Tappelu etävanhemman kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan erottu lasten isän kanssa vuosia sitten ja tapeltu hänen kanssaan siitä lähtien jokanikisestä asiasta. Itse lähivanhempana en ole saanut minkäämlaista neuvoa mistään mitä voisin tehdä. Iså hankaloittaa asioita aivan tahallaan ja tästä on todistusaineistoa viesteillä jo monen vuoden ajalta. Ollaan käyty sovittelemassa perheneuvonnassa lukuisia kertoja, joskus isä ei edes tule paikalle ja lastenvalvojalla

On lisänä henkisesti raskasta kun solvaa viesteillä asioista, jotka ei edes liity lapsiin mitenkään.

Erottiin koska mies oli henkisesti ja taloudellisesti väkivaltainen ja se oli ainoa oikea ratkaisu. Nyt käyttää lapsia koston välineenä.

Ensin tapeltiin tapaamissopimusta. Uhkaili ensin ettei allekirjoita mitään sopimusta eikä tapaa lapsia muutoin kun hänelle sattuu sopimaan. Sitten tapeltiin rahasta kieltäytyi elatussopparista ja hain ratkaisua lopulta käräjiltä. Lastenvalvojalla selitti että oli muka kustantanut lapsille kaiken, vaikka olin yksin maksanut kaikki menot. Vetosi että saan lapsilisät. Yritti jälleen pakottaa minut hyväksymään älyttömän sopimuksen, vaikka elatuskykyä oli. Lastenvalvoja vihelsi pelin poikki ja totesi isälle että joko käräjät ratkaisee tai minä sanon summan ja isä allekirjoittaa. Näin tehtiin ja sitten uhkailu jatkui, vaikka maksaa alle minimin.

Lapset tulevat isältä rikkinäisissä vaatteissa, vaikka juuri ostetuissa lähtevät sinne. Isä ei palauta vaatteita vaan sanoo että osta uudet, minähän nämä maksan elareiden muodossa, joten minä pidän ne.

Ei tule vasutapaamisiin, ei vanhempainiltoihin, ei koulun ohjauskeskusteluihin. Kuitenkin selostaa tekevänsä yksin lasten kanssa kaiken. Vastuuta ei ota mistään.

Sanelee mihin kouluihin ja muihin lapset menevät. Ei allekirjoita papereita, mihin tarvitaan molempien nimmarit.

Nyt viimeisimpänä oli, että haluaa lasten lähivanhemmuuden.

En jaksa enää. Tätä jatkunut nyt 3 vuotta. Onko ainoa keino hakea yksinhuoltajuutta? Radikaali keino kyllä, mutta tämä ei voi enää jatkua näin.

Yhteistyössä