Tapiolan lapsivakuutuksen ottaneet, pari käytännön kysymystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii

Vieras
Onko se siis niin, että kaikista lääkärikäynneistä ja eri sairauksista ja lääkkeistä voi odottaa koko vuoden nipun ja ne sitten yhdellä kerralla kiikuttaa toimistoon ja menee vain yksi omavastuu? ja onko se vuosi tammikuusta joulukuulle?

Juuri näin menee! Tosin mun mielestä sieltä saa hakea max vuoden vanhalla kuitilla, eli vanhimmasta kuitista vuosi eteenpäin. Tosin, kannattaa hommata nettitunnukset, netista voit hakea niitä rahoja vaikka jokaisen lääkärin käynnin jälkeen ja niistä menee yksi omavastuu kalenterivuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen harmailee:
Juuri näin menee! Tosin mun mielestä sieltä saa hakea max vuoden vanhalla kuitilla, eli vanhimmasta kuitista vuosi eteenpäin. Tosin, kannattaa hommata nettitunnukset, netista voit hakea niitä rahoja vaikka jokaisen lääkärin käynnin jälkeen ja niistä menee yksi omavastuu kalenterivuodessa.

Just näin. Jos käyt lääkärillä vaikka 25.6.08 niin siitä eteenpäin vuosi eli viimeinen hyväksytty hakupäivä on 24.6.08. Mutta netissä voi nykyisin hakea joka käynnin jälkeen ja ne veloittaa sitten aina vuoden ensimmäisestä sen omavastuun

Asia selvä. Mä muistelinkin jotenkin, että se hakeminen jotenkin muuttui.

Osaako joku vielä pikaisesti sanoa, että paljonko se vakuutusmaksu on, jos sen ottaa jo raskausaikana ja hyvitetäänkö se sitten myöhemmin jotenkin vakuutusmaksuista, kun sehän on kalliimpi ottaa jo raskausaikana?

Vakuutuksen varausmaksu on 80e ja se veloitetaan ennen lapsen syntymää. Sitä ei hyvitetä jälkeenpäin. Vakuutuksen voi ja kannattaakin ottaa ennen lapsen syntymää (viim. 3kk ennen) koska jos lapsella on ensimmäisten 2kk aikana jotain sairauksia niin ne karsiutuu korvauslistalta pois. Vakuutusmaksu on sitä halvempi mitä enemmän keskittää Tapiolaan. Voit saada vakuutuksistasi jopa 17% edun vaikka ne ovat muutenkin markkinoiden kärkipäästä!

Yhteistyössä