Tarjoilija tilittää: pahimmat asiakkaat lapsiperheet, juopot, pikkupomot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja burn out
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alanvaihto?

mä nautin olla ihmisten kans tekemisissä ja enkä vaihtais alaa enää. Mut joskus sitä todellakin jää haavi auki katsomaan jos myyjälle sanotaan et " vitun lehmä eks osaa rahastaa nopeempaa"

ennemmin ihmisten kannattas mennä 2cm itteensä ja miettiä sitä omaa käytöstä.

Kyllä asiakkailla pitäs olla sitä ymmärrystä sitä työntekijää kohtaan joka noudattaa hälle annettuja sääntöjä tai yrittää korjata virheen joka ei edes johdu myyjästä.

Toki molemmissa on poikkeuksia mutta molemmilla aloilla oon nähny vähä yhtä sun toista. Ja joskus tekis oikeesti mieli napauttaa ja sanoo ihan suoraan mut pitää vaan yrittää niellä se vitutus mikä tulee haukkujen jälkeen vaikka kaikkes just annoit.

Joo, ja sitten kun ihmiset tulevat ruuhka-aikana toimittamaan kiireistä asiaa (ostamaan tupakkaa tai mynthon-askin) ja kassalla on jonot, sitten huudetaan vihaisesti myyjälle ja kun jono etenee omalla painollaan, niin paiskotaan ostokset ties mihin ja lähdetään puhisten ja mielenosoitukselliseti ovesta ulos. Niin, myyjän vikahan se on, että kaikilla olemassa olevilla kassoilla on jonoa juuri silloin, kun kiireinen asiakas tulee ostoksille.

Alkuperäinen kirjoittaja heh :):
Alkuperäinen kirjoittaja burn out:
lapset saa juosta "ilostuttamassa" muita asiakkaita ja häiritä tarjoilijoiden työtä olemalla tiellä.

Lapsia pitäisi muka ihailla ja huomioida erikseen kassalla, jos ei niin tee, niin tulee pahaa silmää

Tämä on niin raivostuttavaa. Miten joku oikeasti voi kuvitella, että juokseva ja kiljuva lapsi ilahduttaa jotakuta? Tai miksi työntekijän tulisi ihastella asiakkaan lasta. Pahaa silmää kyllä tuli, jos unohti katsoa hymyillen mukeloa. Olin jo autuaasti kerennyt unohtaa, mitä on olla kahvilassa töissä. Nyt sen taas muistin. Kiitos :D

:D Tämä nauratti muakin, vaikka en ole ollut tuossa työssä koskaan. Mutta on kyllä tullut kiinnitettyä huomiota näihin huonosti käyttäytyviin mukeloihin, joista henk.kunnan ilmeisesti kuuluisi jotenkin erikseen tykätä. Lepertely olisi suotavaa, jos kekarat juoksentelee jaloissa. Ihanaa. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Tämä on niin totta! Itse olen todistanut vaipan vaihtamisesta ruokäpöydässä, sekä löytänyt pöydän alustaa siivotessa sieltä leikatut varpaan kynnet... Hyi yrjö!

Eikö niitä voi heittää pois siittä pöydästä, tai käydä huomauttamassa asiasta? Ihan törkeää sikailua.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kyllä se on pikkupomot, rikolliset ja jotain itsestään kuvittelevat "et sä tiiä kuka mä oon, mä oon sun pomon ystävä" ja sit ei tiedä edes pomoni nimeä :xmas:

Joo, ja "meidän lapset ovat maailman napa"-äidit. Mieluummin kattelen vaikka juoppoa tai pikkupomoa kuin äitiydestä huumaantunutta, käytöstavat unohtanutta mammaa.

Eilen kävin ravintelissa miehen kanssa ja viereisessä pöydässä oli kolme poikaa jotka juoksivat päätä pahkaa pöytien välissä, iät 12-4 vuotiaita, vanhimmasta nuorimpaan siis.
Voi jeesus kun teki mieli sanoa niille kakaroille että menkää kotia siitä riekkumaan.
Ja äitille kertoa mitä mieltä olen sen kakaroiden kasvatusta.
Itse pidän hyvän huolen siitä että omani eivät rieku, juokse, kilju, loiki, törmäile ihmisiin, tunge vieraitten pöytiin, leiki leikkipisteessä niin että kirkuvat raivosta veljiensä kanssa..
Huhhuh..

