Tässä kaikille tiedoksi toimeentulotuen määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannattaako kadehtia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23578159:
Siitä juuri puhun, että kaverini joka on ollut narkkari saa tämän kaiken, ja yhtälailla hän oli mini äitiysrahalla ja sen jälkeen kotihoidontuella niinkuin minäkin, mutta erona oli se että en ole vetänyt piikkiä suoneen. Että älä puutu jollet ymmärrä. Ja kiva nyt omista verorahoista maksaa hänelle viikon lastenhoitaja että hän pääsee kylpemään ja ryyppäämään.

Ai, sinähän jo kirjoititkin "kaveristasi". Hän on sitten osannut ainutlaatuisen hyvin perustella sossussa, kun on saanut television ja ryyppäysrahat.

Sitä paitsi "kaverisikin" maksoi äitiysrahasta ja kotihoidontuesta veroja.

[QUOTE="vieras";23578221]Ole hyvä. Marttyyriksi ja uhriksi on helppo asettua kun kukaan ei säälinytkään sinua. Oi voi, saa taas ihmetellä että MIKSI, MIKSI jo syntymästään sairaat ihmiset lisääntyvät?? Tämä kertoo vain ja ainoastaan siitä että Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva että kuka tahansa voi lisääntyä suoraan elätettäväksi. Sano vielä että sinulla on vähintään 3 lasta ja itke lisää.[/QUOTE]

Katsoin profiilisi. Syntymästä saakka vaikeasti sairas ja 4 LASTA, NELJÄ? :O Ei ole tyhmyydellä MITÄÄN rajaa. Olen pahoillani mutta minulta ei tipu tippaakaan empatiaa sinulle.

Just tällaiset kirjoitukset mua nyppii. Kukaan ei saa taulu-tv:tä tai huonekaluja noin vaan.
Sunkaltaiset pölvästit on juuri niitä joiden takia sossussa kävijöitä kadehditaan. Kun ei kertakaikkiaan tiedetä mistään mitään!

Kun tämä kaverini asiolla leveilee. itse en kyllä kehtais, koska mun verorahoista menee. ja lapsi on ollut nytkin pariin otteeseen huostaanotettuna, mutta sossu maksoi sen jälkeen hänelle hermoloman viron kylpylään ja viikon hoidon mannerheimin lastensuojeluliitosta. vai luuletko että toimeentulotuella noita maksetaan?? idiootti.

[QUOTE="vieras";23578236]Katsoin profiilisi. Syntymästä saakka vaikeasti sairas ja 4 LASTA, NELJÄ? :O Ei ole tyhmyydellä MITÄÄN rajaa. Olen pahoillani mutta minulta ei tipu tippaakaan empatiaa sinulle.[/QUOTE]

Tässä puhuu todella tyhmä ihminen. Henkisesti tyhmä.

[QUOTE="aloittaja";23578227]Ai, sinähän jo kirjoititkin "kaveristasi". Hän on sitten osannut ainutlaatuisen hyvin perustella sossussa, kun on saanut television ja ryyppäysrahat.

Sitä paitsi "kaverisikin" maksoi äitiysrahasta ja kotihoidontuesta veroja.[/QUOTE]

sanoi että saa kaiken siksi kun on aina ollut sossun asiakas. mutta etkö jo ymmärrä että jos hänkin sai sieltä elämiseen tarvittavat välineet, ei ole kohtuullista että minä samassa tilanteessa vauvan kanssa, ilman kattoa pään päällä en saanut, vaan joutusin lainaamaan kaikki rahat vanhemmiltani ja maksamaan takaisin, siksi kun en ollut narkkari enkä neekeri. ja voin vielä kertoa kun olin veikonkoneella töissä, tuli sinne neekeri sossun maksusiitomuslapun kanssa ilman maksurajaa, osti viimeistä huutoa olevat televisiot, pesukoneet, tietokoneet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja hän;23578271:
sanoi että saa kaiken siksi kun on aina ollut sossun asiakas. mutta etkö jo ymmärrä että jos hänkin sai sieltä elämiseen tarvittavat välineet, ei ole kohtuullista että minä samassa tilanteessa vauvan kanssa, ilman kattoa pään päällä en saanut, vaan joutusin lainaamaan kaikki rahat vanhemmiltani ja maksamaan takaisin, siksi kun en ollut narkkari enkä neekeri. ja voin vielä kertoa kun olin veikonkoneella töissä, tuli sinne neekeri sossun maksusiitomuslapun kanssa ilman maksurajaa, osti viimeistä huutoa olevat televisiot, pesukoneet, tietokoneet yms.

