tamperelaiset..mihin kandee muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuorten tekemät rikokset ovat vähentyneet Tampereella viime vuosina. Pitkän aikavälin tarkastelussa kehitys on ollut erityisen myönteistä Hervannassa.
Parikymmentä vuotta sitten Hervanta niitti mainetta rikollisuuden, järjestyshäiriöiden ja muiden ongelmien pesänä. Kotihälytyksiä tuli poliisille neljä kertaa useammin kuin kaupungissa keskimäärin. Iso osa nuorten ikäluokasta saattoi ajautua rikoskierteeseen.

Nykyisin rikollisiin puuhiin sekaantuneita nuorisojengejä ei Hervannassa enää näy. Perheväkivaltaa ja poliisin kotihälytyksiä alueella on kaupungin keskiarvon verran tai vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan vain vinkkinä:
Jos et tahdo narkki/ryyppy-ympäristöihin, niin pysy poissa Hervannasta.

Ihan vaan ystävällisenä vinkkinä. Ja ei, se alue ei ole edelleenkään NIIN paljon muuttunut kuin siellä asuvat koittavat väittää (kenties asuntojen hinnannousun toivossa...). Eipä ole kauaa siitä, kun siellä viimeksi raiskattiin nainen. Ja eipä ole kauaa vielä siitä toiseksi viimeisestäkään vastaavasta tapahtumasta...

siis kun tääl ei oikeesti oo mitään eikä tapahdu mitään jos normaalia elämää elää,kun itse vertaan pk-seutuun.
Eri asia jos tapana kuljeskella yksin yömyöhään..ja noi spurgutkin ihan siedettäviä,ne ei yleensä koskaan puutu tavalliseen ihmiseen,jorisevat omiaan porukassa jossain sivummalla.
Hervanta on oikeasti ihan loistopaikka asua lapsiperheelle=)

Ja yökävelyjäkin uskaltaa harrastaa vaikka yksin, en mä ainakaan koskaan öisin siellä nähny muita kun koiran kusettajia ja muutamia autoja liikkeellä.

Jos mietitään Tampereen rikostilastoja niin hervanta on ehkä lähellä kärkeä. Mutta enimmäkseen omaisuusrikoksia ja sisäisiä kahakoita. Eli ei siellä tosta vaan ketään hakata.

Eläissäni (asunu Herwoodissa 26v ja nykyäänkin käyn n. kerran kuussa ) oon yhden narkin nähny Hervannassa, joka sillä hetkellä oli selvä kaveri vaan kerto sen harrastuksesta. Tai sit mä vaan en huomaa niitä.

Pulsut taas on hyvinkin rauhallisia ulkopuolisia kohtaan (keskenään voivat joskus riehua ), tosin kyllähän ne rumentaa katukuvaa mutta niitä nyt on ihan yhtä paljon muuallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja nekala tai rantaperkiö:
tai nekala??? näköjään kaikissa asuin alueissa on kannattajansa! että näköjään kaikkialla on hyvä asua. tsekkaa myös rantaperkiö!

joo sama se on kaupunki kuin kaupunki et omat kannattajansa.
meillä perusteet millä haetaan asuntoa:

a) automaatti+kauppa(ei sale)
b)apteekki(+lääkäri)
c)asuintalon oltava rauhallinen(jos samassa kaupunginosassa on spurguja niin sille ei voi mitään)
d)hyvät kulkuyhteydet keskustaan

Hervannasta löytyy noi kaikki... Asuintaloista voi kysyä multa yv:llä, osoitteen perusteella voin kertoa onko ko. talo ja sen lähiympäristö rauhallista.

Joka alueella on rauhattomat talonsa...
:|

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja nekala tai rantaperkiö:
tai nekala??? näköjään kaikissa asuin alueissa on kannattajansa! että näköjään kaikkialla on hyvä asua. tsekkaa myös rantaperkiö!

joo sama se on kaupunki kuin kaupunki et omat kannattajansa.
meillä perusteet millä haetaan asuntoa:

a) automaatti+kauppa(ei sale)
b)apteekki(+lääkäri)
c)asuintalon oltava rauhallinen(jos samassa kaupunginosassa on spurguja niin sille ei voi mitään)
d)hyvät kulkuyhteydet keskustaan

Hervannasta löytyy noi kaikki... Asuintaloista voi kysyä multa yv:llä, osoitteen perusteella voin kertoa onko ko. talo ja sen lähiympäristö rauhallista.

Joka alueella on rauhattomat talonsa...
:|

yv:tä laitettu

Mä en taas länsipuolelta mihinkään lähtisi.Täällä on rauhallista ja lietsun palvelut+muut pikkukaupat lähellä.Epilässä asutaan.Koulu,hoitopaikka ja kaikki tarvittava nurkilla =) Suosittelen.Makuasioista tosin on turha kinata,varsinkaan huononmakuisten kanssa ;)

jatkokysymys..

onko siellä niitä etnisiä ruokakauppoja missä? kuulemma kaksi :ashamed:

Muistaakseni kauppahallissa, sit Hämeenkadulla Hämeenpuiston päässä, ja sit vielä Kuninkaankadulla (Plevnan vieressä, Anttilan takana, kävelykadun jatkeella... vaikee selittää ).

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
jatkokysymys..

onko siellä niitä etnisiä ruokakauppoja missä? kuulemma kaksi :ashamed:

Muistaakseni kauppahallissa, sit Hämeenkadulla Hämeenpuiston päässä, ja sit vielä Kuninkaankadulla (Plevnan vieressä, Anttilan takana, kävelykadun jatkeella... vaikee selittää ).

kiitos..kunhan kadut tietää :D

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
No me asuttiin ennen härmälässä. Veska oli ihan vieressä, neuvola ja muutkin palvelut lähellä. Lisäksi keskustaan pääsi tosi hyvin bussilla! :)

Mä kyllä olen ihan eri mieltä siitä kuinka "hyvin" Härmälästä kulkee busseja keskustaan.

Juu, no jokainen kai laittaa omat rajansa sille mikä on 'hyvin' ja mikä 'huonosti.' Mun mielestä busseja kulkee hyvin, jos pysäkille kun kävelee, nin ikänä ei tarvi oottaa kuin max 15 minuuttia..

Yhteistyössä