tarhantätien ja opettajien joululahjoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma-elinda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emma-elinda

Aktiivinen jäsen
06.04.2007
1 468
0
36
olenko mä ainut joka ei osta mitään opettajille tai tarhantädeille joululahjaksi?
en ole koskaan ostanu enkä aijo koskaan ostaakaan! minähän annoin tarhantädeille joka kuukausi rahaa siitä että hoitaa mun lapsia ja opettajatkin saavat palkan. :xmas:

Niin - ja mitä sitä kaupassakaan erikseen kiitosta sanoisi kassalla, tai tervehtisi myyjää, onhan sitä maksettu palkka jo ostosten myötä...

Vastauksena kysymykseesi: ei, et ole ainoa moukka tällä palstalla. Kohta saat kasapäin komppaajia tälle briljantille avauksellesi... :headwall:

Meillä viedään lahja opelle ja puheterapeutille. Ja ei taatusti mitään tiimarikrääsää tai kynttilöitä joita heillä on taatusti ihan tarpeeksi.... Viemme kahvipaketin jotka on lapsi on tuunannut. Esim. itsetehty käärinpaperi, yms. Lahja on silloin henkilökohtainen, mutta myös käyttökin löytyy

Alkuperäinen kirjoittaja taas tämä;22249530:
Niin - ja mitä sitä kaupassakaan erikseen kiitosta sanoisi kassalla, tai tervehtisi myyjää, onhan sitä maksettu palkka jo ostosten myötä...

Vastauksena kysymykseesi: ei, et ole ainoa moukka tällä palstalla. Kohta saat kasapäin komppaajia tälle briljantille avauksellesi... :headwall:

toihan on ihan eri juttu.. mä en vaan ala ostelemaan tavaroita heille kiitokseksi jostain mistä saavat palkan! vai saatko sitä pomoltasi lahjan joka ikinen joulu?

mä miettisin et mikis ei oo niinku ennen,sillon ku mä olin muksut ni kaikki vanhemmat keräs penneistä tai markoista kolehdin että sai yhessä kaikki oppilaat antaa opelle yhen kukkakasvin?nykyään on mukamas olevinaan niin että opettaja saa siltä 20-30 oppilaalta erilliset lahjat???

Kukin tyylillään...Minä tykkään viedä vaikka olenkin pienituloinen yh. Eihän se hoitomaksu niille hoitajille mene = ) en niin aattele...Mutta konkreettinen kiitos hyvästä työstä on kerran, pari vuodessa paikallaan. Lahjan hinta n.10 euroa/ nokka.

Vein aikoinaan meidän pph:lle. Mutta nyt eskariryhmässä on 22 lasta, tädit saavat 22 muumimukia tai kynttilää tai joulukukkaa tai konvehtirasiaa... onko tuossa enää mitään järkeä :D

Miten te opettajat ja lastenhoitajat selviätte tuon krääsämäärän kanssa?

toihan on ihan eri juttu.. mä en vaan ala ostelemaan tavaroita heille kiitokseksi jostain mistä saavat palkan! vai saatko sitä pomoltasi lahjan joka ikinen joulu?

Ai että tällä tasolla liikutaan... :rolleyes:

Kyllä, saan joka ikinen joulu lahjan pomoltani. En ole tarhantäti, opettaja enkä kaupan kassa, mutta en myöskään aikoinaan lasten päiväkotiaikaan pitänyt itseäni niiden tätien pomona.

Alkuperäinen kirjoittaja taas tämä;22249623:
Ai että tällä tasolla liikutaan... :rolleyes:

Kyllä, saan joka ikinen joulu lahjan pomoltani. En ole tarhantäti, opettaja enkä kaupan kassa, mutta en myöskään aikoinaan lasten päiväkotiaikaan pitänyt itseäni niiden tätien pomona.

en mäkään pidä itseäni niiden pomona vaan kysyin sulta saatko sä pomoltasi lahjan :rolleyes: mut jokainen tyylillään.. joku ostaa minä en!

En aio ostaa lasten opeille mitän lahjaa... eiköhn s ekuitnekin ole niin ettei he sitä lahjaa kuitenkana 2 kertaa vuodesa halua. Ihan kuin se "lahjominen" vaikutaisi numeroon, ei tosellakaan. ymmärrän kyllä jos lahjaan kerätään rahaa yhteisesti esim eläkkeelle jäävälle opelle, muta että KAIKKI tuo erikseen jonkun lahjan, ei järkee ei

Ajattelin viedä kahvihuoneeseen jotain hyvää. Opettajat saavat tod. näk vasta keväällä jonkun kukan tms. Puheterapeutille vien jouluna myös jotain pientä. Luultavasti jotain hyvää syötävää.

Eihän se muistaminen ole mikään pakko juttu, eikä kaikki tosiaankaan vie mitään kouluun tai tarhaan. Ja sekin on ihan ok.

Ihan kuin se "lahjominen" vaikutaisi numeroon, ei tosellakaan. ymmärrän kyllä jos lahjaan kerätään rahaa yhteisesti esim eläkkeelle jäävälle opelle, muta että KAIKKI tuo erikseen jonkun lahjan, ei järkee ei

No ei kai kukaan nyt ajattele että lahjan vieminen opettajalle nostaisi lapsen numeroita?? Toisilla vaan on tapana viedä jotain. Tuskinpa siinä mitään sen kummempia taka-ajatuksia on.

mä muistan joka joulu ja kevät lasteni kerhotätejä, hoitajia ja opettajia. jotain pientä olen vienyt ja lapset itse askarrelleet kortin. se on tapa kertoa näille ihmisille että he ovat lapsilleni ja sitä kautta myös minulle tärkeitä ihmisiä.

itse taas lastentarhanopettajana en odota saavani hoitolapsilta mitään, mutta kyllä se mieltä lämmittää kun joku muistaa.

Mä olen aina antanut lahjan ja annan jatkossakin.

Itseasiassa osa opettajan lahjasta on jo ostettu. Ostin korin, jossa on 6 hiustenhoitotuotetta. Lättään koriin vielä jotain jouluista ja sitten se on valmis.

Uusimmat

Yhteistyössä