^Tammikuun clomistit^

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös se mene niin, että lämmöt pysyy ylhäällä menkkoihin asti tai putoavat korkeintaan pari päivää ennen menkkojen alkua? Näin olen palstalta saanut oppia ja niin se on omalla kohdallanikin mennyt. Eli mun käsitykseni mukaan lämmöistä ei voi raskautumista päätellä muuta kuin ekä silleen, että jos lämmöt on yhä esim. tuhrumenkkojen jälkeen ylhäällä, kun niiden pitäisi normaalitapauksessa menkkojen myötä tippua takaisin alas. Mulla ainakin koko alkukierto aamulämpö on noin 36,2 ja ovulaatiosta menkkoihin 36,6.

Haikara: Jos se nyt oli ovis, niin se oli kp 15, eli "oppikirjan" mukaan... :p Mutta en ole siltikään ihan sata varma, kun nytkin on alaselkä niiiiiin kipee ajoittain... Välillä tulee mieleen endo, mutta sen olis kait pitänyt näkyä ultrassa, ja mulla oli hyväksi kehuttu gynen lekuri...

Nyt vasta on ruvennut kiertopäiviin tuleen vähän vauhtia... :D nyt on menossa jo kp18 ja tosiaan 3 viikko alkoi pari tuntia sitten!!! Töissä olen tähän aikaan yöstä... kotona nukkuisin täyttä häkää, mutta nyt pitää kärvistellä hereillä vielä jokunen tunti... tarkalleen 5 tuntii... :$

Kyllä mä olen mukavasti saanut "vertaistukea" näiltä sivuilta, ihana tietää että on muitakin jotka kärsii samasta ongelmasta, tietää että joku toinenkin suree ja itkee pettymystä kun ei vauvaa tule... Ja kuitenkin meilläkin tämä lapsettomuus asia on hyvin henkilökohtainen, siitä ei monikaan tiedä... ja en ole aikonut sitä kertoakaan. Yhdelle kaverille pystyn puhumaan ja hän on ollutkin sellainen tukihenkilö ja kannustaja.

Mutta kyllä me kaikki saadaan tänä vuonna maha-asukki... mä ainakin toivon niin sydämeni pohjasta saakka!!! :heart:

Hyvää alkavaa lumen valkeaa työviikkoa kaikille!!

Iloista viikonalkua myös miun puolesta!

Nyt menossa kp 11 ja aamulla ovistikussa tosi hailakka testiviiva eli vielä ei nousua näkyvissä. Tässä kierrossa siis 2 tabl. /pvä. Saas nähdä onko määrän nostossa jotain potkua B)
Viime kierrossa söin 1 tabl. päivässä ja ovis oli kp 19, joten toivon että tässä kierrossa olisi hieman aikaisemmin.

Viime viikko meni aika vi...ksi! Onnex ei ollut ovisaika.
Olin koko viikon saikulla kun keuhkopöpö iski ja sain astmapiipun lääkkeeksi!!! Nyt sitten jännitetään että voiko piippu vaikuttaa mitenkään tähän projektiin liittyen! Tuoteselosteessa sanottiin, että riskitekijöitä raskauteen liittyen ei tiedetä! Ja lisäx piti ottaa 1-3 panacodia päivässä kipuun! Toivotaan et kaikki olis kuitenkin ihan kunnossa!

Nyt siskot otetaan kunnon tsemppi alkaneen vuoden kunniaksi!
Plussatuulia kaikille :heart:

Tänään oli gyne ja vaan pieniä munarakkuloita...
Ovis on jo tapahtunut tai sitten ei ihan lähi aikoina ees tapahdu...
Mitään ovis oireita ei oo ollut eikä rinnat oo tullut ees kipeeksi.Jos on ovis ollut niin se on sitten ollu ihan lähi päivinä, yleensä tissit kipeytyy siinä 4-5 pvää oviksen jälkeen.
Onko teillä ollut niin että joskus on ovis oireita ja joskus ei.
Ketuttaa ihan hirveesti.
Clomit lopetetaan todennäköisesti nyt sitten tähän koska gynen mielestä niistä ei oo mulle hyötyä ja voivat aiheuttaa enemmänkin joitain haittavaikutuksia (mitä ne oli, meni vähän ohi) koska ovuloin yleensä normaalisti.
Mä luulen että mä rupeen taas tikutteleen koska tää oviskyttäily on muuten niin epämääräistä.

