tamperelaiset..mihin kandee muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
asutaan pappilassa omistus asunnossa ja rauhallista on päiväkoti, koulu lähellä prismaankaan ei pitkä matka bussit kulkee läheltä! aiken ikäisiä ihmisiä meidän rivari alueella siis mummosta-lapsi perheisiin!
muutkin kulku yhteydet hyviä esim .töihin

sitä katoin et aika ihanan näkösiä vuokrataloja pappilassa :)
Varsinkin luhtaankatu

ollaan asuttu luhtaankadulla ja toi kuva valehtelee aika rankasti.. ihan dokutaloja. Ellei oo ihan parin vuoden sisään muutosta tapahtunut. Ei voinu lapsia päästää leikkipaikkaan kun juopot, pullot ja roskat siellä. siis jokapaikassa on juoppoja, mut toi on sit melkein kun joku yömaja..

Mä oon asunu Pellervonkadulla. :D Tosi kiva paikka (Kaleva ylipäätänsäkin): päiväkoti + koulu parinsadan metrin säteellä, keskustaan voi kävellä parin kilsan matkan (mutta menee kolme bussiakin niin, että kunhan pysäkille menee, aina joku tulee), KAIKKI kaupat löytyy myös ihan kilsan säteeltä.

Suurinpaan osaan Kalevan taloista on muuten jo tehty putkiremppa. ;) Ainoa miinus on, että suosittelen etsimään yksityisen vuokraaman kämpän. Niissä kaupungin vuokrakämpissä on jotain ötököitä, joista on ollu Aamulehdessäkin juttua, että ne ärsyttää asukkaita, eikä niistä meinaa päästä eroon.

Mutta muuten. Tosi lähellä keskustaa, mutta silti rauhassa. Meidän vuokra oli 550 e, mut se oli kaksio.

Hervantaa sen sijaan en suosittele, mutta muuten kaikki täällä itäpuolella on hyviä paikkoja. Länsipuolelle ei kannata eksyä, koska jumitut hirveisiin liikenneruuhkiin... Lisäksi Lielahden seudulla haiskahtaa aika kamalalle usein Tapolan tehtaan vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lielahdessa palvelut lähellä ja haju ei johdu tapolasta vaan siitä tehtaasta...

No mä oon aina pistäny sen Mervin piikkiin, mutta sama se: haju on ja pysyy ;)

Palvelut joo, mut jos tarvii päivittäin tulla vaikka töihin tms. keskustaan päin, niin ne ruuhkat on ikävät. Tietty jos voi koko päivän vaan Lielahden suunnalla pysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä oon asunu Pellervonkadulla. :D Tosi kiva paikka (Kaleva ylipäätänsäkin): päiväkoti + koulu parinsadan metrin säteellä, keskustaan voi kävellä parin kilsan matkan (mutta menee kolme bussiakin niin, että kunhan pysäkille menee, aina joku tulee), KAIKKI kaupat löytyy myös ihan kilsan säteeltä.

Suurinpaan osaan Kalevan taloista on muuten jo tehty putkiremppa. ;) Ainoa miinus on, että suosittelen etsimään yksityisen vuokraaman kämpän. Niissä kaupungin vuokrakämpissä on jotain ötököitä, joista on ollu Aamulehdessäkin juttua, että ne ärsyttää asukkaita, eikä niistä meinaa päästä eroon.

Mutta muuten. Tosi lähellä keskustaa, mutta silti rauhassa. Meidän vuokra oli 550 e, mut se oli kaksio.

Hervantaa sen sijaan en suosittele, mutta muuten kaikki täällä itäpuolella on hyviä paikkoja. Länsipuolelle ei kannata eksyä, koska jumitut hirveisiin liikenneruuhkiin... Lisäksi Lielahden seudulla haiskahtaa aika kamalalle usein Tapolan tehtaan vuoksi.

ei kiitos ötököitä :x ötökkäkammo ja nimenomaan yksityiseltä ei haluta. mut kiitos vinkistä

toinen mistä haaveilin niin ois tää:
http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=17&idProduct=79

tai

http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=6&idProduct=81
onko noi millasia.. tää toka on keskustassa ja eka puu-tammelassa[/quote]

Noihin Tammelan puutaloihin on suunnilleen MAHDOTONTA päästä. Jonot on kuulemma ihan omaa luokkaansa.
Samoin tuo punakylä on aika suosittu kohde asua pitkään. Asuin 5 vuotta siinä vieressä ja en huomannut koko aikana asukkaiden vaihtuvan niissä punakylän taloissa.
Jos haluaa saada asunnon Tampereen kaupungilta niin silloin yleisemmin ne asunnot joita vapautuu löytyy jostain rauhattomista lähiöistä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
No me asuttiin ennen härmälässä. Veska oli ihan vieressä, neuvola ja muutkin palvelut lähellä. Lisäksi keskustaan pääsi tosi hyvin bussilla! :)

Mä kyllä olen ihan eri mieltä siitä kuinka "hyvin" Härmälästä kulkee busseja keskustaan.

