Tärkeetä menkoista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
kopsattu helistimen sivuilta ja ne kopsas jostain muualta.

Selailinpa taas hieman nettiä omien ongelmieni parissa ja jahkauduin melko mielenkiintoiselle sivustolle:Mitä jokaisen naisen pitäisi tietää kuukautiskierrosta.

Olen nyt lueskellut moniakin foorumeita helistimen sivustolla ja ajattelin, että tästä voisi olla apua muillekin yrittäjille kuin minulle.

Itse koin keskenmenon lokakuun lopulla ja menkat tulivat normaalisti 1.12. nyt kuukautisia ei kuulu ei näy ja testi näyttää yhtä viivaa. (Kierto norm. 28 päivää) Olen siis taas ajautunut tiedottomuuden myllerrykseen. Luettuani kyseistä sivua sain helpotuksen olooni ja vastauksia kysymyksiini, tässä pätkä sivustolta johon itse sain vastauksen:

"Ai mun ovulaatio olikin myöhässä, ei menkat

Ovulaatiota edeltävät vaiheet 2-3 voivat kestää yhteensä mitä tahansa 8 ja 30 päivän välillä -- tai joskus jopa pidempään. Ts. jos kuukautisesi ovat myöhässä (etkä ole raskaana tai saanut "pikakeskenmenoa"), se johtuu siitä, että ovulaatio on alunperin myöhästynyt. Niinpä menkkojen myöhästyessä onkin tärkeämpää miettiä olosuhteita pari viikkoa edellisten menkkojen jälkeen kuin olosuhteita juuri ennen myöhästyneiden menkkojen "laskettua aikaa".

Käytännön esimerkki:

Neiti X:llä on 28 päivän kuukautiskierto ja hänen ovulaationsa on tyypillisesti 14. päivä. Edelliset kuukautiset alkavat 1.1. Kuinka ollakaan 10.1. hän lähtee kahden viikon lomamatkalle, jossa tulee valvottua, bailattua, syötyä mitä sattuu ja ylipäätään elettyä todella "kuin pellossa" (muttei harrastettua seksiä... Smile. Hän palaa kotiin 24. päivä.

No, teoriassa hänen seuraavien kuukautisiensa pitäisi alkaa 28. päivä, mutta koska elimistö tajuaa olleensa "poikkeustilassa" 10-24. päivä välisen ajan, se on lykännyt ovuloimista koko loman ajan. Niinpä ovulaatio kolahtaa päälle vasta 25.1. Koska ovulaation ja ovulaatiota seuraavien kuukautisten väli on yleensä suhteellisen muuttumaton, seuraavat kuukautiset tulevat 14 vrk ovulaation jälkeen eli 8.2. Näin hänen koko kiertonsa pituudeksi on tullut 39 vrk."

Ja tässä vielä osoite sivustolla, toivottavasti tästä on myös hyötyä muille:
http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

tässä oli hyvä pointti joten ajattelin jakaa sen teille kans.
eli tikutus kannattaa :)

Yhteistyössä