Tässä kaikille tiedoksi toimeentulotuen määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kannattaako kadehtia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23577526]Näinhän se on. Ja siksi minua huvittaakin kun toimeentulotukiasiakkaat valittaa ettei rahat muka riitä. Ei se ole rahoista kiinni vaan siitä miten osaa rahaa käyttää ;) Me eletään varsin hyvin näillä tuloilla, en ole muuta väittänytkään :)[/QUOTE]

Laskepas nyt oikein kynän ja paperin kanssa se toimeentulotuki sinun perheellesi ja vertaa sitten perheesi kaikkiin rahoihin (palkat, lapsilisät, säästöt).

Alkuperäinen kirjoittaja kateellisia kpäitä;23577432:
Siis nelihenkinen perhe jolla 2 lasta ja tulonne töissä käyden 2000€/kk? Taitaa olla ammattina bullshitin jauhaminen.

"Katsos kun me työssäkäyvät maksamme myös päivähoitomaksun, asumiskulut, sähkön, veden jne mitkä maksetaan sossun asiakkaille valmiiksi. Toisen tuntipalkka 12 euroa, toisen 9 euroa. Toinen osa-aikainen, perheen nettotulot 2000-2200 euroa."

Itsellä on aivan sama tilanne eli tienaan noin 12 euroa/tunti ja vaimoke 8 euroa/tunti 4,5 tunnin osa-aikaisena, 2 lasta ja mulle jää korotetun verokortin kanssa käteen 1500 kuussa nettona ja vaimokkeelle 800 eur + noin 200 soviteltua päivärahaa kun tulot ovat noin pienet.
eli nettotulot kuussa 1500+1000+200(lapsilisät) = 2700 euroa/kk + lomarahat ja veronpalautukset joita työtön tai toimeentulotukiasiakas ei saa.

Eli puhut täyttä tuupaa 2000-2200 käteen jäännistä tuolla tulotasolla. Toimeentulotuella olevalle 4 hengen perheelle toimeetulotuki+asumiskulut ovat kaikkiaan noin 1500-1700 euroa. Eli melkoinen ero jää työssä käyvän hyväksi. Eikä toimeentulotukiasiakas saa tosiaan mitään kesälomarahoja tai lomaltapaluurahoja, eikä veronpalautuksia, sillä veronpalautus katsotaan tuloksi joka huomioidaan tuessa.

Itse maksamme noista 2700 euron kk-tuloista hyvin 800 euroa vuokraa, yli 50 e/kk sähkömaksua, 300 eur/kk auton lyhennystä, 600 e/vuosi auton vakuutusmaksuja, työmatkabensat noin 100 e/kk, 40 e/kk laajakaistamaksun, 120 e/vuosi kotivakuutus, lehdet, lasten ja omat harrastukset ja syömme vielä hyvin. Lisäksi ostan itse kodin viihde-elektroniikkaa ja tietotekniikkaa, vaimo kodin tavaraa ja käymme kesällä lomalla.

Toimeentulotuella ei sen sijaan voi edes pitää autoa, saati että olisi uusi auto jossa isot kk-maksut ja vakuutusmaksut.

Turha olla siis kateellinen.

No mutta ilman muuta SINÄ tiedät MEIDÄN tulot paremmin kuin me. Valitettavasti sinä olet tässä se joka jauhaa bullshittiä ;)
Saan palkkaa käteen 450-500 euroa. Katsos kun minä en tee töitä 4,5 tuntia päivässä niin kuin SINUN emäntäsi. Lisäksi minulle maksetaan lomarahat aina palkan yhteydessä. Sen lisäksi saan soviteltua päivärahaa 200-250 euroa. Lapsilisät 210 euroa ja miehen palkka käteen 1370 euroa. Jos meillä olisi 2700 euron nettotulot säästäisimme kuussa vähintään 700 euroa ;) Nyt maksamme asumisesta ja lainoista reilun tonnin yms kulut ja joka kuukausi säästämme 200 euroa. Jos sattuu tulemaan lomarahoja niin kuin nyt tuli meni säästöön 400 euroa. Hyvin me elämme, en sitä kieltänytkään! Jos samoilla tuloilla oleva sossun asiakas ruikuttaa rahojen riittämättömyyttä niin se on silkkaa tyhmyyttä se.

Mä en ymmärrä miten jollakin ei riitä toimeentulotuen perusosa n.420e/kk.