Mun mielestä ravintolan työntekijöiden ei kuulu huomioida lapsia mitenkään erikseen. Mutta kyllä ainakin mun mieltäni lämmittää se, että jotkut heistä tekevät niin. Esimerkiksi yhdessä paikallisessa kebab-paikassa lapset saavat aina tikkarin. Vaikka siellä ei ruoka ole yhtään sen kummempaa kuin muissakaan kebabeissa, sinne me aina mennään, kun kebabia halutaan. Ja ei mennä niinkään niiden tikkareiden takia vaan niiden kivojen ja ainakin muka-huomaavaisten työntekijöiden takia.

juu. Taitaa olla niin että suomessa ei kukaan arvosta eikä kunnioita muita ihmisiä, eikä huomaa. Sullakin varmasti tosi hyvä mieli, kun jätät pienet lapset huomiotta.

Mitä tuohon käytökseen tulee. en itsekään ymmärrä. Kai se on niin, että kun kukaan ei huomaa, arvosta, eikä kunnioita ketään, sitä huomiota haetaan pitämällä ääntä itsestä? Siis kaikkien noiden ryhmien osalta on kyse huomion hakemisesta ja oman arvon osoittamisesta.

juu. Taitaa olla niin että suomessa ei kukaan arvosta eikä kunnioita muita ihmisiä, eikä huomaa. Sullakin varmasti tosi hyvä mieli, kun jätät pienet lapset huomiotta.

Mitä tuohon käytökseen tulee. en itsekään ymmärrä. Kai se on niin, että kun kukaan ei huomaa, arvosta, eikä kunnioita ketään, sitä huomiota haetaan pitämällä ääntä itsestä? Siis kaikkien noiden ryhmien osalta on kyse huomion hakemisesta ja oman arvon osoittamisesta.

Ihan sama missä asiakaspalvelutyössä olet, sitä samaa se on. Opettajille haistatellaan, päiväkodin opettajiin ei olla koskaan tyytyväisiä, perhepäivähotiajat ovat peestä, myyjät samoin, kassat ne vasta surkeita ovatkin kun ei suu pysy koko päivää hymyssä, ...

ehkä me osaame kasvattaa seuraavan sukupolven kunnioittamaan muita, ja pitämään suunsa kiinni jos asiana on jotain muuta kuin olla ystävällinen toisille. Kaikki osaavat vaatia mutta kukaan ei huomaa toista.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kyllä se on pikkupomot, rikolliset ja jotain itsestään kuvittelevat "et sä tiiä kuka mä oon, mä oon sun pomon ystävä" ja sit ei tiedä edes pomoni nimeä :xmas:

Joo, ja "meidän lapset ovat maailman napa"-äidit. Mieluummin kattelen vaikka juoppoa tai pikkupomoa kuin äitiydestä huumaantunutta, käytöstavat unohtanutta mammaa.

no mä en oo näihin äiteihin onneksi törmännyt joten pahempi paha nuo mun luettelemat. yks hyvä ryhmä kans itsetunto-ongelmaiset ämmät, jotka ei millään usko etten heidän miestään yritä iskee vaikka satunkin hymyileen palvellessani heitä...

Olin joskus 2000 luvun alkupuolella töissä kiireisessä kesäkohteessa ja siellä tosiaan näki kaikenlaista junttia pitkin päivää. Esim. lautanen oli pöydältä pudotettu / pudonnut ja siinä vaan istuttiin hissun kissun ja saatanan tassi siellä kintuissa palasina. Hei haloo!! Toinen mikä tulee heti mieleen pikkujoulu kausi meneillään ja tanssiravintolassa joulumenuu pikkujoulu porukoille. Ukko rouppaisi mua perseestä kiinni kun olin viereisestä pöydästä lautasia plokkaamassa, vittu että kiehahti! Sillä istu rouva siinä vieressä... Kyllä on entinen duuni se!!

Niin tuttua!! Joskus tuntuu että ne aivot on oikeasti jääny narikkaan.. ja kun tämä söpö pikku janipekka juoksee ja kiljuu ympäri ravintoa ja törmää tarjoilijaan jolla on tulikuumat juomat tai ruuat käsillä.. Se on vaarallista! Itse olen lapset opettanu että RAVINTOLASSA KÄYTTÄYDYTÄÄN!! Joo ja v*tutuskäyrä nousee samantien ku joku"herra iso herra"alkaa tytöttelemään tai kullittelemaan tai läpsii takapuoleen.. YÖK!

