Tässä syyt miksi anopin sietäminen on raskasta, mitä syitä sinulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liinu"

Vieras
Ihan ranskalaisin viivoin pistän tulemaan ;D

- ennenkuin vauva oli syntynytkään antoi minulle neuvon "sun kannattaa sitten heti kun teille tulee kuka tahansa kylään tyrkätä vauva sille ja sanot vaan että sää hoidat nyt vauvaa ja lähdet itse sitten minne lystäät". Koetti siis pedata itselleen paikkaa vastasyntyneen hoitajana.
-on kokoajan ollut ajamassa minua pois, jotta pääsee vauvaa hoitamaan, vaikka olin sektion jälkeen pitkään toipilaana ja kotona puuhastelussakin oli tarpeeksi.
-koettaa änkeä kylään omalla ilmoituksellaan, vaikka ollaan pyydetty, että sovitaan yhdessä milloin apen kanssa tulevat, että ajankohta meillekin sopisi.
-onneksi lapsemme on heille toinen lapsenlapsi. Kun sai ensimmäisen lapsenlapsensa niin osti kotiinsa vaunut, vauvansängyn ja syöttötuolin, potan jne. kun tulin raskaaksi niin tosissaan puhui, että pitäisikö hänen nyt ostaa kotiinsa toinenkin syöttötuoli... appiukko onneksi pisti anopille stopin.
-on äärettömän itsekäs. Jos olemme menossa kylään niin ei kerro jos ovat flunssassa koska haluavat nähdä vauvan, eivät piittaa siitä vaikka sitten tartuttavat flunssan meihin ja vauvaan. Näin on käynyt ja anoppi on vielä sairaanhoitaja!
-Anopppi määrää ja haluaa hallita ja sanella miten toimitaan, miten tehdään jne. Tietää aina kaiken parhaiten.
-Omii vauvan. On hyvä, että lapsella on suhde isovanhempiin ja että isovanhemmat haluavat viettää lapsenlapsensa kanssa aikaa. Silloin kun he ovat meillä tai me heillä niin se ei kuitrenkaan tarkoita sitä, että anopista tulee äiti ja äiti sysätään syrjään. Annan hänelle kyllä tilaa touhuta lapsen kanssa ja olen itse sivummalla. Kyläly heillä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö itse saisi lainkaan pitää lastani sylissä tai olla hänen kanssaan.
-anoppi on kiero kuin käärme. Appiukko on hänen sätkynykkensa. Ei puhu asioista suoraan vaan kieroilee ja esittää omat ideansa muiden ideoina. Esittää vatonta ja marttyyriä aina tarpeentullen.

Kilpailee kanssani poikansa huomiosta mikä on aiheuttanut naurettavia tilanteita. Eikä voi suoraan sanoa minulle asioita vaan keskustelee appiukon kanssa että poikansa kuulee minua koskevia asioita ja mies sitten kertoo minulle. Miestäkin on alkanut raivostuttaan äitinsä puuhat. Appiukko on ihan mukava mutta anopin tossun alla.

Anoppi on aina kännissä kun nähdään. Jos eo ole valmiiksi päissään kun mennään kylään, niin takuuvarmasti käy "salaa" vierailun aikana vetämässä vähän bisseä. Käytös on niiin typerää ja itsekästä etten viitti edes kertoa.

[QUOTE="vieras";28234349]en tiedä itkeäkkö vai nauraa aina kun kuuntelee näitä miniä vs anoppi sotia. Molemmat syyttää toisiaan ja itsessä ei nähdä mitään vikaa...[/QUOTE]
Näin!
Minun anoppini oli ihan huippu, eikä mulla ole mitään listaa tähän laittaa puutteista. :p

Anoppini on alkoholisti. Selvinpäin hän on mitä miellyttävin ihminen, lupaa lapsille kaikenlaista ( yhteisiä juttuja) ja lupaa auttaa lapsiaan tarvittaessa esim. lastenhoito pulmissa. No, joo... Selviä päiviä vaan tuntuu olevan entistä vähemmän ja alko on hänen elämänsä ykkönen! Silloin ei muisteta lapsia tai lapsenlapsia - saati luvattuja asioita eli häneen ei voi luottaa ollenkaan. Surullista...