Tuntuu että tää kierto menee sitten penkin alle... :\|

heips.. onko kenelläkään muulla clomien jälkeen kuukautiset olleet runsaammat ja "limasemmat". Eka kuuri takana ja ihmettelin että ku valuu paljon enemmän ku normaalisti.. ja vaippaan jää sellasta ihme limaa.

Mollukka: Mulla oli samaa vaivaa ekan clommi kierron jälkeen, menkatkin kesti reilun viikon ja tuli normaalia enemmän sellaisia hyytymiä. Johtuisko sitten noista clomeista...?

Mulla on tämä kierto ainakin tähän asti ollut hyvin normaali, eli sen oviksen luulen tunnistaneeni ja testikin sen näytti, ja sen jälkeen ei ole ollut ylimääräistä kipua missään... melkein joka kierrossa mulla on ollut epämääräisiä alaselkä kipuja tai alavatsa nippailuja ym... Mutta hyvä näin, jos nää kierrot alkaa oleen normaalit! =) Jos vaikka se raskauskin sieltä sitten alkaisi...

Loppuviikosta pe-la odottelen jotain tuntemuksia, silloin oviksesta tulee viikko... Vaikkakin yritän minimoida kaikki oireilut, koska sitä enemmän niitä tuppaa olemaan mitä enemmän niitä yrittää tunnistaa!

:wave: Plussia tammikuulle runsaasti!!!!!! :heart:

Mulla alkaa jo usko katoamaan koko oviksesta ja clomeista. En saa plussattua ovistestiä ja oon nyt tehnyt paria testiä päivässä. Olen aivan toivoton tapaus. :headwall:

Haikara haikeana, huomenna kp 16 eikä ovista näy eikä kuulu.. :(

Heips :wave:

Tänään kp 14, aamulla ovistikku näytti negaa, vaaleanpunainen testiviiva kyllä tuli, mutta ei tasavahva edes!
Alavatsassa, luulisin että munasarjoissa, koska sivuille koskee, tuntuu nippailua ajoittain, päätäsärkee ym... joten ovisoireet kyllä sillai olemassa. Nyt syön siis 2 clomia päivässä, joten toivotaan että määrn nostosta olis potkua :D

Mitäs muut clomistit? Joko ovikset on tikutettu?

Arvatkaa kuka hyppi katossa tänään kun sain Clearbluen elektroniseen ovistikkuun plussattua!!!!! :D :D
Olen aivan mielissäni enkä voi uskoa todeksi.Siis tänään kp 16 ja sain just paketin käteen ja aloin testaamaan. Aamulla kyllä tein mammaksin liuskoilla myös testin, joka näytti negaa :'(
Tämä pisti vähän miettimään, että luotanko nyt tähän saamaani tulokseen, mutta kai tämä on varmempi sitä paitsi niissä liuskoissa lukee ettei mielellään aamuvirtsasta.

Joku on aivan mielissään..

Tuli jo eilen pupuiltua.. tänään varman päälle!!!! :p

kuullut sellaista juttua, että nuo mammaksin liuskat ei välttämättä aina näytä oikeaa tulosta. Kyllä musta kannattaa ostaa se vähän kalliimpi testi, ettei mene kierto sen takia harakoille, että testit näyttää mitä sattuu.. sinuna uskaltaisin luottaa clearbluen testiin... hieno homma plussasta.. :hug: sitte vaan touhuja ja piinaa.. täällä alkaa huomenna taas clomien popsinta..pitkä matka vielä ovisviivailuihin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 17:13 Haikara kirjoitti:
Arvatkaa kuka hyppi katossa tänään kun sain Clearbluen elektroniseen ovistikkuun plussattua!!!!! :D :D
Olen aivan mielissäni enkä voi uskoa todeksi.Siis tänään kp 16 ja sain just paketin käteen ja aloin testaamaan. Aamulla kyllä tein mammaksin liuskoilla myös testin, joka näytti negaa :'(
Tämä pisti vähän miettimään, että luotanko nyt tähän saamaani tulokseen, mutta kai tämä on varmempi sitä paitsi niissä liuskoissa lukee ettei mielellään aamuvirtsasta.