Netti ja puhelin n. 20e.
Ruoka + hygienia vaikka 200e/kk
Vaatteet, huvittelu jne 200e/kk

Tosta olisi jäänyt vaikka 100e/kk säästöön.

[QUOTE="aloittaja";23577545]Laskepas nyt oikein kynän ja paperin kanssa se toimeentulotuki sinun perheellesi ja vertaa sitten perheesi kaikkiin rahoihin (palkat, lapsilisät, säästöt).[/QUOTE]

Edelleen, kyse on tilille pamahtavista tuloista. Siksi säästöt ei liity tähän koska järkeä käyttämällä myös saman määrän tukina saava voisi säästää. Sossun perusosa 1220 euroa ja risat. Lisäksi saisimme sossusta tt-tukea päivähoitomaksuun ( 100), terveydenhuoltomenoihin, kotivakuutukseen, sähköön ja veteen. Eli 1220 euroa + pyöreästi 200 euroa on 1440 euroa. Hyväksytty vuokramäärä 720 euroa. 720 euroa + 1440 euroa = 2160 euroa eli varsin mainio summa rahaa! Nyt jää pienten asumiskustannusten, päivähoitomaksun, vakuutusten ja terveydenhuoltomenojen jälkeen n. 1300 euroa.

Mä en ymmärrä miten jollakin ei riitä toimeentulotuen perusosa n.420e/kk.

Netti ja puhelin n. 20e.
Ruoka + hygienia vaikka 200e/kk
Vaatteet, huvittelu jne 200e/kk

Tosta olisi jäänyt vaikka 100e/kk säästöön.

Itse asiassa tässä ei ole ollutkyse siitä, etteikö se riitä. Täällä työssäkäyvät kohkaavat siitä kuinka he saavat saman verran, vaikka käyvät töissä. Unohtavat tosiaan säästönsä ja lomarahansa. Ovat niin pässejä, että käyvät töissä pienellä palkalla eivätkä tajua hakea toimeentulotukea, kun rahat ei riitä.

[QUOTE="aloittaja";23577613]Itse asiassa tässä ei ole ollutkyse siitä, etteikö se riitä. Täällä työssäkäyvät kohkaavat siitä kuinka he saavat saman verran, vaikka käyvät töissä. Unohtavat tosiaan säästönsä ja lomarahansa. Ovat niin pässejä, että käyvät töissä pienellä palkalla eivätkä tajua hakea toimeentulotukea, kun rahat ei riitä.[/QUOTE]

Kukahan tässä se pässi on? Kuka on valittanut ettei rahat riitä? Päin vastoin, olen monta kertaa sanonut että me pärjäämme oikein mainiosti ja säästämme tuloistamme. Sen sijaan toimeentulotukiasiakkaita ei voi fiksuiksi sanoa kun ei rahat riitä millään vaikka perusosat ovat varsin mainiot. Ja jos et edes sen vertaa tiedä niin osa-aikatöissä ne lomarahat maksetaan aina palkan päälle joten ne on jo mukana. Ja taivaastako ne säästöt on tippuneet? Ehei, ne on omista tuloista sinne säästetty ja toimeentulotukiasiakas tekisi ihan samoin jos järkeä riittäisi.

[QUOTE="vieras";23577638]Kukahan tässä se pässi on? Kuka on valittanut ettei rahat riitä? Päin vastoin, olen monta kertaa sanonut että me pärjäämme oikein mainiosti ja säästämme tuloistamme. Sen sijaan toimeentulotukiasiakkaita ei voi fiksuiksi sanoa kun ei rahat riitä millään vaikka perusosat ovat varsin mainiot. Ja jos et edes sen vertaa tiedä niin osa-aikatöissä ne lomarahat maksetaan aina palkan päälle joten ne on jo mukana. Ja taivaastako ne säästöt on tippuneet? Ehei, ne on omista tuloista sinne säästetty ja toimeentulotukiasiakas tekisi ihan samoin jos järkeä riittäisi.[/QUOTE]

Huomaathan, että tässä ketjussa ei kukaan toimeentulotukiasiakas ole väittänyt, ettei rahat riitä. Sinä kohkaat kuinka tulette samalla toimeen ja säästättekin. Sehän on hienoa. olisit tyytyväinen etkä kadehtisi.

