Tappouhkaus: Kielsin vauvaani purrutta koiraa tulemasta mummolaamme, omistaja suuttui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koko yön valvonut av-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koko yön valvonut av-mamma

Vieras
Tässä viestiketju nimet muutettuina fb:sta. Taustatietoja sen verran, että N:n koira puri vauvaamme päähän mökillä 2 viikkoa sitten ja nyt omistaja olisi halunnut tulla koiransa kanssa vauvan mummolaan vanhempieni luo (jossa oli siskoni, joka on omistajan kaveri). Kun sanoin ettei se käy, hän haistatti siskoni kautta minulle vitut ja kirjoitti facebookiin, että pitäisi tulla kiväärin kanssa vanhempieni kotikylään ja "vahingossa" osua erästä päähän, kun käyttäytyy kuin 5-vuotias kakara ja määräilee. Hän ei tunne muita kylältä. En ole saanut nukuttua koko yönä, tuntuu pahalta saada osakseen haistattelua ja tappouhkaus, kun haluaa estää konfliktit. En voinut lähteä mummolasta aiemmin, koska minun piti odottaa iltaan toista siskoani ja viedä hänet kotiin. Viimeksi olimme mummolassa muistaakseni heinäkuussa, N ja P 2 viikkoa sitten.

En haluaisi ratkoa asioita facebookissa, mutta N:n aloittaessa keskustelun vastasin hänelle. N= koiran omistaja 20 v, K= minä 24 v, P= koira, U = vauva 10 kk A = siskoni

Kertokaa, mitä mieltä olette jupakasta.

16 hours ago N
yksinkertanen kysymys:
mikä sua vaivaa?

11 hours ago K
Ei mikään, kiitos kysymästä. Ajattelin, että ei ehkä olis kovin hyvä idea laittaa P:tä ja U:a samaan paikkaan, ihan vaan konfliktien välttämiseksi ja varmuuden vuoksi. Ei siis mitään henkilökohtaista.
Varmaan meistä kumpikaan ei halua, että mitään enää sattuu. Ja halutaan välttää kaikkia riskejä, eikö? En arvannut, että sulle oli niin tärkeetä päästä X-laan just sillon ulkoiluttamaan P:tä, kun U on siellä. Vaivaako sua itsees kenties jokin, kun haistattelet mulle ja uhkaat ampua mua "vahingossa" kiväärillä päähän, kun et päässytkään ulkoiluttamaan P:tä sinne samaan aikaan kun me oltiin siellä? Ja onko sun oma käytös susta ollu yli 5-vuotiaan käytöstä tossa asiassa? Etköhän oo tehny vähän kärpäsestä härkäsen.

10 hours ago N
jos joku on tehnyt tässä nyt kärpäsestä härkäsen niin se en ole minä. Ei ollut pointti se että olis just tänään pitäny päästä ulkoiluuamaan p ja samalla tapaamaan ystävääni a mutta kun Sun suusta taas pääsi semmosia asioita niin pääsi hermo hetkellisesti kiristymään. Mä luulin että tää mökki juttu oli jo sovittu kaikin puolin mut näköjään ei. Sitä ihmettelin että mikä on ongelma jos sä olet sisällä vauvan kanssa ja minä koirineni jossain metsässa? Sillon Sun ei olis tarvinnut pelätä mitään tilanteita tai kattoo mun naamaa jos se sua kerta ärsyttää.

N
joten jos joskus voisit ajatella asioita jonkun muunkin kannalta kun ittes niin olis varmaan ihan suotavaa. Mun elämä ei tosiaan nyt siihen kaatunu etten päässy sillon sinne mutta tommonen ihme määräily pistää vaan vihaks kun et edes asu siellä ja tilanne olis voitu hoitaa ilman mitään konflikteja. Mutta onneks ei meidän tarvii tulla toimeen tai nähdä toisiamme. Mun puolesta ei olis ongelmaa mut sulla näyttää nyt olevan jotain mua vastaan.

10 hours ago N
ps siinä jutussa ei tietääkseni lukenut Sun nimeä? Notta saattoipa olla kyseessä joku muu. Haistattelua en kiellä. Ansaitsit sen. Kiitos olen puhunut. Kaiken tän perusteella haastat mut varmaan oikeuteen koska oon kaiken pahan alku ja juuri.