Ala ihmeessä sinäkin toimeentulotuen pitkäaikaisasiakkaaksi. Ei tarvitse narkata. Työttömyys peruspäivärahalla riittää tai kolme vuotta kotihoidontuella. Jos olet parisuhteessa, eroa. Aloituksesta voit laskea toimeentulotukesi määrän.

saako sieltä siis harrastuksiinkin rahaa?

itse olen huonosti palkatussa työssä, kaksi alle kouluikäistä lasta ja toimeentulotuen raja ylittyy 50€/kk, joten aatteleppa sitä, kuinka vähän on käytössä rahaa kuukausittain. vuokran maksan itse,päivähoitomaksun itse, hajonneet rillit itse, pesukone jos sanoo itsensä irti, niin sitten täytyy vaan nyrkkipyykkiä pestä.

[QUOTE="aloittaja";23578255]Tässä puhuu todella tyhmä ihminen. Henkisesti tyhmä.[/QUOTE]

Ihanko tosissasi olet sitä mieltä että on vallan ok toimintaa tehdä 4 lasta yhteiskunnan elätettäväksi kun on _syntymästään saakka_ siinä kunnossa ettei töihin kykene ja näköjään ei edes pysty kävelemään saatikka elättämään perhettään. Sinun mielestä lasten hankinta on subjektiivinen oikeus, viis siitä mihin oloihin niitä lapsia tekee?

[QUOTE="just";23578328]saako sieltä siis harrastuksiinkin rahaa?

itse olen huonosti palkatussa työssä, kaksi alle kouluikäistä lasta ja toimeentulotuen raja ylittyy 50€/kk, joten aatteleppa sitä, kuinka vähän on käytössä rahaa kuukausittain. vuokran maksan itse,päivähoitomaksun itse, hajonneet rillit itse, pesukone jos sanoo itsensä irti, niin sitten täytyy vaan nyrkkipyykkiä pestä.[/QUOTE]

Siis sinulle jää 50 euroa asumiskulujen jälkeen, niinkö?

[QUOTE="aloittaja";23578348]Siis sinulle jää 50 euroa asumiskulujen jälkeen, niinkö?[/QUOTE]

ei, vaan tuloni ovat sellaiset, että jos tienaisin 51euroa vähemmän, niin saisin toimeentulotukea.

[QUOTE="vieras";23578336]Ihanko tosissasi olet sitä mieltä että on vallan ok toimintaa tehdä 4 lasta yhteiskunnan elätettäväksi kun on _syntymästään saakka_ siinä kunnossa ettei töihin kykene ja näköjään ei edes pysty kävelemään saatikka elättämään perhettään. Sinun mielestä lasten hankinta on subjektiivinen oikeus, viis siitä mihin oloihin niitä lapsia tekee?[/QUOTE]

Ihan tosissani. Suomessa ihan jokaisella on oikeus tehdä ja saada lapsia. Jossakin Saksassa joskus kuulemma listivät ihmisiä, kun eivät olleet arjalaista herrakansaa, vaan sairaita, juutalaisia, romaneja, vammaisia...Suomessa tänä päivänä ei erotella sitä, kuka saa ja kuka ei saa tehdä lapsia.

Lapsia saavat myös mielenterveysongelmaiset, alkoholistit, narkomaanit, kehitysvammaiset, cp-vammaiset, lyhytkasvuiset, isojalkaiset, pienisilmäiset. Jopa sinulla on oikeus lapsiin.