Joku on aivan mielissään..

Tuli jo eilen pupuiltua.. tänään varman päälle!!!! :p

Mulla kävi samaten kuin sulla. Et toi Clearblue näyttää plussaa mut Mammaksi ei mitään. Uskoin kyl tohon ensimäiseen. Mulla ei ihan kaikki muutkaan testit näytä ovista, vaikka se oiskin. Lääkäri sit ehotti tota digitaalista. Perusteluks sanoi vaa, et välttämättä ei näytä kaikki testit. Et kaippa sekin on ihan normaalia.

Heipsulivei!

Täällä olo ihan normaali. Viikko oviksesta ja viikko menkkoihin (?). Jotenkin sellainen olo, ettei ole tärpännyt, kun jotenkin ajattelisin, että silloin pitäisi se jotenkin vähintään vaistota. Nooh ensi viikolla näkee. Häippään nyt toiselle puolelle maapalloa ja kun olen takaisin niin olen todennäköisesti taas jo tikuttelemassa ovista. Paljon plussia tälle tammikuulle!

Heipsan kaikille!
Pääsin pahimman ovulaatiosokin yli. Olen nyt lueskellut artikkeleita ko. aiheesta. Kuinka paljon teillä, jotka mittaatte, on ollut aamulämmönnousua oviksen jälkeen ja onkohan se kaikilla tepsivä juttu? Mulla nyt vasta tänään oli +0,5 vaikka plussasin keskiviikkona. :whistle:
Kipuja oli kyllä torstaina vatsassa aika paljon ja nyt on aika lämpöinen olo illallakin. Toivottavasti siellä on jotain tapahtunut.

Miehellä oli vähän suoriutumispaineita kun nyt TOSISSAAN yritetään.. :laugh:
Onko kellään tärpänny ekasta clomikierrosta..?

Haikara: Mulla tärppäsi hieman yli 7 v sitten ekalla clomi kierrolla. Esikoisen sain maailmaan! Nyt toista yrittelemme, taas clomeilla. Nyt eka kierto menossa, tänään oli 4 pv ku clomin otin. Alavatsa on oudon kipeä, mut kai se kuuluu asiaan. Todella toivon, et nytkin tärppää heti ekalla kierrolla! Koskapa tää jännitys ja odotus on p....stä! =) Onnea yrityksellenne!

Skorppari75: Onpa kiva kuulla, että joillakin on onnistunut. Olen tosiaan vielä vähän hukassa näitten lämpöjen ja tikuttamisien kans ja toivon todella, että saan nyt plussattua näillä clomeilla.

Mies ehdotti, että jos ei nyt tärppää niin hän vois käydä antamassa spermanäytteen, jotta voitais poissulkea se ainakin. Miten pääsemme sinne? Pitääkö mennä lääkärin kautta vai voiko vain pirauttamalla päästä? :\|

On kiva päästä aina kurkkaamaan tänne palstalle. Aika kuluu mukavasti lueskellessa. Asiaahan ei helpota se, että ajattelen vauva-asioita 24 h päivässä.

Ei stressata... :hug:

Moi.
Liitynpä vihdoinkin tähän jengiin, kun täti vihdoinin saapui kylään kp 68, hohhoijaa.

Tänään mulla kp 3 tai 4 ja ensimmäinen clomikierto lähti käyntiin eilen kahdella tabletilla. Kp 12 pitäisi olla kontrolliultra.

Teidän juttuja kun olen lueskellut, niin olen ymmärtänyt, että clomit voi vähentää vuodon määrää. Minulla on jo ennestään hirmu niukat menkat, mutta viime kerralla niistä gynelle valittaessani, hän sanoi ettei se haittaa. Mitäs mieltä olette, kannattaako seuraavan kerran taas inttää niistä niukoista menkoista vai uskoa ettei se haittaa? Tuntuu vaan siltä, että jos minun niukat menkat tästä vaan niukentuu niin jäljelle ei jää mitään :( Parempi olisi tietenkin raskautua heti, niin eipä tarvitsisi moista murehtia.

Ensimmäistä lasta tässä siis puuhailaan. Vuoden yritettiin luomusti eikä kovin hääppösiä tuloksia saatu aikaan. Nyt siis katotaan toimiiko clomit vai tartteeko tehdä jotain muuta.