10 hours ago K
? Rauhotu, en ymmärrä miks noin vauhkoonnut. Mimmosiahan asioita mun suusta on päässy? Se, etten halua että P ja U on samassa paikassa samaan aikaan? Olipa kauheeta. Jos kerran kyseessä saatto olla joku muu nin laita se statuspäivitys takasin. En oo haastamassa sua oikeuteen, ihmetyttää vaan sun ylireagointi.

10 hours ago N
olit sanonu että nimenomaan et halua mua sinne mutta tarina oli muuttunut illan mittaan. Enhän mä edes olis halunnu nähdä sua (ei nyt millään pahalla) vain ja ainoastaan a:n ja mennä sen kanssa johonkin häiritsemättä sun tai U:n elämää mitenkään. Mua pyydettiin poistamaan se päivitys jottei tule väärinkäsityksiä.

10 hours ago N
ja näistä ylireagointi asioista en viitsi edes sanoa mitään...

10 hours ago K
En sanonu etten halua nimenomaan sua sinne. Kun kuulin että ootte tulossa, tuli vaan mieleen se mökkijuttu, enkä halua että se toistuu. En todellakaan halunnu sulle mitään mielipahaa. Vaikka olisittekin ollu metsässä niin varmaan A tai äiti olis pyytäny teidät sisään, eikä siinä mitään, mutta haluan vaan ennaltaehkäistä sellaset mökkijutut. Ei mulla oo sua tai P:tä vastaan mitään.

10 hours ago K
Ja ihan näin meidän kesken, en ymmärrä vastakkainasettelua, mitä A luo meidän välille. Et säkään varmaan yrittäis ehdoin tahdoin saada veljeäs ja jotain sun kaveria huonoihin väleihin tms.
Jos et viitsi sanoa ylireagoimisasioihin mitään, onko susta kohtuullista, että jos sun koira on 2 vko sitten purrut jotain vauvaa ja se vauva on jossain paikassa ja sen vauvan äiti pyytää ettette tulis samaan aikaan sinne, niin sitten sä haistattelet sitä äitiä ja uhkaat ampua kiväärillä päähän?

10 hours ago K
Voisit ehkä itekin ajatella asioita jonkun toisen kannalta. Oon U:n äiti, mun pitää pitää sen puolia. Vaikka sitten haistattelun ja kuulan kalloon saamisen uhalla.

10 hours ago N
ei me oltais tultu sisälle tai ainakaan p ei olis tullu joka tapauksessakaan mutta en mielellään minäkään. Eikä a mitään luo, se näyttää tulevan näin itsestään.
tää asia on puhuttu että olen kyllä ymmärtänyt asian myös Sun kannalta ehdottomasti. Ja jos vielä on pakko palata tähän mökki asiaan niin sustako ei siinä tilanteessa löytynyt ns vikaa? Mun puolesta koko juttu on jo käsitelty ja minä jos kuka oon ajatellu asioita kaikkien kannalta. Mutta ootko sä esim miettiny mun kannalta sitä sillon? Mutta kuten sanoin niin meistä tuskin olis ollu haittaa sulle ja lapselle tänään mutta se on ko mennyttä.

10 hours ago N
eli voiskohan tälle tilanteelle saada ko jonkun päätöksen?
jo* puhelimella ku kirjottaa niin tulee aina väärin.

4 hours ago K
Et voi tietää, ettei mitään olis sattunu, jos esim. P olis tullu avonaisesta ovesta sisään tai U olis jostain syystä ollut ulkona just kun te tuutte. Ja mökillä tuli hyvinkin selväks ettet halua jättää P:tä ulos eroon susta. Luepa sun viestit uudelleen kun oot vaikka selvinpäin tai parin viikon päästä ja sano sitten uudelleen, mitä mieltä oot asiasta.

kyllä tuosta tekstistä voi päätellä että molemmat osapuolet käyttäytyy hunosti jos ei aikuiset ihmiset, lapsi ja koira mahdu samalle tontille vähäksi aikaa. ehkä sitä lasta eikä koiraa pidä jättää vahtimatta. ei se koira varmaan pure jos se on ulkona ja lapsi sisällä. tai toisin päin. myös aloittaja vaatii kohtuuttomuuksia ja nostaa itsensä korkeampaan arvoon kun tämän toisen ihmisen.vaikka vastapuolikin käyttäytyy huonosti kun uhkailee.

