Tapahtui eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homefried
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homefried

Vieras
Eilen kävi miehen kanssa seuraava tilanne:

Mies pyysi tuomaan hänellekkin oluen, olin siis menossa hakemaan jääkaapista itselleni siiderin. Huomasin ruokapöytä oli jäänyt pyyhkimättä ja täynnä murusia-mies siis oli ottanut astiat pöydästä. Tästä asiasta oltiin jo aikaisemminkinp uhuttu, olin kuniisti sanonut että pöytä pitäisi pyyhkiä kun sillä on syöty, ja ihna joka kerta, mutta ei tunnu menevän perille. Harmittaa siis se kun itse joudun korjailemaan miehen jälkiä, muutakin hommaa kyllä olisi.

Niin, harmittelin tilannetta, laitoin siiderin ja oluen tiskipöydälle ja pyyhin pöydän. Sitten päätin että minäkin voin jättää asiat puolitiehen ja jätin oluen tiskipöydälle ja sanoin että hakee sen itse. Samalla oma siiderin putosi lattialle ja nostin sen ja menin sohvalle.

Ukko haki oluen ja avasi sen niin että oikein tähtäsi olutroiskeet minun päälleni.

Ai miksi? "No kun mä luulin että sä heittelit mun olutta". Tämän aamun selitys oli että kun minä riehuin.
Eli minussa on syy kun harmistuin siitä että pöytä oli, jälleen kerraan, jäänyt miehen jäljiltä likaiseksi.

Kommentteja?

Lapsellista kummanko puolelta? Olen niin väsynyt siihen että ei mee perille kun kauniisti sanoo, ja sitten kun harmistun niin syy on minun, minä olen se nalkku jne...

ja mä odotan anteeksipyyntöä, salitin aaamulla asiaa miehelle mutta ei. Sanoi van "just" kun sanoin että teko loukkasi minua, että minä kuitenkin niin paljon kotona teen, siivoan ja pesen pyykit jne ja sitten kun harmistun niin ukko oikein tähtää roiskeita.

Eihän tuo kovin kypsä tapa ole setviä ongelmia, mutta kyllä minulta sympatiaa tulee silti. Miehet ovat ärsyttäviä. Toki käytös oli molemmilta sen verran typerää, että turha varmaan mitään anteeksipyyntöä odotella :)

No minä ajattelin kerrankin luovuttaa, jättää itsekin asait puolitiehen, kuten mieskin aina tekee.

Pointti oli se että mies kohdisti minuun tuollaisen teon, selittäen sitä siksi että kun minä paiskoin hänen oluttaan.

voin kuvitella tekeväni itse noin, mut mies ei ikinä roiskis kaljaa mun päälleni. mähän huutaisin vaan lisää ja pistäisin siivoomaan ne roiskeet :DD

en silti tiedä, miten se menis jakeluun, et jälkensä vois siivota.

Mikä sisäsyntyinen pakko naisilla on laittaa murusten pöydältä pyyhkiminen kaikkien maailman asioiden edelle? Ja vielä niin, että se tehdään mielenosoituksellisesti? Tuo ap:n esimerkki on kyllä ennätys mitä olen tähän mennessä kuullut.

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Mikä sisäsyntyinen pakko naisilla on laittaa murusten pöydältä pyyhkiminen kaikkien maailman asioiden edelle? Ja vielä niin, että se tehdään mielenosoituksellisesti? Tuo ap:n esimerkki on kyllä ennätys mitä olen tähän mennessä kuullut.

Pointti on siinä että minä teen kotityöt loppuun asti mutta mies jättää kaiken puolitiehen. Näin ollen on epäoikeudenmukaista että minä joudun siivoamaan miehenkin tekemät "kotityöt".

Ja tämän aloituksen pointti oli se että vaikka kuinka olisi lapsellista jne..niin mikä oikeuttaa siihen että toinen tahallaan roiskii kaljaa toisen päälle? Se on nyt se asai mistä minä olen loukkaantunut, kaikkein eniten. Oma niinsanottu riehumisesni ei kohdistunut mieheen millään tavalla, mutta mies kohdisti omaa tolloiluaan minuun.

