Tänne kaikki joilla on parisuhteessa vähän seksiä mutta paljon rakkautta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yli kaksi vuotta ollaan oltu, mutta tilanne on ollut aina sama. Mä oikeastaan aloitin tän keskustelun juurikin vähän ravistaakseni ihmisten käsityksiä siitä, että vähänlaisesti seksiä on joku parannettava tauti, jomman kumman ongelma tai tulevaisuuden katastrofi. Koko ajan ihmiset kertoo että on tälläinen tilanne, monessa keskustelussa, ja sitten paikalle tulee nää "parantajat".

Mä oon ylivoimaisesti elämäni onnellisimmassa suhteessa, kuin on myös mies. Mä oon ollut suhteissa, missä seksiä on ollut ympäristön mielestä "normaali" määrä. Mut en ikinä ikinä haluaisi sellaisia suhteita itselleni, koskaan, vaikka se olivat hyviä ja rakastavia. En, jos se tarkoittaa tästä nykyisestä luopumista. Nyt mulla on elämäni rakkaus.

Ja en sanonut olevani ihantyytyväinen itse seksiin ;) sehän on tosi kivaa. Ihan tyytyväinen seksin määrään ja sen rooliin meidän suhteessa. Ei se optimaalinen ole, koska välillä toinen haluaa ja toinen ei, mutta kerro mulle yksikin suhde jossa molemmat haluaa koko ajan kun toinenkin :)

Olen paljolti samaa mieltä kanssasi. Mutta täsmennän vielä, että itse olen elänyt suhteessa, jossa oli vähän seksiä ja paljon muuta hellyyttä, ja se päättyi katastrofiin. Eli rakastuin ihmiseen, johon tunsin voimakasta vetoa.

Toki uskon, että paljon on kiinni omasta sitoutumisen asteesta. Mutta kokemani jälkeen en enää väheksy fyysisen puolen merkitystä, itselläni siis.

Mä luulen että keskusteluissa täällä ei ole määritelty kuinka paljon suhteessa kuuluu olla seksiä, vaan pohdittu mitä pitäisi tehdä kun osapuolten halut eivät kohtaa eivätkä ole edes samassa korttelissa tai maanosassa. Yleensä näissä tapauksissa toinen osapuoli on haluton ja toinen ei.

Varmaan sitäkin, mitä Heinekeeni sanoit, mutta kyllä mä huomaan aika paljon täältä myös sitä, että vähäistä seksimäärää pidetään automaattisesti jotenkin sellaisena, että jossain on jotain vikaa. Mies pettää, miehellä on toinen, nainen pihtaa ja miehellä on helvettiä jne. Ihan ilman, että ees itse asianosainen sanoo näin. Tähänkin ketjuun tultiin kertomaan ruokavinkkejä jne, millä tilanteen voisi "parantaa". Se on vähän hassua :)

Tuo ruokavinkkien antajahan viittasi siihen mahdollisuuteen, että miehellä on testosteronitasot alhaalla. Siitä on muutakin harmia kuin vähäiset seksuaaliset halut, joten ihan fiksua pyrkiä hoitamaan kyseistä tilaa.

Seksillä on niin paljon positiivisia terveysvaikutuksia, että vaikea kuvitella miksi kukaan mieluummin harrastaisi sitä vähemmän kuin enemmän - siis sillä itselle ja puolisolle ja elämäntilanteeseen sopivalla vaihteluvälillä. Tuskin aloittajankaan suhde ja elämänlaatu siitä huonommaksi muuttuisivat, jos hän saisi vaikka 2-4 kertaa kuussa, edellyttäen toki, että molemmat osapuolet sitä tahtoisivat.

Yleensähän seksiä on eniten silloin, kun ihminen voi fyysisesti ja psyykkisesti hyvin, suhde on kunnossa eikä mikään muu elämänalue vie kohtuuttomasti voimia. Toisille se "eniten" on sitten kerran kuussa, toisille monta kertaa päivässä.

"Tuo ruokavinkkien antajahan viittasi siihen mahdollisuuteen, että miehellä on testosteronitasot alhaalla. Siitä on muutakin harmia kuin vähäiset seksuaaliset halut, joten ihan fiksua pyrkiä hoitamaan kyseistä tilaa."

Niin, no. Sitähän mä vähän tarkoitinkin, ettei pystytä nielemään sitä että se voi olla ihan normaalia. Ei johdu mistään. Ja musta tuntuu että meillä menis huonommin, jos (ennemminkin) jouduttaisi harrastamaan seksiä tätä useammin. Nyt harrastetaan suurinpiirtein aina silloin, kun haluttaa. Jos olisi enemmän, niin jompaa kumpaa häiritsisi.

Nyt joku vastaa tähän taas "Mutta EHKÄ sittenkin" "Voihan olla että JOS"

Tätä mä tarkoitan :)

Pelottaako muuten melko varmasti tulevat eturauhasvaivat, jos edes runkkausta ei harrasta? Siis mitenkään syyllistämättä, tämä on vain meillä niin paha kauhukuva ja mies on hyvin ahkera ongelman ennaltaehkäisyssä :D

Väittäisin kyllä, että kaikilla miehillä, joilla ei vaan haluta usein (ei edes masturboimiseen) on testoteronitasoat vähintään alentuneet. Ja sanoinkin, että se aiheuttaa muitakin ongelmia, mutta kaikilla ei yhtä pahoja. En sitäpaitsi edes usko, että lasten syntymästä johtuva testojen alentuminen olisi niin haitallista, että sitä pitäisi väkisin nostaa. Luonnon keinoin kyllä. Isälle kun testosen aleneminen tuo lempeyttä js äidillisiä piirteitä ja aggressiivisuus vähenee.

Voisin jopa näin karkeasti väittää, että ne miehet joilla testo vähenee lasten myötä ovat niitä hyviä lempeitä isiä, jotka nauttivat lapsiperheelämästä. Kuulemma perhepeti alentaa myös merkittävästi miehen testosteronitasoja. Eli ne, jotka eivät viihdy ovat todennäköisesti niitä, joilla testot pysyvät korkealla ja ne lapset ovat vaan välttämätön paha estämässä seksielämää. Voisin jopa väittää että nämä miehet ovat niitä pettäjiä ja alentuneella testolla olevat ei pettäjiä.

Toki on otettava huomioon, että vaikka marko ja myös pekka harrastaisi seksiä joka päivä, ei heillä välttämättä ole yhtä korkea libido. Toisella kun voi olla vain halu tyydyttää puoliso ja hänen tarpeisiinsa vastaaminen kun taas toisella voisi olla tarve useampaan kertaan päivässä, mutta tyytyy tilaan ja päivänkin tauko saa hänet ärsyyntymään.

Pakkotoiston sivulta luin noita ja kuulemma testojen aleneminen heikentää myös ihantavallista naisten peppujen tuijottelua kadulla. Testosteronilla voisi siis olla vahva yhteys pettämiseen. Toki on myös muistettava että vain tyhmä ihminen pettää, mutta uskoiso riskin olevan suurempi jos jokainen kaunis nainen aiheuttaa panetusta.

Eli voisihan se lasten myötä tuleva testojen lasku olla ihsn positiivistakin, jollei mene liian alhaiselle tasolle ja aiheuta mm. Masennusta. Toki korkealibidoiselle vaimolle voi olla vaikeaa, varsinkin jos ei tiedä asiasta.

Naisellahan on myös testosteronia, olisiko myös naisen haluttomuus lasten jälkeen samasta ongelmasta johtuvaa.

Yhteistyössä