**Tammivauvat2008**vol.6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei..Mie en ole eilen edes pystynyt käymään koneella, kun on ollut niin huono-olo..Eilen sitten oksensinkin monta kertaa ja olo meni sillä niin huonoksi, sit kun en pystynyt syömään siltä huonolta-ololta..Nyt tänään olen väkisillä syönyt aina tunnin välein jotain pientä..mehujäätä, klementiinejä, porkkanaa...

No sit asiaan...

Ihanaa että Neamman äitee voi paremmin :hug:

Ja Iidukka oli saanut hyviä uutisia ultrassa, no niin ja nyt vaan täysillä nauttimaan raskaudesta..jokos sulla on pahoinvointi alkanut helpottamaan?

Katjan Alluhan oli äiteetä säikytellyt yöllä..hui..

Shakille voimia ja :hug: Onnesta se löytyi kuiten ilmeiseti hyvissä ajoin..

mitähän sitä oli muuta kommentoitavaa..

ainakin siittä enterorokosta...Enterorokko
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Enterorokko on enteroviruksen aiheuttama sairaus, joka ilmenee rakkuloina suussa, käsissä ja jaloissa sekä monesti alkuvaiheessa kuumeiluna, kurkkukipuna, päänsärkynä ja flunssaoireina. Myös korvakipua saattaa esiintyä kurkkukivun johdosta. Toisinaan saattaa esiintyä hengitystieoireita ja ripulia.[1]

Enterorokko on lähinnä pikkulasten vaiva. Se paranee itsestään noin viikossa. Sairautta on toisinaan kutsuttu rakkuloiden sijaintien mukaisesti myös "suu- ja sorkkataudiksi", vaikka sillä ei ole mitään tekemistä karjaeläinten suu- ja sorkkataudin kanssa.[2]

Enterorokon itämisaika on muutama vuorokausi. Suun rakkulat saattavat pahimmillaan olla niin aristavia tai kivuliaita, että syöminen tuottaa hankaluuksia. Toisin kuin vesirokko, enterorokko ei tyypillisesti aiheuta kovaa kutinaa.[3]

Enterorokon sairastaminen raskauden aikana ei aiheuta vaaraa sikiölle. [4]...

Meillä on nyt tullut sitten uudelleen flunssa, oltiinhan tässä vissiin kaksi viikkoa terveenä..Jasulla nenä vuotaa ja oli tuossa yks päivä kuumettakin ja mulla on kurkku kipee ja lämpöö..ittekkin tässsä mietin että mikähän se nyt on..toivottavasti ei tuu angiinaa tai mitään enterorokkoja...Pojalla tietty voi kai hampaatkin taas oireilla...

Jaksuja vielä kaikille sairastaville ja sairaita hoitaville..

Mut nyt poitsua viihdyttään :wave:

Piku paljon jaksamista pahoinvoinnin kanssa! :hug: Melkein hävettää kun olen itse päässyt helpommalla. :ashamed: En siis kertaakaan ole oksentanut ja etova olokin mennyt päivä päivältä parempaan suuntaan. Kovin terveellisesti en ole tosin vielä pystynyt syömään, oon syönyt vain sitä mitä tekee mieli enkä edes yrittänyt muuta. Mutta tosiaan Emiliä odottaessa tuli oltua pää pöntössä, joten onneksi tällä kertaa helpommalla päästään. Vielä kun on muutto jne edessä..

Tänne ei mitään uutta, flunssa ehkä vihdoin voiton puolella. Taitaa silti jäädä uinti huomennakin väliin, ei uskalla riskeerata. Kävin kaverin kanssa ulkona syömässä ja oli tosi kivaa. B) Siiderin/punaviinin makua kaipaa nyt jotenkin tosi paljon, hassua kun ennen raskautumista ei tehnyt yhtään mieli. :laugh: Mutta ehtii sitä sitten aikanaan, nyt on pääasia vauvan hyvinvointi. :heart:

Huomenna olisi tarkoitus vihdoin aloittaa pakkaus, meillä siis muutto 1-2 viikon kuluttua jo.. :ashamed: Eli ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja viikonloppu vietetään pakkaillen.