[QUOTE="aloittaja";23577692]Huomaathan, että tässä ketjussa ei kukaan toimeentulotukiasiakas ole väittänyt, ettei rahat riitä. Sinä kohkaat kuinka tulette samalla toimeen ja säästättekin. Sehän on hienoa. olisit tyytyväinen etkä kadehtisi.[/QUOTE]

Pelkästään tätä ketjua en tarkoittanutkaan. Kerrotko vielä yhdenkin syyn miksi olisin kateellinen? Sossun asiakaalla tuskin on omaa asuntoa, ei voi säästää, eivät saa tehdä rakastamaansa työtä jne.

[QUOTE="vieras";23577706]Pelkästään tätä ketjua en tarkoittanutkaan. Kerrotko vielä yhdenkin syyn miksi olisin kateellinen? Sossun asiakaalla tuskin on omaa asuntoa, ei voi säästää, eivät saa tehdä rakastamaansa työtä jne.[/QUOTE]

Mistä sitten olet noin tuohtunut?

[QUOTE="aloittaja";23577733]Mistä sitten olet noin tuohtunut?[/QUOTE]

En ole tuohtunut, mistä kummasta noin päättelet? Olen ennen kaikkea huvittunut näistä kommenteista joissa kerrotaan että meidän tulot ei voi olla sen ja sen vertaa ja me saamme kuitenkin sitä ja tätä. Kummallista miten jotkut ihmiset ei millään usko että työssäkäyvien ansiot voi olla loppujen lopuksi samat kuin sossun asiakkaan. Vastaan on vängättävä vaikka mikä ois.

Kyllä minä sanon että hyvät oltavat ois jo meidänkin perheellä toimeentulotuilla. Pitäiskö muuttaa korpeen niin kauas että töitä ei ole mailla ei halmeilla. Saako muuten toimeentulotukea, jos on kotihoidontuella? entä eläkkeellä?

Alkuperäinen kirjoittaja kateellinen köyhä;23577828:
Kyllä minä sanon että hyvät oltavat ois jo meidänkin perheellä toimeentulotuilla. Pitäiskö muuttaa korpeen niin kauas että töitä ei ole mailla ei halmeilla. Saako muuten toimeentulotukea, jos on kotihoidontuella? entä eläkkeellä?

Toimeentulotukea saa, kun tulot jäävät alle toimeentulotuen normin. Aloituksesta voit laskea.

[QUOTE="aloittaja";23573708]Olet aivan oikeutetusti vihainen. Suomessa on asiat niin, että lastensuojelu ei aina suojele lasta.
Siltikin erilaisilla tukitoimilla tähän pyritään. Toimeentulotuessa ei kuitenkaan voida ottaa huomioon jokaisen eroavan parin uusia huonekaluja, vuokria, vuokratakuita ym. Saamasi 400 on todennäköisesti ollut normilaskelmien mukainen.[/QUOTE]

Kuule, minäkin erosin vain siksi että mies hakkasi minua ja pahoinpiteli melkein vajaan puolen vuoden ikäisen lapsemme. Ja vielä maksoin noista hurjista summista puolet yhteisen asunnon lainasta, enkä saanut mukaani muuta kuin lapsen tarvikkeet ja ruokailuvälineet. Ja kyse olikin siitä että jos normaali ihminen menee sossusta hakemaan apua, ei sitä saa, narkkari kyllä saa kaiken JOPA ne huonekalut, taulu tv:t yms. Ja makaavat kotona, eivätkä mene töihin koska on niin hyvät oltavat. Ja vielä ketä sen maksaa? ME veronmaksajat. Ja vielä siihen hoitopaikkaan liittyen, kun itse sain töitä lastani pompotettiin 4 eri hoitopaikassa vuoron perään vuoden aikana, kun ei ollut tilaa kun näiden sinun sanottujen "parempien kansalaisten"kotona makaavien vanhempien luuseri vanhemmat veivät niiltä hoitopaikat ketä niitä olisi tarvinnut työssä käymiseen. Että mietippä nyt pikkasen uudelleen tätäkin palettia.

Kuule, minäkin erosin vain siksi että mies hakkasi minua ja pahoinpiteli melkein vajaan puolen vuoden ikäisen lapsemme. Ja vielä maksoin noista hurjista summista puolet yhteisen asunnon lainasta, enkä saanut mukaani muuta kuin lapsen tarvikkeet ja ruokailuvälineet. Ja kyse olikin siitä että jos normaali ihminen menee sossusta hakemaan apua, ei sitä saa, narkkari kyllä saa kaiken JOPA ne huonekalut, taulu tv:t yms. Ja makaavat kotona, eivätkä mene töihin koska on niin hyvät oltavat. Ja vielä ketä sen maksaa? ME veronmaksajat. Ja vielä siihen hoitopaikkaan liittyen, kun itse sain töitä lastani pompotettiin 4 eri hoitopaikassa vuoron perään vuoden aikana, kun ei ollut tilaa kun näiden sinun sanottujen "parempien kansalaisten"kotona makaavien vanhempien luuseri vanhemmat veivät niiltä hoitopaikat ketä niitä olisi tarvinnut työssä käymiseen. Että mietippä nyt pikkasen uudelleen tätäkin palettia.

