Tasa-arvoako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo-Rakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Abortti ei ole hyvä vaihtoehto. Mistä se sellainen oikeus tulee siihen seksiin, jos ei halua lapsia missään tapauksessa? Mikä ihmeen oikeus se sellainen on?

Jotkut muuten tosiaan hoitaa ekäisyn paremmin. Sitten on näitä, jotka ei hoida ja joille aina sattuu vahinkoja, mutta eivät ollenkaan halua olla vanhempia. Tälläisiä ihmisiä ei vissiin paljoa paina jättää elarit maksamatta, tutustumatta lapseen, tai tehdä abortti.

Ihmisellä nyt vain on oikeus toteuttaa itseään ja tarpeitaan, jos ei toiminnallaan suoraan satuta muita ihmisiä. Abortti ei ole hyvä vaihtoehto, mutta viimeinen vaihtoehto. Ja tuo on todella surullista, että toiset tosiaan eivät osaa sitä ehkäisyä käyttää, mutta sille ei oikein voi mitään tehdä, jos halutaan pysyä eettisten rajojen sisällä.

[QUOTE="vieras";27585471]Totta. Toisaalta jos se isä ei kuitenkaan halua olla lapsen elämässä mukana niin ei se isän rooli kovin suuri ole vaikka lapsen tunnustaisikin. Mielestäni tässä tapauksessa juuri tuo fortunaten vaihtoehto on paras, lapsi tietää kuka isänsä on, mutta isän ei tarvitse maksaa.[/QUOTE]

Eli kuten kirjoitin, nykykäytäntö on se, millä on vaan mentävä, koska kaikissa muissa vaihtoehdoissa on vielä enemmän ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27584446:
Kyllähän tuossakin mies on "pakotettu" isäksi (jos siis ymmärsin oikein?); hänellä siis on tahtomattaan lapsi, jonka hän joutunee ainakin jollain tapaa elämässään huomioimaan. Mutta olen toki samaa mieltä siitä, että eipä tuolla asialle paljon ole tehtävissä; biologia kun on se mitä se on.

Joo, hänellä on tahtomattaan jälkeläinen, mutta eihän hän joudu lapsen elämään tai elatukseen osallistumaan yhtään mitenkään.
Jos mä olisin tehnyt abortin, olisin itse ollut siinä se "häviäjä", mutta jos taas olisin jättänyt isyyden kokonaan selvittämättä, se olisi sotinut lapsen oikeuksia vastaan.
Ja taas elatusmaksujen vaatiminen on mielestäni kohtuutonta, jos siittäjää ei lapsi kiinnosta.
Mielestäni tuo ratkaisu oli tuossa tilanteessa reiluin kaikille osapuolille.

Joo, hänellä on tahtomattaan jälkeläinen, mutta eihän hän joudu lapsen elämään tai elatukseen osallistumaan yhtään mitenkään.
Jos mä olisin tehnyt abortin, olisin itse ollut siinä se "häviäjä", mutta jos taas olisin jättänyt isyyden kokonaan selvittämättä, se olisi sotinut lapsen oikeuksia vastaan.
Ja taas elatusmaksujen vaatiminen on mielestäni kohtuutonta, jos siittäjää ei lapsi kiinnosta.
Mielestäni tuo ratkaisu oli tuossa tilanteessa reiluin kaikille osapuolille.

Tosin perinnöstä lapsesi voi vaatia oman osansa.

[QUOTE="vieras";27586278]Tosin perinnöstä lapsesi voi vaatia oman osansa.[/QUOTE]

Minulla on pieni epäilys, ettei mitään mainittavaa perintöä tule jäämään, mutta siihenhän hänellä toki on oikeus. :D

Se on lapseni ja hänen biologisen isänsä välinen asia.

Mitä pitäisi tehdä siinä tilanteessa että ehkäisyä on käytetty, ja mies on ilmaissut ettei missään nimessä halua isäksi. Nainen saa mieheltä seksiä vain, jos hyväksyy tämän. Ja silti mies voidaan lain voimalla tosiaan pakottaa "isäksi" ja maksumieheksi. Tavallaan ehkäisyn käytön pitäisi olla jo merkki siitä, että lapsia ei haluta. Voisikin olla sellainen juridinen sopimuslappu jonka allekirjoittaessaan nainen luopuu omista ja mahdollisen lapsen oikeuksista isään (ai ai, julmaa) ja mies pääsee vastuuvelvollisuudesta jos nainen ihmeen kaupalla raskaaksi tulee.

Hmm.

Mun mielestä tämä heikentää lähinnä lapsen asemaa. Tuntuu vähän väärältä, jos elatusmaksut tulisivat ensisijaisesti yhteiskunnalta.

[QUOTE="vieras";27585307]Vaikuttaa se, jos on vaikka terveydellisistä (ei mielenterveys vaan ihan fyysisistä syistä) vapautettu palveluksesta niiin sitä saa selitellä työtä hakiessa(kun taas intin käynti on aina plussaa työtä hakiessa, eli ei neg.vaikutusta toisin kuin naisen mahdollisella raskaudella), illanistujaisissa joissa armeijajuttuja kerrotaan ja toki tietty pahimmassa tapauksessa puolison asepalvelusfanaatikko-isälle.
Kun taas intin käyminen on normaalia ja hienoa, ja kyllä niillä poijilla siellä tuntuu olevan ihan mahtavaa ja se negatiivinen vaikutus esim. seurustelusuhteeseen ei johdu intistä vaan miehen lapsellisuudesta/inttikavereiden kanssa ryyppäämisestä.

Tosin mä olisin valmis kieltämään abortin lailla, poislukien tilanteen jossa äiti kuolisi raskauteen todennäköisesti.
Ja musta miehellä ei pitäisi olla elatusvelvollisuuta jos hän ei lasta ole halunnut raskausaikana, jonkunlainen tunnustaminen lapsen takia ok,et voi tietää bioisänsä henkilöllisyyden halutessaan, mutta ei elatusvelvollisuutta koska ihan yhtä lailla naisen pitää ajatella et voi seurata raskaus kun seksiä harrastaa.
Ja olen nainen ja äiti ja tasan tiedän kokemuksesta mitä on kasvattaa lasta yksin. Silti ajattelen näin.[/QUOTE]

Siis TÄH? Naiselle synnytyspakko ja elatusvelvollisuus, miehelle vapautus elatusmaksuista? :O Miksi vain naiselle vastuu vaikka seksiä on yhteistuumin harrastettu?

Yhteistyössä