Tarkistatteko lasten lahjat etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katja"

Vieras
Siis avaatte esim. kummien ym. lahjat ekana ja katotte mitä niissä on ja paketoitte vasta sit lapsille? Mitä teette jos on jotain epäsopivaa, palautatteko vai laitatteko roskiin vai lahjotatte eteenpäin?

en tarkistele etukäteen, koska luotan kaikkiin lähipiirimme ihmisiin, joilta lapset lahjoja saavat. Vai mitä tässä nyt tarkoitettiin? Jos sieltä tulee jotain väärän kokoista vaatetta, niin sitten tulee. Tai jos pojalle tulee hieman höpsähtäneeltä sukulaismummolta vaalenpunaiset sukkahousut, niin mitä sitten... Jos tulee rahaa tai karkkia, niin ne joka tapauksessa otetaan talteen heti siinä kun lahjoja availlaan. Meillä ei lapset edes jouluna saa syödä mielin määrin karkkeja, vaan vähitellen meidän aikuisten säännösteleminä. Rahat taas otetaan talteen meille vanhemmille, koska muuten ne hukkuvat. Kaikki lapset ovat vielä alle kouluikäisiä.

Tottakai tarkistan. Avaan paketit ja googletan paljonko lahja on maksanut. Jos on liian halpa tai ruma, lähetän sen takaisin lähettäjälle ja lisään mukaan pussillisen koiranpaskaa. Tietää sitten ensi vuonna antaa kunnon lahjoja.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29366975:
Nyt rupesi ihan oikeasti mietityttämään mitä epäsopivaa kummi vois keksiä...:confused:

Samoin...

Olisi mielenkiintoista kuulla esimerkkejä näistä epäsopivista lahjoista minkä takia paketit pitäisi ratsata etukäteen.

Mulle tuli lähinnä mieleen se joululahjakeräys täältä palstan kautta. Sieltä tulleen paketin kyllä tarkistaisin ennen lapselle antamista. Ei millään pahalla siis, mutta kun ei tosiaan voi tietää mitä siellä on kun täällä liikkuu monen sorttista väkeä.

Mulle tuli lähinnä mieleen se joululahjakeräys täältä palstan kautta. Sieltä tulleen paketin kyllä tarkistaisin ennen lapselle antamista. Ei millään pahalla siis, mutta kun ei tosiaan voi tietää mitä siellä on kun täällä liikkuu monen sorttista väkeä.

Tuon ymmärränkin. Siis jos lahja tulee jostain ihan ventovieraalta ihmiseltä eikä tiedä millä mielellä toinen on mukaan lähtenyt.

Mutta juuri ne isovanhemmat ja kummit yms, olettaen että nyt ovat suht normi-ihmisiä...

Onko joillakin sitten niin kova kontrollintarve? Vai mistä tämä oikein kumpuaa? :O
Rupesi ihan oikeasti mietityttämään, että onko naiset oikeasti tällaisia kontrollifriikkejä?!

Joo, ymmärrän, jos paketti tulee ihan täysin ventovieraalta, mutta mitenkä kontrolloit esim. koulujen pikkujoulun 5€:n arvoiset lahjat, että mitä ne sisältävät? Sielläkin voi olla joku ihan kamala kökkö vastassa...

Tänä vuonna poikkeuksellisesti avattiin yhdestä lahjasta ihan pikkusen reunaa. Syynä se, että paketin muoto ja koko näyttivät pelottavan tutuilta.. Hyvä oli, että avattiin. Pappa oli ostanut ihan tismalleen samanlaisen Spiderman-ukkelin kuin mekin. Vietiin omamme takaisin kauppaan ja ostettiin muuta tilalle :)

Mutta joo, normaalisti ei kyllä heilahtaisi pieneen mieleen mennä tarkistelemaan sukulaisilta saatuja lahjoja ennakkoon.

Viimejouluna kun osallistuin keräykseen niin jätin juuri tästä syystä paketit auki jotta äiti voisi tarkistaa ennen lahjojen antoa että ne paketit ovat sopivia lapselleen.

Kyllä mä tuntemattomilta saadut lahjat avaisin, tuttujen en.

Onko joillakin sitten niin kova kontrollintarve? Vai mistä tämä oikein kumpuaa? :O
Rupesi ihan oikeasti mietityttämään, että onko naiset oikeasti tällaisia kontrollifriikkejä?!

Minä tarkistan aina vanhempieni antamat lahjat. Kumpuaa ihan siitä, että ovat suoraan sanoneet, että heitä "ei kiinnosta typerät perjaatteni vittuakaan" (ja tuo on suora sitaatti) ja "tekevät ja ostavat justiinsa mitä lystäävät"(jälleen suora sitaatti), eikä heillä todellakaan riitä arvostelukyky siihen, että ostaisivat sellaista, mitä voi alle kouluikäisille antaa.

Viimejouluna kun osallistuin keräykseen niin jätin juuri tästä syystä paketit auki jotta äiti voisi tarkistaa ennen lahjojen antoa että ne paketit ovat sopivia lapselleen.

Kyllä mä tuntemattomilta saadut lahjat avaisin, tuttujen en.

Minä myös toimitin lahjat paketoimattomana, siis nyt jouylun alla pariin perheeseen. Ajattelin että on reilua, että äiti / isä saa tarkistaa, että tavara on se, mikä sovittiin ja avaamattomassa alkuperäispakkauksessa. Paketoivat sitten itse halutessaan.

^ tuossa tapauksessa ymmärrän yskän. Paitsi että jos on noin kettumaiset isovanhemmat, niin pitäisin varmaan tapaamiset minimissä muutenkin ja sanoisin, ettei heidän lahjoja tarvita.

Me aukaistaan kaikki mun vanhemmilta sekä mun isosiskolta tulevat paketit.

Ihan vaan siksi, että mun mielestä tänäkään joulun toi 5v ei tee hittojakaan käytetyillä, kuivuneilla mainoskuulakärkikynillä, joita oli yhdessä paketissa noin 50kpl. Enkä halua, että sillä on omia tulitikkujakaan saati, että se tarttis rintsikan näköisiä toppeja+verkkopaitaa+minihametta.

Jouluksi tuli 10kg:n paketti postissa, josta käytettävää jäi muutama paketti.

[QUOTE="joo";29364934]Tarkistan. Jos on herkkuja tai rahaa niin otan itelleni, loput vien kiltisti lapsille.[/QUOTE]

Huh mitä härskeyttä. Ne rahat ja herkut on nimenomaan tarkoitettu lapsille, ne eivät ole sinulle. :O

Tarkistin nytkin ja ihan hyvä olikin. 7v oli saamassa n.3veelle tarkoitetun lelun ja 15v paketissa oli sukat numeroa37-39 ja pojan jalan koko 44-45.
Anopilla on ollut taipumus ostaa mitä sattuu kysymättä mitään, mitä on toivottu tai lasten kokoja. Tosin ei ole moneen vuoteen enää ostanut mitään (ja ei olla moitittu lahjoja hälle mitenkään tai edes sanottu, että väärää kokoa , vaan aina kiitetty nätisti).

Olen tarkistanut etenkin keräyksistä tulleet paketit sen jälkeen kun kuulin (jutun tosiperää en varmaksi voi sanoa mutta oletettavasti voi totta ollakin, sen verran häiriintynyttä porukkaa laittaa tavaraa joulupatoihin tms) erään lapsen saaneen käytetyn dildon.

Yhteistyössä