Tarhasta ja rikkinäisistä vaatteista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipu Topakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tipu Topakka

Vieras
Poika alotti tarhassa elokuussa ja siinä ajassa on kerennyt mennä melkein kaikki housut polvista rikki. Enää on kahdet ehjät housut. Poika on kyllä aika rymy reetu ollut aina, mutta ikinä ei ole tällä tahdilla mennyt vaatetta rikki! Tarhassa on mennyt kuukaudessa 7:mät housut rikki. Meikä menee kohta vararikkoon jos tätä vauhtia menee housut rikki. Tänään kävin jo ostamassa uusia.. Pitänee kait ottaa puheeksi tarhan tädin kanssa, että vähän kattoo perään missä poika rymyää..

No laadusta ei ainakaa ollut kiinni! Yhdetkin farkut maksoi yli 70?! Taidan päin vastoin ostaa vaan kirpparilta ja alesta tonne tarhaan, kun näyttää olevan niin kovat leikit pojilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
No laadusta ei ainakaa ollut kiinni! Yhdetkin farkut maksoi yli 70?! Taidan päin vastoin ostaa vaan kirpparilta ja alesta tonne tarhaan, kun näyttää olevan niin kovat leikit pojilla..

Paitsi, että noitten rymyreetujen vaatteita ei juuri ehjinä kirppareilta löydä :)

Siis ihan sisävaatteet? Aika paljon tosiaan on sitten mennyt rikki! Tuskin se mistään hyvästä/ huonosta laadusta on kiinni. Mutta voisit ihan hyvin vaan laittaa paikat polviin, ei kyllä haittaisi mitään.

Pitää käydä ostaa jotain paikka lappuja, kun muuten tosiaan ihan hyviä housuja.. Tai sitten laitan polvisuojat tarhaan mukaan :D

Niitä on ihan sellaisia silitettäviä. Eihän nekään ilmaisia ole, mutta toisaalta ne on ihan kestäviä että ei mene uudestaan siitä kohtaa rikki.

Kyllä meilläkin hajoaa housunpolvet. Ja ihan laatuhousuista. Olen pistänyt paikkoja polviin. Kun se paikka on sopivan värinen ja hyvin laitettu, ei se pahan näkönen ole. Koululainenkin on hajottanut jo 3 housunpolvet tälle syksylle.

Juu niin ton tarhan pihassa on kalliota ja paljon.

Meilläkään ei ole poika kotonaan vielä kuluttanut ensimmäisiäkään puhki asti, mutta kolmet housut ovat kuluneet päiväkodissa puhki polvista.
Itse laitan kulumiset sen piikkiin että pojalla on erikseen päiväkotivaatteet ja kotivaatteet, kotona vaatteita on hurjasti enemmän käytössä kun siellä päiväkodissa.
Päiväkodissa pojalla kiertää vain 4 housut käytössä, ne pyörivät vähän väliä pesukoneessa/kuivausrummussa ja niillä tosiaan remutaan päiväkodissa ahkerasti niin kauan kun mahtuvat päälle/polvet on ehjät =)

Taitaa pojat rymytä vähän tyttöjä enemmän. Mä laittaisin kanssa paikat polviin. Kokeile vaikka sellasia kivannäkösiä h&m:stä.

Sinuna kanssa kysyisin hoitajalta, mitä sellasta poika mahtaa tehdä et housut hajoaa. Ei välttämättä vaan osaa sanoa. Tytöllä meni parissa päivässä uusista sisätossuista (jumppatossut) pohja puhki, iso reikä! No, halvat oli, ostettiin kalliimmat tilalle, toivottavasti kestää nää.

VAU. Minkäs ikäisiä lapsia teillä oikein on ja mitä ne sitten yleensä leikkivät. Nimimerkillä rauhallisen pojan äiti, jolla ei ole vielä yksikään vaate hajonnut... Mutta meillä kyllä on käytössä ehkä 10-12 olohousut, joten kulutus ajallisesti ei ole kyllä samaa luokkaa kuin 4 housut olisi. Niitähän täytyy kokoajan pestakin jotta puhdasta olisi!

Ei se hinta laatua kerro.
Itse olen huomannu hirvittävän laatueron lasten vaatteissa. Mein 5v muksu kyllä rymyää ja konttailee autojensa kanssa lattialla, mutta ei ole menny housut polvista rikki kovin äkkiä. Ulkona toki sitten on menny, jos on kaatuillu yms, mutta normikäytössä ei.
Ulkona on ulkoiluhousut, joissa vahvikkeet polvissa. Yhdet housut olen paikkaillu siististi.
Meil on käytös useammat housut (valkkasin tuossa jonkin aikaa sitte pois yli 10 liian pieneksi käyneet housut), enimmäkseen olohousuja tarhassa, on muksulle mukavammat ja joustavammat.

Yhteistyössä