevät liikuteltavat, jotka saa helposti autoon ja bussiin jne..

Tervehdykset pitkästä aikaa (tai ainakin musta tuntuu siltä). Työpäivien jälkeen en jaksa edes nettiä avata, joten täytyy hyödyntää vapaapäivät sitten tähän. Toki olen joka päivä käynyt tauoilla lukemassa kuulumisia mutta kirjoitteluun vaan ei ole ollut aikaa.

Täällä on ilmeisesti pahin pahoinvointi voitettu. Ainakaan pariin päivään ei ole ollut mitään ykäämistä havaittavissa, etomista kyllä mutta sitäkin vähemmän kuin aikaisemmin.

Kävin tällä viikolla lääkärissä niiden menkkakipujen takia. Olisin voinut mennä Hyvinkään sairaalaankin, mutta jotenkin ei huvittanut mennä sinne työpäivän jälkeen moneksi tunniksi odottamaan, joten yksityiselle suuntasin (onneksi työnantaja maksaa n. 50% lääkärikuluista). Ainakin tällä hetkellä ne menkkakivut ovat vaarattomia, vaikka ikäviä. Lääkäri kehotti välttämään rankkaa liikuntaa, pitkiä istumasessioita ja yhdyntää jos tuntuu epämukavalta. Mutta vauvelilla oli kaikki hyvin. Pituutta tyypillä oli jo 8cm joten taitaa tulla iso kaveri, ellei sitten jossain vaiheessa hidasta kasvuaan.

Me ei myöskään aiota 4D-ultraan mennä, mies ei halua selvittää vauvan sukupuolta etukäteen, joten tuskinpa minäkään sinne menen. Voihan olla että mieli muuttuu matkan varrella ja varaankin ajan yllättäin. Asutaan sen verran lähellä helsinkiä että vaihtoehtoja on onneksi aika monta ja aikojakin saa aika hyvin.

Princess kirjoitteli jossain vaiheessa tuosta puutumisesta. Mä olen huomannut että mulla puutuu joka yö molempien käsien kolme ensimmäistä sormea, eli peukalo etusormi ja keskisormi. Kummallista. Varpaat puutuvat myös, mutta tämähän lienee vain normaalia?

Voi olispa jo elokuu, kesäloma ja rakenneultra.

t:pötkylä ja pikkutyyppi 13+6

joo no me mennää kato siihen babyface tai joku sen sellainen,et meille ei kela korvaa siitä mitää.. ku rakenne ultraan päästään kunnan kautta,ni sit mennää vaan 4Dhen ihastelee meidän pikkuista ja et saa kivan muiston odotus ajalta... :) et sen takia on tuota hinta ero noissa käynneissä... lizardus joka nyt on siellä italiassa siis menee kans tohon 4Drakenne ultraa ja muistaaksee sillä oli jotain samaa hinta luokkaa sun kans se käynti...

(.) voi kamala heräsin viime yönä sit 4aikaa,ku oli ihan kamala nälkä.. eihän siinä sit auttanu ku syömään lähteä,ku unikaa ei suostunu enää tulee... söin sit porkkanan ja muroja ja menin sänkyy takas ni hienosti sai nukuttua sit taas... et täällä aloitettu nyt sit jonkin sortin yösyöminen... :laugh: ei auta.. jos nälkä on ni kova ni pakkohan se on syödä...

huomenna olis sit taasen se neuvola.. tuntuu et masu kasvaa sillai et joku puhaltaa sinne aina joka toinen päivä vähän lisää ilmaa... :laugh: olo on ku ilma pallolla meinaan...

mut ei siinä, tää lähtee nyt nauttii tuosta kelistä ja kattoo kuinka eilen pestyt matot jakselee... :wave:

peikko ja veikko 14+5 :heart:

Aikaisemmin kirjoittelin tuonne helmikuisiin, mutta tänään ultrassa varmistui lasketuksi ajaksi 26.1. 2008, joten siirryin sieltä sitten pois.

Kiva oli nähdä tänään pikkuinen "mötkylä" siellä, kovasti tuntui liikkuvan, ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Ai niin, kolmas lapsi on kyseessä, ja synnytyssairaala on Jorvi, kuten kahdessa edellisessäkin.

