tänään tuli kutsu sikainfluenssarokotteen tutkimuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tässä mietin nyt, että mitä tekis.
Poika on ny 1½-vuotias. Viime vuonna otettiin se normaali influenssarokote.
Ei oo aikasemmin osallistuttu pojan kaa mihkää rokotetutkimuksiin, mut nyt mietin ett pitäiskö osallistua. Tosta rokotteesta todennäköisesti tulis sit suojaa sikainfluenssaa vastaan.
Onko täällä jo joku muu päättäny osallistua tuohon tutkimukseen?

mua pelottais ihan kauheesti antaa lapseni "testielukaks".Itseeni voisin harkita antavani rokotuksia joista ei viel sen kummempia tuloksia ole saatu,mut en ehkä lapseeni.

Entä antaisitteko syntymättömän lapsenne koekaniiniksi? Eikö raskaanakin olevia ruveta rokottamaan syksyn aikana? Ei toki ole mikään tutkimus, mutta pelottaa vielä enemmän, kun ei ole tutkittu ja neuvoloissa aiotaan pistää piikkiä olkavarteen silti.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
viela yksikaan Euroopassa toteutettuun sikainfluenssarokotetutkimukseen osallistunut ei ole kuollut tai vammautunut. Ja monia tuhansia on jo testattu eli turvallisin mielin olisin.

Joo ei ne haitat heti näy.
Esim se miten vaikuttaa lisääntymiseen näkee vasta vuosien päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse en missään nimessä uhraisi lastani moiselle. En pystyisi elämään itseni kanssa jos lapseni halvaantuisi.

Mistäs sä nyt ton halvaantumisen keksit?

No tuo rokotehan saattaa vaikuttaa keskushermostoon ja näin ollen jopa halvaannuttaa.

?
Tarkoitatko nyt riskia saada se joku syndrooma joka voi pahimmassa tapauksessa halvaannuttaa. Sen syndrooman riski oli vuoden 1976 rokotteessa 1/100000 eli paljon pienempi kuin nykysikainfluenssan kuolinriski. Tama uusi rokote ei ole sama rokote kuyin vuoden 1976 rokote ja siksi tuo riski tuohon syndroomaan on todennakoisesti vielakin pienempi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse en missään nimessä uhraisi lastani moiselle. En pystyisi elämään itseni kanssa jos lapseni halvaantuisi.

Mistäs sä nyt ton halvaantumisen keksit?

No tuo rokotehan saattaa vaikuttaa keskushermostoon ja näin ollen jopa halvaannuttaa.

Niin no niinhän ne voi ne muutkin rokotteet sitten halvaannuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
viela yksikaan Euroopassa toteutettuun sikainfluenssarokotetutkimukseen osallistunut ei ole kuollut tai vammautunut. Ja monia tuhansia on jo testattu eli turvallisin mielin olisin.

Joo ei ne haitat heti näy.
Esim se miten vaikuttaa lisääntymiseen näkee vasta vuosien päästä.

viittaan vaan siihen ,etta nuo halvaantuneet siina 1976 vuoden rokoteuksessa reagoivat nopeasti rokotteen antamisen jalkeen.

Itse en veisi lastani, mutta katson asiaa silti kohtuu järkevästi. Miten kukaan muka uskaltaa antaa niitä influenssarokotteita ylipäätään, jos se nyt sellaista hengellä leikkimistä on kun rokottaa itsensä tai lapsensa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en veisi lastani, mutta katson asiaa silti kohtuu järkevästi. Miten kukaan muka uskaltaa antaa niitä influenssarokotteita ylipäätään, jos se nyt sellaista hengellä leikkimistä on kun rokottaa itsensä tai lapsensa

samaa ihmetelly. tämä kuitenkin tehty samasta rokotteesta, hieman vaan muutettu

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Meille ei ole kutsua tullut mutta jos tulee niin mennään varmaan. :)

Lisään vielä että uskon sikaflunssan mahdollisten jälkitautien olevan huomattavasti vaarallisempia ja todennäköisempiä kuin (tutkimus)rokotteen vakavien sivuvaikutusten.

Yhteistyössä