Tarpeelliset lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsille?

Vieras
Jos ostatte ns tarpeellista lahjaa, esim lasten talvihaalaria, niin onko se lahja lapselle vai vanhemmalle? Mietin että kun pienet ei ehkä osaa "arvostaa" kallista haalariakaan yhtä paljon kuin jotain euron pikkuautoa, mutta vanhemmat joutuis muuten ostaa sen haalarin, niin onko se silloin lahja vanhemmille, vai milleen?

Me on toivottu lahjatoiveita kyselleille, että seuraavan koon vaatteita lapsille. Mut toisaalta, kun meillä oli vauvoja, anoppi toi usein mulle lahjaksi lastenvaatteita ja se tuntui hassulta. Mies sai "omia juttuja", mä sain lastenjuttuja kun lapset oli pienempiä

Mua aina huvittaa, kun lahjoista tehdään ongelma. Mietitään joka kantilta asioita ennen hankintapäätöstä. Mitä jos vaan ostais lapselle mieluista ja tarpeellista. Siinä yhdistyy molemmat ja jos rahasta on toikkaa, voi niitä lahjoja miettiä sitenkin, että lapselle mieluinen nyt jouluna ja tarpeellinen sit alennusmyynneistä.

Ja mitä anoppiin tulee, hän ei ole velvollinen ostamaan yhtään mitään yhtään kenellekkään. Joten jos hän päättää ostaa jotain, otat kiitollisena vastaan miettimättä mitään typerää :tää on vaan lapselle vaate-juttua. Haloo, sekin on tarpeellista, eikö?

Olisiko mahdollista, että aloittajan anoppi tiesi äidin ostavan yleensä niitä lastenvaatteita ja ajatteli, että nyt miniällä jää rahaa ostaa itse itselleen jotain, mitä hän oikeasti kaipaa ja lahja tuli tällaista kiertotietä?

Oma anoppini toimi 10-18-vuotta sitten juuri näin, mutta hän myös puhui auki syyt miksi hän teki näin, ja ne olivat juuri tällaiset.
"Nyt sinä voit ostaa itsellesi huulipunan tai kirjoja tai mitä tarvitset", hän sanoi

Yhteistyössä