tapetia, maalia vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämitä

Vieras
Voihan kele... kun nuo tapetit maksaa maltaita. Mitähän mä teen 25 neliön huoneen kanssa. Lasikuitutapettia ja maalia, tapettia vai mitä. Kaikki niin perskuleen kallista.

Oisko ideoita?

Älä nyt ainakaan lasikuitutapettia sinne kiskase, saat hepulin vielä monta kertaa sen kanssa tulevaisuudessa. Mä manaan sen keksijän alimpaan helvettiin! Maalaa ja laita vaikka joku kiva sisustustarra!

elä ainakaan sitä lasikuitutapettia laita, se on tosi vittumaista repiä myöhemmin pois jos tarve vaatii. Sellasta maalattavaa tapettia on nyk. muunlaistakin kun sitä lasikuitusta.

Monesti jostain poistopisteestä löytää ihan edullisia tapetteja esim 5e rulla. Ihan hyvän näköinen huone tulee jos tapetoi yhden seinän ja maalaa loput seinät. Lasikuitutapetti on minusta tökerön ruman näköistä.

Meiltäpäin löytyy tasan 4 kauppaa josta löytyy tapetteja. Kahes kaupas oli tarjoustapetteja n.8e rulla. Mut ne oli sitt just jotain ihan pakettipaperin olosta. Kaikki muut tapeti oli sitten jotain 16.90-39.90e rulla ja tohon huoneeseen tarvis varmaan jotain 7-8 rullaa.

Ja tuon maalaamisen kanssa joutuu sitten tekemään melkosen tasotustyön. Vanhpjen tapettien alta löytyi niin reikäset seinät, ettei niihin maalia laiteta ennen kun on pakkeloitu yms.

huoh....

Kunnon pohjatyöt kannattaa tehdä laittoi sitten tapettia tai maalasi. Helposti näkyy epätasaisuus tapetistakin läpi. Tasoitetapeteista ei tosin ole kokemusta...

Meillä on talossa miltei kaikkia vaihtoehtoja: makkareissa on 1 tapetoitu tehosteseinä ja muut seinät maalattuja. Muutamalla rullalla saa näköä ja ilmettä! Olkkari on kokonaan tapetoitu, keittiö + khh kokonaan maalattu ja aulassa päälle maalattavaa kohovinyylitapettia. Tuo kohovinyyli lienee sinänsä aika tyyris vaihtoehto, kun siinä maksaa sekä tapetista että maalista. Mutta sillä lailla saatiin seiniin mattapinta ja silti jotain ilmettä (tapetin kohokuvio). Tapettien hintahaitari oli 40 e - 3 e rulla. Lastenhuoneeseen löyti tuo 3 euron tapetti :)

Kannattaa katsella poistoja ja tarjouksia!

Alkuperäinen kirjoittaja mitämitä:
Voihan kele... kun nuo tapetit maksaa maltaita. Mitähän mä teen 25 neliön huoneen kanssa. Lasikuitutapettia ja maalia, tapettia vai mitä. Kaikki niin perskuleen kallista.

Oisko ideoita?

Maalia! Tapettiin kuitenkin kyllästyy nopeasti (ainakin minä), maalin saa vaihdettua helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ni:
Älä nyt ainakaan lasikuitutapettia sinne kiskase, saat hepulin vielä monta kertaa sen kanssa tulevaisuudessa. Mä manaan sen keksijän alimpaan helvettiin! Maalaa ja laita vaikka joku kiva sisustustarra!

ja mä taas kiittelen miten helppo hoitoinen se on tuol kuraeteisessä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja anve:

Mäkin ihmettelen, mikä vika on lasikuitutapetissa? Oisko vika ollu laittajassa?
Paksu lasikuitutapetti on armollinen jopa pohjatöiden suhteen.

Tietääkö joku onko muita mahiksia laittaa tapetin päälle ku toinen tapetti? Meillä siis pariin kertaan tapetoidut seinät makarissa, nyt pitäis jotenki uudistaa,mutta mikä pinta passais?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

ja ennen kaikkea kestävä + helppo paikata tarvittaessa

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tietääkö joku onko muita mahiksia laittaa tapetin päälle ku toinen tapetti? Meillä siis pariin kertaan tapetoidut seinät makarissa, nyt pitäis jotenki uudistaa,mutta mikä pinta passais?

revi ne tapetit irti ja maalaa pinnat, jos alla maalattava pinta..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Jos tapetit on kunnolla seinässä kiinni, voi koittaa maalata päälle, mutta kannattaa koittaa johonkin piiloon, koska voi olla, että tapetti irtoaa seinästä kun päälle maalaa. Näin siis varsinkin vanhoissa seinissä, joissa tapetin alla on pinkopahvi. Levyseinä on suht varmasti maalattavaissa tapetin päälle, jos tapetit ei repsota mistään.

Ei se tapetin poistokaan niin hirveä homma ole. Suihkepullolla kostuttaa ihan vaan vedellä tai sitten telaa ohuella liisterillä läpi märiksi ja lähtee ihan näpsäkästi irti vuota kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

ja ennen kaikkea kestävä + helppo paikata tarvittaessa
Ja siihen voi laittaa vaikka boordin kuten maalattuun seinään ja sitten vaihtaa kun kyllästyy.

Yhteistyössä