Hyvää viikonloppua kaikille ja HeMalle hauskaa pikkujouluiltaa. :wave:

Iltoja vaan kaikille.Nanu vihdoin nukkuu ja nyt ehtii taas huilata.
Tyttö roikkuu puntissa koko ajan kiinni ja vaatii seuraa.Viihtyykö teillä muksut yksin,siis yhtään? :xmas:
Nanu alkaa opettelemaan ilman tukea seisomista.Välillä uskaltaa hetkeksi päästää kädet irti ja huojuu paikallaan.Siitä se lähtee! :D

Mä olin vatsataudissa ja kuumeessa,nyt on mahakipu hellittänyt mutta kuume vielä jatkuu..Pitää maanantaina käydä lääkärissä jos ei ala helpottamaan.

Tavallista maitoa Nanu ei ole vielä saanut.Aloitellaan vasta tammikuussa kunhan tulee vuosi täyteen.Tuossa 11kk:n iässä aletaan maistelemaan ruokaa missä on maitoa. Hapanmaitotuotteita menee päivässä vähän.Jugurttia syö välipalalla hedelmäsoseen kanssa ja ruualla raejuustoa...

Vauvapulkkaa meillä ei ole,mutta Nanulla on reki ja siinä tykkää kovasti istua.Huomenna mennään laskemaan mäkeä,pääsee Nanu liukurin kyytiin. :)

Jouluna mennään aamupäivällä mun isosiskon luokse syömään ja mies toimii siellä sitten pukkina. Alkuillasta rauhotutaan kotiin.Joulupäivänä sitten mun vanhempien luokse ja tapaninpäivänä anoppilaan.Kiva joulu tiedossa.

Sanoja tulee tytöllä muutamia.Nam ja namnam on olleet jo pitkään.Sitten meidän toisen koiran nimen osaa sanoa.Ja kun kysyy miten ankka sanoo,niin vastaus on paap paap eli kvaak kvaak. :D Kirjoista osaa näyttää missä kissa,pallo,aurinko jne.Kovasti osottelee joka paikkaa ja sitten pitää monesti toistaa,että se on taulu tms.

Tähän väliin jaksamisia isoille ja pienille sairastelijoille! :hug:

HeMalle kivaa pikkujoulua! :wave:

Shakille hurjasti voimia ja tsemppiä! :hug:

Ja yrittäkää jaksaa kaikki pahoinvoinnista kärsivät!Se on kyllä kurjaa,mutta toivottavasti helpottaa pian!

Nyt iltapalalle ja telkun eteen! :wave:

Vattu&pimu

Huomenta!

Just tultiin vauvauinnista, oli taas tosi kivaa. Kovasti mietittiin, että mennäänkö vai ei, Laura kun on viikolla yskinyt. Päätettiin kuitenki mennä, kun ei nyt kahtena yönä ole yskinyt, päivällä tosi vähän, enempi ollu aamulla tota köhää. Nyt Laura onki sitte päiväunilla, koirat pitäs jaksaa ulkoiluttaa, jotta päästään lähtemään kaupoille heti kun Laura herää. Voi olla, että miehen vanhemmillakin pistäydytään, kahvilla.

YKSINVIIHTYMISESTÄ: Laura viihtyy vaihtelevasti yksin, välillä pitkiä aikoja touhuaa itekseen, välillä taas pitää vieressä istua. Varsinki jos jotain pitäs saada tehtyä niin sillon iskee "eihetkeäkäänyksin" vaihde päälle...

Jotain muuta mun piti kans kommentoida, mutta enpä nyt muista mitä...

Mukavaa viikonloppua!

Huomenta...mansikkamargaritat kuplii vielä mahassa mutta mukavaa oli!Syötiin hyvin ja sit siirryttiin tanssimaan.Ei sitä myöhään jaksanut olla mut silti väsyttää..

Elli viihtyy vaihtelevasti yksin leikeissään.Usein vaatii sen että istun seurana lattialla mut välillä jaksaa tutkia paikkoja pitkän aikaa.Mut siis aikalailla on lahkeessaroikkumiskausi menossa.

Nyt ei jaksa enempää kirjoittaa :wave:

Moikka!

Paljon on tullu taas luettavaa tänne ja nyt ei kyllä mista että mitä kaikkea :ashamed: En oo kovin jaksanu tulla kirjottaa kun pahaa oloa pukkaa koko aika eikä pysty syömään, tosin pää pöntössä ei oo onneks tarvinnu olla..