Mies todennäköisesti avasi oluensa siten siksi, että (yhtä lapsellisena kuin sinä) kuvitteli sinun tarkoituksella osoittaneen mieltäsi (yhtä lapsellisena kuin hän) ravistamalla hänen oluttölkkiään.

[QUOTE="vieras";26049419]Miksi et voinut sanoa miehelle, että käytkö oluesi jälkeen siivoamassa sen keittiön pöydän ettei unohdu?[/QUOTE]

Nainen ei saa tästä samanlaista nautintoa kuin siitä että mielenosoituksellisesti, kantapäät kopisten ja vähän tavaroita "pudotellen" (kuulostaa riehumiselta) siivoaa niitä "miehen jälkiä".

Nainen ei saa tästä samanlaista nautintoa kuin siitä että mielenosoituksellisesti, kantapäät kopisten ja vähän tavaroita "pudotellen" (kuulostaa riehumiselta) siivoaa niitä "miehen jälkiä".

Joo, ja sit mietitään miks miestä ei näy kotona, mies ei koskaan auta kotitöissä, mies sitä ja tätä. Niin, kun ei mennäkkään naisen pillin mukaan.

Huoh, ite olisin pyyhkinyt sen pöydän ohimennen ja vieny sen oluen miehelle. Sama se kuka sen pöydän pyyhkii, aikaa menee minuutti jos sitäkään. Eikä se ole vaiva tai mikään..

Totta tietysti sekin, ainakin jonkun tutkimuksen mukaan nalkuttaminen tuottaa nautintoa.

Mä kyllä henkilökohtaisesti enemmän nautin siitä, että kumpikin hoitaa ihan itse oman osuutensa, että tarvii olla vahtimassa. Lisäksi olen huomannut, että todennäköisemmin ihminen (nainen tai mies) reagoi paremmin normaaliin puhetapaan, kuten vaikka siihen että syyllistämättä sanoo, että käytkö siivoamassa sen pöydän ettei unohdu. Jos taas teen sen itse, niin silloin on turha syyllistää toista, mitäs menin tekemään.

Meillä on pöydänpyyhkimisvuorot. Viikko aina kerrallaan. Ja siis koskee ihan meitä kaikkia; minua, miestä sekä poikia 12v, 9v ja 5v. Ton viisvuotiaan perään vielä katson (tai mies katsoo) hänen vuoronsa aikana (ja autan tarvittaessa/mies auttaa). Toimii. :D

Joo, ja sit mietitään miks miestä ei näy kotona, mies ei koskaan auta kotitöissä, mies sitä ja tätä. Niin, kun ei mennäkkään naisen pillin mukaan.

Huoh, ite olisin pyyhkinyt sen pöydän ohimennen ja vieny sen oluen miehelle. Sama se kuka sen pöydän pyyhkii, aikaa menee minuutti jos sitäkään. Eikä se ole vaiva tai mikään..

No mut se onkin kierre yleensä. Nainen sanoo jostain, mies ei tee sitä. Nainen turhautuu, ja nalkuttaa, mies turhautuu eikä todellakaan tee. Nainen jatkaa nalkuttamista, vaikka jollain tasolla huomaa ettei siitä ole mitään hyötyä. Mies turhautuu enemmän, eikä todellakaan tee mitään, vaan syyllistää naista nalkuttamisesta.

Toimii toiseenkiin suuntaan. Kyllä miehetkin nalkuttaa.

Sitä paitsi, jos kerran jo tietää että toinen ei täytä omia siisteysstandardeja, niin sitten on vaan muutama vaihtoehto. Joko jutella sivistyneesti asiasta, että olis hyvä että siivotaan näin, koska... tai sitten voi hyväksyä sen, että toinen siivoaa lepsummin. Kolmas vaihtoehto on siivota itse.

Yhteistyössä