Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Mun täytyy sanoa että olen vähän samoilla linjoilla.
Musta on vaan vähän tekopyhää haukkua sitä miestä tai vaimoa koko vuosi ja sitten yhtenä päivänä olla mielin kielin. Tai mikä pahempi, olla täys kusipäävanhempi koko vuoden mutta yhtenä päivänä lapset sitten esittää kuinka ihana iskä tai äiskä heillä onkaan.
Ja mun mielipide ei johdu mistään katkerista traumoista ihan vaan siitä että tykkään viedä miehelle aamupalan sänkyyn vaikka 16 huhtikuuta ihan vaan koska rakastan häntä ja hän tekee samoin vaikka 27 elokuuta. Mutta kun palstalla sanoo ääneen että jompikumpi tekee toisen eteen jotain on automaattisesti hyväksikäytetty tossun alla olija.
Ja lapsillekin opetan että on hyvä arvostaa ja osoittaa rakkautta muulloinkin kuin kalenterin velvoittamana päivänä. Puolin ja toisin.
Miksi te oletatte elämän olevan täyttä p**** 364 päivää vuodesta ja yhtenä päivänä yritetään sitä korvata? Entä jos jokainen (tai lähes jokainen) päivä on mukava ja pariskunta tulevat hyvin toimeen keskenään..? Miksi he eivät saa viettää äitien- ja isänpäivää? En oikein ymmärrä sinun ja ap:n ajatuksenjuoksua.
Kaikki saa viettää mitä haluaa siitä ei ole kyse. Mutta ihmettelen miksi ihmiset kokee että on pakko viettää jotain päivää vaikkei itse halua. Isä joka ollut ihan täys pee ja haluaa nukkua krapulassa päivän saa äidit ja lapset surulliseksi käytöksellään. Näin toki olisi muinakin päivinä. Mummuja tai pappoja ei välttämättä muisteta koko vuonna vapaaehtoisesti kuin silloin kun kalenteri niin sanoo. Meillä juhlitaan seka isän että äitienpäivää koska lapset niin haluaa mutta itse vien vaikkapa omalle äidilleni kukkia joskus ihan vaan koska hän olemassa ei siksi että kalenteri niin sanoo.