Meille ei ihmeitä kuulu. Roopella hiukka vielä on flunssan tynkää mutta ei kuiteskaan niin paljon. Nyt ollaa aika paljon tässä kotona oltu kun ei jaksa eikä huvita paljon mihkää lähtee :ashamed:

Vai oli se Aape lähteny yön selässä tutkimusretkelle olkkariin, no onneks ei mitään ehtiny sattua.

Shakille täältäkin paljon :hug: ja jaksuja!

Yksinviihtymisestä: Meillä Roope kyllä touhuaa tosi paljon yksin, ja sit jos senkaa yrittää lattialle mennä leikkimään niin lähtee poika pois ja menee muuta touhumaan, mut toisaalta ihan hyvä ettei lahkeessa koko aika ole.

Pikulle kanssa jaksuja sen pahan olon kanssa, toivotaan että menis pikkuhiljaa ohi.

Mitäs se Neamman testi nyt sitten näytti? :) Ja joo jos ne on ekat menkat niin ne voi kyllä tulla miten haluaa. Ja samaten että se kierto on aluksi kyl vähän epäsäännöllinen, kun mullakin ekat kuukaudet kierto oli semmosta 30-50.

Nyt sitte rupes toi pää lyömään tyhjää joten en nyt muista mitä muuta tässä piti kommentoida, mutta palailen taas :wave:

Jaksuja piku pahoinvoinnin kanssa :hug: Myös muut raskautuneet koittakaahan huilia jossain välissä ettei ole ihan tööt sitten loppuraskaudesta.

Kiva Hema että pääsit eilen viihteelle :D En mä oo kade tai mitään..

Rehvastelen nyt meidän viimeyöllä. Valtsu nukkui 8.30-5.15!!! ja sen jälkeen tassuttelin ja taas nukahti 7.30 tuli kainaloon puoleksi tunniksi köllimään. Voi vitsi jos nää yöt jatkaa tätä rataa niin mä en tiedä mihin tän pirteyden ja tarmoni tuhlaan.

Yksin viihtymisestä Valtsu saattaa uppoutua johonkin puuhaan joksikin aikaa, mutta muuten ei yksin viihdy. Onneksi meillä kotona isoveljet viihdyttää ihan mukavasti, oikeastaan "hankalampaa" on kun olen Valtsun kanssa kaksin, silloin Valtsusta tulee aikamoinen puntti-maakari.

Miehen kanssa suunnitellaan meidän perinteistä jouluostos matkaa joka tällä kertaa kai suuntautuu Tuurin ihmemaahan. Tosi kiva päästä kahdestaan kaupoille ja syömään. Taas rehvakkaasti puhuttiin ettei sitten osteta lapsille paljoa lahjoja, mutta nyt yllättäen on mieli muuttunut. Me ollaan bongailtu lelukuvastoista (me luetaan niitä yhtä innolla kun muksut) kaikkea kivaa mitä halutaan ostaa lapsille. No puolustukseksi on sanottava että muuten kun jouluna ja synttäreinä ei paljoa leluja ostella joten revitellaan nyt sitten kunnolla :xmas: Tai ups! joulupukkihan ne lahjat tuo :saint: :laugh: :laugh:

Hei vaan!
Piku: kovasti jaksuja pahan olon kanssa! :hug:
Mievaalle myös! :hug:
Yksinolosta: eipä tuo neiti juuri yhtään yksin viihdy... Siskon kanssa saattaa kyllä leikkiä tunninkin, mutta ei yksin. Jos sisko puuhaa omia, roikkuu Emma koko ajan puntissa kiinni. :kieh: Esikoinen viihtyi tosi hyvin yksin... On niin erilaisia nää lapsukaiset. :)
joo, sen testin tein sitten aamulla ja ONNEKSI negaa näytti! HUH! Varmaankin sitten joku helv...in hormoonihäiriö... :kieh:
Vauvauinnissa oltiin taas aamulla, hauskaa oli. Emma veteli sitten sen jälkeen 3 tunnin päiväunet! B) Ja mä kanssa torkuin sohvalla kun esikoinen katseli muumeja. :saint:
Nyt laitetaan asuntoa joulukuntoon, joten :wave:

AUTS!! Juu ei enää epäilystäkään etteikö ois mulla se samperin suu- ja sorkkatauti :kieh: suu täynnä rakkuloita, onneks syöminen onnaa suht ok.. ja juur puhkes sit käsiin sellanen kymmenkunta rakkulaa... eipä tässä onneks oo enää kuumetta ja se kaamee päänsärky on kadonnu.