Aloituksesta voit sinäkin laskea, olisitko ollut oikeutettu toimeentulotukeen.

Toimeentulotuesta ei makseta kenellekään, ei edes narkkarille, televisioita ym., joita luettelit. Otapa asioista selvää äläkä kirjoita mutu-tuntumalla.

Kerta kaikkiaan koko tuki pitäs evätä tässä tapauksessa!

Ongelmallista tässä on se, että työkkäri voi velvoittaa esim. autottoman ja ajokortittoman yksinhuoltajan hakemaan kolmivuorotyötä 80 km päästä. Jos tästä kieltäytyy, karenssi pamahtaa varmasti, järki tai inhimillisyys on työkkärin touhuista kaukana. JA jos viimesijainen perusturva evätään samalla mielivaltaisella tyylillä ollaan jo vakavien ihmisoikeusrikkomusten kynnyksellä.

En ymmärrä miten joku voi olla kateellinen toimeentulotuesta? Uskomatonta!

Toimeentulotuessa tarkoitettu perusosa ei ole se raha mikä tilille rapsahtaa. Ensin listataan kaikki tulot: ansiotulot, asumistuki, lapsilisät, elarit, elatusavut, eläkkeet, vakuutuskorvaukset jne (myös vammaistuet ja ylläpitokorvaukset vaikka niitä ei huomioidakaan), siten vähennetään vuokra, sähkö, vesi, perusteltu autopaikka, lääkkeet, sairaala- ja lääkärikulut julkiselle puolelle, työmatkakulut (jos on), nettikulu (kuntakohtainen: vantaalla 29e), maksetut elatusavut ja perusosat. Jäljelle jäävä summa jos on miinusta, sen saa tilille. Jos plussa niin sitten ei tuu rahaa.

Itelläni on kolme lasta kotona, yksi muualla, olen pienellä eläkkeellä ja maksan aivan kaiken ihan itse(en saa esim. sukulaisista mitään taloudellista tukea) ja jään plussalle 23e. Sitten sossut alkaa laskemaan täydentäviä toimeentulotukia, ennalta ehkäiseviä toimeentulotukia ja harkinnanvaraisia toimeentulotukia.

Täydentävään menee vanhimman pojan isän haudanhoitomaksut, lisälääkekulut joita ei ole huomioitu laskelmassa ja ym ylimääräiset perustellut menot. Ennaltaehkäiseviin menee ne rahat joita olen takautuvasti saamassa esim. kelalta. Harkinanvaraisiin menee 12v salibandyharrastuksen kaikki menot, seutulippu mulle, 9v koululaiskortti, polkupyörät (max.99e/kpl), lasten kengät (perusteltu) sekä jo tehty matka junalla tai bussilla sukulaisten luo (2krt/vuosi).

Tiedättekö miltä tuntuu joka kuukausi tehdä sossuun selkoa kaikista tuloista ja menoista, rustata tiliotteeseen aina keväällä miksi tilille on tullut rahaa (äitini lahjarahat muksuille 20e/lapsi)? Tiedättekö miltä tuntui viedä 400e edestä lääke- ja sairaalalaskuja sossuun ja selittää et juu, sairaalareissu oli välttämätön? Tiedättekö miltä tuntuu toimittaa kerta toisensa jälkeen kuitit sossuun ja pyytää rahaa lasten kenkiin?

Tiedättekö te kateelliset edes kuinka nöyryyttävää se on perustella kuukaudesta toiseen sossulle miksi rahat ei oikeasti riitä, miksi olet eläkkeellä, miksi tiliotteessa on yksi korttiveloitus baarista, miksi tarvitset seutulipun, miksi itse kuljet rikkinäisissä vaatteissa, miksi tarvitset toistuvasti toimeentulotukea?

Miten te oikeasti voitte olla kateellisia?

En ymmärrä miten joku voi olla kateellinen toimeentulotuesta? Uskomatonta!

