Tarjoilija tilittää: pahimmat asiakkaat lapsiperheet, juopot, pikkupomot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja burn out
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut taas haukkui s.postilla tässä taannoin yksi teini tyttö, kun en ottanut sen likaisia farkkuja vaihtoon kun oli itse valinnut liian ison koon, oli itse kuittinsa liannut ja kirjoittanut ostopäivänkin siihen =)

just sanoin hymyillen että sun olisi pitänyt ne tuoda heti kun huomasit että isot, eikä käyttää niitä ja liata, ja ne HAISI! se sitten raaputti kirjeessään että häntä kohdeltiin ala-arvoisesti ja myyjä ei osannut hommaansa, opiskelee juuri kauppiksessa asiakaspalvelua ja kertoi miten oppikirjoissa sanotaan että asiakasta pitää kohdella!!!!!

voi luoja, olen ollut asiakaspalvelualalla nyt 12 vuotta ja näitä riitttää, EI O MUN VIKA JOS KÄYTTÄÄ FARKKUJA JA HÄVITTÄÄ LAPUT JA KAIKKI, JA KERTOIHAN TYTTÖ että käytti niitä sohvalla telkkaa kattoen mutta ei urheillut ne jalassa!

kaikki on myyjien vika jos itse mokaa, voi helv.... välillä pistää vihaksi tämä ala, mutta onneksi on hyviä päiviä enemmän!

..mua ei häiritse juoksentelevat lapset kahviloissa eikä ördäävät spurgut.eniten ottaa kuuppaan läppärinsä kanssa lattea kiskovat nutturapäät jotka mulkoilee ihmisten ilmoilla siitä että ympäristön vola nousee heidän mittapuullaan liian korkelle.pysyisivät himassa!

Alkuperäinen kirjoittaja puuh:
Olet ap niin oikeassa! On se asiakaspalvelu vaan avartava ammatti. Sen jälkeen osaa kyllä todellakin arvostaa asioita ihan eri tavalla....

Mä taidan arvostaa ihmisiä vähemmän sen jälkeen kun aspana olen ollut :D :ashamed:

Just toi rahan heittely ja hitojen moittiminen, vaikka tuote oli mielestäni silti aika edullinen mitä kaupassa maksais....pihi nihilistit asiakkaat jotka jaksoivat valittaa hinnoista. Toinen on se että pyysivät koko ajan alennusta. Huom olin paikallisessa pikku tuppukylän huoltiksella töisssä. Sitte noi ukkojen seksistiset kommentit ja isku yritykset ja pepulle läimäyttelyt ja pahimmassa tapauksessa ykski meinas tiskin taa tulla kopeloimaan voi hyvänen aika sentään. Niin eli möin viinaaki siinä sivussa plus kaupan tuotteita. Pomollee ei kelvannu vaikka tein työni 110 rosenttisesti ja taukoja pidin 10 tunnin aikana yht 5-10 min koko päivänä helkkari ku otti päästä. Iltavuoroja tein vain vaikka oli puhe ett saan aamuja kans tehä paskat!vietin kuukausi tolkulla iltavuoroissa viikonloputki kiinni itsellä pieni lapsi kotona ja mies. Koita nyt nauttia muustaki ku työstä?? Ja kaikesta paskasta jäi käteen puhtaana 1300?? Alunperin olen respatäti mutta töitä ei pienellä paikkakunnalla ollut mulle joten oli pakko tehä mitä oli. Ammattipaprut taskussa ja hyvillä arvosanoilla voin todeta ettei tää paska duuni ole mua varten luojan kiitos lopetin työn. Nyt haen uuteen ammattiin mihin kutsumustakin löytyy.

Me käyttäydytään aina hyvin, siivoamme paperit lautaselle emmekä todellakaan mitään vaippoja jätä. Lasta kiellän jos lähtee juoksemaan. Kerran ei suostunut uskoa niin me lähdettiin sitten ulos, koska ravintolassa ei juoksennella.

En valita, oma moka jos tulee paikkaan jossa ei lasten leikkinurkkausta. :D Voiko siitäkin valittaa?!