[QUOTE="vieras";28234349]en tiedä itkeäkkö vai nauraa aina kun kuuntelee näitä miniä vs anoppi sotia. Molemmat syyttää toisiaan ja itsessä ei nähdä mitään vikaa...[/QUOTE]

Se vaan on aina jännä juttu, että miniät ei pidä elämäänsä määräämään tulleesta vieraasta naisesta ja anoppien mielestä se on väärin, että he eivät saa määrätä toisten elämisestä ja silti moni mussuttaa, että miniät ovat samanveroisia anoppikiistoissa. Harvemmin anoppeja ketuttaa, että miniät päsmäröi heitä.

Meillä oli vähän samanlaista ensimmäisen vuoden verran..

Vauva 2vrk ja jo piti ruveta pullolle opettamaan jotta hänkin voi vauvan ottaa huoletta hoitoon jne.. Harmi vaan että eipä ikinä "oppinut" pullolle, mukista alkoi 1v kieppeillä juomaan. (Anoppi muuten opetti, sitä ennen raahasi meille jos jonkin moista tuttipulloa, taikamukia ja nokkamukia)
Hänellä on myös lastenistuimet kokoajan autossa mukana, ja hups vaan kun jossain sattumalta nähdään niin hänhän voikin nuo lapset ottaa mukaansa palauttaa kun ehtii..
Myös 1 yön yökyläily muutaman kerran venähtänyt 2-3 yöhön kun on niin paljon vielä tekemistä ja touhua että ei millään voi vielä tuoda lapsia, hakeakkaan ei tarvitse kun tuo pihatie on niiiiin huonossa kunnossa.

Nykyään ei kyllä yhtään haittaa vaikka vähän puskista sitä lapsivapaata välillä tuleekin.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28234615:
Hänellä on myös lastenistuimet kokoajan autossa mukana, ja hups vaan kun jossain sattumalta nähdään niin hänhän voikin nuo lapset ottaa mukaansa palauttaa kun ehtii..

Joo, no mun anopin mielestä riittää, että lapsi on autossa aikuisen sylissä. Varsinkin jos "lyhyttä matkaa" ajelee. Eihän se siitä mihinkään pääse, kun aikuinen pitää kiinni.

Anopillasi ei ole omaa elämää ja sen takia kaikki koetaan jälkikasvun kautta. Hänellä on paljon syitä olla se, joka on, mutta sinun ongelmasi sen ei pitäisi olla.

Anoppisi kaltaisia reppanoita on runsaasti liikenteessä. Onko mahdollista, että hän on n. 60 - 65 v. ? Ja aika ankea lapsuus ja ehkä hänen isä sodan takia ollut huonossa kunnossa henkisesti tai fyysisesti? Anopillasi ei ole ollut omaa lapsuutta ja nyt hän tyrkyttää sitä runsain käsin sinun lapsesi kautta?

Ota etäisyyttä. Ole selkeä sanoissani ja puhu mitä haluat kärsivällisesti. Anoppisi saattaa olla taustaltaan "näkymätön lapsi", jonka rakkaudentarve hörsyää nyt.

• Tykkää
Reactions: Minuli
[QUOTE="vieras";28234785]En kyllä ymmärrä näitä *anoppi puuttuu elämääni* valittajia. Eikö teidän oma äitinne tai isänne koskaan puutu teidän elämäänne?[/QUOTE]

Puuttumisella on rajansa, oli anoppi tai äiti!

Mulla on ap:n kertoman kaltainen anoppi, tosin ei flunssaisena kyllä meitä sinne pyydä kylään mutta muuten. Mutta mun mielestä hän on aivan huippu! Ja ihanaa, kun sinne menee, saa lykätä tosiaan lapsen heille tai jättää hoitoon ja nauttia itse siitä että saa ees hetken olla ja hengähtää rauhassa, käydään rauhassa saunassa, kävelyllä yms miehen kanssa kahdestaan, on se vaan kamalaa ;)
Mullekin tuli mieleen, että oletko ap vasta synnyttänyt esikoisesi?

