[QUOTE="Liinu";28234230]Ihan ranskalaisin viivoin pistän tulemaan ;D
- ennenkuin vauva oli syntynytkään antoi minulle neuvon "sun kannattaa sitten heti kun teille tulee kuka tahansa kylään tyrkätä vauva sille ja sanot vaan että sää hoidat nyt vauvaa ja lähdet itse sitten minne lystäät". Koetti siis pedata itselleen paikkaa vastasyntyneen hoitajana.
-on kokoajan ollut ajamassa minua pois, jotta pääsee vauvaa hoitamaan, vaikka olin sektion jälkeen pitkään toipilaana ja kotona puuhastelussakin oli tarpeeksi.
-koettaa änkeä kylään omalla ilmoituksellaan, vaikka ollaan pyydetty, että sovitaan yhdessä milloin apen kanssa tulevat, että ajankohta meillekin sopisi.
-onneksi lapsemme on heille toinen lapsenlapsi. Kun sai ensimmäisen lapsenlapsensa niin osti kotiinsa vaunut, vauvansängyn ja syöttötuolin, potan jne. kun tulin raskaaksi niin tosissaan puhui, että pitäisikö hänen nyt ostaa kotiinsa toinenkin syöttötuoli... appiukko onneksi pisti anopille stopin.
-on äärettömän itsekäs. Jos olemme menossa kylään niin ei kerro jos ovat flunssassa koska haluavat nähdä vauvan, eivät piittaa siitä vaikka sitten tartuttavat flunssan meihin ja vauvaan. Näin on käynyt ja anoppi on vielä sairaanhoitaja!
-Anopppi määrää ja haluaa hallita ja sanella miten toimitaan, miten tehdään jne. Tietää aina kaiken parhaiten.
-Omii vauvan. On hyvä, että lapsella on suhde isovanhempiin ja että isovanhemmat haluavat viettää lapsenlapsensa kanssa aikaa. Silloin kun he ovat meillä tai me heillä niin se ei kuitrenkaan tarkoita sitä, että anopista tulee äiti ja äiti sysätään syrjään. Annan hänelle kyllä tilaa touhuta lapsen kanssa ja olen itse sivummalla. Kyläly heillä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö itse saisi lainkaan pitää lastani sylissä tai olla hänen kanssaan.
-anoppi on kiero kuin käärme. Appiukko on hänen sätkynykkensa. Ei puhu asioista suoraan vaan kieroilee ja esittää omat ideansa muiden ideoina. Esittää vatonta ja marttyyriä aina tarpeentullen.[/QUOTE]
Miten tää kuulostaa ihan samalta mitä mun anoppi teki ja oli silloin kun mein esikoinen (ja hänen ensimmäinen lapsenlapsi) syntyi?

Sillä erolla, että mie en äitinä saanut pitää lasta itse sylissä muuta kuin silloin kun väkisin pidin itselläni. Ja anoppi kun sai lapsen syliin niin ei koskaan antanut poikaa mulle vaan aina miehelleni. Vaipan vaihtokin oli tuskaa anopin läsnäollessa kun liimaantui aivan selkään kiinni ja hengitti niskaan ja katsoi haukkana kuinka sen teen.

Onneks nyt kun lapsi on kasvanut ja lapsia tullut lisää niin on rauhoittunut meno.

tosin se on jäänyt etten pysty luottamaan anoppiin kovin paljoa...