Ja mökillä on oltu pari viikkoa, poissa sivistyksestä. Ihana tulla kotiin ja omaan sänkyyn...Arvatkaas tuliko rintatulehdus siellä mökillä,johan on kiva kun tissit on muutenkin kipeet, niin nyt vielä enemmän. Mökillä tuli myös käytyä aamusta varpuja tutkimassa ihan urakalla, eli pahoinvointi palasi jälleen. Aivan käsittämätöntä, voisin vaikka vannoa että se oli jo kuukauden poissa. Muistan ehkä väärin :laugh: :laugh:

Mulla ei vielä maha kunnolla näy, kun on tuota elopainoa ja se kohtu tuonne taaksepäin kallellaan. Mutta auta armias jos menee syömään ruisleipää niin johan on kuin jalkapallo tuossa edessä.

Tänään yritin käydä mustikassa, mutta kyykkiminen oli aivan tuskaa. Eli taitaa jäädä mustikat metsään. Sain sentään sen verran, että huomenna piirakan meinaan pyöräyttää. Löysin myös mukavasti kanttarelleja ja nekin joutuvat huomenna käsittelyyn.

Luin tuossa, että vaunuja olette alkaneet vertailemaan. Meillä on esikolla Brion yhdistelmät ja ne saavat luvan kelvata. Muutenkin on tuota tavaraa ja vaatetta ihan rittävästi, ainut vaan jos tyttö tulee joudun jotain kivaa punaista ostamaan. En meinannut hirveästi satsata....nuukuus iskee tässä vaiheessa.

Nyt mä lähden tuonne television ääreen....

Nuuskis ja takakiree 16+

Tervetuloa uusille! Meitä on jo hurjan paljon :)

Juu Pikkupeikko, meillä kun ei kunnan puolesta saa kuin perusultran aika alkuraskaudesta (mulla rv9-10) ja sitten np-ultran. Muuten säästetään...

Eipä ihmeempiä kuulu, vapaat meneillään ja rakennuksella menee päivät eli kovin vapaata. Huomenna neuvola ja toivottavasti sydänäänet vielä löytyy =)

Pötkylä mulla on noita menkkakipuja ollut koko raskauden ajan, tänään viimeksi eli et ole yksin ;)

Joo, syömään ja saunaan.

Pore&Papunen rv15+3

Tuli eilen tilattua angelsounds kotidoppler. Tuli jo tänää postin mukana, mutta eipä tullut geeliä. Kokeilin vauvaöljyllä ja jollain rasvalla, en onnistunut saamaa sydänääniä kuulumaa. Jospa se geeli tulisi pikasesti, niin pääsisin kuuntelemaa.

Tuntuu ettei tuo pahoinvointi hellitä ollenkaa. Hellepäivät taitaa olla pahimpia.

pocahontas + pikkuveli rv 13+6

Alkuperäinen kirjoittaja pocahontas82:
Tuli eilen tilattua angelsounds kotidoppler. Tuli jo tänää postin mukana, mutta eipä tullut geeliä. Kokeilin vauvaöljyllä ja jollain rasvalla, en onnistunut saamaa sydänääniä kuulumaa. Jospa se geeli tulisi pikasesti, niin pääsisin kuuntelemaa.

Tuntuu ettei tuo pahoinvointi hellitä ollenkaa. Hellepäivät taitaa olla pahimpia.

pocahontas + pikkuveli rv 13+6

Kokeilepa jollain vesipohjasella rasvalla, mä sain äänet kuuluviin nivean rasvalla:) Mutta kylläki mulla on eri dopplerikin. Ultrageelikin on vesipohjainen, mä en saanu kuuluviin seridalöljyllä enkä vaseliinilla.
Meillä masussa mennää vissiin niin kovaa kyytiä ettei aina oikein onnistu toi kuuntelu, kuuluu vaa potkasuja ja viuhahduksia :) Mutta sitten ajan kanssa ku metsästää, niin jostain ne aina löytynee:) On se niin ihana laite.