Sitten varmaan tosi blondi kysymys. Näkyykö se kohdun limakalvon paksuus siinä ultrassa vai katotaanko se jotenkin muuten? :o Varmaan huomaatte, että olen ihan aloittelija, eikä asiaa yhtään lohduta se, että asun ulkomailla. Kun en mikään lääketieteen ihminen ole, niin gynekäyntejä varten pitää aina sanakirjasta opetella alan termistöä :laugh:

Hei!

Täällä kp 15. Eilen yritin tikuttaa ovista mutta ei tullu kahta viivaa ei. :( Viime kierrossa ovis oli kp 14. Pitää varmaan tänään yrittää tikuttaa uudestaan...
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 09:11 Iida-Liina kirjoitti:
Näkyykö se kohdun limakalvon paksuus siinä ultrassa vai katotaanko se jotenkin muuten? :o

Kyllä limakalvon paksuus näkyy ultrassa. Sitä en tosin muista kuinka paksu sen pitäis olla. :ashamed:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Tiiti-

haikara: Meillä mies kävi antamassa näytteen heti kun pääsimme sairaalan gyn.polille hoitoon. Eli oikeastaan täällä oli vaatimus et mies antaa näytteen ensin ja sit mennään labroihin ja sitten vasta päästään lääkärin pakeille. Mies kävi Bulevardin labrassa Hesassa näytteen antamassa. Pientä vikaa löytyi miehestäkin, mut luvattiin et ei pitäis vaikuttaa hedelmöitys mahdollisuuteen jos vaan mulle saadaan ovis aikaan. Ensi to uä, joten sit selvii onko mitään tapahtunut. Ainakin alavatsaa on juilinut eilen ja tänään. Eilen oikealta ja tänään molemmilla puolilla kipua.. Jotain ehkä tapahtuu!!! :D

Hyvät pakkasmaanantain huomenet :wave:

Muilla kanssa käynyt niin, että clomien myötä kuivumista tapahtunut, ennen menkat kesti 5pvä ja oli vuotoa runsaasti 3-4 pvä, mutta nyt hyvä kun saan 3 pvä aikaiseksi.. :headwall:

Sitten oma napa:
Olen suosiolla vain lueskellut, mutta nyt taitaa olla päivityksen paikka.
Tänään siis kp 18 eikä oviksesta merkkiäkään tikussa. Lämmöt on ollut muutaman aamuna hieman alakantissa eli su 35,2 ja tänään sitten 34,9. Sitten klo 10 aikaa lämmöt la 36,3 ja tänään 36,5, joten voiko olla että ovis oli ja meni??? en siis missään vaiheessa saanut tikkuun edes tasapaksuja viivoja... tänään oli selkeästi vaalea viiva ja musta kyllä vkonlopun aikana oli tummempi... En enää tiedä mihin uskoa!!! :headwall:

heippa!! :)
En nyt vielä kuulu tähän kuun ketjuun, mutta clomit kunhan aukiolotutkimus on tehty...
Siis varsinainen kysymys!!
Millä te testaatte oviksen, siis millä merkillä?? kun lääkäri sanoi käynnillä pariinkin otteeseen, että netistä tilattuhin testeihin ei kannata luottaa....
Mitä se digitaalinen testi laite maksaa?? oonko ymmärtänyt oikein että siinä mukana 7 testitikua? saako niitä jostain lisää vai miten on?

Kiitos, jos joku viitsii vastata :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 10:34 Elisa kirjoitti:
heippa!! :)
En nyt vielä kuulu tähän kuun ketjuun, mutta clomit kunhan aukiolotutkimus on tehty...
Siis varsinainen kysymys!!
Millä te testaatte oviksen, siis millä merkillä?? kun lääkäri sanoi käynnillä pariinkin otteeseen, että netistä tilattuhin testeihin ei kannata luottaa....
Mitä se digitaalinen testi laite maksaa?? oonko ymmärtänyt oikein että siinä mukana 7 testitikua? saako niitä jostain lisää vai miten on?

