tapeltiin miehen kans kännissä ja mies löi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikävää luettavaa. Se, että on kännissä, ei liiemmin käy puolustamisena..

Itsellä vuosikausia jatkunut todella vaikea suhde. Erottiin tämän vuoden alussa. Väkivalta alkoi pienestä, lisääntyi koko ajan. Voi olla, että teillä jää yhteen kertaan. Kerro miehellesi, että et aio sietää väkivaltaa ja aiot kertoa läheisillesi, jos vielä käy käsiksi.

Meillä kävi niin, että ex-mies selittelee omia stoorejaan sukulaisille ja yhteisille ystävillemme, esim. että on vain puolustanut itseään ja jättää kertomatta, että tähän itsepuolustukseen sisältyy potkuja, henkistä järjetöntä väkivaltaa, kuristamista lukuisia kertoja, raskauasajan väkivaltaa yms. Minulle hän välillä selittelee, että puolustikin juuri itseään, kun en osannut olla hiljaa.

Muista, että älä jää yksin ja puhu asiasta vaikka yhdelle luotettavalle ihmiselle. Vaikka kuinka rakastaisit, niin et kunnioita itseäsi, jos tuo toistuu ja jäät siihen suhteeseen. Minäkin rakastin, tein kaikkeni, pidin suuni supussa, varoin sanojani, miellytin kaikin tavoin. Ex valehteli ja riehui, ryyppäsi usein.

Meillä meni ensimmäinen vuosi kanssa hyvin. Luulin, että rakkaus voittaa kaiken. Ajattelin, että tätä ei voi sattua minulle, väkivaltaa. Ex sai minut pitkäksi aikaa uskomaan, että olen tyhmä ja hullu ja syy on minussa. En väitä, että teillä menisi näin, mutta haluan varoittaa, että tiedät, jos väkivalta alkaa lisääntyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yrittäkäähän päästä eroon tuosta mustavalkoisesta ajattelutavasta. Kaikki miehet ei lyö toista kertaa, kokemusta on. Sitä paitsi aika usein nainen itsekin lyö, mutta se unohdetaan vain kertoa.

Näinpä. Eräs läheisen perheen vaimo vuosia sitten nosti syytteen miehestään, kun oli lyönyt ja kaikille vaahtosi asiasta ja tottakai kaikki oli vaimon puolella ja kauhisteli.. Kunnes selvisi että nainen oli ensin potkaissut kengällä naamaan ihan oli jäljet ja kaikkee. Syyte kaatu..ja kauhistelut..

Niin oliko tässä tilanteessa miehellä oikeus lyödä?? Ei mutta ei minun mielestä vaimollakaan ollut oikeutta potkaista ja syyttää vain ja ainoastaan väkivaltaista miestään. Asioissa kun on montaa puolta, mutta moni vaan aina ajattelee että vika on aina miehen.

En toki väitä että näin on ap.n tilanteessa juttele ja selvitä asioita miehes kans. Ulkopuolisena meidän kenenkään on vaikee mennä neuvoon kun ei koko tilannetta tiedetä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se olekaan yksinkertaista, mutta Greippi on ihan oikeassa siinä, että jää harvoin kertaan. Kuinka kauan olet ollut miehesi kanssa yhdessä? '

vajaan vuoden

jos vain vajaan vuoden niin uskoisin että tulee toistumaan. jos olisitte ollu vaik 4 vuotta ja tää olis eka kerta niin vois ehkä jäädäkkin siihen, mutta tossa puolen vuoden jälkeen alkaa suhde jo arkistumaan niin että tietynlaiset tavat tulee esille.

Yhteistyössä