Tänään onkin jännä päivä! Poju 4v pääsee käymään paikassa, jossa ei oo ikinä käyny...

minä aloin miettimään että missähän iässä meidän tenavat eka kerrran kirjastossa. vaikka meillä luetaan paljon ja käytetään tosi paljon kirjastoa, niin kuitenkin taisi olla että pienenä kirjat oli omia jotta ei pelkoa että kirja tuhoutuu käytössä. joskus eskari-iästä sitten ovat varsinkin kakkonen kantaneet reppukaupalla luettavaa.

Ei mekään monta kertaa olla kirjastossa käyty lasten kanssa ja ikinä ei olla mitään sieltä lainattu. Meillä on noita omia kirjoja vinot pinot. Vanhempi lapsi tosin käy kirjastoautolla päiväkodin kanssa.

Mukavaa päivää :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minä aloin miettimään että missähän iässä meidän tenavat eka kerrran kirjastossa. vaikka meillä luetaan paljon ja käytetään tosi paljon kirjastoa, niin kuitenkin taisi olla että pienenä kirjat oli omia jotta ei pelkoa että kirja tuhoutuu käytössä. joskus eskari-iästä sitten ovat varsinkin kakkonen kantaneet reppukaupalla luettavaa.

Meilläkin on iso kirjahyllyllinen lasten kirjoja kotona. Siinä on miun sekä miehen vanhoja kirjoja sekä kaikki mitä pojulle on ostettu ja mitä saanut. Lisäksi kuuluu vielä Mauri Kunnaksen kirjakerhoon, joten ei kirjoista oo puutetta ollu. Minuu vaan on nyt ruvennu tympimään noiden samojen kirjojen ainainen lukeminen :D Mie haluun lukea pojulle välillä jotain muuta. Nykyisin kyl Hot Wheels-lehti sekä V8 tuppaa olemaan iltasatukirjoina...

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
:D Lainatkaahan paljon kivoja kirjoja =)

Poju jo heti kyseli, et saako sieltä Hot Wheels-lehtiä lainaan :D Täytyypi etsiä..

No ei muuta ku etsimään vaan. Meijän muksut tykkää kans kovasti kirjastoreissuista, onneks se on sentään ilmasta :D

Ja onhan siellä kirjojen lisäks lehtiä ja me ollaan lainattu välillä myös lasten CD-levyjä tai DVD:tä.

Mä muistan vieläkin ensimmäisen kirjastokerran :heart: Olin jotain 5-6 vuotiaan väliltä ja äitin kans sinne mentiin. Lainasin oranssikantisen kirjan joka kertoi tiikeristä ja sen ankasta.

Meillä esikoinen 5v eikä olla kertaakaan oltu kirjastossa! :D
Mä kuulun kans tuohon Mauri Kunnaksen kirjakerhoon ja lisäksi mun äiti liittyi kun esikoinen syntyi vau-kirjakerhoon ja kirjakaupoista ostan paljon kirjoja. Mä oon muutenkin kirjahullu!

Mulle on jäänyt kamalat muistot nuoruudesta kun aina kirjaston kirjan sivuille oli joku pyyhkinyt räkää :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä muistan vieläkin ensimmäisen kirjastokerran :heart: Olin jotain 5-6 vuotiaan väliltä ja äitin kans sinne mentiin. Lainasin oranssikantisen kirjan joka kertoi tiikeristä ja sen ankasta.

Oiskohan ollu Janoschin satuja? Siinähän on se pikku-tiikeri joka vetää perässään sitä leluankkaa :heart: ne on ihania!

:D Lainatkaahan paljon kivoja kirjoja =)

Poju jo heti kyseli, et saako sieltä Hot Wheels-lehtiä lainaan :D Täytyypi etsiä..

No ei muuta ku etsimään vaan. Meijän muksut tykkää kans kovasti kirjastoreissuista, onneks se on sentään ilmasta :D

Ja onhan siellä kirjojen lisäks lehtiä ja me ollaan lainattu välillä myös lasten CD-levyjä tai DVD:tä.

DVD:tä meil on kaappi pullollaan ku mie rakasta Disney klassikko-leffoja ja muutenkin lasten animaatioista, ni tullu hommattua niitä jo vuosia, ennenkuin poju ees ilmoitti tulostaan. Mut Lehtiä taidetaan etsiä sekä joitan kivoja kirjoja. Taidan pitkästä aikaa lainata itsellenikin jotain =)

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Yksi meidän lapsista on ottanut ensiaskeleensa kirjastossa. Mutta mehän käydään siellä melkein jokatoinen päivä, ollaan aina käyty.

Meillä käydään kanssa ainakuin vain mahdollista lainaamassa kasa iltasatu kirjoja..
ja täällä on sie lasten osastolla kiva leikkipaikka missä pieninkin 3v viihtyy lukien junaillen pelaillen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Yksi meidän lapsista on ottanut ensiaskeleensa kirjastossa. Mutta mehän käydään siellä melkein jokatoinen päivä, ollaan aina käyty.

=)

Myö asutaan sen verran syrjemmällä taajama-alueen ulkopuolella, et kun töistä kotiudun ja haen pojun tarahsta matkanvarrella, ni en jaksa enää ajella takaisin keskustaan kirjastolle... Mut tänään on menoa keskustaan, ni nyt sit päästään sinne =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oiskohan ollu Janoschin satuja? Siinähän on se pikku-tiikeri joka vetää perässään sitä leluankkaa :heart: ne on ihania!

Juu sepä juuri :D

no hauskaa kirjasto reissua. Me rampataan kirjaston ovista myötäinsä vaikka omakin hylly on täppösenään kirjoja. Oon vaan kuvitellu et kaikki suunnilleen kävis kirjastossa lasten kans heti ihan pienestä pitäen kun niitä joka paikkakunnalta löytyy ja ovat viel ilmasiakin mut huomaan olleeni väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästys:
no hauskaa kirjasto reissua. Me rampataan kirjaston ovista myötäinsä vaikka omakin hylly on täppösenään kirjoja. Oon vaan kuvitellu et kaikki suunnilleen kävis kirjastossa lasten kans heti ihan pienestä pitäen kun niitä joka paikkakunnalta löytyy ja ovat viel ilmasiakin mut huomaan olleeni väärässä.

miksi kirjastossa pitää käydä?

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästys:

kyllä kirjastonkäyttäjäksi oppii siinäkin iässä kun ei tarvitse enää vahtia, ettei tenavat "tuhoa" yhteiskunnan omaisuutta. Ei silti, ei ne omiakaan kirjoja ole tuhonneet mutta olipahan tuollainen tapa, vaikka itselleni siihenkin aikaan kannoin isot kasat kirjoja. ei ole koskaan kuuluttu mihinkään kirjakerhoon kuitenkaan vaan lähinnä alesta ostettu ja yhden lasten tietokirjasarjan olen ostanut osina sitä mukaa kun se aikanaan ilmestyi.