Tässä näyte siitä, kuinka kunnioittavasti herra Halme puhui kanssaihmisistä

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
En usko hetkeäkään että Halme on puheensa ihan itse kirjoittanut.

Ei kukaan kirjoita itse puheitaan. Sitä varten on alaiset. Ihan vain tiedoksi.

AI että oikein Alaiset. Heh, kuule kyllä jokunen poliitikko saatta osata itse ilmaista ajatuksensa ja jopa kirjoittaa puheensa itse. Ne ovat yleensä niitä jotka ovat hieman korkeammin koulutettuja kyllä että siinä mielessä ei Halmeelta samaa voi vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Esimerkki tyylikkäästä suomalaisesta puheesta: Tony Halme eduskunnassa :
http://www.puhevalta.fi/view_articles.php?id=3

Tämä linkki oli loistava...on kuka tahansa mitä mieltä tahansa ko henkilöstä niin kyllä se vaan on niin, että tuon kaltaisia herättäjiä tuolla päätöksentekijöissä pitäisi olla enemmän. Eikä näitä...jos äänestätte minut eduskuntaan niin lupaan sitä ja tätä -> ja paikan saatuaan kaikki unohtuu.

Saikos se Halme sitten paljon aikaan eduskuntakaudellaan? Jengi äänesti hänet sinne kun "uuu se on kova jätkä vähän siistii" ja millä Halme maksoi tämän luottamuksen? Sekoilemalla kännissä aseen kanssa ja jäämällä sairaseläkkeelle valtion rahoilla.. Hmm. Ei millään pahalla, mutta ei mun mielestä ihan mikään paras osoitus päätöksentekijöiden osaamisesta.

Ja mitä yleisesti aiheeseen tulee, mä en ymmärrä mikä siinä on että kun ihminen elää, hän saa laukoa ja hänestä saa laukoa ihan mitä tahansa, kun kuolee, ei totuutta enää saakaan sanoa. Yhtäkkiä tyypistä tulee upea ja kunnioitettava henkilö, oli ollut eläessään millainen tahansa. Enkä todellakaan tarkoita pelkästään Halmetta vaan ihan yleisesti. Miksi? Kun ei ymmärrä ei. Mitä se kuollut enää välittää mitä siitä puhutaan? Varsinkin jos puhutaan vain totta. Oikeesti?

Kyllä minun mielestä pitäisi kunnioittaa edes kuolleen omaisten SURUAIKAA! Pitäköön paskat mahassa siihen asti, että SURUAIKA on ohi. VIttu mitä pällejä idareita täällä pyörii!!! Junttia olla tietämättä tällaista 'pikkuseikkaa'.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Tämä siis teille, joiden mielstä Hazard syyllistyi kunnianloukkaukseen.

"Jos kerran taiteilijaeläkettä myönnetään kaiken maailman savikukon pyörittäjille ja runon rustaajille joiden kippoja ja kirjoja on nähnyt ehkä viisi ihmistä, niin kyllä musta samalla tavalla pitäisi tukea entisiä urheilijoita. On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nu...otteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä p*****kuvia tauluun."

R.I.P Tony Halme.

asia sanottu niin että tyhmempikin tajuaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

"Jos kerran taiteilijaeläkettä myönnetään kaiken maailman savikukon pyörittäjille ja runon rustaajille joiden kippoja ja kirjoja on nähnyt ehkä viisi ihmistä, niin kyllä musta samalla tavalla pitäisi tukea entisiä urheilijoita. On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nu...otteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä p*****kuvia tauluun."
R.I.P Tony Halme.
Puhutko itsestäsi? :o

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:

R.I.P Tony Halme.

saat käyttää ihan omaa päätäs ja arvata :xmas:

R.I.P Tony Halme.

Hra Halmeen sanomiset, tekemiset ja tekemättä jättämiset eivät aina menneet ns. putkeen vaikka tarjolla olisi ollut vähän reilunkokoisempikin rööri mihin osua, mutta tästä asiasta en kyllä voisi olla enempää samaa mieltä. Lisäksi tekstissä ei nimetä ketään, eli jää täysin lukijan (siis myös mahdollisen taiteilijaeläkkeen nykyisen tai tulevan nauttijan) vastuulle miettiä, onko juuri HÄN kenties sitä ryhmää, joka voidaan luokitella savikukon pyörittäjäksi tai runon rustaajaksi. Ettei ap nyt vain olisi ottanut tekstistä nokkiinsa siksi, että haaveilee runokirjan julkaisemisesta sitten joskus isona?.. :xmas:

Lisäksi omat kirjoituksesi eivät aina kyllä läpäise sitä tiukinta sensuuria, mutta siinä kohtaa heität vastuun aina lukijan harteille. Olet vain tullut väärinymmärretyksi, etkä mahda sille mitään, jos itseäsi rahvaampi kansanosa ei tajua kansankynttilän aivoituksia. Miten Halmeen lausunto eroaa omistasi siinä mielessä? Korostan edelleen, että nimiä ei mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Teinilitkua vaan vituttaa kun huumeitakäyttävät vihervasemmistohörhöt eivät pysty edes käytöstapoja oppimaan. Mutta pitäkää rynnäkkösiat ongelmanne.