Ainii, nyt päätin että ku ostin ne kunnolliset matkarattaat että en osta uusia yhdistelmävaunuja. Noilla emmaljungilla (vm.2001) porskutetaan, sinne ostetaan vain kunnollinen kantokoppa. Jospa niillä talven yli päästäis ja sitten käyttöön noi matkarattaat, pääsee pikkanenki maisemia katteleen:)
Mutta nyt loppuhommat tekemään että pääsee joskus kotiokin täältä töistä..

Saaru ja pömppis 16+5

Väsynyt ja pikainen tervehdys.

En ole muutamaan päivään jaksanut kirjottaa, pikaisesti vaan olen käynyt lukaisemassa.

Nyt on sitten oltu yli vuoden tauon jälkeen kolme päivää töissä. Rankkaa on, mutta ihan kivaa vaihtelua... mukava myös tietää, että tämä kestää vain pari viikkoa.

Huomena mennään ultraan, ihanaa päästä tästä epäuskoisesta/epävarmasta olosta!

Nukkumatti kutsuu.
Hyviä vointeja kaikille.

T: S + kakkosnelonen

PS. Mies pitäis näköjään loman ajaksi lukita kotiin. Sai tänään 500 euroa ylinopeussakkoa. Murr!

Iltaa kaikille :wave:
Kävin tänään neuvolalääkärissä. Ei mitään ihmeitä, pissi puhdas ja hempat ja paineet hyvät. Ei meinannu lääkäri ensin löytää sydänääniä, etsi sitten ylempää ja siellähän se jumputti :) Ihmettelikin sitten että aika korkealla on jo kohtu, ettei tajunnut heti sieltä ylempää etsiäkään.

Löytyi syykin nyt niille vuodoille (ihan alussa ja joskus seksin yhteydessä), mutta en taida osata selittää tai muista enää... :whistle: Elikkäs puhui jostain epiteelistä joka mulla on siinä kohdunsuulla, jota ei yleensä ole siinä kohdin, mutta että tää on ihan yleistä kuitenkin eikä millään lailla hälyyttävää. Ja siksi saattaa vuotaa helpommin kuin tavallisesti. Eli kaikki siis kunnossa eikä tarvitse hätääntyä jos hieman verestelee. Helpottava tieto! :)

Nyt vaan pitäisi sitten miettiä, soittelisinko sinne yksityiselle, vieläkö löytyisi np-ultraan aikaa... Kun se oli niin mitätön se kaupungin ultra (joo siitä varmaan jo purnasin, joten ei palata siihen).

No anyway, tervetuloa taas uusille tulokkaille! :wave:

Mitenkäs se olikaan muuten niitten vauvan sykkeiden kanssa ne uskomukset? Kun en yhtään muista millaisia sykkeitä on noilla aiemmilla olleet, kun niitä ei merkattu korttiin, vaan pelkät plussat sykkeiden sarakkeeseen. Tällä tyypillä oli nyt 160 ja silloin viimeksi kun ei saatu kuulumaan, laite rekisteröi sellaisen lukeman kuin 153. Joo ja tiedän että nää on tosiaan uskomuksia, mutta mun mielestä on vaan tosi kivaa arvuutella kuka siellä polskii :D

stoppis 11+5

Nyt on sitten piiiitkän ja piiinallisen odotuksen aika!!
Kävin eilen naistenklinikalla lapsivesipunktiossa, tulokset tulee n. 3 viikon kuluttua. Oli aika kivulias toimenpide ja kesti yllättävän kauan.
Lääkäri oli mielestäni erittäin ammattitaitoinen mikä jo sinänsä vähän auttoi... Pitää muuten mainita että tämä kyseinen erikoislääkäri kumosi monta kätilöopiston lausuntoa aiheesta niskaturvotus. Ja lisäksi kyseenalaisti kätilöopiston toiminnan kohdallani.
Nyt sitten mietin täällä että jospa sittenkin pitäisi tämä toinen synnyttää naistenklinikalla. Saakohan vielä vaihtaa synnäriä??
Että näin..
Pahoinvointi jatkuu ja jatkuu, jatkuu.....
Käytössä on primperan merkkiset pahoinvointi lääkkeet mutta ei kun murtoosan =(
Paino nousee tasaisesti mikä kauhistuttaa aina kun käyn vaalla.
Vatsa tuntuu jo todella valtavalta. Kun istuu risti-istunnassa näytän jo ihan budhalta :laugh:
Selkä kipeytyy päivä päivältä.. Omaan istuma työn mikä ei ole hyvä juttu.
Issias varmaan vaivaa... Nyt vaan odotan kesälomaa että pääsen lepäämään..

