Tässä mietin vain että se olisi voinnut olla myös minä (Terrori-isku)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Eilen mun olisi pitänyt olla kauppatorilla klo 16.00, koska oli sovittu treffit autoparkkipaikan edessä että vien yhdelle sopimuksen ja tuote-näytteet, ajattelin vielä lähteä kahden lasten kanssa sinne. Mutta kävi niin että minun äiti lähti viemään, siksi kun se halusi ottaa vapaa päivä, sen takia kun mä en jaksanut tänään (lauantaina) lähteä Helsinkiin. Vaikka Helsingissä minulla on ollut Vip tilaisuus tänään ja mä en ikinä olisi voinnut uskoa että teen niin etten lähde, kun tänään harmitti pikkasen etten mennyt, kun oli aivan huikea tapahtuma joka on vielä siellä pari tuntia. Olen aina sen verran energinen että jaksan ja tahdonkin lähteä tälläisiin tapahtumiin. Sitten eilen ajatellut kun kerrankin en lähtenyt niin eilen kolmelta jo laittanut kaikki päälle ja ajattelin lähteä lasten kanssa edes syömään Turkuun kun töihin ei olisi pitänyt lähteä ja taas mua niin kuin joku on pysäytänyt, etten vaan jaksanut, nauroin vielä miehelle puhelimessa, onko minulla joku masennus, kun en jaksa lähteä mihinkään, sitten tunnin päästä sain sellaisen tiedon että Turussa on terrori-isku. Onneksi äiti sen itse kertoi ja soitti heti muutaman min jälkeen kun se tapahtui ja onneksi hänkin sovitti treffit pikkasen eri paikassa mutta silti näki terrori-iskun!

Hirveä tilanne edelleen! Tässä en voi muuta sanoa kun nauttikaa ihmiset elämästä! Auttakaa toinen toista silloin kuin voitte, tehkää elämästä sellaista kuin itse haluatte! Kun ikinä ei voi tiedä milloin se loppuu ja missä paikassa, se on sen verran arvamaton! Vaikka välillä kuinka uskot että kaikki on turvallista ja hyvin, silti jotain ikävä voi tapahtua yhtäkkiä.

P. S. Tänään olin Myllyssä, oli pakko käydä kaupassa ja kahvilassa hakemaan illaksi suklaakonvehtia kun vieras tulossa, niin on siellä ainakin poliisit paikalla. Mutta myös ihmisiä paljon :) se on toisaalta hyvä ettei ne antaa pelolle valtaa, jopa itsellekin tuli parempi mieli kun näin paljon ihmisiä ja hymyjä. Vaikka Facebookissa monet jo kirjoittivat kuinka koko viikonlopun ovat vain kotona.

Olisin voinnut olla, koska mun oli pakko vain viedä sen mitä oli sovittu ja treffit vielä samassa paikassa missä tämä on tapahtunut. Tässä vain haluan kertoa kuinka arvamaton se elämä on.
Ajattelin ihan samoin, vaikka ei olekaan sama asia, mutta kun mieheni sai aivoinfarktin nelikymppisenä että elämä on niin pienestä kiinni. Emme kyllä tarvitse tällaisia ylimääräisiä uhkatekijöitä kaiken päälle.

Ajattelin ihan samoin, vaikka ei olekaan sama asia, mutta kun mieheni sai aivoinfarktin nelikymppisenä että elämä on niin pienestä kiinni. Emme kyllä tarvitse tällaisia ylimääräisiä uhkatekijöitä kaiken päälle.
Totta ikinä ei voi tietä mitä tapahtuu! Toivottavasti sun mies on kuitenkin toipunut? Onneksi monet sairaudet on hoidettavissa vaikka on se niin inhottava!!!

Kiitos, mieheni toipui hyvin vaikka terveyskeskuksen lääkäri ei tunnistanut oireita ja luuli että kyse on unettomuudesta.. Meilahdessa sai ensiluokkaista hoitoa, uskomattomat lääkärit ja hoitajat.
Ne terveyskeskuksen lääkärit ovat kamalia, ikinä eivät ota mitään vakavasti. Onneksi kaikki on hyvin sun miehellä!!! Voin vain lohduttaa että meillä kaikilla on jotakin täysterve ihminen on varma harvinaisuus! Kaikki sairaudet ovat pepusta. Mutta meidän elämä on tälläinen aina paljon pahoja asioita ympärillä!

Ne terveyskeskuksen lääkärit ovat kamalia, ikinä eivät ota mitään vakavasti. Onneksi kaikki on hyvin sun miehellä!!! Voin vain lohduttaa että meillä kaikilla on jotakin täysterve ihminen on varma harvinaisuus! Kaikki sairaudet ovat pepusta. Mutta meidän elämä on tälläinen aina paljon pahoja asioita ympärillä!
Pakko vielä sanoa että kun luet aivohalvauksen oireita netistä, ne ovat ne tietyt, mieheni vain pyörtyi monesti Eikä ollut tajuissaan, eivätkä oireet olleet samanlaisia kuin ohjekirjasta.
Kaikki pyörtymiset pitää ottaa tosissaan. Anteeksi saarnaamiseni:D

Ei meidän lähellä onneksi ole vastanottokeskusta, kun missä nykyään asun on muutenkin uus alue, ei täällä sellaista ole, vaikka voi tännekin joku hullu tulla milloin vaan
Asun uudessa talossa jossa asuu mamuja, alunperin vain suomalaisia, mutta vuokrat ovat kovat. Muut talot ovat täynnä muslimeja. Koulu on myös, lapseni ei uskalla mennä enää kouluun kun hänen päälleen on hyökätty useita kertoja. Ihan kamalaa, enkä tiedä mitä tehdä. Hän ei myöskään halua vaihtaa koulua, on 8. luokalla. Ja tietysti mielestäni on väärin että hänen pitäisi vaihtaa koulua ja nämä rikolliset saisivat jäädä.