Mutta olenkin nuori äiti ja mainitsit että harvoin nuoret aiheuttavat mitään, johtuisiko siitä hyvä käytöksemme.

Minusta se on tärkeää opettaa lapsille. Tämän päätin omina aspa-vuosinani kun katsoin perus lapsiperheitä inholla. :x

mä nautin olla ihmisten kans tekemisissä ja enkä vaihtais alaa enää. Mut joskus sitä todellakin jää haavi auki katsomaan jos myyjälle sanotaan et " vitun lehmä eks osaa rahastaa nopeempaa"

ennemmin ihmisten kannattas mennä 2cm itteensä ja miettiä sitä omaa käytöstä.

Kyllä asiakkailla pitäs olla sitä ymmärrystä sitä työntekijää kohtaan joka noudattaa hälle annettuja sääntöjä tai yrittää korjata virheen joka ei edes johdu myyjästä.

Toki molemmissa on poikkeuksia mutta molemmilla aloilla oon nähny vähä yhtä sun toista. Ja joskus tekis oikeesti mieli napauttaa ja sanoo ihan suoraan mut pitää vaan yrittää niellä se vitutus mikä tulee haukkujen jälkeen vaikka kaikkes just annoit.
Mua kyllä neuvottiin kutsumaan vartijat jos joku äksyili ja niin toiminkin.
En kuunnellut yhtä ainutta vittua tai solvausta. En vaan myynyt ja jos ei ymmärretty sai selvittää vartijan kanssa asiansa loppuun. Pahinpia oli keski-ikäiset äidit.

t.Hesburger messukeskus

On ikävää kun tällaista aina yleistetään vaikka itse käyttäydymme oikein hyvin. Ihan turhaa ilmeisesti.
Odotan että tarjoilija huomioi lastani siinä missä muitakin asiakkaita, tietenkin. Ei tarvitse lässyttää tai tykätä kenestäkään, mutta sinä olet asiakaspalvelija ja lapseni on asiakkaasi.
Samoin me kunnioitamme sinua ja käyttäydymme kuten ravintoloissa kuuluu. Kiitos tästä ketjusta, tuli taas sellainen olo että turha sitä on kunnioittaa aspaa käyttäytymällä. pah.

Lapsiperheitä aina mollataan kovasti, mutta vaikka kuinka muistelin, en saanut päähäni yhtään tilannetta, jossa olisin nähnyt huonosti käyttäytyvän lapsiperheen :O Käynkö minä oikeanlaisissa paikoissa ja ap on töissä vääränlaisessa vai olenko jotenkin onnistunut ummistamaan silmäni totuudelta?

Itse olen ravintola-alalla, ja tunnistan kyllä kaikki aloittajan kuvaamat ihmistyypit. Mutta silti taitaa olla yleisempi tämä "MINÄ opiskelen muuta alaa, ja teen tätä ala-arvoista paskaduunia vain hetken"- tyyppiset tarjoilijat. Joille kumma kyllä tuntuukin stten osuvan 99% näistä "hankalista ja veemäisistä" asiakkaista...
Joskus kannattaa katsoa peiliinkin.

Taidat olla väärällä alalla. Olet asiakaspalvelu ammatissa ja siinä huomioidaan kaikki asiakkaat,myös ne lapset vaikka et heistä tykkäisikään. Juopot on asia erikseen jos kovasti örveltää. Kovin juovuksissa olevat voi ohjata kahvilasta ulos. Jotkut ei vain tunnu käsittävän mitä asiakaspalvelu tarkoittaa.
En tarkoita ,että sikailla saa,mutta lapsiperheiltä tulee sotkua väkisinkin jotain se on selvä

juu. Taitaa olla niin että suomessa ei kukaan arvosta eikä kunnioita muita ihmisiä, eikä huomaa. Sullakin varmasti tosi hyvä mieli, kun jätät pienet lapset huomiotta.
.