Jaksuja kovasti pahoinnin kanssa kamppaileville :hug:

Ja kiva että HeMalla ollut kivaa pikkujouluissa :)

Ja Valtsukin meinaa ruveta yöt nukkumaan :heart: ihanaa :hug:

Yksin viihtymisestä: Hyvinkin vaihtelevaa, siis toisinaan leikkii pitkiäkin aikoja itekseen mutta sitten toisinaan ei millään.

Oottelen tässä juurikin että mies saisi pojan rauhottuun yöunille ja sit tekee iltapalaa ja sohvalle köllötteleen sitten.. On taas ollu vähän vaikeeta tuo nukkumaan rupeaminen ja viime yökin meni oikeastaan vieressä kitistessä.

Illanjatkoja :wave:

-c-

Iltaa. B)

Pikkuhiljaa alkaa kämppä täyttyä laatikoista, tasan viikon kuluttua virallinen muuttopäivä. Hommaa riittää. Että mä inhoan pakkaamista. Mutta ei auta, pakattava on.

Yksin ei meillä kauheasti viihdytä, pitäisi seuraa olla. Ja just toi, että jos jotain yrittää saada tehtyä niin sitten varmasti ollaan lahkeessa kiinni ja kitistään. :D

Täällä pienoinen muuttostressi päällä, huomaa naamasta, se nimittäin kukkii kauniisti. :laugh:

Täällä oli kans vaikea nukahtamisilta, varmaan päikkärit venähti vähän liian pitkiksi. Toivottavasti huomenna taas sitten helpommin.

Nyt iltapalaa ja unten maille. :wave:

Terve :wave:

Eilen oltiin siellä joulukadun avajaisissa ja kaikki meni ihan hyvin. Ennen ilotulistusta Leevi otti pienet päikkärit ja hiukan ennen tulitusta heräsi. Kuulokkeet oli korvilla ja raketteja katseli ihmeissään.

Cattie Paranemisia sinnepäin. Toivottavasti menee pian ohi.

Meillä poitsu viihtyy vaihtelevasti yksin, välillä ihan rauhassa leikkii lelujensa kanssa ja taas välillä roikkuu lahkeessa kiinni. Ja ellei häntä huomioida alkaa "puremaan" jalasta.

Eilen ei oltu vauvauinnissa kun nuhaa on edelleen ja yskää myös.

Nyt pitänee taas mennä.

me käytiin tänään hoplopissa viettämässä pimeää ja inhottavaa sadepäivää.Oikein mukavaa oli, Elli oli aivan innoissaan ja H mennä viipotti mutta hyytyi aika nopeaan tällä kertaa.taitaa olla uutuudenviehätys jo mennyt.Nyt pitää pitää taukoa että seuraava kerta olis taas kiva.

Meillä on Elli ollut jo monta päivää yksien päiväunien rytmissä.Olen aika ihmeissäni kun se näin kääntyi.Heräsi 7 ja vasta 12 kävi unille ja nukkui yli 3 h.Ihan itsestään on neiti rytmin muuttanut.Katsotaan onko tämä nyt sit pysyvää.

Huomenna mennään kerhoon joulupuurolle.

iidukalle tsemppiä muuttourakkaan!"

Moikka!
Meillä jätkä on vetässyt nyt kahtena yönä unta palloon 14h :o Ja 2h päiväunet siihen vielä päälle. Mie jo kuumetta mittailin, mut ihan tuo on pirteä ja touhuaa.
HeMa: Ai teilläkin sit yhtäkkiä siirryttiin yksiin päikkyihin, vaikka vähän aikaa sitten vielä tuntui, ettei näin tule aikoihin tapahtumaan. Niin ne rytmit muuttuu aina yhtäkkiä :) Hyvä että oli ollut mukavat pikkujoulut :D

Cattielle paranemisia :hug:

Mulla ei nyt raksuta yhtään, en muista mitä mun piti kommentoida :xmas:

Katja:Elli nukkui vielä vähän aikaa sit 3 unet ja sit mentiin kaksiin ja olin varma että ei pärjää ilman 2 unia mutta siis yhtäkkiä aamulla alkoi valvomaan ja nukutus vaikeaa ja jouduin aina ottamaan Ellin pois ja yrittämään myöhemmin.Mut voihan se olla että tämä ei ole pysyvää vielä.Illalla usein ottaa tissitorkut jos ajoissa herää päåiväuniltaan.

