Tamperelaiset huomio: Mihin kannattaisi muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leijona*80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leijona*80

Vieras
Olemme muuttamassa pääkaupunkiseudulta Tampereelle töidemme perässä.
Näyttäisi olevan niin onnellinen tilanne, että Tampereen seudun asunnot ovat todella halpoja, joten asuinaluetta pääsee lähes valitsemaan.

Mitä asuinaluetta suosittelisitte seuraavilla tiedoilla?
* Toinen aikuisista töissä Hervannassa, toinen keskustassa
* Lapset 2v ja 3v
* Omakotitalo/paritaloasuminen kiehtoisi eniten.
* Liikutaan paljon kavereiden kanssa, joten joukkoliikenne pitäisi löytyä ovelta ovelle
* Mieluusti kalliisti lähellä keskustaa, kun halvalla ympäristökunnissa

Hervannastakin ihan löytyy mukavia omakotialueita, ja paljon päiväkoteja. Busseja menee hyvin keskustaan. Janka on myös mukavaa aluetta, hervannan ja keskustan välimaastossa. Tosin ihan suoraa bussiyhteyttä hervantaan ei tossa ole.

Petsamon omakotitaloaluetta voi verrata Puu-Käpylään. Tosi jees. Itse en muuttais minnekään, josta ei ole kävelymatkaa keskustaan. Bussi ainoa julkinen trellä ja liikkuminen rattailla näistä lapsiperhelähiöistä voi toisinaan olla hankalaa, kun siellä on jono mammoja pysäkillä.

Hallilassa on tosiaan paljon omakotitalo asutusta. Tosin haittapuolena ehkä se, että tämän alueen päiväkoti on tosi täynnä ja sinne on kokoajan jonoa. Mutta toisaalta jos toinen on Hervannassa töissä, niin sielä on taas paljon päiväkoteja (noin niin kun työmatkan varrella). Hallilasta menee busseja vähintään 2 tunnissa ja jos sattuu muuttamaan kävelyetäisyyden päähän (oikeastaan koko Hallila on kyllä kävelymatkan päässä) valtaväylästä, menee siitä paljon busseja (kaikenkaikkiaan 5 ja kuudes alkaa liikennöidä ensi vuoden alusta).

Hervanta toinen vaihtoehto. Tai miksei Lukonmäki, sieläkin suunnalla on omakotitaloasutusta. Tosin Lukonmäen päiväkoti taas on tosi täynnä ja sinne on hankala päästä, mutta Hervanta on siinäkin lähellä.

Kamalan kauas Hervannasta en muuttaisi. Liikenne valtaväylällä on välillä aikamoista ruuhkaa aamuisin.

Petsamo on mainio alue, kaikki on lähellä, keskusta, uimaranta, Kaupin ulkoilumetsät ja silti voi asua omakotitalossa.

Petsamo kuulostaa kyllä ihanalta.
Kävelymatka keskustaan, uimarannat ja omakotitalo. Paljon enempää Helsingistä muuttava ei voi toivoa.

Hervanta ja muut DDR-tyyliset lähiöt eivät kiinnosta.

Osaako joku kertoa millaisia alueita on Messukylä ja Palvaanniemi(osuisivat Keskustan ja Hervannan välille ehkä parhaite)?

[QUOTE="mä";25131572]Onko Hallilassa jo kunnon kauppa? Turtolan Cittarihan on kyllä aika lähellä..[/QUOTE]
Eipä täällä ole muita kauppoja kun Sale. Mutta Cittari on lähellä eikä Hervantaankaan ole pitkä matka.

[QUOTE="mä";25131572]Onko Hallilassa jo kunnon kauppa? Turtolan Cittarihan on kyllä aika lähellä..[/QUOTE]

Katselin Hallilaa google mapsista / earthista ja näytti aikalailla amerikkalaiselta nukkumalähiöltä ilman mitään palveluita.

Talot rakennettu pellolle/metsään kaikki ilmeisesti samaan aikaan. Millaisia perheitä siellä yleensä asuu? onko paljon mamuja?

Tosin sijainniltaan aika loistavalla paikalla.

Katselin Hallilaa google mapsista / earthista ja näytti aikalailla amerikkalaiselta nukkumalähiöltä ilman mitään palveluita.

Talot rakennettu pellolle/metsään kaikki ilmeisesti samaan aikaan. Millaisia perheitä siellä yleensä asuu? onko paljon mamuja?

Tosin sijainniltaan aika loistavalla paikalla.
Täällä ei tosiaan ole pahemin palveluita. löytyy tuo sale ja sen lisäksi on kampaamo, pitseeria, baari ja seurakunnan kerhotilat. Me tavataan käydä isommat ostokset tekemässä kävellen joko Hervannassa tai Turtolan Citymarketilla (tai julkisilla Kalevan Prismassa).
Varsinkin kerrostalot on rakennettu 90-luvulla oikeastaan samaan aikaan kun on ollut tarvetta saada asuntoja nopeasti pystyyn. Omakotitalo alueella sitten on uudempaa ja vanhempaa taloa.
Kyllä tääläkin maahanmuuttajia jonkinverran asuu, mutta itse en ole koskaan kokenut heitä ongelmaksi. Valtaosa asukkaista on ihan suomalaista perus materiaalia. Perheitä köyhemmistä rikkaampiin, ihan normaaleja. Itse olen tykännyt siitä, että täällä ihmiset on jonkin verran yhteisöllisiä, tänne muutettua tutustui "paikallisiin" kivasti puistoillessa ja tuntuu että ihmiset ei arastele puuttua jos esim joku ipana tekee jotain kolttosia. Täällä toimii myös käsittääksnei elinvoimainen Hallilaseura joka puuhastelee kaikkea alueen hyväksi.