Näinhän se on. Suomalaisilla asiakaspalvelijoilla ja muillakin asenne on lähtökohtaisesti juuri tuo "siis miksi minun pitäisi jotenkin huomioida ne sinun räkänokkasi", kun taas monessa muussa maassa lapset ovat ihmisiä ja asiakkaita siinä missä aikuisetkin ja heidät automaattisesti huomioidaan sen enempää asiaa edes miettimättä. Mitenkähän se ystävällinen hymy olisi aloittajalta pois tai edes suuri vaiva?

[QUOTE="alma";26542389]Itse olen ravintola-alalla, ja tunnistan kyllä kaikki aloittajan kuvaamat ihmistyypit. Mutta silti taitaa olla yleisempi tämä "MINÄ opiskelen muuta alaa, ja teen tätä ala-arvoista paskaduunia vain hetken"- tyyppiset tarjoilijat. Joille kumma kyllä tuntuukin stten osuvan 99% näistä "hankalista ja veemäisistä" asiakkaista...
Joskus kannattaa katsoa peiliinkin.[/QUOTE]

Ja tämä tarjoilijatyyppi on juuri se, joka mulkoilee ja jopa huomauttelee lapsille ihan vain koska ajattelee että he SAATTAVAT kohta tehdä jotain kamalaa ja suunnilleen räjäyttää koko ravintolan. Vaikka todellisuudessa lapsi istuisi/leikkisi rauhassa paikallaan.

No olettepa herkkänahkaisia. :D Itse hoitoalalla olevana tuo kuulostaa kyllä aika kevyeltä. Ei niitä kaikkia kannata itseensä ottaa. Et sä voi muuttaa niiden toisten käytöstä, mutta omaa suhtautumistasi voit. Teet omasta elämästäsi vaan hankalan jos jokaisesta toisen törppöilystä hermostut. Ja hei kyllä se vähän huonoa asiakaspalvelua on jos ei _huomioi_ asiakasta...? :O

Minäkin olin aspana ennen kuin valmistuin, vieläpä laivan respassa. Kerran oli asiakkaana juuri tällainen ihana pikkupomo mieshenkilö joka haukkui ihan kaiken, uhkaili hommaavansa minulle potkut ja että heidän firmansa oli meidän firman suuria asiakkaita ja että mitäköhän pomoni sanoo kun menettävät tämän asiakssuhteen.

Noh, vuotta myöhemmin olin valmistunut ja vaihtanut työpaikkaa - päädyin tämän kyseisen herrasmiehen esimieheksi! :-)
Ensimmäisessä osastopalaverissani muistutin kaikkia että edustavat yritystämme ja sen imagoa myös työmatkoilla ja muuten ja että köytös ja toisten ihmisten kohtelu tulee olla sen mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja näihin on törmätty;26542439:
Ja tämä tarjoilijatyyppi on juuri se, joka mulkoilee ja jopa huomauttelee lapsille ihan vain koska ajattelee että he SAATTAVAT kohta tehdä jotain kamalaa ja suunnilleen räjäyttää koko ravintolan. Vaikka todellisuudessa lapsi istuisi/leikkisi rauhassa paikallaan.

No niinpä. Näitähän näkyy. 60% tarjoilijoista on myös sitä mieltä, että jos ihmisellä on esim. joku vamma häntä ei tarvitse huomioida asiakkaana. Vaikkapa viittomakieli tai pyörätuolissa istuminen tekee ihmisestä idiootin (Sen lapsen veroisen jota ei tarvitse huomioida?) jota ei tarvitse kohdata, riittää kun puhuu hänen ylitseen avustajalle. Miettikää vähän miltä niistä ihmisistä tuntuu. "Jokaiselle tekisi hyvää tehdä pari päivää asiakaspalvelua!" kommentti on typerä. Voitte miettiä miltä tuntuu olla päivästä toiseen koko elämänsä se vähemmän ihminen jota ei huomioida. Sä teet sen vuoron ja lähdet kotiin. Mieti omat elämän arvosi kohdilleen niin ei tunnu tytöttelyt tai kakkavaipat missään!

itsekin asiakaspalvelutyötä ajoittain tekevänä joskus harmistun asiakkaiden käytöksestä

eniten käy hermoille silloin kun saa haukut sellaisesta johon itse ei edes ole osallisena

