Tappajat perässä - Irakista suomeen paennut transsnainen ei ole turvassa missään

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Tulkkina toimiva Heseta ry:n puheenjohtaja Hassen Hnini kertoo, kuinka vuosina 2012-2014 Amyn kotiseudulla tapettiin julkisesti lukuisia homoseksuaaleja. Paikalliset puolisotilaalliset militiaryhmät julkaisivat jopa listoja homoseksuaaleista."
 
Onneksi Päivi tietää jokaisen turvapaikanhakijan taustat, niin hän varmasti löytää nopeasti myös ne henkilöt, jotka uhkaavat Amyn turvallisuutta.
Kuten monen olisi jo aika ymmärtää ja myöntää, että on kiistatonta, ettäkö suuri muslimiyhteisö kasvattaisi Suomessa suvaitsevaisuutta, päinvastoin, he tuovat mukanaan jotain täysin päinvastaista, josta kärsii naiset ja marginaali- ihmiset.
 
Tämä juttu on ollut täällä ennenkin, mutta jälleen tullaan tähän samaan probleemaan: Miksi vainoa paenneet vainoavat muita? Voisiko olla niin, että täällä ihmisiä vainoavat, murhaavat, pahoinpitelevät ja raiskaavat ovat tehneet samaa siellä lähtömaassaan ja heille on annettu väärin perustein turvapaikka? Suvakit jaksavat aina valittaa siitä, että turvapaikka evätään väärin perustein, mutta koskaan ei kuule päinvastaista huolta. Ja selvästi olisi syytä olla huolissaan.
 
Tämä juttu on ollut täällä ennenkin, mutta jälleen tullaan tähän samaan probleemaan: Miksi vainoa paenneet vainoavat muita? Voisiko olla niin, että täällä ihmisiä vainoavat, murhaavat, pahoinpitelevät ja raiskaavat ovat tehneet samaa siellä lähtömaassaan ja heille on annettu väärin perustein turvapaikka? Suvakit jaksavat aina valittaa siitä, että turvapaikka evätään väärin perustein, mutta koskaan ei kuule päinvastaista huolta. Ja selvästi olisi syytä olla huolissaan.
Mitä rikollisempi mamu, sitä varmemmin Suomesta saa turvapaikan. Näin se nyt vaan menee vaikka suvakit muuta väittävät.
 
Kyseessä on käytännössä perheen kunnia. Jos Amy ei muutu, hänet on tapettava. Amy pakeni Irakista Suomeen, mahdollisimman kauas kotimaastaan ja maanmiehistään.

Olisiko kannattanut miettiä vielä kerran uudelleen sitä pakopaikkaa. Jos itse haluaisin mahdollisimman kauas maanmiehistäni, en ensimmäiseksi matkustaisi Pattayalle tai Espanjan aurinkorannikolle. Amynkin olisi kannattanut harkita esim. Unkaria tai Puolaa.

Mutta surullinen juttu joka tapauksessa ja sitä harvinaisempaa osastoa, jossa pakolaisstatus lienee ihan oikeasti tarpeen. Henkilökohtaisesta vainosta on kyse eikä vain siitä, että on niin huonot tulevaisuudennäkymät kun on lukutaidoton slumminuori hierarkkisessa arabiyhteiskunnassa.
 

Yhteistyössä