Mä suosittelen HATANPÄÄTÄ. asuin siellä 4 vuotta. Kantsii ottaa yhteyttä Kuntien Eläkevakuutukseen, sillä on paljon kämppiä siellä.. "Uusissa" 2000 luvulla rakennetuissa kerrostaloissa. Samoin Tapiolalla....
Hatanpää on aivan ihan paikka.. vieressä Arboretum ja mahtavat lenkkeily mahdollisuudet. Keskustaan vain pari kilsaa.. samoin sarankulmaan-> ve4skaan 3 kilsaa.. pururataa pitkin! Suosittelen.. Ja Pirkkalan ja kaupungin pussit menee siitä, eli n. kymmen kunta eri bussi painelee siitä.. eli huiput kulkuyhteydet!! Todella rauhallista seutua-- paljon lapsi perheitä asustelee.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

toinen mistä haaveilin niin ois tää:
http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=17&idProduct=79

tai

http://www.signalpack.com/reg/shp/tampe/product.php3?idCat=6&idProduct=81
onko noi millasia.. tää toka on keskustassa ja eka puu-tammelassa

Noihin Tammelan puutaloihin on suunnilleen MAHDOTONTA päästä. Jonot on kuulemma ihan omaa luokkaansa.
Samoin tuo punakylä on aika suosittu kohde asua pitkään. Asuin 5 vuotta siinä vieressä ja en huomannut koko aikana asukkaiden vaihtuvan niissä punakylän taloissa.
Jos haluaa saada asunnon Tampereen kaupungilta niin silloin yleisemmin ne asunnot joita vapautuu löytyy jostain rauhattomista lähiöistä :( [/quote]

niinhän se asiakaspalvelu henkilö mainitsi pitkistä jonoista. mut ei me mistään rupulasta enää ikinä oteta asuntoa. kerta riitti tossa narkki/ryyppy talossa.
Mut hain tota svt:n kautta asuntoo valmiiks jo hervannasta jos sinne ois vaikka pitkä jono..

Jos et tahdo narkki/ryyppy-ympäristöihin, niin pysy poissa Hervannasta.

Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä. Ja ei, se alue ei ole edelleenkään NIIN paljon muuttunut kuin siellä asuvat koittavat väittää (kenties asuntojen hinnannousun toivossa...). Eipä ole kauaa siitä, kun siellä viimeksi raiskattiin nainen. Ja eipä ole kauaa vielä siitä toiseksi viimeisestäkään vastaavasta tapahtumasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ihan vain vinkkinä:

Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä. Ja ei, se alue ei ole edelleenkään NIIN paljon muuttunut kuin siellä asuvat koittavat väittää (kenties asuntojen hinnannousun toivossa...). Eipä ole kauaa siitä, kun siellä viimeksi raiskattiin nainen. Ja eipä ole kauaa vielä siitä toiseksi viimeisestäkään vastaavasta tapahtumasta...

On se petonenkin uutisissa ollut paljon(kuopion siis), tuhopolttoja jne jne jne.
Jokaisesta kaupunginosasta voi kullakin olla sekä huonoa että hyvää sanottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HATANPÄÄ:
Mä suosittelen HATANPÄÄTÄ. asuin siellä 4 vuotta. Kantsii ottaa yhteyttä Kuntien Eläkevakuutukseen, sillä on paljon kämppiä siellä.. "Uusissa" 2000 luvulla rakennetuissa kerrostaloissa. Samoin Tapiolalla....
Hatanpää on aivan ihan paikka.. vieressä Arboretum ja mahtavat lenkkeily mahdollisuudet. Keskustaan vain pari kilsaa.. samoin sarankulmaan-> ve4skaan 3 kilsaa.. pururataa pitkin! Suosittelen.. Ja Pirkkalan ja kaupungin pussit menee siitä, eli n. kymmen kunta eri bussi painelee siitä.. eli huiput kulkuyhteydet!! Todella rauhallista seutua-- paljon lapsi perheitä asustelee.