Minua taas ärsyttää kun monessa paikassa tuolle yksi vuotiaallemme lässyttää niin tarjoilijat kun muut asiakkaat. Ihan oikeesti. En kaipaa tippaakaan kaiken maailman vilkutuksia, päähän taputuksia sun muita huomion osoituksia lapsellemme. Olen ollut todellakin hämmästynyt siitä huomiosta minkä lapsemme saa ihan lähikaupassakin. Itse ei jaksa olla koko aikaa naama hymyssä jokaiselle setälle ja tätille, jotka huomioivat lapsemme. Onhan lapsemme suloinen ja aurinkoinen mutta minä en kaipaa yhtään että kukaan tuntematon tulee lässyttämään kun yritämme syödä tai tehdä vaikka ostoksia. Ulkomailla ollessamme tämä ilmiö oikein tuplaantuu. Kaiken maailman ihmiset vilkuttavat jne.

Se on minustakin tylsää kun aikuiset ihmiset eivät osaa opettaa lapsilleen käytöstapoja vaan antavat tehdä sitten mitä niitä huvittaa. Ärsyttävää on kun vanhemmat eivät opeta edes jonottamisen jaloa taitoa. Joo ja en ole nuori äiti vaan ihan tällänen vanha kehäraakki jo.

Ei mua niinkään ne lapsiperheet ärsytä vaan ne perheiden äidit. Suurin osa nuttura tiukalla ja stressaantuneena. Joko eivät komenna ollenkaan niitä lapsiansa tai komentavat kovalla falsetilla jatkuvasti. Tarjoilijalle pitää tietysti tiuskia ja mulkoilla pahalla silmällä, koska on niin stressaantunut siihen aikataulutettuun kesälomareissuun. Ajatuksiakin pitäisi tajoilijan lukea. Tottakai pitää tietää, kun äiti sanoo: "Noi ottaa nauravia nakkeja", että lapsia on kolme, nico-petteri haluaa nakkinsa muusilla, anna-jannica ranskalaisilla ja uuno-jasperi haluaakin lihapullia. Yhtäkään lasta ei sillä hetkellä pöydässä ole, joten esim tuon lasten lukumäärän arvaaminen on hiukan hankalaa, muista toiveista puhumattakaan. Myöskin, jos tilaavat vaikka vettä (ja isälle olut), pitää tajuta tuoda pyytämättä lapsille maidot. Uuno-jasperihan ei muuten sitten juo sinisestä mukista tai pillistä. Siitäkin tulee mulkoilua ja tiuskimista.

Hohhoijaa.

Mutta pidän työstäni ja siitä osasta lapsiperheitä, joiden äidillä ei ole nuttura kireällä.

Jos ne lapset on mun asiakkaina, en huomioi äitiä. Siis jos äiti antaa lapselle vaikka rahan että lapsi voi itse tulla ostamaan multa karkkia tai jotain niin silloin palvelen sitä lasta. Sama jos jossain kahvilassa äiti ostaa itselleen ja lapselleen niin palvelen sitä äitiä. en ala erikseen jakamaan huomiota koko seurueelle joka kassalla notkuu. Jos se lapsi sanoo "kiitos" vastaan tietenkin "ole hyvä" mutta ei se mikään maailman napa ole eikä mun tarvitse sitä sen kummemmin huomioida.

Jos ne lapset on mun asiakkaina, en huomioi äitiä. Siis jos äiti antaa lapselle vaikka rahan että lapsi voi itse tulla ostamaan multa karkkia tai jotain niin silloin palvelen sitä lasta. Sama jos jossain kahvilassa äiti ostaa itselleen ja lapselleen niin palvelen sitä äitiä. en ala erikseen jakamaan huomiota koko seurueelle joka kassalla notkuu. Jos se lapsi sanoo "kiitos" vastaan tietenkin "ole hyvä" mutta ei se mikään maailman napa ole eikä mun tarvitse sitä sen kummemmin huomioida.

No eiköhän se ole perhe joka on ravintolassa asiakkaana, ei vain se joka lompakkoa kaivaa?! :D

Yhteistyössä