[QUOTE="just";23578364]ei, vaan tuloni ovat sellaiset, että jos tienaisin 51euroa vähemmän, niin saisin toimeentulotukea.[/QUOTE]

Helpottaisi katsoa tilannettasi tarkemmin, kun laittaisit tulot ja menot. Saattaa olla, että olisit oikeutettu toimeentulotukeen ainakin niinä kuukausina kun on sähkölaskua, lääkekuluja yms.

[QUOTE="aloittaja";23578394]Ihan tosissani. Suomessa ihan jokaisella on oikeus tehdä ja saada lapsia. Jossakin Saksassa joskus kuulemma listivät ihmisiä, kun eivät olleet arjalaista herrakansaa, vaan sairaita, juutalaisia, romaneja, vammaisia...Suomessa tänä päivänä ei erotella sitä, kuka saa ja kuka ei saa tehdä lapsia.

Lapsia saavat myös mielenterveysongelmaiset, alkoholistit, narkomaanit, kehitysvammaiset, cp-vammaiset, lyhytkasvuiset, isojalkaiset, pienisilmäiset. Jopa sinulla on oikeus lapsiin.[/QUOTE]

Juuri sinun ja kaltaistesi takia lapset voivat Suomessa niin huonosti. Toisilla kun oma halu menee lapsen parhaan edelle.

[QUOTE="aloittaja";23578394]Ihan tosissani. Suomessa ihan jokaisella on oikeus tehdä ja saada lapsia. Jossakin Saksassa joskus kuulemma listivät ihmisiä, kun eivät olleet arjalaista herrakansaa, vaan sairaita, juutalaisia, romaneja, vammaisia...Suomessa tänä päivänä ei erotella sitä, kuka saa ja kuka ei saa tehdä lapsia.

Lapsia saavat myös mielenterveysongelmaiset, alkoholistit, narkomaanit, kehitysvammaiset, cp-vammaiset, lyhytkasvuiset, isojalkaiset, pienisilmäiset. Jopa sinulla on oikeus lapsiin.[/QUOTE]

Mun mielestä vertaus juutalaisvaihoihin on sairasta.
Mitä se tähän liittyy? Ei mitenkään.
Mutta tosiasia on että ap:n on ihan varmasti täytynyt tietää lapsia hankkiessaan että ei koskaan pysty heitä elättämään. Jossain määrin sossun asiakkuus on siis oma valinta.

[QUOTE="aloittaja";23578409]Helpottaisi katsoa tilannettasi tarkemmin, kun laittaisit tulot ja menot. Saattaa olla, että olisit oikeutettu toimeentulotukeen ainakin niinä kuukausina kun on sähkölaskua, lääkekuluja yms.[/QUOTE]

olen käynyt kelassa ja sossussa, he ovat sitä mieltä, että silloin kun tulee sähkölasku, on tultava toimeen lähes pyhällä hengellä. onneksi vanhempani hiukan avittavat ja tuovat silloin tällöin ruokakassin ja lapsille ostavat vaatteita, itseppähän olen tilanteeni valinnut, ainakin palstan mukaan.

mietin useasti, että kuinka ihmeessä pärjäävät kaltaiseni ihmiset, joilla ei ole niitä vanhempia tai sukulaisia jeesaamassa.

Mun mielestä vertaus juutalaisvaihoihin on sairasta.
Mitä se tähän liittyy? Ei mitenkään.
Mutta tosiasia on että ap:n on ihan varmasti täytynyt tietää lapsia hankkiessaan että ei koskaan pysty heitä elättämään. Jossain määrin sossun asiakkuus on siis oma valinta.

Luepas sinäkin uudestaan, mitä kirjoitin. Saksassa listittiin kaikki, jotka eivät täyttäneet herrakansan normia. Ei vain juutalaisia.

Kommentoin hänelle, jonka mielestä syntymästään sairaalla ei ole oikeutta lapsiin.

Tämä keskustelu on kuitenkin niin OT, että en siihen enempää kommentoi, vaan pysyn alkuperäisessä.