Tulipas taas tarinaa.. Itse en halua sen enempää mitään "vauva-hankintoja" miettiä ennenkun tulokset tulevat. Mutta löytyy kaapista uudet pikkuruiset sukat =)
Ai niin taas ultrassa kun mitattiin nuppumme niin oli pari päivää luultua "isompi". Ei lähdetty enään muuttamaan laskettua aikaa. Mutta tänään viikkoja sitten tasan 16!!!!!
Kakkos ultraan jouduin niskaturvotuksen takia jollekin erikoislääkärille taas, mikä sinänsä ihan hyvä. Se on ehkä joskus kuukauden päästä.

Meiming & Nuppu rv 16
:saint:

Tervetuloa uusille =) Täälla vaan porukka lisääntyy!

On se kumma kun nyt lomalla ollessa sais nukkua ruhtinaallisen kauan, niin ei, puol kuus jo tänäänkin hereillä, plääh :headwall: Auta armias kun työt taas alkaa... Tänä aamuna herätyksen syy oli kyllä naamalla pörräävä kärpänen, voisko olla jotain raivostuttavampaa!!!

Meiming meilläkään ei ole tehty vielä mitään hankintoja vauvaa varten. Tuntuu jotenkin ihan liian aikaselta. Oon mieluummin vielä vähän varovainen asian suhteen. Kamalinta mitä voisin kuvitella ois se huoneen nurkassa nököttävä pinnasänky, jos vauvaa ei sit tuukkaan... Niin, kyllähän sitä voi mennä jotain pieleen synnytyksessäkin tai synnytyksen jälkeen tai ihan siinä viime metreillä, et niin ajatellen mitään ei vois hankkia ennnen kun vauva on maailmassa, mut... vielä on liian aikasta. Onhan noita vaunuja tullu kateltuu netistä -pääpyörällä vaihtoedoista- ja tiedän että pinnasängyn saan siskolta jne, eli kyllähän nämä asiat on jo mielessä =)

Oon täällä murehtinu kun ei tuo oma maha veinaa käydä kasvamaan ja teillä monella on jo niin mahtavia massukuvia profiileissa. Nyt on tullu sitten tarkkailtua omaa "napaa" ihan erityisen tarkkaan ja kyllä se ihan selvästi alkaa jo näkyä :p Mies ainakin tuumas pari päivää sitten, että usko vaan kyllä sun massu on ihan selvästi jo vähän kasvanu =) =) =) Noh, jos ei mitään muuta, niin ainakin linea negra on näkyny haaleena viivana jo tuolta rv14 alkupuolelta. On niin kalpee massu että näkyy... Liikkeitäkin tunnen aina silloin tällöin. Vaatii vaan pitkällään oloa ja rauhoittumista, niin sit välillä tuntuu niitä pieniä hipasuja (tänään 15+5) :heart:

Voi kun siellä nyt tihuuttaa tuota vettä. Oli tänään tarkotus lähtee kattomaan lakkoja, josko ne ois kunnolla kypsiä tai paremminkin että josko kukaan ei ois löytäny meiän lakkapaikkaa ja keränny ahneuksissaan kaikkia raakileitakin!

Päivän jatkoja!

Aika on hurahtanut vauhdilla. Aloitin 7.7. kylppäriremontin repimällä kaakelit suihkun alta irti. Enkä kauheesti edes miestä etukäteen varotellu. Se ei ois hommaan alkanu ollenkaan, joten nyt oli pakko :D Laitoin raskauden pesänrakennusvietin syyksi. Laatoitusta vaille valmis olisi. Ja ennenkaikkea sain VIHDOIN sinne sen lattialämmityksen, josta olen puhunut 4 vuotta. Ostettiin vanha talo, niin semmosia hienouksia ei ollut.