Toimeentulotuessa tarkoitettu perusosa ei ole se raha mikä tilille rapsahtaa. Ensin listataan kaikki tulot: ansiotulot, asumistuki, lapsilisät, elarit, elatusavut, eläkkeet, vakuutuskorvaukset jne (myös vammaistuet ja ylläpitokorvaukset vaikka niitä ei huomioidakaan), siten vähennetään vuokra, sähkö, vesi, perusteltu autopaikka, lääkkeet, sairaala- ja lääkärikulut julkiselle puolelle, työmatkakulut (jos on), nettikulu (kuntakohtainen: vantaalla 29e), maksetut elatusavut ja perusosat. Jäljelle jäävä summa jos on miinusta, sen saa tilille. Jos plussa niin sitten ei tuu rahaa.

Itelläni on kolme lasta kotona, yksi muualla, olen pienellä eläkkeellä ja maksan aivan kaiken ihan itse(en saa esim. sukulaisista mitään taloudellista tukea) ja jään plussalle 23e. Sitten sossut alkaa laskemaan täydentäviä toimeentulotukia, ennalta ehkäiseviä toimeentulotukia ja harkinnanvaraisia toimeentulotukia.

Täydentävään menee vanhimman pojan isän haudanhoitomaksut, lisälääkekulut joita ei ole huomioitu laskelmassa ja ym ylimääräiset perustellut menot. Ennaltaehkäiseviin menee ne rahat joita olen takautuvasti saamassa esim. kelalta. Harkinanvaraisiin menee 12v salibandyharrastuksen kaikki menot, seutulippu mulle, 9v koululaiskortti, polkupyörät (max.99e/kpl), lasten kengät (perusteltu) sekä jo tehty matka junalla tai bussilla sukulaisten luo (2krt/vuosi).

Tiedättekö miltä tuntuu joka kuukausi tehdä sossuun selkoa kaikista tuloista ja menoista, rustata tiliotteeseen aina keväällä miksi tilille on tullut rahaa (äitini lahjarahat muksuille 20e/lapsi)? Tiedättekö miltä tuntui viedä 400e edestä lääke- ja sairaalalaskuja sossuun ja selittää et juu, sairaalareissu oli välttämätön? Tiedättekö miltä tuntuu toimittaa kerta toisensa jälkeen kuitit sossuun ja pyytää rahaa lasten kenkiin?

Tiedättekö te kateelliset edes kuinka nöyryyttävää se on perustella kuukaudesta toiseen sossulle miksi rahat ei oikeasti riitä, miksi olet eläkkeellä, miksi tiliotteessa on yksi korttiveloitus baarista, miksi tarvitset seutulipun, miksi itse kuljet rikkinäisissä vaatteissa, miksi tarvitset toistuvasti toimeentulotukea?

Miten te oikeasti voitte olla kateellisia?

Kuka täällä on kateellinen? Ymmärrätkö sinä että miten helpolla teidän perhe elätetään käytännössä täysin sossun rahoista? Tajuatko edes kuinka etuoikeutettu olet? Tavallisten menojen lisäksi saatte jopa harrastus- ja kenkäkulut sossusta! Ei, en todellakaan ole kateellinen mutta kyllä minua suututtaa tuollaiset kiittämättömät paskiaiset jotka kehtaavat vikistä siitä kun sossuun pitää toimittaa lappuja ja perustella miksi rahaa pitää antaa jatkuvasti! Häpeä!

Just tällaiset kirjoitukset mua nyppii. Kukaan ei saa taulu-tv:tä tai huonekaluja noin vaan.
Sunkaltaiset pölvästit on juuri niitä joiden takia sossussa kävijöitä kadehditaan. Kun ei kertakaikkiaan tiedetä mistään mitään!

[QUOTE="vieras";23578070]Kuka täällä on kateellinen? Ymmärrätkö sinä että miten helpolla teidän perhe elätetään käytännössä täysin sossun rahoista? Tajuatko edes kuinka etuoikeutettu olet? Tavallisten menojen lisäksi saatte jopa harrastus- ja kenkäkulut sossusta! Ei, en todellakaan ole kateellinen mutta kyllä minua suututtaa tuollaiset kiittämättömät paskiaiset jotka kehtaavat vikistä siitä kun sossuun pitää toimittaa lappuja ja perustella miksi rahaa pitää antaa jatkuvasti! Häpeä![/QUOTE]

Anteeksi tuhottomasti jos loukkasin sinua. Rollaattorin onneksi saan kaupungin apuvälinelainaamosta ilmaiseksi kuten myös kävelykeppini ja jalkatukeni.