[QUOTE="just";23578433]olen käynyt kelassa ja sossussa, he ovat sitä mieltä, että silloin kun tulee sähkölasku, on tultava toimeen lähes pyhällä hengellä. onneksi vanhempani hiukan avittavat ja tuovat silloin tällöin ruokakassin ja lapsille ostavat vaatteita, itseppähän olen tilanteeni valinnut, ainakin palstan mukaan.

mietin useasti, että kuinka ihmeessä pärjäävät kaltaiseni ihmiset, joilla ei ole niitä vanhempia tai sukulaisia jeesaamassa.[/QUOTE]

Ok. Tilanteesi ei ole ainutlaatuinen. On monia, joilla palkka on pieni ja elämä toimeentulotuen rajalla, mutta ei riitä toimeentulotukeen.

Siltikään mielestäni ei pidä tuomita toimeentulotuen saajia.

[QUOTE="vieras";23577518]En minä ole mitään vinkunut :O Mutta asumiskustannusten yms pakollisten jälkeen jää sama tai jopa vähemmän kuin sossun asiakkaalle. Erona se, että me fiksuina säästämme.[/QUOTE]

Höpö, höpö, sossun asiakkaalla kaikki menee todella pakolliseen eli syömiseen, hygieniaan ym. mihin nyt 400 euroa riittää. Kyllähän sitä voi vaikka mitä ylimääräistä ostaa maksettavaksi josta sitten itkeä. Toimeentulotuesta ei enää säästetä, se menee säästäen ja tarjouksia katsoen pakolliseen.

[QUOTE="aloittaja";23574295]Valitettavasti joissakin tapauksissa näin on, että tuki on enemmän kuin palkka. Kävisitkö sinä, jos olet täysin rehellinen, töissä, jos saisit saman rahan muuten?[/QUOTE]

Ihan rehellisesti -kävisin. Vaikka saisin tuplankin. Mitä ihmettä minä yksikseni päivisin tekisin? Voisihan se muutaman viikon olla ihan jees, mutta yleisesti ottaen ainakin minä tarvitsen sitä sosiaalista kanssakäymistä, työn haastetta ja onnistumisen tunnetta.

[QUOTE="aloittaja";23578456]Luepas nyt koko ketju. Ap ei ole se sairas.[/QUOTE]

Joo sori siis en tarkoittanut ap:tä vaan sitä jolla on neljä lasta ja joka on sairas ollut syntymästään saakka.
Hän on tehnyt valinnan hankkia noin monta lasta tietäen että ne elätetään sossun tuilla.

[QUOTE="ttt";23578527]Höpö, höpö, sossun asiakkaalla kaikki menee todella pakolliseen eli syömiseen, hygieniaan ym. mihin nyt 400 euroa riittää. Kyllähän sitä voi vaikka mitä ylimääräistä ostaa maksettavaksi josta sitten itkeä. Toimeentulotuesta ei enää säästetä, se menee säästäen ja tarjouksia katsoen pakolliseen.[/QUOTE]

400 euroa? Nelihenkisen perheen perusosa on 1220 euroa. On se kumma ettei siitä säästetä mutta me säästetään samoista tuloista monta sataa.

[QUOTE="aloittaja";23573599]Tuo perusosa pitää jäädä kaikkien asumiskulujen jälkeen: sähkö, vuokra, vesi.[/QUOTE]

Tulot siitä vähennetään. Eli ei ole pakko jäädä toimeentulotuen muodossa.

[QUOTE="just";23578433]olen käynyt kelassa ja sossussa, he ovat sitä mieltä, että silloin kun tulee sähkölasku, on tultava toimeen lähes pyhällä hengellä. onneksi vanhempani hiukan avittavat ja tuovat silloin tällöin ruokakassin ja lapsille ostavat vaatteita, itseppähän olen tilanteeni valinnut, ainakin palstan mukaan.

mietin useasti, että kuinka ihmeessä pärjäävät kaltaiseni ihmiset, joilla ei ole niitä vanhempia tai sukulaisia jeesaamassa.[/QUOTE]

Ne menee töihin.

Yhteistyössä