Alkuperäinen kirjoittaja heh :):
Alkuperäinen kirjoittaja burn out:
lapset saa juosta "ilostuttamassa" muita asiakkaita ja häiritä tarjoilijoiden työtä olemalla tiellä.

Lapsia pitäisi muka ihailla ja huomioida erikseen kassalla, jos ei niin tee, niin tulee pahaa silmää

Tämä on niin raivostuttavaa. Miten joku oikeasti voi kuvitella, että juokseva ja kiljuva lapsi ilahduttaa jotakuta? Tai miksi työntekijän tulisi ihastella asiakkaan lasta. Pahaa silmää kyllä tuli, jos unohti katsoa hymyillen mukeloa. Olin jo autuaasti kerennyt unohtaa, mitä on olla kahvilassa töissä. Nyt sen taas muistin. Kiitos :D
Sama juttu on kaupassa, itse kaupanalalla hommissa.

Kiva yrittää pysyä niiden pilttien perässä kun tökkivät lihapaketit ja jogurtit täyteen reikiä ja vanhemmat ei sano niin mtn.

Ei ole paljoa vaadittu tarjoilijatytöltä huomioida pienet, edes hymy tai pari sanaa! Harmi vain, että niitäkään ei nykyään enään juuri saa. Kyllä mä vähän katso kieroon jos meen vauvan kanssa tiskille ja myyjä ei mitenkään huomioi pientä:o

Mä suhtaudun jokaiseen asiakaspalvelijaan kuin graduaan viimeistelevään melkein valmiiseen akateemiseen ihmiseen, joka puhuu sujuvasti viittä kieltä. Itse nimittäin olin sellaisena tarjoilemassa opistotason nilkeille, jotka kuvittelivat minun olevan joku yksinkertainen peruskoulun kesken jättänyt typsykkä. Suomessa on maailman korkeimmin koulutetut kassatytöt ja tarjoilijat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä suhtaudun jokaiseen asiakaspalvelijaan kuin graduaan viimeistelevään melkein valmiiseen akateemiseen ihmiseen, joka puhuu sujuvasti viittä kieltä. Itse nimittäin olin sellaisena tarjoilemassa opistotason nilkeille, jotka kuvittelivat minun olevan joku yksinkertainen peruskoulun kesken jättänyt typsykkä. Suomessa on maailman korkeimmin koulutetut kassatytöt ja tarjoilijat.

Aivan!
Olen aina katsonut silmiin tarjoilijaa ja kiittänyt kohteliaasti ruuasta ja palvelusta, auttanut minkä pystyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole iso homma:
Ei ole paljoa vaadittu tarjoilijatytöltä huomioida pienet, edes hymy tai pari sanaa! Harmi vain, että niitäkään ei nykyään enään juuri saa. Kyllä mä vähän katso kieroon jos meen vauvan kanssa tiskille ja myyjä ei mitenkään huomioi pientä:o

Mä olen taas ilokseni huomannut, että tuolle meidän taaperolle useinkin kassantädit hymyilevät ja muutenkin jututtavat... =)

Ja todellakin, jos haluaa lapselleen huomiota, niin kannattaa mennä ainakin täällä Helsingissä Nepalilaisiin rafloihin...niissä saa aina hymyilevää palvelua ja lapsille erityishuomiota! :attn: ( mainosmainos.. )

Mutta olen kyllä huomannut näitä ääritöykeitä asiakkaita..ja huvittavaahan on usein se, että asiakkaat ovat itse mokanneet , katsoneet vaikkapa tarjouksen päivämäärän väärin..tai nyt näin joulun alla törmäsin äijään, joka ei tajunnut että tarjous oli kilohinta..no eihän se kinkku sitten maksanutkaan sitä kolmea egeä, vaan lähes 20e..sehän oli tietysti kassan vika.. :x

Mä olen silti sitä mieltä, että asiakaspalvelutyössä oleva on työnsä valinnut ja aina se ei oo niin kivaa, mutta mikäs työ on.. Ei se toki oikeuta ketään käyttäytymään huonosti, mutta elämä on valintoja, jos ei jaksa jotakin työtä niin on keksittävä muuta!

Yhteistyössä