Ja huumeitakäyttävällä punaniskasikailijallahan ne olikin vasta kunnon käytöstavat :D

Minä en oikein ymmärrä, mitä oikeutusta Halmeen halventamiseen suo se, että hän on itse käyttäytynyt hieman normista poikkeavasti. Mielestäni Hazardin kirjoitus oli huomattavasti törkeämpi, kuin Teenlitkun tekemä lainaus avaustekstissä.

On ihan eri asia esittää mediakritiikkiä, kuin tarkoituksella loukata kuolleen omaisia ja ystäviä. Olkoonkin ettei Halme varsinaisesti ollut mikään kansallissankari. Ei hän minun mielestäni tuollaista teilausta ole ansainnut.

Hazardin kirjoituksessa on kyllä ideansa, mutta sanankäänteissä jne on menty liian pitkälle. Saman asian olisi voinut kirjoittaa asiallisemminkin.

R.I.P Tony Halme.

Tottahan toi on joka sana....

Saikos se Halme sitten paljon aikaan eduskuntakaudellaan? Jengi äänesti hänet sinne kun "uuu se on kova jätkä vähän siistii" ja millä Halme maksoi tämän luottamuksen? Sekoilemalla kännissä aseen kanssa ja jäämällä sairaseläkkeelle valtion rahoilla.. Hmm. Ei millään pahalla, mutta ei mun mielestä ihan mikään paras osoitus päätöksentekijöiden osaamisesta.

Ja mitä yleisesti aiheeseen tulee, mä en ymmärrä mikä siinä on että kun ihminen elää, hän saa laukoa ja hänestä saa laukoa ihan mitä tahansa, kun kuolee, ei totuutta enää saakaan sanoa. Yhtäkkiä tyypistä tulee upea ja kunnioitettava henkilö, oli ollut eläessään millainen tahansa. Enkä todellakaan tarkoita pelkästään Halmetta vaan ihan yleisesti. Miksi? Kun ei ymmärrä ei. Mitä se kuollut enää välittää mitä siitä puhutaan? Varsinkin jos puhutaan vain totta. Oikeesti?

Juuri näin.

Ja mitä Hazardin kolumniin tulee, niin siinähän kritiikkin kärki kohdistui juuri median käyttäytymiseen tuon boldatun kohdan ajatuksen suuntaisesti. Se jos mikä on älyllisesti ala-arvoista käyttäytymistä, ja se jos mikä myös kuvaa ns. median asemaa ja tasoa suomessa. Valitettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Repe:

Juuri näin.

Olikohan tuo nyt oikeasti se kärki? Idea ehkä, mutta taisi etummaisena olla Halmeen nimitteleminen, ja se nyt ei ole asiallista vaikka kyseessä olisi elävä henkilö.

Ja mitä Hazardin kolumniin tulee, niin siinähän kritiikkin kärki kohdistui juuri median käyttäytymiseen tuon boldatun kohdan ajatuksen suuntaisesti. Se jos mikä on älyllisesti ala-arvoista käyttäytymistä, ja se jos mikä myös kuvaa ns. median asemaa ja tasoa suomessa. Valitettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:

R.I.P Tony Halme.
saat käyttää ihan omaa päätäs ja arvata :xmas:
Onneksi minulla ON pää =)

Mä en ymmärrä miten suomalaisten sisälukutaito voi olla niin heikkoa, että suuri osa ei ymmärtänyt kolumnistin kritisoivan kirjoituksellaan mediaa vaan he lukivat tekstiä sanasta sanaan niin kuin se olisi ollut kirjoittajan henkilökohtainen mielipide ja kannanotto Halmetta vastaan.

Yleensäkään mitään tekstiä ei kannata lukea niin puusilmäisesti, etteikö miettisi samalla kuka kirjoittaa, kenen äänellä hän puhuu, mitä hän yrittää kertoa, onko tekstissä käytetty ironiaa tai sarkasmia, mihin kirjoittaja tekstillään pyrkii...

Alkuperäinen kirjoittaja tähän vaan kolumnista:
Mä en ymmärrä miten suomalaisten sisälukutaito voi olla niin heikkoa, että suuri osa ei ymmärtänyt kolumnistin kritisoivan kirjoituksellaan mediaa vaan he lukivat tekstiä sanasta sanaan niin kuin se olisi ollut kirjoittajan henkilökohtainen mielipide ja kannanotto Halmetta vastaan.

Yleensäkään mitään tekstiä ei kannata lukea niin puusilmäisesti, etteikö miettisi samalla kuka kirjoittaa, kenen äänellä hän puhuu, mitä hän yrittää kertoa, onko tekstissä käytetty ironiaa tai sarkasmia, mihin kirjoittaja tekstillään pyrkii...

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja tähän vaan kolumnista:

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Tony oli kyllä mun mielestä hauska suustaan, vaikkakin sieltä aika paljon sellasta "paskapuhetta" tulikin. Mut hyvinkin sanavalmis ihminen oli.

Sanavalmis,mutta tyhmä sellainen =)

Peesaan. Hän sai myös haamukirjoittajien kirjoittamista kirjoista tuloja ja nosti mehevää eläkettä, vaikka ei saanut oikeastaan mitään aikaan eduskunnassa. Pelkkää uhoa ja hieman teinimäistä kiukuttelua. Voi sitä myötähäpeän tunnetta kun hän joskus oli mukana joissakin televisiossa näytettävissä väittelyissä. Hävisi kyllä aina 6-0.

Yhteistyössä