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
ap:lla ei kyllä pitäisi olla mitään valitettavaa, lukuunottamatta tuota flunssa juttua.

oikeasti jaksan kyllä ihmetellä ystävääni, joka jaksaa haukkua vanhempansa ja appivanhempansa kun he ovat kehdanneet sanoa että haluavat joskus (kun vauva kasvaa isommaksi) olla lapsen kanssa keskenään ja mennä vaikkapa huvipuistoon ilman äitiä. tai kun anoppi haluaisi hoitaa vauvaa vaikkapa parin tunnin ajan jotta äiti ja isä pääsevät kahdestaan urheilemaan. KAUHEITA IHMISIÄ, eikö vain :D törkeää kun kehtaa moista ehdotella...

muutenkin tämä mamma on valitettavasti seonnut lapsen saannin myötä :/ ennen niin ihanasta ystävästä on kuoriutunut mamma-monsteri... taitaa sama 'tauti' vaivata ap:tä

ap:lla ei kyllä pitäisi olla mitään valitettavaa, lukuunottamatta tuota flunssa juttua.

oikeasti jaksan kyllä ihmetellä ystävääni, joka jaksaa haukkua vanhempansa ja appivanhempansa kun he ovat kehdanneet sanoa että haluavat joskus (kun vauva kasvaa isommaksi) olla lapsen kanssa keskenään ja mennä vaikkapa huvipuistoon ilman äitiä. tai kun anoppi haluaisi hoitaa vauvaa vaikkapa parin tunnin ajan jotta äiti ja isä pääsevät kahdestaan urheilemaan. KAUHEITA IHMISIÄ, eikö vain :D törkeää kun kehtaa moista ehdotella...

muutenkin tämä mamma on valitettavasti seonnut lapsen saannin myötä :/ ennen niin ihanasta ystävästä on kuoriutunut mamma-monsteri... taitaa sama 'tauti' vaivata ap:tä

Jaa, minusta kyllä on sairasta anopin ostalle vauvansängystä lähtien kaikki itselleen. Eivät kaikki halua vauvaikäistä antaa pitkiksi ajoiksi hoitoon ja se pitäisi kyllä ymmärtää. Ei se mitään monsteriutta ole. Lapsi kasvaa ja ehtii olla kyllä mummolassa. Oma anoppi veti herneet nokkaan kun en antanut esikoista (enkä kyllä kuopustakaan) vauvana yökylään. Pari tuntia on toki ok, mutta ehkä te, joilla on mukavat anopit, ette tajua että myös toisenlaisia on.

Jaa, minusta kyllä on sairasta anopin ostalle vauvansängystä lähtien kaikki itselleen. Eivät kaikki halua vauvaikäistä antaa pitkiksi ajoiksi hoitoon ja se pitäisi kyllä ymmärtää. Ei se mitään monsteriutta ole. Lapsi kasvaa ja ehtii olla kyllä mummolassa. Oma anoppi veti herneet nokkaan kun en antanut esikoista (enkä kyllä kuopustakaan) vauvana yökylään. Pari tuntia on toki ok, mutta ehkä te, joilla on mukavat anopit, ette tajua että myös toisenlaisia on.

Miksi se ois sairasta, varautua oman lapsenlapsen tarpeisiin? On meilläkin mummulassa esim. syöttötuoli, vaikka mun mielestä se oli ihan turha hankinta. Olen havainnut että elämässä yleensä oma asenne vaikuttaa aika paljon siihen, millaisia muut ihmiset ovat tai "ovat" ;)

Mulla eka "anoppi" ei ole koskaan tavannut esikoistani.

Toka anoppi toimii miehen "parisuhdeterapeuttina" eli mies käy kertomassa KAIKKI ongelmat äidilleen ja tämä tietysti on minua vastaan kun muka kaikki on minun syytä jos on riitaa tms. Eihän siihen hommaan tarvita kun miniä, miehessä ei ole mitään vikaa :(