Tapahtui eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homefried
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D voi jestas. Paljon helpommalla molemmat pääsee ku jättää sen nalkutuksen pois ja siivoa. Näin meillä selvitään. Minä siivoan keittiön kun miehestä ei siihen ole ja mies siivoaa minun auton ku minusta ei siihen ole.
Ja homma luistaa taas ;)

[QUOTE="...";26049551]Onko sulla Timppa ihan todettu joku kehityshäiriö...?
Annat itsestäsi todella typerän nuilla sun kommenteilla. :)

Ap: Molemmilta oli aika lapsellista käytöstä, oisit vaan sanonut miehelle, että hakee joko ite oluensa tai pyyhkii pöydän.[/QUOTE]

Timppa on vaan ihana mies. Tavallinen mies :)

[QUOTE="vieras";26049602]:D voi jestas. Paljon helpommalla molemmat pääsee ku jättää sen nalkutuksen pois ja siivoa. Näin meillä selvitään. Minä siivoan keittiön kun miehestä ei siihen ole ja mies siivoaa minun auton ku minusta ei siihen ole.
Ja homma luistaa taas ;)[/QUOTE]

Ja säästää omia hermoja.

Okei, ymmärrän että korpeaa jos toinen lusmuilee aina ja kaikessa. Mutta silloin ehkä kannattais miettiä toista osoitettakin..

Jos kyse on jostain periaatteellisesta jutusta, niin paljon mutkattomammin menee homman kun tekee vaan. Jos toisella on järkeä päässä, niin sekin alkaa vaan tehdä, sen sijaan että keskittyisi nalkuttamaan ja laskemaan suoritettuja kotitöitä.

Kun parisuhteessa ei ole oikeita ongelmia, niin tehdään ilmeisesti ongelmia jostain leivänmuruista ja oluttölkeistä.

Se tuli mulle ekana mieleen kun tätä luin.

Saattaa olla toisaalta, että niitä oikeitakin ongelmia on mutta leivänmuruista pidetään mekkalaa. Oikeat ongelmat lakaistaan maton alle eikä niistä puhuta.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Mä alan tulla siihen lopputulokseen et ei auta vaik miten yrittäis asiallisesti puhua tollasista asioista (muruset, haisevat sukat yms.) miehille. Kun ne ei jotain asiaa näe niin ne ei näe ja siin ei auta nätisti puhumiset tai kunnon uhkailut. Mies vetää kuitenkin aina sen mitä sä taas nalkutat-kortin esiin. Lopputulos: murut pysyy pöydällä, mies mököttää, nainen on vattuuntunut ja alkaa epäilee onko oikeasti niin kamala nalkuttaja... Eli no win situation. Tähän päätelmään olen tullut perustuen omiin kokemuksiin, sekä seuraamalla vanhempieni 40-vuotista liittoa. Sama "nalkutus" jatkuu äidin puolelta, eikä isä ole oppinut muuta kuin sulkemaan korvansa paremmin.

• Tykkää
Reactions: Timppa
No meillä vastaavassa tilanteessa minä olisin pyyhkinyt pöydän, koska ei minua todellakaan haittaa jos käytän siihen 15 sekuntia. Mies kun muuten jo olisi sen pöydän siivonnut. Todella lapsellista.
Ja miehen teko oli törkeä, todella alentavaa naista kohtaan.
Ei oikein mahdu minun kuvaan perhe-elämästä tuollainen käytös ja ongelmien "ratkaisu".

Jos tuollaiset asiat oikeasti vaivaa sinua noin paljon, kannattaisi ihan vaan puhua miehen kanssa rauhallisesti ja ketään syyttelemättä, eikä järjestää kohtausta edes kertomatta miehelle, miksi olet vihainen. Ei ihmiset osaa lukea ajatuksia. Ihan inhimillistä, että naurettavatkin asiat alkaa joskus ärsyttämään, mutta ainakin jälkeenpäin kumppanille voisi selventää, mikä se juttu oikeasti oli.

[QUOTE="vieras";26049594]No mut se onkin kierre yleensä. Nainen sanoo jostain, mies ei tee sitä. Nainen turhautuu, ja nalkuttaa, mies turhautuu eikä todellakaan tee. Nainen jatkaa nalkuttamista, vaikka jollain tasolla huomaa ettei siitä ole mitään hyötyä. Mies turhautuu enemmän, eikä todellakaan tee mitään, vaan syyllistää naista nalkuttamisesta.