Cattielle paranemiset!

Siis auttakaa mua.Mulla on ollut jo 2 vkoa aamupahoinvointia.Eilen tein testinkin ja negaa näytti mutta te keillä kierukka niin onko pahoinvointia ollut pitkäänkin laittamisen jälkeen?
Mä epäilen itse nyt että pahoinvointi johtuu tästä kierukasta vai pitääkö mun uusia r-testi parin päivän päästä? :o
Ei paljon naurata...

Tiiätkö HeMa kun mulla viimeksi tänä aamuna meinasi laatta lentää, oon vaan aatellu että mitenkähän musta on tullu näin herkkä hajuille ja on semmonen kuvottava olo aina välillä.. EN oo kyl sitä tuohon osannu mitenkään yhdistää :o

Katja:siis sullakin?oletko testannut?
mä en keksi muutakaan syytä kun kierukka.ei mulla minipilsuista eikä muistakaan ole koskaan tullut pahoinvointia.miksi siis kierukasta?
mä menen kyllä lekuriin parin päivän päästä.saavat tehdä testit.Mulla on kipuillut maha jonkin aikaa ja ei näy menevän ohi..

Moikka vaan kaikille!

Täällä on yksi väsynyt, mutta onnellinen polttaririnsessa :heart:
Oli mukava päivä, hyvässä seurassa!! Oltiin tankotanssimassa ja sitten oli saunatilat varattu, oli poreamme ja kaikkea.. JA tietysti sitten näitä morsiussauna hommia..munat kädessä ja sillain :laugh: Muutama tehtävä piti suorittaa aamusta, oli vihjeitä yms..
Miehellä oli kanssa polttarit ja loppuillasta saapuivat sitten samaan baariin, ja yhtämatkaa tultiinkin sitten kotiin.
Poika oli mun vanhemmilla yötä ja hyvin oli mennyt. Mä sain kaamean kurkkukivun ja tukkoinen olo on. Krapulaa ei edes tullut, join kyllä.. :whistle:

Mitäs muuta, tänään oli viimeinen muskari ja ensi viikolla onkin sitten joulujuhla.
Sinne pitäisi jaksaa mennä, mutta tällä hetkellä tuntuu, ettei huvita yhtään mennä koko muskariin, on niin heikko olo.

Hema: nonni, teepä se testi uusiksi ja voi sua :hug:

taustalle poistuu hän, onnellinen tuleva morsmaikku
:D

HeMa: En oo :snotty:

Kivat polttarit ollu sulla tyttönen :D

Voi vitalis, tuo jätkä on oppinu repimään tietokoneen töpselin irti, äsken kun just olin viestiä lähtetämässä tänne, niin kone räpsähti kiinni, jätkä antoi merkkiä, että "äiti, nyt lähdetään ulos".. :kieh: Mun pitäis saada jollain keinolla tänään Albert kaksille päikyille, ois illalla nimittäin meidän kummitytön synttäreille meno, ja pitäis jaksaa valvoa jonnekin yhdeksään asti. Pitää varmaan lähteä vaunulenkille nyt aamusta, jos ottais pienet aamupäivätirsat vaunuissa, ja iltapäivällä sit kunnon unet sisällä.
Jaahas, nyt sinne ulos :wave:

Mikäs raskausoire-yhtymä tammikuisissa jyllää :o Raskaudutaankohan me nyt täällä yksi toisensa jälkeen. Testaa Hema pian uudestaan *utelias*

Tyttönen tosi hauskoilta kuulosti nuo sun polttarit!