Asun uudessa talossa jossa asuu mamuja, alunperin vain suomalaisia, mutta vuokrat ovat kovat. Muut talot ovat täynnä muslimeja. Koulu on myös, lapseni ei uskalla mennä enää kouluun kun hänen päälleen on hyökätty useita kertoja. Ihan kamalaa, enkä tiedä mitä tehdä. Hän ei myöskään halua vaihtaa koulua, on 8. luokalla. Ja tietysti mielestäni on väärin että hänen pitäisi vaihtaa koulua ja nämä rikolliset saisivat jäädä.
Siis hyökätty? :-O
Oletko puhunut opettajan kanssa? Tämä on hirveä ja lapset ovat joskus todellakin varallisia koska eivät ymmärrä kuinka huonosti voivat toiselle tehdä. Huhhuh tämä maa on tosissaan varallinen nykyään.
Missä me asutaan täällä vain omakotitaloja, kouluissa vain suomalaiset ja nyt on tullut Italialainen poika, mutta Italialainen on eri asia. Silti tuskin enää tässäkin on turvallista. Varma vielä pitkään kärsin pelosta. Enemmän toki lasten takia.

Minäminäminä... arvasin että Venakko saa tästä paniikin. Toivottavasti tämä läheltä piti -tilanne saa elämänarvot uusiksi muutenkin ja miettimään mikä on tärkeää elämässä...

Siis hyökätty? :-O
Oletko puhunut opettajan kanssa? Tämä on hirveä ja lapset ovat joskus todellakin varallisia koska eivät ymmärrä kuinka huonosti voivat toiselle tehdä. Huhhuh tämä maa on tosissaan varallinen nykyään.
Missä me asutaan täällä vain omakotitaloja, kouluissa vain suomalaiset ja nyt on tullut Italialainen poika, mutta Italialainen on eri asia. Silti tuskin enää tässäkin on turvallista. Varma vielä pitkään kärsin pelosta. Enemmän toki lasten takia.
Sinulla on kyllä asiat paremmin ja toivottavasti lastesi takia niin pysyvät. Rikosilmoituksia on tehty mutta eihän niistä mitään hyötyä ole kun ovat alle 15 vuotiaita. Koulu jätti meidät ihan yksin ja yrittivät syyllistää lastani ja hänen ystäviään vaikka pahoinpitelyt olivat aivan yllättäviä eivätkä mitenkään yllytettyjä. Ei ollenkaan, lapseni ja kaverinsa olivat täysin syyttömiä näihin tilanteisiin. Lapsi pitää saada kouluun, mutta miten?

Minäminäminä... arvasin että Venakko saa tästä paniikin. Toivottavasti tämä läheltä piti -tilanne saa elämänarvot uusiksi muutenkin ja miettimään mikä on tärkeää elämässä...
Minkälaiset elämänarvot? Ei ne mulla muutaneet mihinkään, samanlaiset niin kuin ennenkin! Mikä on sun elämänarvo? Minulla edelleen, kovat työt, lapset, matkailu, luxusta ja niin edelleen. Vai luuletko unohdan nyt kaiken hyvän terrorin takia tai lopetan työt tai vaikkapa mitä te minussa vihatte LV ostokset ja muuta? En todellakaan, elämä jatkuu, nyt vaan pakko olla varovainen entisestä enemmän. Ennen kuin kutsut mua minäminä ihmiseksi niin lyö faktat pöydälle, kun et tunne mua ja tuskin alat tuntemaan. Nyt menen kun kaveri tulee 15min päästä kahville.

P. S. Elämässä pitää tehdä asioita mistä tykkää, kun se on kurjaa muutenkin kun mietit pelkästään todellisuutta.

Sinulla on kyllä asiat paremmin ja toivottavasti lastesi takia niin pysyvät. Rikosilmoituksia on tehty mutta eihän niistä mitään hyötyä ole kun ovat alle 15 vuotiaita. Koulu jätti meidät ihan yksin ja yrittivät syyllistää lastani ja hänen ystäviään vaikka pahoinpitelyt olivat aivan yllättäviä eivätkä mitenkään yllytettyjä. Ei ollenkaan, lapseni ja kaverinsa olivat täysin syyttömiä näihin tilanteisiin. Lapsi pitää saada kouluun, mutta miten?
Tuskin mun asiat on parempi.
Todella hankala tilanne, en tiedä edes mitä voi keksiä, entäs jos vaihdatte paikakunnan? Esim Naantali on kiva ja ehkä suht rauhallinen? Vaikka tätäkään ei voi enää sanoa mitä nykyään on turvallinen. Kirjoitan illalla kun kaveri pian täällä.

Yhteistyössä