Toimii toiseenkiin suuntaan. Kyllä miehetkin nalkuttaa.

Sitä paitsi, jos kerran jo tietää että toinen ei täytä omia siisteysstandardeja, niin sitten on vaan muutama vaihtoehto. Joko jutella sivistyneesti asiasta, että olis hyvä että siivotaan näin, koska... tai sitten voi hyväksyä sen, että toinen siivoaa lepsummin. Kolmas vaihtoehto on siivota itse.[/QUOTE]

Se ketä ne murut siinä pöydällä ärsyttää, korjatkoon ne pois. :D

Jos jostain leivänmurusista saadaan aikaseks iso riita, niin onkohan ongelma jossain muualla kun nimenomaan niissä leivänmuruissa.

• Tykkää
Mitä tapahtuu jos sitä pöytää ei pyyhitä ihan joka syömiskerran jälkeen? Uhkaako kuolema vai joku kamala tauti? Tässä on nyt just kyse siitä mistä tällä palstalla on monesti puhe kun naisten mielestä vain heidän tapansa siivota ja tehdä asioita on oikein. Mitä sitten jos mies siivoaa vähän sinne päin? Miksi maailma kaatuu siihen? Jos on niin tärkeä asia niin sitten siivoat itse loppuun, et voi vaatia että mies siivoaisi juuri sinun puhtaustasosi mukaisesti.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26049707] Jos on niin tärkeä asia niin sitten siivoat itse loppuun, et voi vaatia että mies siivoaisi juuri sinun puhtaustasosi mukaisesti.[/QUOTE]

Juurikin näin. Vaikka se joskus ärsyttäisi. Siitä huolimatta, juuri näin.

Jos noi on suurimmat murheet niin hyvin menee :) Meillä kotitöitä tekee molemmat ja jos ei tee, niin minä teen. EI se sen kummempaa ole. En ainakaan jaksa niistä napista, menee hyvä päivä hukkaan ja siivominen menee hyötyliikunnasta. :>

Joo, ja sit mietitään miks miestä ei näy kotona, mies ei koskaan auta kotitöissä, mies sitä ja tätä. Niin, kun ei mennäkkään naisen pillin mukaan.

Huoh, ite olisin pyyhkinyt sen pöydän ohimennen ja vieny sen oluen miehelle. Sama se kuka sen pöydän pyyhkii, aikaa menee minuutti jos sitäkään. Eikä se ole vaiva tai mikään..

Eli naisen tehtävä on siivota aikuisen miehen työn jälkiä? Joo.....

[QUOTE="vieras";26049707]Mitä tapahtuu jos sitä pöytää ei pyyhitä ihan joka syömiskerran jälkeen? Uhkaako kuolema vai joku kamala tauti? Tässä on nyt just kyse siitä mistä tällä palstalla on monesti puhe kun naisten mielestä vain heidän tapansa siivota ja tehdä asioita on oikein. Mitä sitten jos mies siivoaa vähän sinne päin? Miksi maailma kaatuu siihen? Jos on niin tärkeä asia niin sitten siivoat itse loppuun, et voi vaatia että mies siivoaisi juuri sinun puhtaustasosi mukaisesti.[/QUOTE]

Koska se vituttaa että minä siivoan kerralla kunnolla mutta mies vain sinneppäin. Oi kun itse tekisin saman niin hukuttais oikeasti paskaan tässä kämpässä.

Eli naisen tehtävä on siivota aikuisen miehen työn jälkiä? Joo.....

Suhteutetaan asioita.

En minäkään ala miehen kalsareita ja sukkia lattialta noukkimaan. Jos puhtaita alusvaatteita mielii, niin kiikuttakoon vaatteensa koriin.

Jos taas ruokapöydällä on murusia, ja kun keittiössä olen niin samalla vaivallahan sen pöydän pyyhkäisee. Ei kaikesta kannata alkaa tehdä sen suurempaa numeroa kun mitä se edes on.
Eriasia tietty taas sen, jos mies ihan tahalleen ärsyttääkseen vaimoaan jättää ne sotkut jälkeensä.

Lukisiko joku tuon aloittajan tekstin? Eihän hän ole mitään kilareita murusista vetänyt vaan kaljan roiskimisesta. Miettikääpä. Murusia hän lähinnä harmitteli ja pyyhki sen pöydän itse.

Yhteistyössä