En minä kokisi koskaan että voisin rajoittaa kenenkään vierailuja toisen, tässä tapauksessa isovanhempieni, kotiin. Omaan kotiin voin kieltää tulemasta, mutta en toisen luo.

Vauvan kanssa olisin ehkä linnoittautunut vaikka vessaan vierailun ajaksi mutta en olisi alkanut kieltämään paikalle tuloa. Eli aika tökeröä sinulta.

• Tykkää
Reactions: Mansikkainen mamma
Mikä sinä olet sanomaan kuka ja kenen kanssa joku saa tulla mummolaan tai mihin vaan MUUALLE KUIN SINUN OMAAN KOTIISI?

Jos pelkäisin kylässä ollessani jonkun koiran purevan vauvaani, pitäisin vauvaani visusti silmällä ja sylissä. En kuitenkaan koe että voisin kieltää näitä ihmisiä koirineen tulevan sinne vaan se asia riippuu tietenkin isäntäväestä.

Jos koira on koulutettu hyvin, niin ei se nyt rupea puremaan. Kerran lapsikin on vasta 10kk, niin voisin kuvitella, että ei sitä yksin kauheasti päästetä konttailemaan ympäriinsä.

Huokaus. Olisi varmaan kannattanut hoitaa tuo mökkijuttu jo alkajaisiksi kunnolla pois alta ja ulkopuolisen kanssa. Jos koira puree pientä lasta päähän niin ei ole normaalia. Jos siis kyse siitä, että koira hyökännyt vauvan kimppuun 8 tosin tuskin on, koska vauvasi ei olisi tuossa kunnossa silloin ) mitä siellä mökillä tapahtui 2 viikkoa sitten. ilmoititko poliisille aggressiivisesta koirasta?

Minusta tässä pitäisi nyt kaikkien kokoontua siihen pöydän ääreen ja keskustella aikuismaisesti, edes yrittää.

Millainen oli tämä tilanne kun koira puri lasta päähän? Hyökkäsikö agressiivisesti lapsen päälle (en usko koska lapsi olisi tuolloin sairaalassa ja koira ei todellakaan olisi enää elossa) vai raapaisiko hampaillaan lasta koska kuvitteli konttaavan (?) 10kk ikäisen olevan leikkitoveri?

Miksi ihmeessä annat lapset olla lattialla (näin oletan koska tuskin se koira syliisi tms. on hypännyt puremaan) koiran kanssa, joka ei ole omasi ja jota et tunne 100% ?

Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Jos jonkun koira olisi purrut lastani päähän, niin koiralla ei todellakaan olisi asiaa samaan paikkaan meidän kanssa. Jos tällä kertaa ei käynyt huonosti, niin seuraavaksi ehkä. Kyllä täytyy olla pahasti koiranomistajan päässä vikaa, että yrittää edes enää tunkea samaan paikkaan. Itse olisin tehnyt poliisille ilmoituksen agressiivisesta koirasta ja todennäköisesti koira olisi lopetettu viranomaisten puolesta. Mikä vittu ihmisten päässä oikein on vikana, että te puolustelette kyseistä koiraa ja omistajaa????

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="noh";24706771]En minä kokisi koskaan että voisin rajoittaa kenenkään vierailuja toisen, tässä tapauksessa isovanhempieni, kotiin. Omaan kotiin voin kieltää tulemasta, mutta en toisen luo.

Vauvan kanssa olisin ehkä linnoittautunut vaikka vessaan vierailun ajaksi mutta en olisi alkanut kieltämään paikalle tuloa. Eli aika tökeröä sinulta.[/QUOTE]

Sä olisit "linnoutunut vessaan" VAUVAN kanssa että joku KOIRA saa olla rauhassa sun äitisi luona? :D