Täällä on siis yksi kunnallinen päiväkoti, yksi ostopalveluna toimiva päiväkoti, joitain pph:ita ja koulussa on luokat 1-4.

Petsamo on todella kiva paikka, tai sitten Kaleva/Tammela. Kalevasta kävelee n. 15 minuutissa keskustaan, ja pari bussia menee Kalevankankaan kautta Hervantaan. Täältä löytyy monta isoa kauppaa (S-market ja Prisma) ja useita päiväkoteja. Omakotitaloja ei tosin ole, mutta kerrostaloasuntoja, myös isoja, laidasta laitaan.

Itse Koivistonkylässä asuvana voisin suositella myös tätä aluetta (tai Nirva). Alueelta on n. 5km keskustaan ja Hervantaankin pääsee nopeasti (itse siellä töissä).

Osaako kukaan sanoa mitään Messukylästä (Vuohenoja, Palvaanniemi, Messukylän kirkon seutu)?
Siellä näyttäisi olevan kivan näköisä vanhoja taloja ja Prisma/Citymarket kulmilla

Hervanta ja muut DDR-tyyliset lähiöt eivät kiinnosta.

Jos nämä ovat mielestäsi DDR-tyylisiä, niin sitten ei voi mitään. Molemmat katukuvat Hervannasta:
Näyttelijänkatu, Tampere, Suomi - Google Maps

Hervanta on aika iso paikka. Eihän sinne mikään pakko ole muuttaa, mutta ei pelkän Hervannan keskustan läpiajon perusteella kannata tehdä johtopäätöksiä ihan koko alueesta.

[QUOTE="vieras";25133221]Jos nämä ovat mielestäsi DDR-tyylisiä, niin sitten ei voi mitään. Molemmat katukuvat Hervannasta:

Hervanta on aika iso paikka. Eihän sinne mikään pakko ole muuttaa, mutta ei pelkän Hervannan keskustan läpiajon perusteella kannata tehdä johtopäätöksiä ihan koko alueesta.[/QUOTE]

Näemmä tuli linkkeihin väärä osoite. Eka on Velholehdonkadulta, toinen Suolijärven läheltä.

Muuttakaa ennemmin rikkaan Kangasalan puolelle Vatialaan. Täällä palvelut ja päivähoito noin esimerkiksi paremmalla tolalla. Myös terveydenhoito Tamperetta parempi. (Lapsi pääsee jo 3v puheterapiaan kun Treella vasta 5v)

Hervantaan ajaa töihin 10-15minuutissa Lahdenväylää ja siitä motarin kautta..
Tampereen keskustaan on 12 km.
Alueella on 4 päiväkotia ja paljon paljon pph:a. Oma kirjasto, ala-aste, yläaste, terveyskeskus ja hammashoitolakin on Vatialassa omasta takaa.

Tos olis esimerkki yhdestä asunnosta, edullista on!!
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.1680437&list_id=13226527684710&itemcmd=move0&itemgroup_id=50.1&portal=eo

[QUOTE="Mä";25133299]Hallila on aika pulsu aluetta. Hervanta on myös, paitsi se uudempi alue siellä ok.[/QUOTE]

Hervannasta kyllä täsmälleen sama kuva uutisoinnin perusteella. Lisäksi nämä vitsit tyyliin "mitä yhteistä on Hervannalla ja Monacolla?" "Molemmissa asuu 30 kansalaisuutta eikä kukaan maksa veroja" eivät oikein vakuuta näin Helsinkiläisen silmin.

Kangasala menee taas kategoriaan ympäristökunnat - joita en halua tukea poliittisista ja ideologisista syistä (loisivat keskuskaupunkien infralla, asuminen hajautuu ja tarvitaan kaksi autoa).

Petsamo, Koivistonkylä, Messukylä, Viiala ja Viinikka näyttäisivät sellaisilta "alkuperäisiltä" alueilta, joista ei ainakaan nopean Googletuksen perusteella oikein mitään negatiivista löydy.

No mut sittenhän sä tiedät jo minne haluat muuttaa! Ei muuta ku asuntoa etsimään. Noilta alueilta vaan harvoin hyvää hinta-laatusuhteeltaan myynnissä. Voi mennä vuosikin odottaessa sopivaa ja sit pitää toimia nopeaa kun se myyntiin tulee. :)

Ja vielä ps. tuosta Kangasalan Vatialasta, ei tarvi kahta autoa. Bussit kulkee (Tkl ja Paunu). Ja jos on hyvä asua, niin tarviiko sitä potea huonoa omaatuntoa "loisimisesta". Minusta ei.

[QUOTE="Minä";25133365]Itse pidän eniten Leinola-Holvasti-Vehmainen -suunnasta. Todella mukavaa seutua asua. Linnainmaan palvelut lähellä.[/QUOTE]

Näistä minäkin pidän! Ihania lapsiperheelle sopivia alueita!

Yhteistyössä