Häpeän sitä että olen syntymästäni lähtien ollut sairas enkä kykene itse elättämään perhettäni tekemällä töitä. Häpeän myös sitä että olen sairaseläkkeellä ja jatkuvasti toimeentulotuen tarpeessa.

Anteksi että olen täysin yksin vastuussa perheeni elättämisestä. Kirjoitukseni oli vain kannanotto niiden ihmisten juttuihin jotka ovat kateellisia ja haukkuvat ja mollaavat niitä jotka toimeentulotuella elävät. Kaikki kun eivät ole niitä yhteiskunnan mätäpaiseita/loiseläjiä/sosiaalipummeja/luusereita. Toisaalta, sinun tekstisi osoitti minulle paikkani yhteiskunnan pohjasakkana. Kiitos siitä. Nyt onkin sitten hyvä mieli lopun päivää.

[QUOTE="aloittaja";23578035]Aloituksesta voit sinäkin laskea, olisitko ollut oikeutettu toimeentulotukeen.

Toimeentulotuesta ei makseta kenellekään, ei edes narkkarille, televisioita ym., joita luettelit. Otapa asioista selvää äläkä kirjoita mutu-tuntumalla.[/QUOTE]

Siitä juuri puhun, että kaverini joka on ollut narkkari saa tämän kaiken, ja yhtälailla hän oli mini äitiysrahalla ja sen jälkeen kotihoidontuella niinkuin minäkin, mutta erona oli se että en ole vetänyt piikkiä suoneen. Että älä puutu jollet ymmärrä. Ja kiva nyt omista verorahoista maksaa hänelle viikon lastenhoitaja että hän pääsee kylpemään ja ryyppäämään.

Anteeksi tuhottomasti jos loukkasin sinua. Rollaattorin onneksi saan kaupungin apuvälinelainaamosta ilmaiseksi kuten myös kävelykeppini ja jalkatukeni.

Häpeän sitä että olen syntymästäni lähtien ollut sairas enkä kykene itse elättämään perhettäni tekemällä töitä. Häpeän myös sitä että olen sairaseläkkeellä ja jatkuvasti toimeentulotuen tarpeessa.

Anteksi että olen täysin yksin vastuussa perheeni elättämisestä. Kirjoitukseni oli vain kannanotto niiden ihmisten juttuihin jotka ovat kateellisia ja haukkuvat ja mollaavat niitä jotka toimeentulotuella elävät. Kaikki kun eivät ole niitä yhteiskunnan mätäpaiseita/loiseläjiä/sosiaalipummeja/luusereita. Toisaalta, sinun tekstisi osoitti minulle paikkani yhteiskunnan pohjasakkana. Kiitos siitä. Nyt onkin sitten hyvä mieli lopun päivää.

Juuri siksi laitoin aloitukseen toimeentulotuen summat, että jokainen työssäkäyvä yhteiskunnan parempiosaisena itseään pitävä, ja jolla on varaa väheksyä vähävaraisia, voi laskea toimeentulotuen normin omalla kohdallaan.

En ymmärrä, miksi toimeentulotuella olevia kadehditaan ja väheksytään. Oli syynä sitten oma halu elää tuilla tai sinun kaltaisesi tapaus, ei se ole keneltäkään pois. En usko, että kenenkään palkkapussin veroprosentti olennaisesti pienenisi siitä, että toimeentulotuen maksu lopetettaisiin kokonaan. Silloin meillä olisi kadulla kerjäävät köyhät ja uusi ongelma, joka pitäisi ratkaista. Verorahoillahan se jouduttaisiin tekemään.

Tsemppiä sinulle. Iloitse aivan jokaisesta kenkäparista, jonka saat ja ajele surutta kortillasi. Eläkkeestäsi sinäkin maksat verot.

Ole hyvä. Marttyyriksi ja uhriksi on helppo asettua kun kukaan ei säälinytkään sinua. Oi voi, saa taas ihmetellä että MIKSI, MIKSI jo syntymästään sairaat ihmiset lisääntyvät?? Tämä kertoo vain ja ainoastaan siitä että Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva että kuka tahansa voi lisääntyä suoraan elätettäväksi. Sano vielä että sinulla on vähintään 3 lasta ja itke lisää.

Yhteistyössä