Mun äiti ei ikinä asettaisi mitään helvetin rakkia lapsenlapsiensa 8turvallisuuden) edelle.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ja lisättäkköön vielä, että minä todellakin voisin tällaisessa tapauksessa kieltää kyseistä henkilöä ja koiraa tulemasta omien vanhempieni luokse... tosin minun tuskin sitä tarvitsisi tehdä, kun vanhempanikin olisivat aivan satavarmasti samaa mieltä.
Nyt ihmiset järki käteen. Onko teillä mitään käsitystä mitä voi tapahtua agressiivisen koiran kanssa? Miten ihmeessä äidin pitäisi ehdointahdoin vaarantaa oman lapsensa turvallisuus ja terveys yhden koiran takia? Millainen koiran omistaja on valmis vaarantamaan yhdenkään ihmisen terveyden lemmikkinsä takia? Ihan sama, miten sitä lasta pitää visusti sylissä, niin se ei todellakaan ole turvassa agressiiviselta koiralta!

• Tykkää
Rikosilmoituksen paikka, sekä omistajasta että koirasta. Vaikka aikuiset käyttäytyisivät miten lapsellisesti, kiväärillä ei saa uhata eikä koira purra. Ei milloinkaan, piste.

Just näin.

Sitten vielä sellainen kysymys, että jos sinä ja vauva olitte sisällä, niin miten tää omistaja & koiransa olisi häirinnyt teidän olemista, jos kerran olisivat metsässä olleet koko ajan? Koira ei siis omistajan kirjoittaman mukaan olisi ollut missään tapauksessa tulossa vauvan lähelle.

Arvasin oikein että koirien omistajat hyökkää sua vastaan ap. Ettekö te koiran ja sen omistajan puolustajat välitä LAPSESTA? :O

Eiköhän ap:n äidille ole ap ja hänen lapsi tärkeämpiä vieraita kotiinsa kuin joku tyttären kaveri ja sen piski?

Ap ei tee väärin välittäessään lapsestaan ja huolehtiessaan hänen turvallisuudestaan.

Mutta sairaat ihmiset rakastaa enemmän eläimiä kuin ihmisiä. :(

Ja kyllä se on koiran omistajan hommaa huolehtia koirastaan. Turha yrittää laittaa puremistakin ap:n syyksi. Mutta niin ne hullut koiran omistajat vaan yrittää... :(

Pidä vaan lapsesi puolta ap!

[QUOTE="just";24706822]Sä olisit "linnoutunut vessaan" VAUVAN kanssa että joku KOIRA saa olla rauhassa sun äitisi luona? :D

Mun äiti ei ikinä asettaisi mitään helvetin rakkia lapsenlapsiensa 8turvallisuuden) edelle.[/QUOTE]

Koiran omistajahan sanoi että olisi jättänyt koiran pihalle.
Mielestäni reilu kauppa.

Ja lisättäkköön vielä, että minä todellakin voisin tällaisessa tapauksessa kieltää kyseistä henkilöä ja koiraa tulemasta omien vanhempieni luokse... tosin minun tuskin sitä tarvitsisi tehdä, kun vanhempanikin olisivat aivan satavarmasti samaa mieltä.
Nyt ihmiset järki käteen. Onko teillä mitään käsitystä mitä voi tapahtua agressiivisen koiran kanssa? Miten ihmeessä äidin pitäisi ehdointahdoin vaarantaa oman lapsensa turvallisuus ja terveys yhden koiran takia? Millainen koiran omistaja on valmis vaarantamaan yhdenkään ihmisen terveyden lemmikkinsä takia? Ihan sama, miten sitä lasta pitää visusti sylissä, niin se ei todellakaan ole turvassa agressiiviselta koiralta!

Asia olisi pitänyt hoitaa jo kaksi viikkoa sitten kun koira puri. ilmoittaa poliisille aggressiivisesta koirasta joka puri vauvaa päähän. Koira olisi mahd. lopetettu vaarallisena. mitä tuo tappelu enää auttaa? Koira on vaarallinen mahdollisesti muillekin ja ap pakoilee kyseistä ihmistä ja koiraa koko elämänsä.

• Tykkää
Huh, huh. Yrittäkää keskittyä omaan elämäänne ja älkää jaksako turhista mesota. Elämässä on myös ihania asioita, joista voi täysillä nauttia. Ei tarvitse jokaista metsässä juoksevaa koiraa pelätä. Ei ne ikkunoista ja ovista sisään hyöki puremaan.

Yhteistyössä