Kiitos, jos joku viitsii vastata :flower:

Mä oon jo aika moneen ketjuun kirjottanutkin tästä, mut kerron vielä tähän.
Mulla ei siis esim. mammaksin testit näytä ollenkaan ovista. Joillakin apteekin testeilläkään en oo saanu kun haamun. Ja kaikkien kokeiden ym..ultrien mukaan ovuloin normaalisti.
Lääkäri ehdotti, et kannattaa ostaa noita digitaalisia, jossa on 7 testitikkua. Niillä sain oviksen bongattua ja samalla kertaa mammaksi näytti miinusta. Eli ainakin minä suosittelen tuota digitaalista. Se pakkaus taisi maksaa hiukka päälle 30?. Tilasin netistä, mammaksilta. Verkkoapteekki taitaa myydä muutaman euron halvemmalla.

Hyvät huomenet kaikille!

En ole hetkeen mitään kirjoitellutkaan, kun toi kuume tahtoo olla muutenkin niin kova... :) Välillä siis tuntuu ettei sinne ajatuksiin mahdu mitään muuta kuin se vauva... ärsyttävää.... :headwall:

Mä olen kyllä tyytyväinen tähän kiertoon, tämä on ollut normaali kaikin puolin! (paitsi clomien sivuoireet) Ei mitään ylimääräisiä kipuja, oviksen aikaan oli muutaman päivän alamasussa tuntemuksia. Nyt on jo kp 26 ja ei mitään oireita ole havaittavissa... paitsi tänä aamuna hieman meinaa alaselässä tuntua... ja pienesti masua nippailee... taitaa enteillä menkkoja... siihen ainakin varaudun!!!

Tänä aamuna kun vein pojan eskariin, niin maassa oli joltakin pudonnut karkkeja ja mä sitten sanoin ettei saa koskaan ottaa maasta mitään suuhun, ettei tule maha kipeeksi ja jne... sitten poitsu sanoi mulle että et säkään saa syödä mitään maasta, muuten se vauvakin sairastuu... Mä siihen et kuka vauva???? Poika vastas, et se mikä on sun masussa... Mun piti heti korjata ettei äitin masussa ole vielä mitään vauvaa, vaikka me sitä kovasti halutaankin. Poika kysyi sit vielä just ennen päiväkodin ovea et eikö sulla ole vielä sitä siementä siellä...??? Hauskoja noi lasten puheet!!! Mä sitten sanoin et ei saa vain kellekkään sanoa et äitillä olis vauva masussa, kun ei sitä siellä ole!!!! :)

Noh, yritän olla rauhallisin mielin vielä muutamia päiviä ja katsotaan loppuviikosta jos vaikka testailis... :whistle:

Hyvää tiistaita, minä ponkasen iltavuoroon jonkun ajan päästä!

Sain Clearbluen digitestillä oviksen "näkyviin". Tein testin samana päivänä myös mammaksin liuskoilla, mutta en saanut plussattua. Tosi hailakka viiva tuli.
Kyllä mä tuohon digimittariin luotan. Ostin senkin mammaksin sivuilta (37,50), mutta tylsää, ettei siihen ole tehty täyttöpakettia vaan täytyy aina ostaa uus. Itellä jäi tosin 5 tikkua käyttämättä, kun heti tärppäs.
Ois mennyt ovis hukkaan, jos en olisi ostanut sitä.

Toivon todella niiiin paljon, että meillä olisi tärpännyt. Mulla oli oviksen jälkeen rinnat tosi herkät. Ei kärsiny pyyhkeellä koskettaa. Sit se kuiva kausi oli heti oviksen jälkeen, mutta nyt taas tulee jotain valkovuotoa. Tänään siis kp 22 ja LH-huipusta huomenna viikko.

Mielenterveys on kärsinyt mulla. Näen jo unta, että menkat alkaa jne.

Hirvittää vielä kun työkaverin vaimo menee huomenna tekemään aborttia "kun olivat unohtaneet ehkäisyn" vaikka naimisissa olevat. Tämä on jo heidän toinen abortti kahden vuoden sisään. :kieh:

Joo, tulipa purettua. Enpä kirjoittele kun ensi viikolla kun olen viisaampi näiden tärppäyksien suhteen. Varmaan tullaan korkealta ja lujaa, mutta toivossa on hyvä ja turvallista elää.

Hohhoijakkaa... \|O

Yhteistyössä