Eli en kauheasti ole käynyt edes lukemassa täällä juttuja. Juhannuksena viimeksi. Ihanaa, kun on ollut tekemistä. Taitaa vaan remontti laajentua koskemaan myös yläkertaa ja lastenhuoneen maalausta. Siihen ei edes tarvitse miestä :) Nuo lattianirrotushommat tarvitsi niin voimaa, etten uskaltanut vääntää kauheasti. Avaututin koko lattian ihan alapohjaan asti. Hih... olen oppinut tusinan uusia remonttisanoja. Hurahdin remontointiin!!!

Ja sitten masuasiaa. Eilen oli ultra ja kaikki on hyvin. Niskaturvotus oli yläkanttiin mitattuna 2,1, kun tämä mahamuhkura ei suostunut näyttämään sivuprofiilia ollenkaan. Joko selän tai kasvot. Tutkimus kesti 35 minuuttia!!!! Oli vähän "paikat hellänä" sitten iltasella... :laugh: Piti niin kovasti kaivaa ja kääntää ja painaa mahaa ja ties mitä. Lopulta oli pakko ottaa vatsan päältä, kun ei onnistunut ollenkaan. Ja se sattui!!!! Kätilö vain käski huutaa, jos sattuu. Totesi lopuksi, että harvoin on noin junttipäisiä tenavia vastaanotolla käynyt :laugh: Ja että helpot lapset loppui minun osalta nyt tähän! Ihanan rempseän oloinen kätilö. Voi kun sattuisi synnytykseen sama.

Nyt tuli pitkä teksti. Tässä saneerauslaastin kuivumista odotellessa taidan lähteä vielä surffailemaan muuallekin.

Hauskaa päivää!!

t: Johnu ja muhkura (12+4)

Mun äidillä on siis kuusi lasta ja kaikkien paitsi yhden kanssa hän on saanut todistaa, että nopeat pulssit, 145-160 on yleensä ollut tyttöjä (paitsi kerran) ja matalemmat poikia :) Mutta kukin voi sitten itse miettiä uskooko noihin vai ei. Viimeksi mulla oli aina nopeat tolla meijän 2v tytöllä ja nyt on taas 155 joka kerta kun on kuunneltu, mutta itse silti uumoilen poikaa tällä kertaa, enpä tiedä miksi, mutta niin erilainen raskaus tää on ollut... Toisaalta äidillä on tiettyjä oireita kun tulee vaan tytöstä tai pojasta, mutta muistettakoon silti että jokainen odottaja ja raskaus on erilainen ;)

neuvola kuulumiset..

eli neuvola 14+6

paino laskenut taaaas... kyselivät taas et onko mulla joku laihis menossa tms... (idiootit)
verenpaineet 121/65
U-prot -
U-gluk -
vauvan sykkeet 156 (kuulemma oikein jämäkät ja tasaset oli äänet kuulemma.)

niin tosiaan mulla vaan paino laskee vaikka huomenna alkas rv16 ni painoo ei ole tullu yhtää, miinusta vaan... et jospa tässä ssäilys ilma suurempia raskauskiloja

niin ja ultrattu ei nyt ku täti ei osannu tän vieraan neuvolan laitteita käyttää, ku pitäs tarkistaa se istukan vuotelu hommeli... =/

kohdunpohjan korkeutta meinasi et mitataan nyt, mut se jätettii tekemättä koska ei ole kuulemma niitä vertailu tietoja sit ku vasta viikolta 18 lähtien...

masuista on kovasti ollu keskustelua.. sen verran itse kommentoin tuota et jokainen on yksilö ja se masu kyllä sieltä tulee sitten kun on tullakseen.. eiköhän meidän pinossa nämä "pienimahaiset" sitten rv30 jälkeen ole niitä onnellisia kun ei maha niinkään ole tiellä ja selkä ongelmilta välttyy jne... :laugh:

mut nyt lähettävä varmaa siivoilee ku on taas päässy retu perälle tuo kodin hoito... :ashamed:

peikko ja veikko 14+6 :heart:

Yhteistyössä