Valtsusta on kuoriutunut varsinainen veijari. Portaat on tietysti pojun lempipaikka ja portaiden eteen parkkeeratut vaunut ohitetaan mönkimällä tavarakorin kautta. Nyt uutena kiipeilypuuna on isoveljen tripp tappi, eilen yllätin kaverin seisoskelemasta tuolin päältä :o Samoin roskis on löydetty ja tänä aamuna oli löytänyt kaapista fairya. Kun tulin vessasta Valtsu uitti tuttiansa fairy lammikossa. Eli aikalailla silmät selässä nyt mennään onneksi on nuo isoveljet jotka raportoi Valtsun tekemisiä. Paitsi tietysti jos niiden mielestä Valtsun puuhat on tosi hauskoja niin silloin vaan naureskellaan ja nimenomaan varotaan huutamasta äitiä paikalle.
Pitäs varmaan tehdä jotain järkevään, mutta taidan nyt olla niin laiska että lusmuilen vaan Valtsun unien ajan kun nuo isommatkin tuolla nätisti leikkii keskenään :D

maxmilian:en tiedä viitsinkö testata uudelleen.kai se olis näyttänyt + jos olisin raskaana.kai mulla on vaan jotain hormonipahoinvointia.Elli on lisännyt taas tissin syöntiä että jospa prolaktiinihormoni tekee mulle huonot olot.Mullahan on sitä pahoinvointia ollut imetysaikana aina välillä ja alkuun pahana molemmilla kewrroilla...

Voi, että Katja ja Hema, lähettäkääpäs tännepäin ne plussatuulet .... :whistle:

Kiitoksia vaan, oli sillain kivaa, että ei ollut mitään hoppua mihinkään, ei kiirettä, sopivasti tapahtumaa..

mutta kai sitä pitäs naamapesulle mennä.. :wave:

Huomenta!

Olikos se niin, että Saaru lähti tällä viikkoa lomailemaan, jos näin niin Oikein hyvää lomaa teidän koko poppoolle. Nauttikaa:)

Meillä vietettiin pidennettyä viikonloppua, kun mies oli vapalla jo perjantain. Käytiin ostoksilla, joulukadun avajaisissa, lenkkeiltiin jne. Muutama joululahjakin tarttui mukaan kaupasta. Eilen kävi sitten miehen serkku perheineen kyläilemässä. Niillä on reilu 1,5 vuotias tyttö ja voi kuin söpö pakkaus tuo oli:) Kovasti jutteli, leikki innoissaan meidän pojan leluilla ja kovasti olivat m,yös toisistaan kiinnostuneita, mutta keinot olivat vielä vähän kovakouraisia puolinsuntoisin. No mutta kiva vierailu oli joka tapauksessa.

Tyttösen polttarit ne kuulosti mukavilta, ja vielä ilman krapulaa, hieno homma =) Nyt sitten suunta kohti häitä, ihanaa :heart:

Maximilian Valtsu se tuntuu olvan oikea tehopakkaus!!!! Meillä kans poika on alkanut tajuaan kaikenlaista uutta. Aukee just keittiönkaapit, roskikset, yks päivä se tuli vaatehuoneesta mun sukkahousut kaulassa :kieh: Onneks ei ollut kuristunut niihin :o
Tuosta yksin viihtymisestä ollut juttua... Meillä poika viihtyy tosi vaihtelevasti yksin. Väliin voi puuhastelle puolituntia itsekseen ja toisessa hetkessä taas ei viihdy viittä minuuttia yksin. Usein kyl kaipailee lattialle aikauista kaverikseen, vaikka muuten sitten leikkiskin siinä itekseen. Viime viikolla meni kolme päiää nii, että ei ollut oikein missään muualla hyvä kun sylissä. Ja tietty liikkuavssa sylissä, kuka sitä nyt paikallaan kökkisi. Nona kolmena päivänä poika nukkui myös kolmet päiväunet, joten tais olla joku paluu tuonne muutaman kuukauden päähän. No nyt sitten ollaan taas pari päivää menty tutulla kahden päiväunien rytmillä.

Ai niin Cattielle pikaista paranemista :hug:

Meille ei tänään ole mitään ihmeempää ohjelmaa, pyykkikonetta saa kyl laulattaa ja muutenkin puunailla vähän paikkoja, mut muuten otetaan ihan lunkisti.

Mukavaa viikonalkua teille :wave:

Kide

Yhteistyössä