Mun kokemukset Hatanpäältä on kyllä ihan toisenlaiset. Jos haluaa asua kun sardiinit purkissa, niin mikäs siinä. Talot on rakennettu ihan kiinni toisiinsa. TODELLA epäviihtyisää aluetta. Ainoana valopilkkuna Arboretum. Keskustaan on noin 3 kilsaa, minkä kyllä kävelee rattaiden tai vaunujen kanssa tarvittaessa. Raskaana ollessa välttelisin aluetta, sillä vieressä on jätevedenkäsittelylaitos :x Hajut on ihan kamalat jos tuulen suunta on oikea. Ja keskustaan on PAKKO kävellä sen haisevan laitoksen ohi. Sekä tenumajan ohi, eli et voi välttää rappioalkoholistein kohtaamista.
Busseja meni joo ihan "mukavasti" keskustaan. Tosin kaikki meni letkassa ja välissä oli puolen tunnin odotus. Hatanpäältä ei kovinkaan usein päässyt vaunujen kanssa bussiin, koska ne vaunupaikat oli yleensä täytetty jo ennen Hatanpäätä.
Palveluja kyseisellä alueella ei pahemmin ole. Yksi Sale toimii koko alueen kauppana ja pankkiautomaatteja ei löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Mun kokemukset Hatanpäältä on kyllä ihan toisenlaiset. Jos haluaa asua kun sardiinit purkissa, niin mikäs siinä. Talot on rakennettu ihan kiinni toisiinsa. TODELLA epäviihtyisää aluetta. Ainoana valopilkkuna Arboretum. Keskustaan on noin 3 kilsaa, minkä kyllä kävelee rattaiden tai vaunujen kanssa tarvittaessa. Raskaana ollessa välttelisin aluetta, sillä vieressä on jätevedenkäsittelylaitos :x Hajut on ihan kamalat jos tuulen suunta on oikea. Ja keskustaan on PAKKO kävellä sen haisevan laitoksen ohi. Sekä tenumajan ohi, eli et voi välttää rappioalkoholistein kohtaamista.
Busseja meni joo ihan "mukavasti" keskustaan. Tosin kaikki meni letkassa ja välissä oli puolen tunnin odotus. Hatanpäältä ei kovinkaan usein päässyt vaunujen kanssa bussiin, koska ne vaunupaikat oli yleensä täytetty jo ennen Hatanpäätä.
Palveluja kyseisellä alueella ei pahemmin ole. Yksi Sale toimii koko alueen kauppana ja pankkiautomaatteja ei löydy.

kirjottaa ylös..(asuttiin rypysuolla jossa oli yksi sale ja ei automaattia)..
laitan sulle kohta yv:tä

Mä asuin siirtolapuutarhankadulla ja ei sinne hajut tullu. ja yhtään tenuakaan ei nurkilla pyöriny.. ne oli siellä keskustan päässä rannan läheisyydessä. ja sairaala on ihan lähellä että jos apua tarvii.. samoin päiväkoti.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan vain vinkkinä:

siis kun tääl ei oikeesti oo mitään eikä tapahdu mitään jos normaalia elämää elää,kun itse vertaan pk-seutuun.
Eri asia jos tapana kuljeskella yksin yömyöhään..ja noi spurgutkin ihan siedettäviä,ne ei yleensä koskaan puutu tavalliseen ihmiseen,jorisevat omiaan porukassa jossain sivummalla.
Hervanta on oikeasti ihan loistopaikka asua lapsiperheelle=)

Alkuperäinen kirjoittaja nekala tai rantaperkiö:
tai nekala??? näköjään kaikissa asuin alueissa on kannattajansa! että näköjään kaikkialla on hyvä asua. tsekkaa myös rantaperkiö!

joo sama se on kaupunki kuin kaupunki et omat kannattajansa.
meillä perusteet millä haetaan asuntoa:

a) automaatti+kauppa(ei sale)
b)apteekki(+lääkäri)
c)asuintalon oltava rauhallinen(jos samassa kaupunginosassa on spurguja niin sille ei voi mitään)
d)hyvät kulkuyhteydet keskustaan

Mä asuin siirtolapuutarhankadulla ja ei sinne hajut tullu. ja yhtään tenuakaan ei nurkilla pyöriny.. ne oli siellä keskustan päässä rannan läheisyydessä. ja sairaala on ihan lähellä että jos apua tarvii.. samoin päiväkoti.

Itse olen asunut Vihilahdessa sekä melkein sairaalan vieressä. Sinne sairaalan päähän ne hajut valitettavasti välillä tuli :/ Tenuja ei toki nurkilla pyörinyt, mitä nyt siinä sairaalan pysäkillä ja Salessa silloin tällöin. Tarkoitin lähinnä että jos haluaa kävellä keskustaan niin ei voi välttää niitä hajuja + spurguja.

Yhteistyössä