Tarkista heti onko sinunkin vauvasi vaihtunut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijahuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on tavallaan väärin että sitä lääkäriä syytettiin. Jos pyörittelee päivässä vaikka 5-10 vauvaa niin mistäs sitä jokaisen muistaa. Vai pitääkö lääkärinkin ensin katsoa ranneketta?

Mun muksulla oli syntyessä naama turvoksissa mutta 2-3 päivän jälkeen alkoi näyttää omalta itseltään. Ihan erinäköinen oli (vaikka ei vaihtunutkaan) synnytykseen verrttuna.
No tottakai pitää katsoa ranneketta !!! Mistäs se lääkäri muuten tietää kenen lasta tarkistaa

Itse mietin toisinaan, että olenko vaihtunut tai jotain. Kaksi vanhempaa siskoani jakavat kummatkin vanhempiemme piirteitä, silmät on vanhemmilla ja siskoilla tummat ja hiuslaatu koko porukalla ohut ja narumainen, kaikki ovat helposti ruskettuvaa tyyppiä. Ja tapelleet kaikki paino-ongelmien ja keskivartalolihavuuden kanssa niin pitkään kuin muistan. Itse taas en näytä lainkaan keneltäkään perheenjäseneltäni, olen vihreäsilmäinen ja tosi vaalea, ruumiinrakenteeltani hoikka ja siro, turhaankin laihuuteen taipuvainen. Hiukset paksut ja todella kiharat.

En muutenkaan ole oikein koskaan tuntenut mitään suurta yhteenkuuluvuutta perheeni kanssa, muut ovat kyllä läheisiä keskenään ja kontakti minun ja muiden välillä on vaan jotenkin vähän erilainen, ei ole sellaista "yhteyttä". Ei se ulkonäkö nyt tietenkään mitään sano, ja enköhän mä ihan oman perheeni tyttö ole, mutta aina tällaisia uutisia lukiessa mietityttää.

No ehkä vaan sun biologinen isä on eri ja olet perinyt sen piirteitä. Mutta älä kysele äidiltäsi jos et halua pilata välejänne...

"syytteessä oleva lääkäri katsoo vain toimineensa yleisesti hyväksytyn käytännön mukaan"

Eli siis yleisenä käytäntönä on, ettei ole niin väliä mikä vauva kenenkin mukaan annetaan. Mitään tarkistuksia ei tehdä, kuten katsota nimeä rannekkeesta...
Ei minun mielestäni ole lääkärin tehtävä pitää kirjaa siitä, että jokaisella nyt varmasti on oma mukula kainalossa. Lääkärin tehtävä on tutkia se vauva, ja varmistaa, että vauvalla kaikki on kunnossa. Luulisi, että tuo rannekkeen tarkistus tehdään aina silloin, kun lapsi ja äiti vat olleet erossa. Eli virhe tapahtui siinä vaiheessa, kun lapsi palautettiin, eikä tarkistusta tehty.

En usko olevani mikään luonnonlahjakkuus :) mutta kyllä olen omani tunnistanut ihan äänen perusteella. Ensimmäiset -90 luvulla Vaasassa sektion jälkeen tunnistin ihan varmasti huudosta :)

En usko olevani mikään luonnonlahjakkuus :) mutta kyllä olen omani tunnistanut ihan äänen perusteella. Ensimmäiset -90 luvulla Vaasassa sektion jälkeen tunnistin ihan varmasti huudosta :)
Minun on kyllä pakko tunnustaa, että muistan synnärillä miettineeni, että herranjestas jos vahingossa hetkeksi jätän vauvan johonkin, enkä enää tunnistakaan sitä :LOL:

"ei tää oo mun, ei tää oo mun, ei tää oo mun", "no kai mä ny sit vien sen kotiin, kerran en viitti lukea mitä rannekeessa lukee."

En kanssa käsitä miten muka vasta kotona huomaa katsoa ranneketta. Kyllähän se jo näkee siinä kun vauvaa hoitaa, että lukeeko siinä vauva Virtanen vai vauva Mäkinen.... ja jos viel epäilee ettei oo oma...

Mun kuopus lähti suoraan teholle, enkä edes nähnyt koko vauvaa kunnolla, kun sitä vaan matkan päästä näytettiin eikä lasit ollut päässä. No kyllä mä sen heti teholta tunnistin, eikä sekoittunut vaikka siirrettiin sairaalasta toiseen.....

Yhteistyössä